Menu główne
Forum
Klubowicze
d_anielek16 |
Dodany dnia 16-04-2007 17:24 |
Postów: 19 Data rejestracji: 16.04.2007 16:49 Skąd: - |
Witam mam taki problem kupiłem automatyczny włącznik swiateł który przy zapaleniu silnika włancza swiatła a przy zgaszeniu gasi swiatła;] i mam do niego taka instrukcje :
1. Urządzenie należy umieścić w pobliżu skrzynki z bezpiecznikami. 2. Czarny przewód należy podłączyć do masy. 3. Niebieski przewód należy wpiąć pomiędzy kontrolkę ładowania akumulatora a alternator. 4. Szare przewody należy podłączyć do świateł pozycyjnych. 5. Zielony przewód należy podłączyć do zasilania świateł mijania. 6. Czerwony przewód należy podłączyć do stałego " + ". nie rozumiem tylko punktu 3 moze mi ktos to wyjasnic gdzie konkretnie podpiąc ten kabel a moze ktos juz zakładał taki przełącznik w reni 19 (1) to moze mi wyjasni ogulnie cały ten schemat a góry dzieki Pozdrawiam Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 03-01-2008 11:43 danielek
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 16-04-2007 17:24 |
radzio_F_16 |
Dodany dnia 16-04-2007 20:18 |
Postów: 179 Data rejestracji: 26.08.2006 10:51 Skąd: - |
Najprościej będzie Ci wyjąć deskę o odnaleźć kabelek prowadzący do kontrolki akumulatora i się wpiąć. Alternator podczas ładowania zamienia w tym kabelku "-" na "+" a tem włącznik zadziała gdu pojawi się min. +13.6v na tym przewodzie do kontrolki.
R 19 1,8 16v 1991r
http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&idpojazd=1925&opcja=detail |
|
|
kudlaty |
Dodany dnia 17-04-2007 14:07 |
Postów: 4701 Data rejestracji: 17.07.2005 23:08 Skąd: lubelskie Lublin |
d_anielek16 czy mozesz podac linka do strony gdzie kupiles ten wlacznik albo chociaz nazwe firmy.
a po drugie czy ktos moze probowal sam cos takiego zrobic? kolega w lanosie zrobil sam uklad z rezystorow i podpial sie pod sygnal z pompy paliwa, ale instrukcje do tego obwodu znalazl w necie. ja szukalem, googlowalem i nic nie znalazlem. moze ktos z was juz probowal czegos takiego, bo bylbym zainteresowany. Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
|
d_anielek16 |
Dodany dnia 17-04-2007 15:52 |
Postów: 19 Data rejestracji: 16.04.2007 16:49 Skąd: - |
http://moto.alleg...html#photo
o to link tego cacka;] Tylko pomuzcie jeszcze mi to zamontowac danielek
|
|
|
luks |
Dodany dnia 17-04-2007 23:01 |
Postów: 94 Data rejestracji: 15.06.2006 21:51 Skąd: - |
też chciałem kupić włącznik. rozmaiwałem z kumplem i poradził mi zebym kupił taki czasowy po przekręceniu kluczyka. są też działające na napięcie. napięcie po odpaleniu auta skacze ponad 13,8V i wówczas światła się włączają, ale jak dowalisz ogrzewanie+światła+car audio i światła się wyłączą
dlatego takie p przekręceniu kluczyka są najlepsze. właczają się po 6s należy uważać też na takie co nie "wykrywają" właczonych długich świateł. popalą Ci żarówki bo będą działać razem długie+mijania. no chyba że masz 16V i osobno mijania i długie R19 PH2 F3p 93r LPG
Właściciel R19 zwanego Porszaczkiem |
kudlaty |
Dodany dnia 17-04-2007 23:19 |
Postów: 4701 Data rejestracji: 17.07.2005 23:08 Skąd: lubelskie Lublin |
luks z tego co sie orientuje to jezeli swiatla beda sie wlaczac automatycznie to dlugimi bedziesz mogl sobie tylko pomrugac, ale na stale ich nie wlaczysz no chyba ze wlaczysz (przekrecisz) mijania sam
Edytowane przez kudlaty dnia 17-04-2007 23:20 Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 18-04-2007 07:49 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
d_anielek16 napisał/a: 1. Urządzenie należy umieścić w pobliżu skrzynki z bezpiecznikami. 3. Niebieski przewód należy wpiąć pomiędzy kontrolkę ładowania akumulatora a alternator. nie rozumiem tylko punktu 3 moze mi ktos to wyjasnic gdzie konkretnie podpiąc ten kabel 1. Ja bym to zakładał niedaleko kierownicy, bo tutaj znajdziesz wszystkie kable do świateł... 3. ten niebieski kabelek musisz podłączyć pod kontrolkę od ładowania akumulatora. Zasada jest taka, że po włączeniu stacyjki dopóki nie zgaśnie ta kontrolka to nie włączą ci się światła. Pozdrawiam, Krzychu. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
d_anielek16 |
Dodany dnia 18-04-2007 19:47 |
Postów: 19 Data rejestracji: 16.04.2007 16:49 Skąd: - |
nom tylko koło kierownicy bo najleprzy dostep bede miał do wszystkiego tylko jeszcze sie tak zastanawiam co tu zrobic z punktem 2. Czarny przewód należy podłączyć do masy. i 6. Czerwony przewód należy podłączyć do stałego " + ".
gdzie tu mase znalesc i stały + macie jakies pomysły danielek
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 18-04-2007 22:46 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Masę znajdziesz wszędzie na metalowej karoserii! Poszukaj jakiegoś uchwytu deski/śruby do karoserii.
A stały plus znajdziesz np na zasilaniu poprzednich świateł... Wiecznie mam z tym problem... (poprawcie mnie jak się mylę), ale czerwony, to stały plus, a żółty to +12V po stacyjce... Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Nurglepl |
Dodany dnia 25-04-2007 23:44 |
Postów: 273 Data rejestracji: 24.08.2006 23:03 Skąd: - |
Ja też już mam zamontowany taki włącznik.
Problemy są dwa. 1. Nie można włączać długich, bo przy wyłączonych światłach można sobie tylko mrugać 2. Jak się podłączy te urządzenie to niestety jak się już przekręci włącznik świateł i włączy długie, to świecą długie i krótkie. Podłączał mi to elektryk i niestety aby włączyć długie trzeba włączyć światła tradycyjnie, albo przerabiać włącznik (co powiedział że będzie kosztowało ok 80 zł), więc pozostałem przy opcji włączania świateł, Drugi problem też elektryk rozwiązał, dodając coś do tego urządzenia, żeby po włączeniu długich odcinało prąd krótkim i na odwrót. Całkowity koszt zamontowania to 70 zł + 24 urządzonko . FOTKI MOJEJ RENI 1721, F3N L740, HB, Elysee, 1995 + LPG (II G) "220 koni, turbo, nitro, kocham ten wóz" Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
luks |
Dodany dnia 27-04-2007 18:42 |
Postów: 94 Data rejestracji: 15.06.2006 21:51 Skąd: - |
Ech... Nurglepl. a pisałem przecież że będzie ten problem z wyłączaniem którkich przy długich na H4. takie bezproblemowy włącznik kosztuje na allegro coś koło 40zł. tamten wystarczy założyć i działa
R19 PH2 F3p 93r LPG
Właściciel R19 zwanego Porszaczkiem |
s_konrad |
Dodany dnia 05-05-2007 02:55 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
A ja znalazłem bodaj najtańszy sposób i właśnie go przetestowałem w mojej ph2 Sprawdził się bez zarzutu, w czasie zmiany świateł wyłącza obwód świateł mijania a załącza światła drogowe . Koszt takiej automatyki świateł to 2 przekaźniki (w podstawkach) 12V/30A z czego jeden musi być przełączający (zasilanie cewki to 85-86 a styki prądowe to 87-30-87a), końcówki żeńskie do przekaźników, ok. 5mb przewodu jednożyłowego, ok. 20-30 cm taśmy izolacyjnej i trochę czasu. Sami oceńcie co się komu opłaca. Pozdrawiam
Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
eXte |
Dodany dnia 05-05-2007 10:52 |
Postów: 955 Data rejestracji: 28.01.2007 17:36 Skąd: - |
s_konrad napisał/a: A ja znalazłem bodaj najtańszy sposób i właśnie go przetestowałem w mojej ph2 Sprawdził się bez zarzutu, w czasie zmiany świateł wyłącza obwód świateł mijania a załącza światła drogowe . Koszt takiej automatyki świateł to 2 przekaźniki (w podstawkach) 12V/30A z czego jeden musi być przełączający (zasilanie cewki to 85-86 a styki prądowe to 87-30-87a), końcówki żeńskie do przekaźników, ok. 5mb przewodu jednożyłowego, ok. 20-30 cm taśmy izolacyjnej i trochę czasu. Sami oceńcie co się komu opłaca. Pozdrawiam Nie napisales nic o układzie opóźniającym załaczenie swiateł, czy jest czasowy czy na napiecie alternatora i ile kosztowal cie taki układ? |
s_konrad |
Dodany dnia 06-05-2007 14:57 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
Koszt układu napisałem: "2 przekaźniki (w podstawkach) 12V/30A z czego jeden musi być przełączający (zasilanie cewki to 85-86 a styki prądowe to 87-30-87a), końcówki żeńskie do przekaźników, ok. 5mb przewodu jednożyłowego, ok. 20-30 cm taśmy izolacyjnej"
Ile to kosztuje? Zależy gdzie kupujesz przekaźniki. Ja miałem w garażu kilka sztuk, a w sklepie motoryzacyjnym to ok 12 zeta za kpl. (przekaźnik, podstawka, końcówki żeńskie) czyli 2x12zł + 1 lub 2zł (rurka termokurczliwa lub izolacja) + 3 zł za kabelek jednożyłowy 1,5. Tyle to kosztuje Co do podłączenia. Zasilanie cewki pierwszego przekaźnika, załącza obwód świateł pozycyjnych to "L" z alternatora (styk 85- kontrolka, 86 masa pojazdu). Drugi przekaźnik ma zasilanie cewki na styku 85 ze styku 87 pierwszego przekaźnika a styk 86 jest połączony ze stykiem 87a, który podłączyłem do obwodu świateł drogowych . Pozdrawiam klubowiczów Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
s_konrad |
Dodany dnia 08-05-2007 21:55 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
Odnoszę wrażenie, że kolega wkielb nie zrozumiał tematu tego postu. Rozważamy tu automatyczny układ załączania i wyłączania zarówno świateł postojowych (pozycja) jak też świateł mijania bez dodatkowych włączników, a co za tym idzie konieczności załączania jakiegoś dodatkowego włącznika.
Dla wszystkich osób, które chcą spróbować samodzielnie i niedrogo wyposażyć swoje auto w tego typu układ mam sprawdzony schemat, którym chętnie się podzielę drogą email'ową, jeśli ktoś zechce. Pozdrawiam klubowiczów. Szerokości Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 10-05-2007 21:15 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Mozna wykorzystac oryginalny zmieniajac podłaczenie, poza tym takie PIEZO piszczyk kosztuje w sklepie elektronicznym kilka zł i mozna go dołozyc do oryginału ale to nie temat o przypominaczu tylko o automacie zalaczajacym . |
s_konrad |
Dodany dnia 11-05-2007 19:34 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
Ja powiem tak: Jeśli ktoś lubi podłubać to sam da radę zmontować taki układ automatycznego załączania świateł i będzie miał satysfakcję, że jest w pewnym stopniu samodzielny. Jeśli ktoś ma nadmiar gotówki (w co nie wątpię) to pojedzie do warsztatu i zapłaci za urządzonko robione metodą chałupniczą + koszt robocizny i też będzie z tego frajda bo światła tak czy siak się załączą bez ingerencji w przełącznik pod kierownicą. Wyjątkiem jest zmiana świateł na mijania/drogowe - tutaj nie ma automatu, który zadecyduje za nas czy zmienić światło czy nie... i za to Bogu niech będą dzięki - bo i bez tego nasze autka teraz palą nieco więcej paliwa i nieco szybciej zużywają szczotki alternatorów że o zasiarczaniu akumulatorów nie wspomnę.
Tą wypowiedzią pragnąłem przypomnieć wszystkim, którzy zechcą się wypowiedzieć w tym topiku, że rozważamy tylko i wyłącznie możliwości zautomatyzowania włączania świateł. Każdy sposób jest dobry o ile światła będą się same załączały. Nie mówimy o wszelkiej maści i rasy przypominaczach lecz o czymś wręcz przeciwnym, a mianowicie o możliwości nie pamiętania, że wyjeżdżając na drogi publiczne należy włączyć światła mijania/dzienne. Przepraszam, że się tak rozgadałem jednak odnoszę wrażenie, że niektórzy nie czytają tematu postu albo co gorsze (uchowaj Boże, nie obrażam teraz nikogo) nie zastanawiają się nad treścią wypowiedzi. Pozdrawiam klubowiczów i Szerokości Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 11-05-2007 23:47 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Msl88 napisał/a: Czesc ja na dniach zrobie sobie takie cos ze po przekreceniu kluczyka bedzie mi swiecic ..:kontrolka i gdy włacze swiatła ona zgasnie ) wole dwa kabelki pociagnac ze stacyjki niz kupywa jakis włacznik za 50 zł Albo poprostu przerzucił kabelki z włacznika na stacyjke na 2 pozycje. jeden przekażnik 2 kabelki koszt 5 zł a podłaczenie nie jest takie trudne Co do pierwszej częsci wypowiedzi to chyba nie czytales poprzedniego posta , kontrolka to PRZYPOMINACZ. Co do drugiego pomysłu z przekaźnikiem no może mogło by byc , ale nie dalej jak kilka godzin temu stroiłem wzmacniacze w samochodzie ( 2 sztuki) a dokladniej maksymalna uzyteczna moc czyli strowałem je maksymalnie. Po chwili zorientowalem sie ze akumulator ( choc Bosch silver 63Ah) nie da rady, postanowilem zapalić silnik. Rozrusznik ledwo przekręcił kilka obrotów wału. Przy rozwiazaniu z przekaźnikiem, silnik raczej by nie zapalił. Obicazenie akmulatora dodatkowymi prawie 10A prądu nie było by dobrym rozwiazaniem. Nawet biorąc sygnał z kontrolki alternatora czy czujnika cisnienia oleju, mogło by to zawieść. Kontrolka oleju np. w moim przypadku potrafi zgasnac podczas rozruchu silnika , ładowanie tez. Potrzebny jest choc najprostrzy układ opoźniajacy co zreszta tez nie jest drogie ale niezbedne w tym wypadku. |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |