Menu główne
Forum
Klubowicze
lumi |
Dodany dnia 30-04-2007 20:27 |
Postów: 596 Data rejestracji: 30.09.2006 09:27 Skąd: - |
!UWAGA MATERIAŁ POGLĄDOWY, WYKONANIE TYLKO NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!
Witam wszystkich fanów AGRO-TUNINGU Przedstawiam poglądowy materiał (foto-story) jak obniżyć przod w reniferze prawie domowymi sposobami i niskim nakładem (bez sprezyn obnizajacych... hehe to mozliwe) Co nam sie przyda: 1. Renault 19 2. Zestaw kluczy do odkręcenia i rozebrania kolumny McPhersona. (W tym klucz 18 rzadkie jak cholera ale jest) 3. Flex, gumówka, pilarka kątowa (jak go zwał) 4. Palnik 5. zestaw kluczy francuskich 6. imadło 7. numer do Hugusia 1. Odkrecamy koło, i popouszczamy śruby mocujące kolumne, 2 przy tarczy, 2 w nadkolu. po lekkich bojach wysuwamy kolumne z samochodu Jeżeli mamy problem ze śrubami przy tarczy pomagamy sobie palnikiem [img]http://img115.imageshack.us/img115/7643/1003927tt6.th.jpg[/img] is not a valid Image. i walimy młotkiem, uważajac zeby przy okazji nie uszkodzic czujnika ABS'u nam sie nie udało niestety... obudowa czujnika kaput [img]http://img265.imageshack.us/img265/9701/1003930nw9.th.jpg[/img] is not a valid Image. 2. wkręcamy kolumne w imadło. Spręzyne co bym na łebka nie urwało ściskami kluczami francuskimi im większe i im więcej tym lepiej, po czym delikatnie i ostrożnie wykrecając śrubke zgóry (imbus trzyma amorek a klucz 21 wykręca mocowanie kielicha) [img]http://img106.imageshack.us/img106/4339/1003915mz5.th.jpg[/img] is not a valid Image. 3. Gdy wyskoczy nam juz spring. Odmierzamy wysokość jednego DOLNEGO zwoja i obcinamy gumówką [img]http://img106.imageshack.us/img106/268/1003920be2.th.jpg[/img] is not a valid Image. 4. teraz przy użyciu palnika podgrzewamy punkt odniesienia w sprężynie ktory pozwoli nam ulozyc ją tak aby byla mozliwie prosto w stosunku dól/góra amorka [img]http://img297.imageshack.us/img297/7627/1003919xt4.th.jpg[/img] is not a valid Image. Pozniej juz tylko czekamy az sprezyn wystygnie i w kolejnoscie odwrotnej skrecamy ustrojstwo. Jeszcze tylko pojechac do pewnosci na zbieżnosc [img]http://img297.imageshack.us/img297/5484/1003948kr3.th.jpg[/img] is not a valid Image. Oto efekt Przed [img]http://img240.imageshack.us/img240/7416/1003781rn9.th.jpg[/img] is not a valid Image. Po [img]http://img112.imageshack.us/img112/955/1003951se9.th.jpg[/img] is not a valid Image.[img]http://img240.imageshack.us/img240/8519/1003953pk1.th.jpg[/img] is not a valid Image. I tak w prosty wiejski sposob obnizylismy Renie o blizej nieokreslona wysokosc dolnego zwoju Wykonawcy: W duzej mierze Dawid19, mniejszej Lilimumek vel Lumi Monitoring i doradztwo techniczne przez telefon oraz pierwsza jazda po gemie Hugo Wsparcie i dodawanie otuchy Ania i Hugo (Dzięki Dzióbki moje kochane ) To nie jest zart Edytowane przez lumi dnia 30-04-2007 22:10 [small]
-=da lumiBolid FyCzyPy Wyje Ryczy Czeszczy=- L.U.M.I.: Lover Undertaking Massage and Indulgence ...czyli taki forumowy idiota Ciekawe czy moja "linka sprzęgła" wytrzyma Twoją ostrą jazde przód sluzy do jezdzenia, tyl natomiast do ujezdzania [center][url=http://www.r |
renault19.pl | Dodany dnia 30-04-2007 20:27 |
crackers |
Dodany dnia 30-04-2007 20:47 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
I w ten oto sposob renifer nie wylatuje z zakretow przy 130 Gratulejszyn
POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
troll |
Dodany dnia 30-04-2007 21:50 |
Postów: 228 Data rejestracji: 02.03.2005 11:54 Skąd: - |
Kamikadze "Boski wiatr" |
|
|
bether |
Dodany dnia 30-04-2007 22:01 |
Postów: 363 Data rejestracji: 16.10.2005 17:49 Skąd: opolskie Brzeg |
Rozumiem uciąć jeden zwój na sprężynie progresywnej, ale na seryjnej?!
To faktycznie KAMIKADZE! R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa: Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
|
Hugo |
Dodany dnia 30-04-2007 22:20 |
Postów: 1283 Data rejestracji: 28.02.2005 08:29 Skąd: - |
Ania i Hugo :
Cóż to było za przedsięwzięcie wkońcu trzeba było zadowolić Lumiego wogóle Ty się jeszcze z tym prześpij i zostaw sobie huśtwakę na tylnej belce zawsze się przydaaa "dziubku" życzymy szerokości i przyczepności w zakrętach sponsored by Hugo Company Agro-Tuning sp z o.o. hahahahahha pozdrawiamy kamikadze z całej polski )))))) Edytowane przez Hugo dnia 30-04-2007 22:23 >>>POZDRAWIAM<<< Nie jeżdźij szybciej niż lata twój anioł stróż YAMAHA POWER Moje auto: bolid ;))), diesel, 999999km
|
Haziaj |
Dodany dnia 30-04-2007 22:25 |
Postów: 560 Data rejestracji: 09.01.2007 21:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Kętrzyn |
Oj jakby tak francuzy puscily ale by "syćko" fruwało wkolo No naprawde kozaki z Was, domowym sposobem
Średnie spalanie --> R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT Moja pani: Galeria R19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
|
bloodmoon |
Dodany dnia 30-04-2007 22:29 |
Postów: 136 Data rejestracji: 14.01.2007 21:33 Skąd: - |
wlasnie z kolega lilimumek wrucilismy po wypadzie na miasto efekt bardzo dobry jesli ktos chce obnizyc sposub godny polecenia Renia bardzo dobrze w zakretach zachowuje i nawet na drodze grunowej mimo ze predkosc mala ale daje rade
dla zdecydowanych metoda godna polecenia Renault 19 1,8 F3P-707 prod.1993 r. przeb. 130 tys. Moja Renia 19 www.bloodmoon1.fotosik.pl Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 150000km
|
redi |
Dodany dnia 30-04-2007 22:58 |
Postów: 567 Data rejestracji: 13.01.2005 13:48 Skąd: wielkopolskie Konin |
lilimumek zmusil mnie do napisania posta w tym oto temacie wiec nie miałem wyjscia moja opinia na ten temat jest taka ze iz z pewnoscia jest tanio ale czy do konca bezpiecznie to cieszko mi powiedziec tak czy inaczej pozdrawiam Panow kamikadze moze sam kiedys dolacze narazie nie mam czasu
#004 1,7 F3N 742 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 16777215km
|
|
|
troll |
Dodany dnia 30-04-2007 23:07 |
Postów: 228 Data rejestracji: 02.03.2005 11:54 Skąd: - |
Sam sposób demontażu kolumny zasługuje na najwyższe uznanie, bo reszta to pikuś już. A jeśli tanio mieć niżej, to mozna mieć poprostu tanio, tylko niżej |
|
|
luks |
Dodany dnia 30-04-2007 23:31 |
Postów: 94 Data rejestracji: 15.06.2006 21:51 Skąd: - |
A mnie tam to w ogóle ani bawi, ani się podoba, dla mnie to czyste ryzykanctwo życia swojego i i innych....
nie wiem jak jeździsz, ale jeśli szybko no to nie chciałbym być na Twoim miejscu. Może i można powiedzieć że można się zginąć nawet w domu, ale to kuszenie losu. Ja poznałem co to znaczy zawieszenie i jaki ma wpływ na bezpieczeństwo i kontrolę na autem. cały zwój osłabiając sprężynę pewnie już wiekową i tak? przecież nawet nie zagłębiając się w żadne techniczne aspekty technologii i fizyku sprężyn to obcinając jeden zwój zmieniasz charakterystykę jej o minimum 15% masakrycznie dużo zważając na fakt że ja połamałem 2 springi w ciągu roku (seryjne). ech co Ci ludzie nie wymyślą. agro-tuning czy nie ja nie przyklasnę. wiem że ludzie różne rzeczy robią i jeżdżą, ale mnie się to nie podoba... nasze piękne autka i bez takich przeróbek są już niezbyt pewne na drodze i przez to lekko niebezpieczne z racji wieku ogólnie życzę powodzenia i długiej jazdy bez wypadków (bez cynizmu) Edytowane przez luks dnia 30-04-2007 23:36 R19 PH2 F3p 93r LPG
Właściciel R19 zwanego Porszaczkiem |
kendy |
Dodany dnia 30-04-2007 23:40 |
Postów: 93 Data rejestracji: 19.02.2005 10:19 Skąd: - |
hahaha
BYŁA-Renia 19 phase II 1994 jest BMW E38 V8 GG 2963670 pozdRowiENIA |
dawid19 |
Dodany dnia 01-05-2007 00:08 |
Postów: 235 Data rejestracji: 13.03.2007 23:19 Skąd: - |
A ja tu nie widzę kozaków ani kamikazeSzybciej bym uciał sprężynkę seryjną niż progresywnąTak pozatym nie używałem kluczy francuskich,tylko instalatorskichOczywiście lilimumek dupy nie ruszaj w reni,bo tylko oszpecisz i wybijesz ją z zajefajnego toru jazdy,który jest o niebo lepszy niż seryjnie.Hehe,jeszcze tylko szybki,skórzane fotele i będziesz miał prawie swoje 16v
Renia 1,7 multi na trasie 6,3l Bp----miasto 10-11 zależne od ciężkości pantofla
|
eXte |
Dodany dnia 01-05-2007 00:32 |
Postów: 955 Data rejestracji: 28.01.2007 17:36 Skąd: - |
Owszem, gleba jest, ale charakterystyka takiego zawieszenia woła o pomste do nieba. Jak chcecie tanio obnizyc to polecam kowala i sciskanie spręzyny na gorąco a nie obcinanie! |
MonteR |
Dodany dnia 01-05-2007 00:57 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 13.01.2005 08:31 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
głupota, debilizm i w ogóle... zawsze to powtarzałem i powtarzać będę... ja jeździłem na seryjnym dopóki nie kupiłem obniżonego... nie stać Cię kupić 'sportowego' chociażby weitec (jak ja) lub jamex, to jeździj na seryjnym albo zmien auto na 126p...
P.S. Prawie jak sportowe... prawie robi różnicę Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83 Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
|
Kucu |
Dodany dnia 01-05-2007 08:34 |
Postów: 656 Data rejestracji: 10.08.2005 21:35 Skąd: - |
Monter napisał/a: P.S. Prawie jak sportowe... prawie robi różnicę Właśnie... Charakterystyka jest tragiczna tak jak eXte napisał, chociazby dlatego ze sprezyna jest krotsza wiec auto lezy nizej, a spring nadal jest MIĘKKI i ma standardowy zakres pracy. To że jak jedziesz powoli w mieście i Ci się auto drogi trzyma, to nie znaczy że tak bedzie zawsze. Przecież ten samochod tylko poszedl w dol. Jestem pewien, że w trasie dobry kierowca szybciej bedzie jezdzil po zakretach na standardowym zawiasie niż Ty na swoim "prawie sportowym"... Zagrożenie dla siebie i otoczenia luks czemu piszesz że nie są zbyt pewne na drodze? No idealne nie są ale drogi się trzymają dobrze jak na tak miękki standardowy zawias. była...
R19 1.4e E6J Bellevue 1993r, perska czerwień metallic jest... |
|
|
dawid19 |
Dodany dnia 01-05-2007 09:01 |
Postów: 235 Data rejestracji: 13.03.2007 23:19 Skąd: - |
Głupoty piszecie.Sprężyna nie straciła swojej sprężystości,jest tylko krótsza.Jeśli chodzi o kileichy,to sprężyna jest ułożona jak fabryczna.Założe się monter,że te twoje springi szybciej wybijają z drogi na nierównościach,niż sprężyny skrócone
W tym momencie jest tylko mniejszy skok amortyzatorów P.S.Debilem nie jestem.Gdybym nie wiedział co robię,to bym nie robił.Nikt nie każe Wam skracać sprężyn P.S.Debilem jest ten,który mądry jest w gębie,a z duperelem do mechanika leci.Więc naprawdę piszcie tylko wtedy,gdy bedziecie pewni tego co piszecie i wtedy krytykujcie Renia 1,7 multi na trasie 6,3l Bp----miasto 10-11 zależne od ciężkości pantofla
|
bether |
Dodany dnia 01-05-2007 09:18 |
Postów: 363 Data rejestracji: 16.10.2005 17:49 Skąd: opolskie Brzeg |
Brawo dawid19 więc dla Ciebie grono inżynierów produkujących auto jest nie godnych do produkcji aut, bo robią za długie sprężyny, bo po Twojej przeróbce lepiej się trzyma auto na zakrętach. To się uśmiałem HiHi
R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa: Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
|
dawid19 |
Dodany dnia 01-05-2007 09:25 |
Postów: 235 Data rejestracji: 13.03.2007 23:19 Skąd: - |
A czy ja uderzam w grono inżynierów?Bo nie zauważyłem.Na zakrętach tak samo się trzyma,tylko jest lepsza reakcja kierownicy.Wiem o tym,że zmieniłem środek ciężkości,ale w reni na dupie są drążki skrętne,w których nie było żadnej ingerencji i auto trzyma się drogi jak powinno.Więc o co loto?
Renia 1,7 multi na trasie 6,3l Bp----miasto 10-11 zależne od ciężkości pantofla
|
Hugo |
Dodany dnia 01-05-2007 09:33 |
Postów: 1283 Data rejestracji: 28.02.2005 08:29 Skąd: - |
Proces skracania springów przerabialem od 2 lat )) sam mialem o jeden mniej o 2 albo o 1.5 i zawsze to byla ta sama sprezyna ale nie zawsze ona miala tą sama miekkość im mniej zwojow tym sprezyna jest twardsza np bez jednego zwoja jest 15 % twardsza nic pozatym. Piszecie ze jest ingerencja w inzynieryjską śmietanke oni zrobili długa sprezyne i miekką a my ja troszke usportowilismy ) trzyma sie kielicha amor ma mniejszy skok w granicy błedu )) ludzie co w Tym zlego ? czasami komus pęknie sprezyna auto siadzie i mowi ze sie lepiej prowadzi ! tak to prawda bo środek ciezkosci idzie w dół dodam ze Montera zawias jest miekkszy niz moj ciety o jeden zwój i jeździ sie ok
Wasze wywody są czasami śmieszne ale takie zycie )) mieszkamy w polsce )) a polak wszystko potrafi pozdro dla Odważnych >>>POZDRAWIAM<<< Nie jeżdźij szybciej niż lata twój anioł stróż YAMAHA POWER Moje auto: bolid ;))), diesel, 999999km
|
dawid19 |
Dodany dnia 01-05-2007 10:14 |
Postów: 235 Data rejestracji: 13.03.2007 23:19 Skąd: - |
eXte napisał/a: Owszem, gleba jest, ale charakterystyka takiego zawieszenia woła o pomste do nieba. Jak chcecie tanio obnizyc to polecam kowala i sciskanie spręzyny na gorąco a nie obcinanie! Tylko na ściskaniu całej sprężyny u kowala po podgrzaniu całej poprostu ją rozchartujeszI wtedy to dopiero straci właściwości.Pomyśl czasem zanim głupoty napiszesz Renia 1,7 multi na trasie 6,3l Bp----miasto 10-11 zależne od ciężkości pantofla
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |