29 Marca 2024 16:05:38
Zdjęcia użytkowników
szafran29 gielab0019
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Jak obniżyć przod F3P tanim kosztem (metoda agrotuning) 
lumi
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 20:27
Awatar


Postów: 596

Data rejestracji: 30.09.2006 09:27
Skąd: -

!!UWAGA MATERIAŁ POGLĄDOWY, WYKONANIE TYLKO NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!!

Witam wszystkich fanów AGRO-TUNINGU

Przedstawiam poglądowy materiał (foto-story) jak obniżyć przod w reniferze prawie domowymi sposobami i niskim nakładem (bez sprezyn obnizajacych... hehe to mozliwe)

Co nam sie przyda:

1. Renault 19
2. Zestaw kluczy do odkręcenia i rozebrania kolumny McPhersona. (W tym klucz 18 rzadkie jak cholera ale jest)
3. Flex, gumówka, pilarka kątowa (jak go zwał)
4. Palnik
5. zestaw kluczy francuskich
6. imadło
7. numer do Hugusia

1. Odkrecamy koło, i popouszczamy śruby mocujące kolumne, 2 przy tarczy, 2 w nadkolu. po lekkich bojach wysuwamy kolumne z samochodu
Jeżeli mamy problem ze śrubami przy tarczy pomagamy sobie palnikiem

[img]http://img115.imageshack.us/img115/7643/1003927tt6.th.jpg[/img] is not a valid Image.

i walimy młotkiem, uważajac zeby przy okazji nie uszkodzic czujnika ABS'u nam sie nie udało niestety... obudowa czujnika kaput

[img]http://img265.imageshack.us/img265/9701/1003930nw9.th.jpg[/img] is not a valid Image.


2. wkręcamy kolumne w imadło. Spręzyne co bym na łebka nie urwało ściskami kluczami francuskimi im większe i im więcej tym lepiej, po czym delikatnie i ostrożnie wykrecając śrubke zgóry (imbus trzyma amorek a klucz 21 wykręca mocowanie kielicha)

[img]http://img106.imageshack.us/img106/4339/1003915mz5.th.jpg[/img] is not a valid Image.

3. Gdy wyskoczy nam juz spring. Odmierzamy wysokość jednego DOLNEGO zwoja i obcinamy gumówką

[img]http://img106.imageshack.us/img106/268/1003920be2.th.jpg[/img] is not a valid Image.

4. teraz przy użyciu palnika podgrzewamy punkt odniesienia w sprężynie ktory pozwoli nam ulozyc ją tak aby byla mozliwie prosto w stosunku dól/góra amorka

[img]http://img297.imageshack.us/img297/7627/1003919xt4.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Pozniej juz tylko czekamy az sprezyn wystygnie i w kolejnoscie odwrotnej skrecamy ustrojstwo.


Jeszcze tylko pojechac do pewnosci na zbieżnosc

[img]http://img297.imageshack.us/img297/5484/1003948kr3.th.jpg[/img] is not a valid Image.


Oto efekt

Przed

[img]http://img240.imageshack.us/img240/7416/1003781rn9.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Po

[img]http://img112.imageshack.us/img112/955/1003951se9.th.jpg[/img] is not a valid Image.[img]http://img240.imageshack.us/img240/8519/1003953pk1.th.jpg[/img] is not a valid Image.


I tak w prosty wiejski sposob obnizylismy Renie o blizej nieokreslona wysokosc dolnego zwoju


Wykonawcy:
W duzej mierze Dawid19, mniejszej Lilimumek vel Lumi
Monitoring i doradztwo techniczne przez telefon oraz pierwsza jazda po gemie
Hugo
Wsparcie i dodawanie otuchy
Ania i Hugo (Dzięki Dzióbki moje kochane Grin)

To nie jest zart!!

Edytowane przez lumi dnia 30-04-2007 22:10
[small]
-=da lumiBolid FyCzyPy Wyje Ryczy Czeszczy=-
L.U.M.I.: Lover Undertaking Massage and Indulgence
...czyli taki forumowy idiota
Ciekawe czy moja "linka sprzęgła" wytrzyma Twoją ostrą jazde
przód sluzy do jezdzenia, tyl natomiast do ujezdzania

[center][url=http://www.r
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 30-04-2007 20:27
Awatar
crackers
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 20:47
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

I w ten oto sposob renifer nie wylatuje z zakretow przy 130Grin GratulejszynWink

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
troll
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 21:50
Awatar


Postów: 228

Data rejestracji: 02.03.2005 11:54
Skąd: -

Kamikadze "Boski wiatr"Smile
 
bether
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 22:01
Awatar


Postów: 363

Data rejestracji: 16.10.2005 17:49
Skąd: opolskie
Brzeg

Rozumiem uciąć jeden zwój na sprężynie progresywnej, ale na seryjnej?!
To faktycznie KAMIKADZE!

R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa:
Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
 
Hugo
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 22:20
Awatar


Postów: 1283

Data rejestracji: 28.02.2005 08:29
Skąd: -

Ania i Hugo :

Cóż to było za przedsięwzięcieGrin wkońcu trzeba było zadowolić Lumiego Wink wogóle Ty się jeszcze z tym prześpij i zostaw sobie huśtwakę na tylnej belce Grin zawsze się przydaaa Grin "dziubku" życzymy szerokości i przyczepności w zakrętach sponsored by Hugo Company Agro-Tuning Grin sp z o.o. Grin



hahahahahha pozdrawiamy kamikadze z całej polski ! Smile))))))

Edytowane przez Hugo dnia 30-04-2007 22:23
>>>POZDRAWIAM<<<
Nie jeżdźij szybciej niż lata twój anioł stróż

YAMAHA POWER ! Grin

Moje auto: bolid ;))), diesel, 999999km
 
Haziaj
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 22:25
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

Oj jakby tak francuzy puscily ale by "syćko" fruwało wkolo Wink No naprawde kozaki z Was, domowym sposobem Grin

Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
bloodmoon
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 22:29
Awatar


Postów: 136

Data rejestracji: 14.01.2007 21:33
Skąd: -

wlasnie z kolega lilimumek wrucilismy po wypadzie na miasto efekt bardzo dobry jesli ktos chce obnizyc sposub godny polecenia Renia bardzo dobrze w zakretach zachowuje i nawet na drodze grunowej mimo ze predkosc mala ale daje rade
dla zdecydowanych metoda godna polecenia

Renault 19 1,8 F3P-707

prod.1993 r. przeb. 130 tys.

Moja Renia 19

www.bloodmoon1.fotosik.pl

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 150000km
 
redi
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 22:58
Awatar


Postów: 567

Data rejestracji: 13.01.2005 13:48
Skąd: wielkopolskie
Konin

lilimumek zmusil mnie do napisania posta w tym oto temacie wiec nie miałem wyjscia moja opinia na ten temat jest taka ze iz z pewnoscia jest tanio ale czy do konca bezpiecznie to cieszko mi powiedziec Grin tak czy inaczej pozdrawiam Panow kamikadze moze sam kiedys dolacze narazie nie mam czasu Pfft

#004
1,7 F3N 742

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 16777215km
 
troll
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 23:07
Awatar


Postów: 228

Data rejestracji: 02.03.2005 11:54
Skąd: -

Sam sposób demontażu kolumny zasługuje na najwyższe uznanie, bo reszta to pikuś już. A jeśli tanio mieć niżej, to mozna mieć poprostu tanio, tylko niżejSmile
 
luks
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 23:31
Awatar


Postów: 94

Data rejestracji: 15.06.2006 21:51
Skąd: -

A mnie tam to w ogóle ani bawi, ani się podoba, dla mnie to czyste ryzykanctwo życia swojego i i innych....
nie wiem jak jeździsz, ale jeśli szybko no to nie chciałbym być na Twoim miejscu.
Może i można powiedzieć że można się zginąć nawet w domu, ale to kuszenie losu. Ja poznałem co to znaczy zawieszenie i jaki ma wpływ na bezpieczeństwo i kontrolę na autem.
cały zwój osłabiając sprężynę pewnie już wiekową i tak? przecież nawet nie zagłębiając się w żadne techniczne aspekty technologii i fizyku sprężyn to obcinając jeden zwój zmieniasz charakterystykę jej o minimum 15% masakrycznie dużo zważając na fakt że ja połamałem 2 springi w ciągu roku (seryjne). ech co Ci ludzie nie wymyślą. agro-tuning czy nie ja nie przyklasnę. wiem że ludzie różne rzeczy robią i jeżdżą, ale mnie się to nie podoba...
nasze piękne autka i bez takich przeróbek są już niezbyt pewne na drodze i przez to lekko niebezpieczne z racji wieku
ogólnie życzę powodzenia i długiej jazdy bez wypadków (bez cynizmu)

Edytowane przez luks dnia 30-04-2007 23:36
R19 PH2 F3p 93r LPG
Właściciel R19 zwanego Porszaczkiem Wink
 
kendy
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2007 23:40
Awatar


Postów: 93

Data rejestracji: 19.02.2005 10:19
Skąd: -

hahaha

BYŁA-Renia 19 phase II 1994 jest BMW E38 V8


GG 2963670
pozdRowiENIA
 
dawid19
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2007 00:08
Awatar


Postów: 235

Data rejestracji: 13.03.2007 23:19
Skąd: -

A ja tu nie widzę kozaków ani kamikazeSmileSzybciej bym uciał sprężynkę seryjną niż progresywnąSmileTak pozatym nie używałem kluczy francuskich,tylko instalatorskichSmileOczywiście lilimumek dupy nie ruszaj w reni,bo tylko oszpeciszSmile i wybijesz ją z zajefajnego toru jazdy,który jest o niebo lepszy niż seryjnie.Hehe,jeszcze tylko szybki,skórzane fotele i będziesz miał prawie swoje 16vGrin

Renia 1,7 multi na trasie 6,3l Bp----miasto 10-11 zależne od ciężkości pantoflaSmile
 
eXte
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2007 00:32
Awatar


Postów: 955

Data rejestracji: 28.01.2007 17:36
Skąd: -

Owszem, gleba jest, ale charakterystyka takiego zawieszenia woła o pomste do nieba. Jak chcecie tanio obnizyc to polecam kowala i sciskanie spręzyny na gorąco a nie obcinanie!!
 
MonteR
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2007 00:57
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

głupota, debilizm i w ogóle... zawsze to powtarzałem i powtarzać będę... ja jeździłem na seryjnym dopóki nie kupiłem obniżonego... nie stać Cię kupić 'sportowego' chociażby weitec (jak ja) lub jamex, to jeździj na seryjnym albo zmien auto na 126p...

P.S. Prawie jak sportowe... prawie robi różnicę

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
Kucu
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2007 08:34
Awatar


Postów: 656

Data rejestracji: 10.08.2005 21:35
Skąd: -

Monter napisał/a:
P.S. Prawie jak sportowe... prawie robi różnicę


Właśnie... Charakterystyka jest tragiczna tak jak eXte napisał, chociazby dlatego ze sprezyna jest krotsza wiec auto lezy nizej, a spring nadal jest MIĘKKI i ma standardowy zakres pracy. To że jak jedziesz powoli w mieście i Ci się auto drogi trzyma, to nie znaczy że tak bedzie zawsze. Przecież ten samochod tylko poszedl w dol. Jestem pewien, że w trasie dobry kierowca szybciej bedzie jezdzil po zakretach na standardowym zawiasie niż Ty na swoim "prawie sportowym"... Zagrożenie dla siebie i otoczenia Grin


luks czemu piszesz że nie są zbyt pewne na drodze? No idealne nie są Smile ale drogi się trzymają dobrze jak na tak miękki standardowy zawias. Wink

była...
R19 1.4e E6J Bellevue 1993r, perska czerwień metallic

jest...
 
dawid19
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2007 09:01
Awatar


Postów: 235

Data rejestracji: 13.03.2007 23:19
Skąd: -

Głupoty piszecie.Sprężyna nie straciła swojej sprężystości,jest tylko krótsza.Jeśli chodzi o kileichy,to sprężyna jest ułożona jak fabryczna.Założe się monter,że te twoje springi szybciej wybijają z drogi na nierównościach,niż sprężyny skróconeGrin
W tym momencie jest tylko mniejszy skok amortyzatorówSmile

P.S.Debilem nie jestem.Gdybym nie wiedział co robię,to bym nie robił.Nikt nie każe Wam skracać sprężynSmile

P.S.Debilem jest ten,który mądry jest w gębie,a z duperelem do mechanika leci.Więc naprawdę piszcie tylko wtedy,gdy bedziecie pewni tego co piszecieGrin i wtedy krytykujcie

Renia 1,7 multi na trasie 6,3l Bp----miasto 10-11 zależne od ciężkości pantoflaSmile
 
bether
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2007 09:18
Awatar


Postów: 363

Data rejestracji: 16.10.2005 17:49
Skąd: opolskie
Brzeg

Brawo dawid19 więc dla Ciebie grono inżynierów produkujących auto jest nie godnych do produkcji aut, bo robią za długie sprężyny, bo po Twojej przeróbce lepiej się trzyma auto na zakrętach. To się uśmiałem HiHi

R19 Black Pearl Metalic PH2 1.8s F3P 706
Moja Renówa:
Galeria * PolskaJazda * DIGITAL decha * Moja R19 na Youtube

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 236000km
 
dawid19
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2007 09:25
Awatar


Postów: 235

Data rejestracji: 13.03.2007 23:19
Skąd: -

A czy ja uderzam w grono inżynierów?Bo nie zauważyłem.Na zakrętach tak samo się trzyma,tylko jest lepsza reakcja kierownicy.Wiem o tym,że zmieniłem środek ciężkości,ale w reni na dupie są drążki skrętne,w których nie było żadnej ingerencji i auto trzyma się drogi jak powinno.Więc o co loto?

Renia 1,7 multi na trasie 6,3l Bp----miasto 10-11 zależne od ciężkości pantoflaSmile
 
Hugo
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2007 09:33
Awatar


Postów: 1283

Data rejestracji: 28.02.2005 08:29
Skąd: -

Proces skracania springów przerabialem od 2 lat Smile)) sam mialem o jeden mniej o 2 Smile albo o 1.5 Wink i zawsze to byla ta sama sprezyna ale nie zawsze ona miala tą sama miekkość Smile im mniej zwojow tym sprezyna jest twardsza np bez jednego zwoja jest 15 % twardsza Smile nic pozatym. Piszecie ze jest ingerencja w inzynieryjską śmietanke Smile oni zrobili długa sprezyne i miekką Smile a my ja troszke usportowilismy Smile) trzyma sie kielicha amor ma mniejszy skok w granicy błedu Smile)) ludzie co w Tym zlego ? czasami komus pęknie sprezyna auto siadzie i mowi ze sie lepiej prowadzi ! Smile tak to prawda bo środek ciezkosci idzie w dół Wink dodam ze Montera zawias jest miekkszy niz moj ciety Smile o jeden zwój Smile i jeździ sie ok Smile

Wasze wywody są czasami śmieszne Smile ale takie zycie Smile))

mieszkamy w polsce Smile)) a polak wszystko potrafi Smile

pozdro dla Odważnych Smile

>>>POZDRAWIAM<<<
Nie jeżdźij szybciej niż lata twój anioł stróż

YAMAHA POWER ! Grin

Moje auto: bolid ;))), diesel, 999999km
 
dawid19
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2007 10:14
Awatar


Postów: 235

Data rejestracji: 13.03.2007 23:19
Skąd: -

eXte napisał/a:
Owszem, gleba jest, ale charakterystyka takiego zawieszenia woła o pomste do nieba. Jak chcecie tanio obnizyc to polecam kowala i sciskanie spręzyny na gorąco a nie obcinanie!!


Tylko na ściskaniu całej sprężyny u kowala po podgrzaniu całej poprostu ją rozchartujeszSmileI wtedy to dopiero straci właściwości.Pomyśl czasem zanim głupoty napiszeszGrin

Renia 1,7 multi na trasie 6,3l Bp----miasto 10-11 zależne od ciężkości pantoflaSmile
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: