Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 16-09-2007 15:57 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny Parametry żarówek halogenowych, które obecnie (grudzień 2003) nadal są najpopularniejszym źródłem oświetlenia samochodów, silnie zależą od wartości napięcia zasilania. Pokazują to poniższe wykresy: [img]http://images12.fotosik.pl/97/a32f1fb5487bec31.jpg[/img] is not a valid Image. Zależność strumienia, mocy i temperatury barwowej żarówek halogenowych od napięcia zasilającego. Zależności podane są w procentach, w odniesieniu do napięcia 13,2 V. [img]http://images23.fotosik.pl/82/3d5196beb17a15b0.jpg[/img] is not a valid Image. Zależność trwałości żarówek halogenowych od napięcia zasilającego, podana w procentach trwałości dla napięcia 13,2 V. Oryginalnie żarówki świateł reflektorów zasilane są z układu akumulator-alternator poprzez przekaźniki i bezpieczniki w skrzynce oraz przełącznik rodzaju świateł przy kierownicy. Niestety u nas w autkach brak jest bezpieczników oraz przekaźników. Jednak sumaryczny spadek napięcia na tych elementach, oraz stosunkowo długich przewodach łączących, wynosi ok. 1,3...1,4 V. Napięcie na alternatorze przy dobrze naładowanym akumulatorze i włączonych światłach mijania wynosi ok. 13,8-14,4 V, tak więc na zaciskach żarówek może być nawet ok.12,4...12,5 V. Z powyższych wykresów widać, że gdyby doprowadzić do żarówek pełne napięcie z alternatora, to strumień świetlny wzrósłby o ok. 35%, co jest wielkością znaczącą, gdyż kilka firm produkuje żarówki oznaczone jako +30% (w rzeczywistości ta wielkość oznacza, że o tyle jest większy strumień świetlny w obszarze ok. 75 m przed samochodem), które świeca wyraźnie jaśniej niż "zwykłe". Ale jednocześnie z 2 wykresu widać, że trwałość żarówek spadłaby ok. 4,5 raza, co nie jest zbyt optymistyczne, gdyż lepsze żarówki, np. Osram Silverstar +50% czy Philips Blue Vision są kilkakrotnie droższe od zwykłych (odpowiednio 44 zł i 90 zł). Wymiana ich co kilka miesięcy znacznie obciążałaby budżet kierowcy. Taki układ zbudowany na dwóch przekaźnikach rozwiązałby ten problem. [img]http://images30.fotosik.pl/82/93877589cafd800c.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images12.fotosik.pl/97/31696d8b124fcb58.jpg[/img] is not a valid Image. Pu - samochodowy przekaźnik świateł Z - żarówka świateł mijania W - wyłącznik 2-położeniowy Rd - rezystor dodatkowy 10A - bezpiecznik samochodowy Ui - napięcie zasilania żarówek z oryginalnej instalacji UA - napięcie zasilania z alternatora Dla bezpieczeństwa przewidziałem wykonanie osobnych układów dla każdego reflektora z osobna. Pokazany układ sterowania przekaźnika zapewnia zgodność zmodyfikowanej instalacji z istniejącą, a co za tym idzie, z przepisami. Wyłącznik (oczywiście wspólny dla obu układów, zaciski 86 obu przekaźników można zewrzeć ze sobą) można umieścić w desce rozdzielczej, lub innym miejscu w kabinie. Układy umieściłem w plastykowych obudowach uniwersalnych, które można kupić za kilka zł w sklepach z częściami elektronicznymi. [img]http://images24.fotosik.pl/82/c29c9819f66b34e0.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images12.fotosik.pl/97/be104fc2b6132789.jpg[/img] is not a valid Image. Układ należy dołączyć do istniejącej instalacji następująco. Należy ostrożnie rozciąć izolację wiązki przewodów idącej do reflektorów, odszukać przewód zasilający światło mijania (żółty) i przeciąć go. Koniec "od żarówek" dołączyć do zacisku 30 przekaźnika, natomiast drugi koniec do zacisku +Ui. Warto zastosować do podłączenia wtyczki i gniazda 4-konektorowe, gdyż w razie awarii można łatwo wyjąć układ z samochodu. Rezystor Rd ogranicza napięcie na żarówce do ok. 12V, co w stosunku do oryginalnej instalacji zwiększa trwałość żarówek o ok. 50%. Dalsze obniżanie napięcia nie jest korzystne, gdyż przy zbyt niskiej temperaturze żarnika zaczyna zanikać tzw. zjawisko halogenowe, polegające na tym, że wolfram parujący z żarnika łączy się z halogenem wypełniającym bańkę żarówki, a następnie osiada z powrotem na żarniku. Na skutek zbyt niskiego napięcia na wewnętrznej powierzchni żarówki zacząłby osadzać się szary nalot wolframu, tłumiący światło. Wartość rezystora dodatkowego można z wystarczającym przybliżeniem obliczyć następująco: Rd=Rz*(Ui-Uz)/Uz gdzie: Rz - rezystancja włókna żarówki, Ui - napięcie zasilające układ, Uz - napięcie na żarówce Rezystancja włókna żarówki wynosi w stanie gorącym: Rz=U2/P=(13,2)do kwadratu /55=3,168 W. Przyjmując Ui=12,4V, Uz=12V otrzymamy Rd=0,1056 W. Moc rezystora P=UR2/Rd=1,52 W. Najbliższa znormalizowana wartość to 0,11 W. Moc rezystora 2W. Jednak, ponieważ rezystory nie są drogie, na wszelki wypadek zastosowałem rezystory ceramiczne 0,22 W/10 W (kupiłem kilka sztuk 0,22 W aby po eksperymentować). Ponieważ rezystory nagrzewają się, zamocowałem je na uchwytach z blachy. Porównanie oświetlenia drogi światłami mijania przy obu położeniach wyłącznika przedstawiają poniższe zdjęcia, wykonane przy lekkiej mgle: [img]http://images13.fotosik.pl/90/de1610f4deb617b4.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images12.fotosik.pl/97/19430d8a09805703.jpg[/img] is not a valid Image. Różnica "na żywo" jest jeszcze większa. Dodatkową zaletę wyższego napięcia zasilania jest bielsze światło. Próby porównania zasilania z oryginalnej instalacji przez rezystor i ze zwartym rezystorem wykazały, ze nie ma zauważalnej różnicy w świeceniu. Spadek napięcia pomiędzy alternatorem a żarówkami wynosi zaledwie ok. 50 mV. Podobna wartość występuje na przewodzie masowym (-), tak więc nie bocznikowałem istniejących przewodów dodatkowymi. Pewne wątpliwości może nasuwać kwestia zgodności opisanej przeróbki z obowiązującymi przepisami. Mój komentarz jest taki: 1. Obniżone napięcie zasilania (12 V). Jak czytałem na rynek skandynawski, gdzie od lat obowiązuje całoroczna jazda na światłach mijania, produkowane są samochody, które fabrycznie wyposażono w układy obniżające napięcie na żarówkach nawet o 20% w stosunku do znamionowego (czyli do 10,5V). Próby wykazały, że podczas jazdy w dzień nie ma to większego znaczenia. Natomiast po Polsce jeździ wiele starszych samochodów (np. poczciwe maluchy czy 125p), których reflektory świecą bardzo słabo w porównaniu z halogenowymi Skody Felicji, a są dopuszczone do ruchu. Przy zasilaniu 12V moje reflektory i tak są doskonale widoczne w dzień, praktycznie wyglądają tak jak w Felicjach ze standardowymi żarówkami halogenowymi (ja używam Osram Silvestar +50%). 2. Podwyższone napięcie zasilania (13,8 V). Obecnie po Polsce jeździ wiele samochodów z reflektorami wyposażonymi w żarówki H7 (np. Skoda Fabia), które dają strumień świetlny większy o kilkadziesiąt % w porównaniu do H4. W stosunku do takich reflektorów nie ma wymagań dotyczących wyposażenia w układ samo poziomowania oraz czyszczenia szkieł, jak to ma miejsce w stosunku do reflektorów wyposażonych w lampy ksenonowe. Tak, więc przy prawidłowym ustawieniu naszych reflektorów i czyszczeniu ich szkieł nie powinniśmy oślepiać innych użytkowników dróg. Bardzo dobrym środkiem przeciwko olśniewaniu światłami reflektorów samochodów jadących z przeciwka są okulary z tzw. blue blockerem. Są to okulary z filtrem tłumiącym światło niebieskie, wyglądające jak jasnożółte. Co prawda ich szkła tłumią też lekko światło oświetlające drogę, jednak korzyść z mniejszego oślepienia znacznie przewyższa tę wadę. Osoby noszące okulary optyczne mogą kupić specjalne nakładki z opisanym filtrem. Spis materiałów. 1. Przekaźnik samochodowy oświetleniowy, 2 szt. 2. Przewód jednożyłowy w izolacji (linka) 4 mm2, 3 mb. 3. Przewód jednożyłowy w izolacji (linka) 0,5 mm2, 7 mb. 4. Wyłącznik 2-położeniowy, 1 szt. 5. Rezystor ceramiczny 0,11W / min.2W, 2 szt. 6. Obudowa z tworzywa, 2 szt. 7. Zestaw konektorowy wtyczka-gniazdo 4stykowy, 2 szt. 8. Bezpiecznik samochodowy 10A w oprawce, 2 szt. Koszt materiałów nie przekracza 50 zł. Źródło: Internet Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 31-07-2008 16:02 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 16-09-2007 15:57 |
michor |
Dodany dnia 12-05-2009 01:16 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Zrobiłem (wersja bez zmniejszania napięcia)
Teraz jak to zrobić w R19 konkretnie? Wstęp: Standardowe przekaźniki mają 5 nożek. 2 pionowe po bokach i 3 w środku (2 poziome i 1 pionowa). Za sterowanie odpowiadają te 2 pionowe po bokach - jak tam pojawi sie 12v to przekaźnik zwiera 1 pionową z tych środkowych z górną poziomą. jeżeli na sterowaniu nie ma 12v to są zwarte środkowa pozioma i pionowa (to są 2 obwody- przekaźnik przełącza pomiędzy jednym a drugim stykiem). */opisane w poście powyżej/* Teraz do dzieła Zaopatrujemy się w konektorki wsuwkowe (duuużo 15-20 sztuk zwykle po 15 groszy)- takie co by pasowały do przekaźników - albo lepiej gotowe podstawki do przekaźników - zaoszczędza to pracy i jest bardziej estetyczne/bezpieczne niż takie pajączkowanie. [img]http://images40.fotosik.pl/119/0f11e9cd02ef7f62m.jpg[/img] is not a valid Image. 2 przekaźniki, (3 jeżeli opcja z halogenami) Taśma izolacyjna, nożyczki, kombinerki, przewód - 3mm2 lub lepiej 4mm2 tak żeby starczyło (od aku do czarnej skrzynki x2). [img]http://images41.fotosik.pl/119/34c47c2d374bbca5m.jpg[/img] is not a valid Image. 2 oprawki na bezpieczniki nożowe. [img]http://images37.fotosik.pl/119/9a37cbd445585d1dm.jpg[/img] is not a valid Image. Bezpieczniki 10 i 15 A 2 konektorki - oczka o średnicy ok. 5mm (chyba że już nie macie tych wspaniałych klem made in france - to inny sposób na rozwiązanie połączenia z + na aku) Po prawej stronie mamy "czarną skrzynkę" - musimy ją otworzyc. [img]http://images38.fotosik.pl/119/0b1a10abd90c935cm.jpg[/img] is not a valid Image. W niej znajdują się 2 przekaźniki, i 2 kostki + jedna szara niepodłączona do niczego (przynajmniej u mnie w F3N). Znajdujemy kostkę przypiętą do puszki - tę najbliżej przodu samochodu - powinno tam być trochę kabli. [img]http://images46.fotosik.pl/123/9b6d86bd5eeb7347m.jpg[/img] is not a valid Image. Szukamy 4 najgrubszych kabli - szarego i pomarańczowego (długie) i 2 zielonych (mijania). przecinamy je. przed lub za kostką - wedle życzenia - zostawiamy sobie trochę kabli bo trzeba będzie zarobić i doczepić konektorki. Bierzemy 2 przekaźniki zwykłe - najlepiej z podstawkami ale ujdzie bez - wtedy muszą być konektorki wsuwki. Teraz: tę stronę kabla która idzie "od samochodu" podłączamy do nóżki sterującej przekaźnika, a masę z drugiej nóżki gdzie chcemy do masy (wszystko jedno gdzie). Drugą stronę kabla, która idzie do lamp, podłączamy do nóżki 86 przekaźnika (zwarta jak włączony). do nóżki nr 30 podłączamy zasilanie prosto z aku. Cała procedura x2 - oddzielnie na długie i oddzielnie na mijania. [img]http://images40.fotosik.pl/119/a264244db134ca38m.jpg[/img] is not a valid Image. najlepiej żeby do zasilania były grube kable - np 4mm2 albo 5mm2 (duży pobór prądu) i oczywiście przez bezpiecznik - 10A na mijania i 15 A na długie. Ja osobiście zrobiłem 2 kable zasilające - oddzielnie dla długich i dla mijania. Teoretycznie mógłby wystarczyć jeden (mijania gasną jak się włącza długie) ale wtedy trzeba dobrze przemyśleć cały układ, i zrobić np odnogę zasilania na przekaźnik od długich. [img]http://images39.fotosik.pl/119/2226d4d947d92412m.jpg[/img] is not a valid Image. W trakcie prac małe zamieszanie [img]http://images38.fotosik.pl/119/0b1a10abd90c935cm.jpg[/img] is not a valid Image. Robimy ładnie konektorki, izolujemy, wkładamy do puszki i cieszymy się mocniejszymi światłami. Dodatkowa zaleta: nie upala się przełącznik przy kierownicy. [img]http://images37.fotosik.pl/119/bb38ccd624df8f16m.jpg[/img] is not a valid Image.[img]http://images38.fotosik.pl/119/1392324fac7dd275m.jpg[/img] is not a valid Image. Extra - gratis: ja dodałem jeszcze jeden przekaźnik, sterowany przez długie światła, załączający razem z nimi halogeny. Do zasilania użyłem kabla zasilającego światła mijania. do nóżki 87a przekaźnika od świateł mijania (zwarta kiedy przekaźnik nieaktywny) podłączyłem "bocznicę" zasilania, do przekaźnika sterującego halogeny. (do nóżki 87 - zwarta kiedy przekaźnik aktywny). Za sterowanie przekaźnikiem odpowiada obwód długich świateł. można dodać jeden kabelek do nóżki/konektorka, przekaźnika długich, a masę gdziekolwiek Do nóżki 87a (zwarta kiedy przekaźnik nieaktywny) podłączyłem standardowy kabelek z instalacji fabrycznej (jeżeli dobrze pamiętam zielono brązowy (pół na pół) - jest taki samotny w kostce - z dala od innych kabli) Do nóżki 30 podłączamy zasilanie z "bocznicy" którą sobie zrobiliśmy od przekaźnika dla świateł mijania. W ten sposób, halogeny działają normalnie - przy światłach mijania można je włączać i wyłączać przyciskiem w desce i automatycznie się zapalają jak włączymy długie. Edytowane przez michor dnia 12-05-2009 22:10 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
stankiewicz |
Dodany dnia 12-05-2009 08:13 |
Postów: 340 Data rejestracji: 09.04.2008 17:10 Skąd: - |
za ile takie cos moglbys sprzedac?
STANKIEWICZ = Andrzej
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 159000km
|
michor |
Dodany dnia 12-05-2009 13:07 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
moja wersja nie jest na sprzedaż bo jest zintegrowana z samochodem. wszystko siedzi w skrzynce na lewym błotniku z innymi przekaźnikami. Dorzuce foto to sobie sam za 20PLN zrobisz. Treść dodana dnia 19-05-2009 02:23: Foto świateł: Mijania: [img]http://images46.fotosik.pl/127/6c2417711828bc2cm.jpg[/img] is not a valid Image. Długie: [img]http://images50.fotosik.pl/127/23e2b1e22df0088em.jpg[/img] is not a valid Image. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
christop |
Dodany dnia 27-05-2009 19:38 |
Postów: 116 Data rejestracji: 13.12.2008 18:58 Skąd: - |
hmmm koledzy a jesli ktos nie ma w ogole pojecia o elektronice? to zabierac sie za to ? łatwo to zrobic? Mozna cos przy tym spierdzielic? Moje auto: Peugot 406, diesel, 190000km
|
maestro |
Dodany dnia 27-05-2009 19:42 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Tutaj nie ma nic z elektroniki.
Mozna spierdzielić ale z takim opisem nie widze momentu takiego Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kuna_84 |
Dodany dnia 03-06-2009 11:02 |
Postów: 20 Data rejestracji: 20.02.2009 14:21 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
witam czytałem twój artykuł i zastanawiam się jakiej impedancji jest ten rezystor mocy (wydaje się ze zdjęcia że to mocy) podczas obliczania rezystancji żarówki podajesz w watach jak również rezystora a przy zakupie muszę znać jego rezystancje.Troche chaotycznie napisałeś o tym zmniejszaniu i zwiększaniu napięcia i sam nie wiem jak ten układ działa ale wydaje mi się aby żarówka świeciła mocniej musimy zmniejszając jej rezystancje poprzez równoległe wpięcie dodatkowej rezystancji. Czy o to chodzi w tym układzie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 16-06-2009 03:15 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Eeeeeeehm.
Kolego tego pierwszego posta to ja nie pisałem. Zaciągnięte z netu. Ja w swoim układzie nie zastosowałem rezystora. Dodatkowe info: Przy okazji jak miałem serię pod ręką to pomierzyłem napięcia. - na włączonym silniku, 1000 RPM, włączone tylko światła: Seria F3P na światłach mijania na wtyczce przy żarówce miała: 12,50 V Mój F3N po przeróbce miał: 13,50 V. Powiedziałbym -> różnica istotna. Z góry uprzedzam że mogą się przez to wcześniej kończyć żarówki. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
memek1988 |
Dodany dnia 12-09-2010 21:15 |
Postów: 2 Data rejestracji: 12.09.2010 20:38 Skąd: wielkopolskie Piła |
Witam was ja mam problem z zasięgiem świateł byłem na przeglądzie i chciałem je troche ustawić i podnieść... Niestety nie udało się bo facet nie potrafił znaleść. Światła na chwile obecną świecą na 20 metrów w przód... w nocy nie da się na tym jezdzić.... Co mam zrobić Pozdrawiam
Moje autko: Renault 19 F3P hatchback 286 tys km.
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 12-09-2010 21:22 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
20m to nie tak blisko kolego
Wypełnić poprawnie profil auta Rozumiem że masz światła regulowane elektrycznie? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
memek1988 |
Dodany dnia 15-09-2010 15:57 |
Postów: 2 Data rejestracji: 12.09.2010 20:38 Skąd: wielkopolskie Piła |
tak mam je regulowane elektrycznie. Ale jezdząc autem mojego ojca to jego swiatla swieca stanowczo dalej a w moim jest tak ze w dalsza trase w nocy jest to uciazliwe....
Moje autko: Renault 19 F3P hatchback 286 tys km.
|
|
|
Carncwood |
Dodany dnia 05-11-2010 14:47 |
Postów: 95 Data rejestracji: 17.09.2010 15:10 Skąd: - |
Mam podobny problem do memek'a...
Światła są taki cienkie ze czasami jak jadę na długich to nikt mi nie mrugnie zeby zmienić jutro bede probował je moze jakos nagiąć żeby poszly troszke w gore bo tak to są ustawione na maxa ślimakami. W nocy jest to bardzo uciążliwe DODAM że, ojciec w fordzie ma bystrzejsze krótkie niż ja długie może macie jakieś pomysły jak poprawić ich zasieg CarncwooD
I Renia poszła do żyda... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 230000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 05-11-2010 15:30 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Sprwdź w jakim stanie są reflektory i żarówki.Zmierz jakie masz napięcie na kostkach lamp. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Carncwood |
Dodany dnia 05-11-2010 22:21 |
Postów: 95 Data rejestracji: 17.09.2010 15:10 Skąd: - |
żarówki nowe jakieś white ;p a reflektory chyba w poządku a do mierzenia to musze kupic voltomierz
CarncwooD
I Renia poszła do żyda... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 230000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 05-11-2010 22:25 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Żarówki firmowe czy jakieś noname? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Carncwood |
Dodany dnia 05-11-2010 22:35 |
Postów: 95 Data rejestracji: 17.09.2010 15:10 Skąd: - |
juz nie pamietam kupiłem na stacji za 25 zł myslisz ze to wina zarówek
CarncwooD
I Renia poszła do żyda... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 230000km
|
Radek_9005 |
Dodany dnia 05-11-2010 22:37 |
Postów: 429 Data rejestracji: 27.03.2010 09:33 Skąd: lubelskie Puławy |
@Carncwood: Najprościej będzie jak to sprawdzisz. Przypominam jeszcze, że lampy reguluje się też na mocowaniach odpowiednio Jeśli były zdejmowane etc.
Istnieje też regulacja właściwa, u ciebie jak masz elektryczne to przy silniczkach dzyndzelek na klucz 8mm lub 7mm chyba. Do tego jeszcze druga regulacja - taka dziura w przednim pasie(tam wkładasz klucz) przy samym rogu lampy. Edytowane przez Radek_9005 dnia 05-11-2010 22:58 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
|
Carncwood |
Dodany dnia 05-11-2010 23:03 |
Postów: 95 Data rejestracji: 17.09.2010 15:10 Skąd: - |
Dobra dzieki Radek jutro popatrze jak bede mial problemy to znaleźć napisze chyba ze masz jakieś foto to zapodaj
CarncwooD
I Renia poszła do żyda... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 230000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-11-2010 23:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Klucz przy rogu lampy to lewo prawo, a przy silniczku góra dółł.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Carncwood |
Dodany dnia 06-11-2010 14:36 |
Postów: 95 Data rejestracji: 17.09.2010 15:10 Skąd: - |
No patrzyłem na te regulacje te przy silniczku pokrętełka są takie białe
no delikatnie w górę jedne oko poszło ale drugie nawet nie drygło chyba jest to popsute (pod drugie oko podłożyłem coś i lekko sie wygiął cały środek lampy i poszlo w góre) lepsze tyle niż nic... a mam pytanie gdzie znajduje sie ta regulacja na boki bo nie moglem znaleźć CarncwooD
I Renia poszła do żyda... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 230000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |