26 Kwietnia 2024 06:21:46
Zdjęcia użytkowników
andrzej81 nikodem78
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[D] Kable zapłonowe - opinie użytkowników 
holek125
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-04-2007 19:41
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 15.06.2006 19:37
Skąd: -

Witam!
Tak jak w temacie, co sądzicie o przewodach Hans Preis?
Warto się w to bawić, czy nie.
Dodam, że będą one montowane w Golfie, do którego przewody są bardzo drogie.

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 16-01-2008 22:03
Renia Chamade 1.4 C3J LPG
Narazie same problemy i wydatki :-(

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-04-2007 19:41
Awatar
Haziaj
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2007 13:10
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

Mala poprawka - Hans Pries

U nas w hurtowni do Golfiny przewody kosztuja 100 zł. Powiemn szczerze, ze podobna cene maja przewody Jan-Mora przeznaczona do instalacji gazowej (wzmocnioine).

Przykladowo przewody Hansa Priesa HP102 981 do silnikow 1,3 - 1,6 po '84 roku kosztuja 110 zł, a Jan Mora "do gazu" 152 zł

Przewody Hansa Priesa HP102 982 do silnikow 1,6 - 1,8 po '84 kosztuja 100 zł, a Jan Mora "do gazu" 76 zł

Porownywalnie NGK okolo 255 zł.

Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
Maciej_R21
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2007 13:13
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

janmory do C3J kosztuja ok 50zł z tym ze przewód cewka -kopułka nie pasuje.
Poza tym jeśli chodzi o przewody to najpewniej bougicord czyli takie jak zakladał producent , robia je w pabianicach o ile dobrze pamietam albo champoiony ..innych wynalazków bym nie polecał.
 
holek125
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2007 20:07
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 15.06.2006 19:37
Skąd: -

Pytam się, gdyż znajomy kupił ze mną przewody przez internet, ja do Reni wziąłem Bosch'a a on myślał, że też będzie miał Boscha lecz okazało się, że są to Hans Pries, stąd moje pytanie, bo on zastanawia się, czy je odsyłać, czy pojeździ na nich trochę. A oryginały Bosch'a do Golfa kosztują 280zł (sam nie wiem czemu taka różnica) !!

Renia Chamade 1.4 C3J LPG
Narazie same problemy i wydatki :-(

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 220000km
 
Maciej_R21
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2007 00:08
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Bosch to napeawde nie najlepszy wybór do renowki.
 
Haziaj
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2007 11:11
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

No tak zapomnialem powiedziec czy te przewody Hansa Priesa sa dobre czy nie Wink

Oblukalem historie reklamacji tych przewodow u nas w hurtowni i tylko jedna reklamacja byla na te przewody gdzies w Łomży. Poza tym wszystko ok. Ludzie biora i naprawde nie narzekaja. Gorzej jest z zawiecha tej firmy, a juz wogole katastrofa jesli chodzi o cewki czy czujniki albo moduly. Co trzecia cewka wraca z reklamacja, czujniki cisnienia oleju puszczaja olej po trzech miesiacach, a tulejki czy laczniki stabilizatora wywala po pol roku.

Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
holek125
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2007 15:53
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 15.06.2006 19:37
Skąd: -

Macieju dlaczego Bosch nie jest najlepszy do Reni, myślałem, że to dobra, a nawet bardzo dobra firma.
Haziaj dzięki za pomoc.
Jeszcze mam pytanko do Ciebie ile te przewody (Hnas Pries) mają gwarancji i czy na opakowaniu jest gdzieś wybita data produkcji?

Edytowane przez holek125 dnia 05-04-2007 15:57
Renia Chamade 1.4 C3J LPG
Narazie same problemy i wydatki :-(

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 220000km
 
Maciej_R21
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2007 16:46
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Dlatego ze osobiscie po 12 i 8 miesiacach wyrzucalem komplet takich przewodów do smietnika.
Bougicordy natomioast mialem fabryczne 12 LETNIE !!! ktore chodzily do samego konca samochodu idealnie.
W tej chwili mam w jednym z samochdów championy tez oryginalne, przede wszystkim jakośc koncówek przewodów jest nieporownywalnie dobra w stosunku do innych .
 
holek125
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2007 19:31
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 15.06.2006 19:37
Skąd: -

Wielkie dzięki za wyjaśnienie, przy następnej wymianie wezmę to pod uwagę i pewnie już nie kupię Bosch'a lecz któreś z tych dwóch firm o jakich mówiłeś, dziwi mnie, że wyrzucałeś przewody po 8 miechach, przecież mają roczną gwarancję producenta (przynajmniej tak mnie zapewniają).

Mądrego to miło posłuchać!

Renia Chamade 1.4 C3J LPG
Narazie same problemy i wydatki :-(

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 220000km
 
Haziaj
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2007 20:13
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

Z ta gwarancja bywa roznie. Polega to na tym, ze jak Ci cos padnie do dajesz do reklamacji. W momencie otrzymania paragonu do reki zostajesz z tym towarem. Nie wiem jak to jest od strony prawnej, ale pewnie jakis kruczek jest.

Co do daty produkcji to na przewodach Hansa Priesa niestety jest brak. Wogole nic tam ciekawego nie jest napisane, a to stwarza spore pole do popisu przy podrobce. Wystarczy wlozyc jakies przewody firmy "krzak" i zalatwione. Przewody do nas przychodza najczesciej w woreczkach i nie wiadomo czy to oryginalne HP czy podroby. Przykladowo - ostatnio mialem ciekawy motyw. Klient kupowal sworzen wahacza do Golfiny. Wzialem pudelko SWAGa otwieram, a tu FEBI (to akurat mnie nie zdziwilo, bo SWAG wykupil FEBIEGo), ale zagladam do pudelka TRW (Lucas), a tam co SWAG, a cena wyzsza o 20 zł. Dzis przyszedl oryginalny lacznik stabilizatora z wybitymi numerami VW do Audi 80 w pudelku TRW. Motaja z tymi czesciami jak moga.

Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
kapusniak19
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2007 20:59
Awatar


Postów: 1337

Data rejestracji: 01.01.2007 18:43
Skąd: podkarpackie
Ustrzyki Dolne

Nawet nie zawracajcie sobie głowy przewodami Jan Mora.
mam w c1j i nie moge się doczekać kiedy je wyrzuce.
Szrot.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
 
TeBe
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2007 23:35
Awatar


Postów: 1057

Data rejestracji: 16.03.2005 16:00
Skąd: -

To ja mam troche laickie pytanie - po czym poznać, że jakieś przewody to złom? Ostatnio wsadziłem niebieskie janmory za 60zł. Zrobiłem to z "musu" do poprzednie, dwuletnie bosh'e się rozsypywały i miały przebicie jak stąd do końca świata. Jednak na tych złomach janomorach auto zachowuje się tak samo jak na bosh'ach. Więc o co kaman?

[small][center]Pozdrawiam
 
crackers
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2007 02:42
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Gazownicy maja takie urzadzonko, co sie zapina na przewody WN i chyba oni ci doradzaSmile

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
Haziaj
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2007 09:02
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

Bosch jednakowoż podobnie Wink dal dupe ze swiecami. Narobili tych fabryk po jakis wyspach i produkuja, a pozniej jak idzie transport to wrzucaja w te kartony bez zadnych zabezpieczen.

NGK z kolei ma tylko jedna fabryke i dodatkowo towar przy wysylce jest traktowany jako szklo, wiec nie ma mowy o mikropeknieciach, tak jak w przypadku Boscha.

Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
eXte
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2007 10:48
Awatar


Postów: 955

Data rejestracji: 28.01.2007 17:36
Skąd: -

Do samochodów francuskich, min. renault 19 pasują wyłacznie przewody zapłonowe z oporem biernym. Oznacza to ze nie bedzie pasował przewód z Audi 80 czy tez VW Golfa!!
Więcej na ten temat tutaj: http://www.renaul...d_id=11076

Jezeli chodzi o świece to polecam NGK V-Line ewentualnie (wysoka cena) Brisk. To są świece które ja wypróbowałem. Nie wiem, moze sa jeszcze jakies inne dobre, ale ja tego nie sprawdzałem.

Edytowane przez eXte dnia 06-04-2007 10:55
 
Haziaj
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2007 13:13
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

V-Line nr 2 sa sprawdzone, przytnajmniej u mnie bardzo dobrze sie sprawuja. Zreszta NGK to porzadna firma i traktuja swoj produkt nalezycie.

Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
holek125
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2007 17:09
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 15.06.2006 19:37
Skąd: -

No to mnie zmartwiliście, bo zamówiłem świece i przewody Bosch, sugerując się historią, a tu proszę...
No nic mądry Polak po szkodzie, następnym razem przewody Bougicord lub Champion i świeczki NGK lub champion.
Zobaczymy jak ten Bosch będzie się sprawował.

No i zobaczyliśmy.....
Przewody tak jak przyszłu, to zostaną odesłane, całkowicie nie pasuje przewód do cewki, a po za tym przewody są jakby za długie, także z paczki w aucie zostały tylko świece.
Macieju czy wiesz może ile by trzeba było liczyć za przewody Champion lub Bougicord do C3J-710

Edytowane przez holek125 dnia 06-04-2007 19:48
Renia Chamade 1.4 C3J LPG
Narazie same problemy i wydatki :-(

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 220000km
 
Haziaj
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 07-04-2007 10:16
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 09.01.2007 21:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Kętrzyn

Ceny przewodow do Twojego silnika sa dosyc dobre Wink

NGK numer kat. RC-RN637 kosztuja u nas 109 zł
Bougicord numer kat. BOU2426 labo 2456 kosztuja u nas 109 zł
Jan-Mor nr. kat RB1 kosztuja 102 zł
Powertec - PT132 - 232
Sentech - SEN8016 - 97 zł
Bosch - 0 986 356 888 - 82 zł
KW Automotive - 1.501.103 - 83 zł

Siedze sobie w pracy i sprawdzam na kompie Wink

Edytowane przez Haziaj dnia 07-04-2007 10:18
Średnie spalanie --> images.spritmonitor.de/169874_3.png
R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT
Moja pani: Galeria R19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
 
holek125
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 08-04-2007 11:38
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 15.06.2006 19:37
Skąd: -

Właśnie to jest najśmieszniejsze, że przewody są do tego silnika, sam sprawdzałem numer na stronie boscha i jest napisane, że do silnika C3J. Nie wydaje mi się, żeby ktoś majstrował przy cewce i gdzie indziej ją zamocował. Znowu dwa przewody do świec są tak długie, że leżą na alternatorze :-) To nawet JANMORY, które mam teraz są lepiej dopasowane!

Macieju a co powiesz na przewody Sentecha, czytałem post na tym forum, gdzie forumowicz dzwonił do Pabianic do Bougicord'a i powiedzieli mu, że to to samo co sentech tylko droższe.

Edytowane przez holek125 dnia 13-04-2007 20:30
Renia Chamade 1.4 C3J LPG
Narazie same problemy i wydatki :-(

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 220000km
 
mpkaras
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2009 07:08
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

Holek miałem identyczy problem jak Twój. Zakupiłem przewody jak poradził Haziaj SENTECH 8016 - niestety nie pasowały, nie wchodziły na kopułkę i za krótki okazał się przewód cewka-kopułka. Było z tym trochę męczarni, ale wreszcie udało się dopasować SENTECH 8160 (wg katalogu do C1G 1,2l). Przewód cewka-kopułka idealnej długości, kable do świeczek jakby uszyte na miarę. Co ciekawe koszt zakupu kpl. przewodów to 44 PLNy, w przypadku 8016 80 PLNów.

Edytowane przez mpkaras dnia 27-01-2009 07:12
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: