19 Kwietnia 2024 10:49:58
Zdjęcia użytkowników
Emo_bs pajazywiec
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Brak świateł drogowych/naprawa przełącznika świateł 
maestro-nieaktywny
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2007 01:11
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Jak mamy go już na stole, zaczynamy od rozwiercenia nitów aluminiowych (zaznaczone na czerwono). Rozwiercamy tak aby tylko zaklepanie rozwiercić. Ja wierciłem fi 5mm.

renault19.pl/images/14495_01.jpg


Tylko tyle rozwiercamy.
renault19.pl/images/14495_02.jpg


Rozwiercone nity wybijamy, uważając aby nam się teraz przełącznik nie rozsypał, bo będzie więcej niż trzeba roboty. Oznaczone KONIECZNIE odkładamy pozostałe dwa można w kosz, choć ja je wykorzystałem ponownie.

renault19.pl/images/14495_03.jpg

Gdy już mamy rozwiercone i wybite nity, musimy odczepić zaznaczoną na czerwono sprężynkę. Bez obawy odłączcie nie wypadnie nigdzie.

renault19.pl/images/14495_04.jpg


Po poprzednich zabiegach możemy ściągnąć tę część obudowy od której, odhaczyliśmy sprężynkę i nasz przełącznik zespolony wygląda tak jak powyżej. Teraz Przytrzymując ten czarny plastik oznaczony na zielono i odchylając brązowy element oznaczony na czerwono staramy się wyciągnąć dźwigienkę jak pokazuje strzałka nr 2. Trochę trzeba pokombinować, ale nie jest to trudne.

renault19.pl/images/14495_05.jpg

Teraz zabieramy się za wyciągnięcie tego brązowego plastiku. Wychodzi on bezproblemowo (lekko ku górze a potem nieco w tył i już jest nasz). Jak go wyciągniemy musimy poszukać tam jeszcze sprężynki i resztek tego czegoś.

renault19.pl/images/14495_06.jpg


Warto jeszcze wyciągnąć zaznaczony element, ponieważ ma dość napiętą sprężynkę, chwila nie uwagi i możemy go potem długo szukać.

renault19.pl/images/14495_07.jpg

Tak wygląda po wyciągnięciu.

renault19.pl/images/14495_08.jpg

A to rozebrany przełącznik.

renault19.pl/images/14495_09.jpg

Przejdźmy teraz do naprawy. Jak zauważyć łatwo ułamał się element zaznaczony na czerwono.

renault19.pl/images/14495_10.jpg

Naprawiłem go nawiercając dwa otworki w tym większym elemencie i jeden w odłamanym. Następnie przez mniejszy przełożyłem drucik od rezystora 0,25W i wolne końce przez dwa pozostałe otwory. Następnie druciki zagiąłem. Po ustawieniu wszystkiego względem siebie jak powinno być dołożyłem kropelkę kleju w miejsce pęknięcia oraz zagięte druciki. Potem sprężynka i GOTOWE.


renault19.pl/images/14495_11.jpg


Następnie składamy wszystko w kolejności odwrotnej. Pamiętając o elemencie przy kierunkowskazach oraz sprężynce po złożeniu obudowy. Wciskamy nity z gwintem (czerwone), a następnie je skręcamy jak dalej pokażę, zaś te bez gwintu wciskamy prawie całe potem sam koniec otworu kropelką kleju i na maksa wciskamy. Teraz mamy nit klejony.


renault19.pl/images/14495_12.jpg


Do skręcenia użyłem takich wkrętów.


renault19.pl/images/14495_13.jpg


A tak wygląda wkręt wkręcony w nit.

renault19.pl/images/14495_14.jpg


Jeszcze raz przypominam o tej sprężynce, bo bez niej kierunek nie będzie sam odbijał Sad Teraz możemy sprawdzić efekty naszej pracy, choć można byłoby i wcześniej po złożeniu i trzymaniu w całość obudowy.




Opis w całości autorstwa WoŹnY'ego.


Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Tag:
brak świateł, swiatel, światel, swiateł, długich, drogowych, nie mam, przełącznik, przelacznik, przełacznik, przelącznik,

Edytowane przez Krzychup dnia 23-10-2013 23:09
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 16-09-2007 01:11
Awatar
dexterowski
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2009 16:06
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 19.02.2009 16:24
Skąd: -

Wszystko ładnie, pięknie...
Ale jak ma być założony ten łamiący się plastik, tu brązowy a u mnie biały? Tym odpadającym elementem z góry, tak żeby atakował zębatkę od góry czy odwrotnie? Bo ani tak, ani tak nie załączał dalej długich.

Pozdrawiam, Matt.


Treść dodana dnia 28-05-2009 00:50:

Po dwóch dniach walki doszedłem do skutku naprawy Grin
Ta część z dwoma sprężynkami i tym odpadającym zabierakiem ma być w drugiej, patrząc od strony pokrętła prowadnicy, a zabierak ma atakować zębnik od góry.

Pozdrawiam.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2009 12:38
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wszystko jedno co ma kogo atakować. Ma być tak jak na zdjęciach.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
dexterowski
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2009 13:20
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 19.02.2009 16:24
Skąd: -

Na zdjęciu akurat nie widać jak to ma być...
A ja też nie przyjrzałem się dokładnie gdy to wyciągałem...
Dlatego metodą prób i błędów musiałem dojść do tego.Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
 
kullosiu
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 07-08-2009 00:39
Awatar


Postów: 2122

Data rejestracji: 17.02.2008 12:36
Skąd: -

na zdjęciu nie widać bo jest od spodu to co trzeba naprawić Smile

TELETUBISIOM MÓWIMY STANOWCZE NIEEE!!
były renault 19 phII f3n, renault 19 ph II f3p

Moje auto: Renault Scenic I ph II,, diesel, 178000km
 
KEMOT
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 07-08-2009 11:40
Awatar


Postów: 76

Data rejestracji: 08.04.2009 11:56
Skąd: -

witam ja też miałem kłopot z przełącznikiem, próbowałem naprawić ale zanim do tego się zabrałem udało mi się kupić okazyjnie przełącznik i do tego dostałem wyciszenie pod mache = flaszka i zapojka więc niewiele zapłaciłem, rozebrać rozebrałem postępowałem zgodnie ze zdjęciami ale złożyć już nie złożyłem ten plastik co się ułamał za nic nie pasował po złożeniu, a raczej ta sprężyna, wyskakiwała, założyłem drugi i co się okazało też rozwalony. światła drogowe włączam tak: jade na krótkich bardzo szybko cofam na postojówki ciągnąc do góry zapalają się długie i wtedy przekręcam przełącznik jakbym zapalał krótkie i zapalają się długie,

Moje auto: Renault Laguna 1.9 dTI, diesel, 204000km
 
kullosiu
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 07-08-2009 15:45
Awatar


Postów: 2122

Data rejestracji: 17.02.2008 12:36
Skąd: -

jak sprężyna wylatuje to coś słabo to spiąłeś Smile

TELETUBISIOM MÓWIMY STANOWCZE NIEEE!!
były renault 19 phII f3n, renault 19 ph II f3p

Moje auto: Renault Scenic I ph II,, diesel, 178000km
 
solenoid
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 07-08-2009 16:28
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 22.12.2006 17:38
Skąd: -

Witam
Kiedyś jakiś rok temu miałem też awarię owego przełącznika
Udało mi się to naprawić wg. w/w instrukcji. Powiem szczerze działał nie cały rok i awaria zatopił się na długich, zatrzymany przez policję koło domu wytłumaczyłem się /obeszło się bez mandatu/ wyjąłem żarówki bo nie dało się woguóle wyłączyc świateł i na przeciw mgielnych pozwolili mi dojechać do domu te kilkaset metrów. Kupiłem na allegro za bodajże 70 zł ale to już nie oryginał czuć po całej pracy wyłącznika iż jakaś chińszczyzna.

solenoid

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
 
melonss
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2009 21:31
Awatar


Postów: 2

Data rejestracji: 13.10.2009 21:13
Skąd: -

A dla mniej zaawansowanych... Trudno jest sprawić , aby był on na stole ? Pfft Poniszczył mi sie caly przełącznik świateł. Zaczęło sie od długich a teraz już nawet pozycyjne nie chca wskoczyc. Jakby sie cos zakleszczyło i przysłowiowy siusiak. Nie da sie nawet "przekrecić" świateł. Mój ojciec -z zamiłowania mechanik tłumaczył mi przez telefon jak wykrecic, ale średnio zapamietałem. Pfft teraz mi styd znowu go o to pytać. Sam by to wymienił , ale Reniferu utknął bez świateł 200 km od domu... Jako biedny i zapracowany student nie moge sobie pozwolić na strate 150 zł w serwisie. Prosiłbym wiec o jakąś instrukcje wyciagniecie przełacznika... Jak już pisałem , jestem zapracowanym studentem, wiec jak na razie nie zdazyłem nawet lepiej przyjrzeć sie(z resztą zamówiony przezemnie przełącznik jeszcze nie doszedł...) całej tej pokrywie kolumny kierownicy (bo jak sobie wyobrażałem to włąśnie ja musze rozebrać Pfft). Więc jezeli to tak na prawde jest to dziecinnie proste prosze chociaż o słowa wsparcia Pfft Tak , żabym chociaz nie poczuł sie olanym Pfft Z góry wielkie, wielgachne dzieki za jakakolwiek odpowiedź.

Edytowane przez melonss dnia 13-10-2009 21:32
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2009 21:38
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Potrzebujesz Torxa 20. od dołu masz dwa wytłoczenia w plastiku, wkrecasz. teraz trudniejsze. jak nie bylo wczesniej nic robione to są jeszcze dwie sruby skrajnie po bokach. pod stacyjką i po drugiej stronie w tym samym miejscu. i to wszystko. ciagniesz w gore jedno i drugie w dół. przełącznik trzyma sie na dwóch srubach wkreconych od dołu pionowo poprzez stelarz. kostki odpinaszi tyle. jak utknałes to wyjmij kostke z niego tą na 4 przewody (są dwie, jedna na cztery, druga na szesc przewodow). łączysz przewodem czerwony z niebieskim (światła pozycyjne) i zielony z czerwonym (światła mijania) i tak możesz jechać, bo kierunki są realizowane przez ta drugą kostke ktorej nie odłaczasz. zawsze jakiś półśrodek jak sie rozdupi na zadupiu ;]

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
melonss
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 18:06
Awatar


Postów: 2

Data rejestracji: 13.10.2009 21:13
Skąd: -

Yeah Grin To było łatwiejsze niż myślałem Pfft Terasz wszytstko pieknie działa. Wielkie dzięki Smile
 
tybionzo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2013 17:42
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 02.06.2013 16:05
Skąd: -

Super. Wszystko fajnie opisane, dzięki czemu naprawa trwała zaledwie chwile. Ponadto, oszczędziłem troszkę kaski. Dzięki. ! Wielkie propsy dla WoŹnY'ego. Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 148000km
 
TermiFNFAL
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2013 23:47
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Fajny poradnik, akurat mam taki przełącznik bez długich (co najlepsze, w takim przełączniku długie da się wbić, ale trzeba najpierw wyłączyć mijania, pociągnąć dźwignię do siebie i jeszcze raz przekręcić jak na mijania - przez parę sekund jedziemy po ciemku, wyłączać podobnie, wyłączyć pokrętłem i włączyć).
Kupiłem oryginalną używkę za 25 zł więc nie bawiłem się w rozbieranie Wink Ale pobawię się

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
yeti1989
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2013 15:53
Awatar


Postów: 2

Data rejestracji: 22.10.2013 15:47
Skąd: -

Witam, ma ktoś może zdjęcia przebiegu prac, bo nie mogę ich zobaczyć. Chętnie bym to sam zrobił bo już kolejna manetka do wymiany i tracę cierpliwość Smile2
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2013 19:53
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Jak mamy go już na stole, zaczynamy od rozwiercenia nitów aluminiowych (zaznaczone na czerwono). Rozwiercamy tak aby tylko zaklepanie rozwiercić. Ja wierciłem fi 5mm.

i.imgur.com/xtKjobN.png


Tylko tyle rozwiercamy.

i.imgur.com/zcS57qq.png


Rozwiercone nity wybijamy, uważając aby nam się teraz przełącznik nie rozsypał, bo będzie więcej niż trzeba roboty. Oznaczone KONIECZNIE odkładamy pozostałe dwa można w kosz, choć ja je wykorzystałem ponownie.

i.imgur.com/5uTM8Tq.jpg


Gdy już mamy rozwiercone i wybite nity, musimy odczepić zaznaczoną na czerwono sprężynkę. Bez obawy odłączcie nie wypadnie nigdzie.

i.imgur.com/j07hJYj.jpg


Po poprzednich zabiegach możemy ściągnąć tę część obudowy od której, odhaczyliśmy sprężynkę i nasz przełącznik zespolony wygląda tak jak powyżej. Teraz Przytrzymując ten czarny plastik oznaczony na zielono i odchylając brązowy element oznaczony na czerwono staramy się wyciągnąć dźwigienkę jak pokazuje strzałka nr 2. Trochę trzeba pokombinować, ale nie jest to trudne.

i.imgur.com/egn2A0C.jpg


Teraz zabieramy się za wyciągnięcie tego brązowego plastiku. Wychodzi on bezproblemowo (lekko ku górze a potem nieco w tył i już jest nasz). Jak go wyciągniemy musimy poszukać tam jeszcze sprężynki i resztek tego czegoś.

i.imgur.com/QU8TUdf.jpg


Warto jeszcze wyciągnąć zaznaczony element, ponieważ ma dość napiętą sprężynkę, chwila nie uwagi i możemy go potem długo szukać.

i.imgur.com/bpganw1.jpg


Tak wygląda po wyciągnięciu.

i.imgur.com/Ncmi46s.jpg


A to rozebrany przełącznik.

i.imgur.com/gAWYAQy.jpg


Przejdźmy teraz do naprawy. Jak zauważyć łatwo ułamał się element zaznaczony na czerwono.

i.imgur.com/EivP12t.jpg


Naprawiłem go nawiercając dwa otworki w tym większym elemencie i jeden w odłamanym. Następnie przez mniejszy przełożyłem drucik od rezystora 0,25W i wolne końce przez dwa pozostałe otwory. Następnie druciki zagiąłem. Po ustawieniu wszystkiego względem siebie jak powinno być dołożyłem kropelkę kleju w miejsce pęknięcia oraz zagięte druciki. Potem sprężynka i GOTOWE.


i.imgur.com/41DMXeF.jpg


Następnie składamy wszystko w kolejności odwrotnej. Pamiętając o elemencie przy kierunkowskazach oraz sprężynce po złożeniu obudowy. Wciskamy nity z gwintem (czerwone), a następnie je skręcamy jak dalej pokażę, zaś te bez gwintu wciskamy prawie całe potem sam koniec otworu kropelką kleju i na maksa wciskamy. Teraz mamy nit klejony.


i.imgur.com/gIdlsUd.jpg


Do skręcenia użyłem takich wkrętów.


i.imgur.com/FVkWM8m.jpg


A tak wygląda wkręt wkręcony w nit.

i.imgur.com/9XgNGQ4.jpg


Jeszcze raz przypominam o tej sprężynce, bo bez niej kierunek nie będzie sam odbijał Sad Teraz możemy sprawdzić efekty naszej pracy, choć można byłoby i wcześniej po złożeniu i trzymaniu w całość obudowy.




Opis w całości autorstwa WoŹnY'ego.


Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Tag:
brak świateł, swiatel, światel, swiateł, długich, drogowych, nie mam, przełącznik, przelacznik, przełacznik, przelącznik,

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
yeti1989
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2013 10:21
Awatar


Postów: 2

Data rejestracji: 22.10.2013 15:47
Skąd: -

Największe dzięki Grin Ratujesz życie trzech manetek Grin
 
kimada
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2015 21:01
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

A ja zapytam tylko, czy rozbierać przełącznik jak nie działają tylko drogowe, bo nie wiem, czy to nie jakiś przekaźnik. Dodam tylko, że jak pierdyknę w klakson, to się załączają, ale coraz rzadziej. Jutro go wyciągnę po pracy i zajrzę do środka wg. Waszej instrukcji, ale powiedzcie mi, na pewno nie szukać w przekaźnikach? Po przełączeniu na drogowe zapal się lampka na konsoli i słuchać jak pyka przekaźnik, a świateł brak. Więc nie ma co, tylko rozbiórka?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: