28 Marca 2024 13:51:06
Zdjęcia użytkowników
Szabelka aeromichael
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Renault 19 Test | Renault 19 po latach..

Dzi¶ po latach, można z duż± pewno¶ci± stwierdzić, że Renault 19 stał się dla francuskiego koncernu autem przełomowym. Samochód ten był ostatnim na rynku modelem tej firmy o oznaczeniu liczbowym. To też w pewnym sensie symbolizowało głębokie zmiany strategiczne w koncernie Renault, zwi±zane z produkcj± nowoczesnych samochodów. Odt±d każdy wyprodukowany tam nowy model ma swoj± nazwę (np. R19 został zast±piony przez Megane) i skutecznie może konkurować na rynku pod względem nowoczesno¶ci i trwało¶ci.
W wyniku wspomnianej nowej strategii produkcji w sposób zasadniczy zmieniła się jako¶ć i trwało¶ć aut pochodz±cych z tego koncernu. Zreszt± Renault 19 egzystował na rynku i tak stosunkowo krótko (niecałe 8 lat). Już w momencie jego pierwszego pokazu odezwały się, chyba trochę przesadzone, głosy krytyczne. Zarzucano mu, że jest modelem o konserwatywnej linii nadwozia. Zdarzały się zreszt± ostrzejsze wypowiedzi malkontentów które wprost mówiły o przestarzałej koncepcji nadwozia. Tymczasem w¶ród klientów Renault 19 od pocz±tku spotkał się z zainteresowaniem.
Zreszt±, w 1992 roku nadwozie zmodernizowano i dzięki temu samochód zyskał na swym wygl±dzie, a współczynnik Cx wynosz±cy 0,30 niew±tpliwie dobrze ¶wiadczy o kształcie karoserii. Wnętrze samochodu też jest stosunkowo obszerne. W poł±czeniu z dobrym resorowaniem, komfort jazdy jest więc bez zarzutu. Kupowano go chętnie na potężnym, lecz bardzo wybrednym rynku niemieckim. Tu Renault 19 częstokroć okazywał się numerem 1 w¶ród najlepiej sprzedawanych aut importowanych. Co ważniejsze, samochód ten dzięki odpowiednim zabezpieczeniom przed korozj±, zrywał z dawn± niechlubn± tradycj± w koncernie Renault, który - w odróżnieniu od innych spraw technicznych - akurat te kwestie traktował trochę po macoszemu.
W eksploatacji okazywało się, że Renault 19 to samochód wygodny i spełniaj±cy w swojej klasie okre¶lone wymogi niezawodno¶ci. Z drugiej jednak strony trzeba pamiętać, że jest to wóz klasy ¶redniej i tylko z takimi może być porównywany. Ponadto - "dziewiętnastka" należy już do aut minionej epoki i trudno jest stawiać je w jednym rzędzie z najnowszymi modelami samochodów. Kto o tych kilku sprawach pamięta, może bez obaw zaj±ć się wyborem i kupnem używanego R19.
 

HISTORIA MODELU
 

1988 Rozpoczęcie produkcji R19. Wersje z silnikami 1,4, 1,7 i 1,9D
1989 Pojawienie się na rynku wersji ze stopniowanym tyłem (Chamade)
1990 Odmiana z silnikiem 1,8 16V 135KM
1991 R19 w wersji cabrio
1992 Modyfikacja karoserii, zmiana wygl±du auta
1994 Wszystkie odmiany wyposażone w airbagi
Styczeń 1996 Zaprzestanie produkcji R19


GŁÓWNE CECH UŻYTKOWE
 

+ZALETY
 

  • Funkcjonalna obsługa
  • Dobry komfort jazdy
  • Bezpieczne zachowane na zakrętach
  • Łatwo¶ć prowadzenia
  • Dobre wła¶ciwo¶ci jezdne
  • Stosunkowo dobra funkcjonalno¶ć (poręczno¶ć)
  • Przestronne wnętrze
  • W wersjach z oszczędnymi silnikami, korzystne eksploatacyjne zużycie paliwa
  • Wydłużone okresy międzyprzegl±dowe (główny przegl±d dopiero po 50 tys. km)
     

-WADY
 

  • Przy pełnym obci±żeniu pogarszaj±cy się komfort jazdy
  • Ciężko pracuj±cy układ kierowniczy bez wspomagania
  • Szybkie zużywanie się tylnych amortyzatorów
  • Wycieki oleju z przekładni napędowej
  • Drgania i wibracje przy intensywnym hamowaniu
  • Do¶ć gło¶ne silniki na wysokich obrotach
     

SILNIKI GODNE POLECENIA
- W porównaniu z jednostk± podstawow± o pojemno¶ci 1,4 l i mocy 53 KM - większy silnik o pojemno¶ci 1,7 l i mocy 73 KM jest zdecydowanie bardziej elastyczny (zużywa przy tym tylko niewiele więcej paliwa - ¶rednio ok. 9 l/100 km).
- Tym, którzy lubi± bardziej sportow± jazdę, można polecić 90-konny silnik 1,7 l o bardzo dobrej dynamice i wysokiej kulturze pracy. Oczywi¶cie, jest to okupione stosunkowo niewielkim wzrostem zużycia paliwa.
 

OPINIE FACHOWCÓW
 

W szczegółowych testach najwyższe noty Renault 19 otrzymywał za przestronne, wygodne i bardzo funkcjonalne wnętrze. Dobrze też oceniano jego napęd i osi±gi (zwłaszcza wersje z silnikami o większej mocy) oraz sprawy bezpieczeństwa. Zwracano też uwagę, że niektóre jego wersje były wyposażone seryjnie nieomal luksusowo. Po uwzględnieniu również innych kryteriów Renault 19 zwykle zajmował korzystne miejsca na listach porównywalnych samochodów. Dobre rezultaty osi±gał też Renault 19 w testach długodystansowych. Dla przykładu, w trakcie testu na dystansie 100 tys. km spisywał się doskonale i ani razu nie odmówił posłuszeństwa. Jego niezawodno¶ć potwierdzaj± również statystyki niemieckiego automobilklubu (ADAC). Bywały lata, że sytuował się on na listach niezawodno¶ci tuż za wozami japońskimi, wyprzedzaj±c zdecydowanie konkurencyjne wozy niemieckie. Pod tym względem opinie fachowców s± na ogół zgodne: w R19 występuje stosunkowo niewiele usterek. Niektórzy specjali¶ci zajmuj±cy się samochodami używanymi wyrażaj± nawet pogl±d, że pod tym względem można go porównywać z VW Golfem. W egzemplarzach aut o niewielkim przebiegu odnotowuje się drobne usterki np. w mocowaniu przewodów układu chłodzenia, uszkodzenia wył±cznika termicznego itp.
W starszych autach trzeba zwracać szczególn± uwagę na:
 

  • wycieki oleju z układu napędowego (silnik i przekładnia)
  • korozję metalowych przewodów hamulcowych
  • we wcze¶niejszych egzemplarzach układ zapłonowy bywał wrażliwy na zabrudzenia i zawilgocenia
  • przerdzewienia tłumików wydechowych
  • uszkodzenia (przepalenia) uszczelki podgłowicowej
  • nadmierne zużycie amortyzatorów (zwłaszcza tylnych)
  • pojawiaj±ce się defekty zamka centralnego
  • nadmierne zużycie tarcz hamulcowych
  • nieszczelno¶ć okien
  • defekty układu elektronicznego
  • gło¶ne działanie korektora siły hamowania.
     

Spo¶ród silników najbardziej popularne były jednostki napędowe o pojemno¶ci 1,4 l/60/80 KM oraz 1,8 l/92 KM. Już tylko jako ciekawostkę można przypomnieć, że wersja R19 ze stopniowalnym tyłem otrzymała pocz±tkowo nazwę Chamade, ale wkrótce zamieniono j± na... Bellevue. Powodem tej niecodziennej decyzji były protesty Japończyków, którzy doszukali się w Chamade podobieństwa do... Charade (tak± nazwę nosił jeden z popularnych modeli Daihatsu).
Wybieraj±c używanego Renault 19 warto pamiętać, że w 1992 roku auto te poddano gruntownej modernizacji. Zmieniła się do¶ć zasadniczo przednia i tylna czę¶ć nadwozia oraz lampy przednie i tylne. Wprowadzono deskę rozdzielcz± o bardziej zaokr±glonych kształtach, nast±piły inne zmiany w wystroju wnętrza pojazdu.
W jednym z bardziej szczegółowych testów eksploatacyjnych R19 wymieniono 13 cech pozytywnych auta w porównaniu z jego 6 głównymi wadami. W¶ród zalet znalazła się odporno¶ć samochodu na działanie korozji. Stwierdzono, że tylko wcze¶niej wyprodukowane auta były na ni± bardziej podatne. Chwalono nisko położone krawędzie bagażnika ułatwiaj±ce załadunek i wyładunek przewożonych przedmiotów. Podobnie dobrze oceniono duż± i gładk± powierzchnię bagażnika. Tylna klapa otwieraj±ca się pod dużym k±tem to kolejna zaleta karoserii R19. Oczywi¶cie, w¶ród zalet można znaleĽć również niskie koszty eksploatacji i prawidłowo skalkulowan± cenę zakupu. Pozytywnie oceniono lekko i dokładnie zamykaj±ce się drzwi, prawidłowo umieszczone dĽwigienki przesuwania foteli, wyposażenie auta w zewnętrzne listwy ochronne, automatyczny wskaĽnik poziomu oleju, nowoczesn± konstrukcję wycieraczek szyby przedniej i funkcjonaln± regulację nawiewu powietrza do wnętrza auta.
Do wad zaliczono nieodpowiednie zagłówki, szczególnie Ľle dopasowane dla osób o wzro¶cie powyżej 175 cm, zbyt głęboko umieszczone (i przez to niezbyt poręczne) dĽwignie regulacyjne ogrzewania i przewietrzania, nieszczelno¶ci w tylnej czę¶ci auta, nieprzewiewne obicia foteli oraz - przy szybkich manewrach - znaczne przechylenia aut na zakrętach.
 

OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
 

Wyniki ankiet przeprowadzonych w latach 1993-1995 (Niemcy) wskazuj±, że R19 miał wielu swoich zwolenników. Oceniało go pozytywnie od 75 do 82 proc., bior±cych udział we wspomnianych ankietach. Z zamiarem ponownego kupna takiego auta nosiło się od 70 do 79 proc. ankietowanych. Najwięcej zastrzeżeń wnoszono pod adresem jako¶ci wykonania (ok. 18 proc.). Do działania hamulców zgłaszało uwagi 13-15 proc., a trudno¶ci z uruchamianiem silnika miewało 10-13 proc. ankietowanych. Tylko kilka procent bior±cych udział w ankietach miało uwagi zwi±zane z korodowaniem auta.
 

WNIOSKI KOŃCOWE
 

Renault 19 jest niew±tpliwie ciekawym obiektem w¶ród używanych samochodów. Oczywi¶cie, biegn± lata i w starszych egzemplarzach tych aut, mog± wyst±pić rozmaite usterki nieraz trudne do przewidzenia. Jest to jednak samochód wygodny i w miarę przestronny. Pod względem sylwetki nadwozia, ustępuje on niew±tpliwie najnowszym modelom, ale nie wyróżnia się ujemnie w¶ród samochodów wyprodukowanych w bież±cym dziesięcioleciu. Jedn± z nie wymienionych tu zalet R19, była stosunkowa łatwo¶ć sprzedaży tych używanych aut na naszym rynku. W dłuższej perspektywie trzeba jednak liczyć się ze stopniowym spadkiem cen takich samochodów. Tak dzieje się przecież zawsze po zaprzestaniu produkcji danego modelu auta.
Inn±, wcale niebagateln± spraw± jest wybór odpowiedniej wersji samochodu. W naszym kraju kr±ż± po drogach różne odmiany R19. Przypomnijmy tylko, że wersja sedan dysponuje bagażnikiem o pojemno¶ci 465 l, a odmiana hatchback ma przedział bagażowy o pojemno¶ci 386 l. Niew±tpliwie warto się również dokładnie zastanowić nad rocznikiem samochodu, pamiętaj±c o tym, że w 1992 roku przeszedł on do¶ć gruntown± modernizację.
 

Szczepan Kryda
"MOTO" nr 5/132, czerwiec 1998
Wszelkie prawa zastrzeżone

Komentarze
#1 | xifan dnia 14 wrzenia 2011 09:43
replica ferrari for sale used chanel bags
replica lv jewelry online Cheap Gucci Shoes For Men
replica gucci jewelry cheap gucci store
cheap gucci wallets Designer Bags UK
replica gucci belt pre owned chanel bags
cheap chanel handbags for sale chanel baby bag
cheap gucci socks cheap gucci outlet
cheap tag watches Birkin Bag
replica lv accessories Chanel Shoes Online
designer gucci belts replica lv
discount lv bags Louis Vuitton Handbags On Sale
tag heuer watches discount luxury handbags
cheap cartier jewelry Discount Louis Vuitton Bags
burberry clothes online chanel bag online
replcia louis vuitton socks replica lv handbags
replica hysek Watches Wholesale Cheap Handbags
cheap lv jewelry online luxury bags
replica louis vuitton handbags Replica Louis Vuitton Bags
burberry watches replica Louis Vuitton Online
designer chanel bags chanel messenger bag
cheap hysek Watches LV Outlet
discount raymond weil watches cost of chanel bags
Cheap Gucci Watches cheap watch boxes
designer chanel handbags chanel diaper bag
louis vuitton replica watches Wholesale Gucci Shoes
lv replica belt replica designer handbags
replica gucci Watches Stroe buy cheap watches
rolex watches online Chanel UK Online
replica louis vuitton hats Birkin Sale
cheap omega jewellery Cheap Louis Vuitton Handbags
discount gucci outlets Birkin Bags
replica mont blanc leather belts fashion handbags
replica chanel belts Cheap Wholesale Handbags
hermes wallets outlet cheap hermes outlet
cheap burberry watches Replica Handbags Wholesale
discount Hermes jewellery cheap watch faces
cheap police watches chanel bag
designer bags chanel gucci outlet online
discount gucci bags real chanel bags
chanel designer purses hermes bags
Replica Bags Wholesale discount chanel bags
cheap louis vuitton backpack cheap diamond watches
movado watches on sale designer watches
wholesale bvlgari ring Replica Gucci Shoes
prada wallets sale Designer Handbags Outlet
Swiss Replica Omega Watches Cheap Designer Handbags Uk
replica chanel flap bag Gucci Replica
gucci men belts Cheap Chanel
ferragamo handbags outlet cheap lv
wholesale gucci purses Chanel Sale
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?