Menu główne
Forum
Klubowicze
crackers |
Dodany dnia 12-09-2007 20:31 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny Od momentu kupienia auta nie dzialaja mi biegi 1-3, natomiast 4-6 owszem, przy czym nie jestem pewien, czy np. 4 bieg nie jest przypadkiem tym pierwszym, bo prawie, ze nic nie dmucha Podlaczylem ostatnio sprawny uklad, a moj do innego auta i wyszlo w 100%, ze niesprawny jest ten oto element: LINK Podkreslam, wersja z klima Luty poprawione dzisiaj, efektu brak. Jaka dokladnie role spelniaja te 2 tranzystory? Jeden od wolnych biegow, drugi od szybkich czy jak? Bo jesli tak, to jutro wymiana tego i po sliwkach. Nowy ukladzik kosztuje 290zl, wiec lekka przesada Tag: klima, klimatyzacja, nie działa, niedziała, niedziala, nie dziala, pierwszy bieg, najwyższy, najwyzszy, biegi, wentylator, wentylatora Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 20:43 POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 12-09-2007 20:31 |
misha |
Dodany dnia 13-09-2007 09:08 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Crackers tak jak rozmawialiśmy mnie jak się spaliły oba terystory to wentylator przestał działać zupełnie.
Ich rola jest prosta: Prąd z panelu sterowania idzie tylko jako prąd sterujacy i w zależności od napięcia prądu sterującego terystor przepuszcza prąd własciwy na wentylator... (taki prosty wzmacniacz) Tak jak napisałeś jeden jest od wolnych drugi od szybkich biegów... więc jest kwestia wymiany... Jak widziałeś u mnie wymienione były 2 i koszt to było jakieś 100 pln... Więc warto wymienić... A ten znajomy Ci ich nie wymieni Zastanawiałem się nad nowym układem ale zamienniki są przeważnie gorsze niż oryginały... Może Wallygator poda ci po oznaczeniach oryginału co masz kupić i sam wymienisz... Poszukam gdzieś zdjęć oryginału to podeślę... Pozdr Marcin Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
misha |
Dodany dnia 13-09-2007 09:38 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Znalazłem:
Zdjęcie TakeOff-a z tego tematu I opis by donald7000 To kawalek elektroniki w smd i radiator z dwoja tranzystorami w ukladzie Darlingtona T1829-1, trzeba wymienic tranzystory na MJ11015. Ja wymienilem na BDX66C ale po 30 sekundach padly. z tego tematu.Mojego własnego opisu nie znalazłem Pozdrawiam Marcin EDIT: Poprawiłem Linki Edytowane przez misha dnia 13-09-2007 09:43 Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 13-09-2007 11:04 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
No faktycznie to darlingtony Motoroli . Najwidoczniej wtedy jeszcze Mosfety były nieznane na taka skale jak dzis. Proponuje zalozyc BDW84D jest on w innej obudowie ale da sie to przerobic no i podstawa jest dobry kontakt z radiatorem ( pasta). Były dwa typy regulatorów , jedne chodziły na darlingtonach a drugie na zwykłych PNP i wowczas mozna tam zastosowac 2n3055 ( w tej samej obudowie) albo BD912 inna obudowa TO220 ale koszt 2,5 sztuka wiec grosze. Musiala być jakas przyczyna spalenia sterowania i trzba ja znaleźć . Byc moze silnik ciezko pracuje , zatarł sie na panewkach. Bez powodu moduł by sie nie uszkodził . |
misha |
Dodany dnia 13-09-2007 12:14 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Musiala być jakas przyczyna spalenia sterowania i trzba ja znaleźć . Byc moze silnik ciezko pracuje , zatarł sie na panewkach. Bez powodu moduł by sie nie uszkodził . Teoretycznie masz rację... ale w praktyce niekoniecznie... Jestem 2 lata po wymianie terystorów i wszystko działa tak jak powinno nie spaliły się po raz 2... To jest typowa bolaczka renatek z klimą i chyba większość już przez to przechodziła... Poprostu przez tyle lat miało prawo w końcu się przegrzać... Zresztą po założeniu mojego modułu do klimy crackersa (na II OZ) chodziło jak złoto... To teraz żeby było jasne czy zewnętrznie układy różniły się od siebie i które terystory (tranzystory) crackers ma kupić (u mnie elektryk zamazał napisy na nowych) Więc niewiele pomogę... Proszę o krótkie podsumowaniea potem moze pokleić wszystkie tematy i do FAQ Pozdrawiam Marcin Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
takeoff |
Dodany dnia 13-09-2007 12:39 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
ja dodam ze niemcy pisza ze te tranzystory MJ11015 za po 2,80s64; /szt w konradzie.
Edit: a u nas ok 20PLN. 2 pierwsze trafienia w googlu: http://www.gembar...d=289acca7 http://www.swista...-200W.html Edytowane przez takeoff dnia 13-09-2007 12:41 Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
crackers |
Dodany dnia 13-09-2007 12:59 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Donald7000 polecal mi MJ11015, bo BDX66C mu od razu padly. Jedyne, co mnie odstrasza to cena: ok. 20zl i wiecej za sztuke. Ale jak nie ma innego, wyjscia, to do dziela Prawde mowiac, to ja juz mialem wymieniane widocznie kiedys, bo sa srubki wsadzone zamiast nitow i inne symbole ukladow. Oto one:
SanKen ZSA747 65Y Edytowane przez crackers dnia 13-09-2007 13:32 POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
crackers |
Dodany dnia 27-09-2007 11:14 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Wymienione!
Najpierw na uklady MJ15004, na ktorych byl taki sam efekt jak przed wymiana, wiec moze po prostu te uklady SanKen byly dobre, ale nie do tego celu Po wymianie na MJ11015 smiga az milo Teraz prosba, jesli ktos mialby mozliwosc znalezienia danych technicznych o tym SanKenie, to bardzo bym prosil Google niewiele pomogly. Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 03-01-2008 11:09 POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 27-09-2007 12:38 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Nic nie znalazłeś bo źle zczytałeś symbol . Trnazystory sa 2SA, 2SD , 2SB itd. Na obudowach zazwyczaj piszą tylko Axxxx Dxxxx poczatek czyli 2S..trzeba sobie dodać .
Zamiennikiem 2SA747 ( koszt 17zł) jest 2SB681. http://www.radioh...ane=2SA747 Jest to zwykły najzwyklejszy tranzystor mocy NPN tyle ze dosc mocny 10A 120V 100W BD912 po 2,50zł jest mocniejszy ale na nizsze napiecie 15A 100V 90W z tym ze bez problemu powinien sobie dać rade w tym układzie o ile bedzie dobrze zamocowany do radiatora. Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny Powrót do działu Układ elektryczny Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 20:47 |
tomek1405 |
Dodany dnia 14-03-2013 15:19 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Tak odgrzebalem temat z racji ze sie teraz tym zajalem i zadne oznaczenia tranzystorow mi sie nie zgadzaja.
Tranzystor typu Darlington PNP 120V 30A Orginalnie siedzialo: T1829-1 (mexico) a zamienniki dla niego to: FW26025A1 (malaysia) lub T8445 koszt okolo 12zl za jeden tranzystor. Mocowanie dwa luty i dwa nity. Podczas montazu trzeba pamietac o pascie termoprzewodzacej pomiedzy radiatorem a tranzystorem. Identyczne bylo w : Peugeot, Citroen, Nissan, Opel. Edytowane przez tomek1405 dnia 14-03-2013 15:22 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
maestro |
Dodany dnia 14-03-2013 20:30 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Dziwne że wszystkim do tej pory sie zgadzało.
MJ11015 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
tomek1405 |
Dodany dnia 14-03-2013 20:33 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
@maestro Mam kilka tych urzadzen i w żadnym nie ma takiego za to sa dwa pierwsze ktore wypisalem. Szukalem po forach tez sa wymieone te ktore wypisalem a nie to co u nas wypisane wiec robta jak uwazacie ja wole wsadzic to co sprawdzone..
Edytowane przez Krzychup dnia 17-03-2013 12:02 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
maestro |
Dodany dnia 14-03-2013 21:17 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Uwazasz że tyle ludzi wymieniało na te które wyklarowały sie już kilka lat temu i nie są to sprawdzone rzeczy?
No czasem to jak cos napiszesz to kapcie spadają. Pewne jest to że nie ma już w obiegu tego typu dokładnie numeracji i modelu który był oryginalnie. Edytowane przez maestro dnia 14-03-2013 21:18 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
tomek1405 |
Dodany dnia 14-03-2013 21:23 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
@maestro Oki obadam jutro czy sa jeszcze;P
Ten FW26025A1 to wlasnie zamiennik jest orginaly byly trzepane w mexico Edytowane przez tomek1405 dnia 14-03-2013 21:24 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Szaman_pl |
Dodany dnia 14-03-2013 23:03 |
Postów: 106 Data rejestracji: 14.09.2010 21:50 Skąd: małopolskie Olkusz |
ważne by były podobne parametry, ja wcisnąłem jakieś zamienniki sugerowane do citroena a że parametry te same... i nie prawda że poprawnie działają tylko te za 30zł szt. (g.prawda) ważne jest odpowiednie zamocowanie położenie pasty, za wiele też nie dobrze i by wentylator nawiewu dobrze śmigał bo jednocześnie chłodzi je w tym jak by tunelu.
Tak oryginałów już dawno niema... jak znajdziesz to być może w jakimś starym ELTRONie (wzmacniaczu) Edytowane przez Szaman_pl dnia 14-03-2013 23:04 Megane Classic Ph1 1.9 dti
Moje auto: mazda 626 GF, diesel, 230000km
|
maestro |
Dodany dnia 15-03-2013 07:34 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Szaman_pl parametry to podstawa ale sposob montażu jeszcze sie liczy Tomek dąży do perfekcji ale niestety oryginału nie kupi.
Co on teraz bidny zrobi Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
tomek1405 |
Dodany dnia 07-08-2015 14:46 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
A co podpowiecie jak wszystko dzialalo i nagle przestalo potem znow chwile dzialalo i zesralo sie na amen. Najpierw dmuchalo na maxymalnym biegu potem po zmianie tranzystorow dzialalo normalnie po czym zmienilo zdanie i tylko na najnizszym ruszylem reka cos i zaczelo znow normalnie a teraz nie ma nic. Sprawdzilem wszystkie wtyczki sa ladne nie upalone ani nic. Tranzystory wymienilem przelozylem nawet zapasowy uklad i to samo. Jakby gdzies styku nie mialo mi sie wydaje ale ruszam wtyczkami i nic. Przekaznik na wentylatorze cyka. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
jonowaty |
Dodany dnia 07-08-2015 18:56 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
a masa samego wentylatora jak tam nie rozluźniła się
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 07-08-2015 23:08 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Trzyma jak glupia ale odkrece ja i przeczyszcze. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 08-08-2015 02:18 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Tomek, rezystor z klimą? Bo o tranzystorach piszesz to chyba tak. Odpal i delikatnie dociskaj elementy elektroniczne. Kiedyś też coś mi się zesrało, nie pamiętam co, ale wiem że jak wziąłem płytkę w ręce i delikatnie ją nagiąłem to ruszyło i akurat zobaczyłem jak iskra przeskoczyła i miałem miejsce gdzie się poluzowało ^^ A w innym z kolei rezystorze już od klimy z clio "wypadł" jeden pin od zasilania +12, bo tam są dwa od tego samego. Wystarczyło przylutować i gra do tej pory (2 lata). Czyli sprawdź czy piny sztywno siedzą czy jakiś się rusza Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |