16 Kwietnia 2024 22:38:23
Zdjęcia użytkowników
michal83 Jakubek1900
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Obrotomierz - podłączenie, problemy, usterki 
maestro-nieaktywny
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2007 01:03
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Zmiana zegarów bez obrotomierza na zegary z obrotomierzem.
W większości wersji jest poprowadzony przewód do kostki i wystarczy wpiąć tylko kostki do nowego licznika i działa. Niestety np w silnikach C1J nie ma wyprowadzonego przewodu.
Styk obrotomierza jest na 8 pinie 13 stykowego złacza w liczniku.
Wyjście sygnału obrotomierza jest na module zapłonowym (cewce - beznyna) lub na alternatorze (diesel).




Problemy i usterki
Bardzo częsty problem w naszych autkach.



Objawy:
nieprawidłowe wskazania,

nagłe skoki lub opadanie wskazówki bez naciskania lub puszczania pedału gazu (czyli samowolka)

brak czynności życiowych (czytać: wskazówka leży nieruchomo)

zatrzymanie wskazówki na jakiejś wartości


Przyczyny:
brak pewnego podłączenia z cewką WN/alternatorem (benzyna/diesel)

brak pewnego "umasowienia" cewki WN/alternatora (benzyna/diesel)

brak pewnego podłączenia w desce rozdzielczej za zegarami (kostka)

zaśniedziałe lub zanieczyszczone styki na samych zegarach (ścieżki elektryczne na folii)

tzw. zimne luty na układzie obrotomierza (konieczne wymontowanie zegarów, potem samego obrotomierza i "przelecenie" lutownicą po wszystkich ścieżkach i lutach)

zabrudzony lub zapchany "mechanizm" obrotowy (spryskać w miare rozważnie np WD-40)

zahaczenie wskazówki o jakiś element

uszkodzony element "elektroniki" obrotomierza (np dioda, kondensator)


Usterka przy Dieslu:
"Odlutowało się jedno uzwojenie od mostka i wylutowała z przegrzania jedna dioda.
Czas pracy od wyjęcia alternatora do włożenia około 1 h.
Teraz obrotek działa aż miło patrzeć i również napięcie ładowania pokazuje się na przyzwoitym poziomie.

Zatem jeśli nie działa obrotomierz, warto sprawdzić alternator (diesel).
Na wyjściu sygnałowym powinno być około 8-9V napięcia przemiennego."


Tag:
założenie obrotomierza, obrotomierz, zalozenie, załozenie, zalożenie, zmiana zegarów, zegarow, licznik, licznika, nie działa, niedziala, niedziała, nie dziala, raz, problem obrotomierzem,

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 17:06
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 22-09-2007 01:03
Awatar
maestro-nieaktywny
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2008 22:21
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

szybkie pytanie. skad dokladnie brac sygnał na obrotomierz w benzynie? zdjecie mile widziane.
 
orzel
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2008 23:25
Awatar


Postów: 300

Data rejestracji: 05.01.2007 16:21
Skąd: -

siemka

Z modułu zapłonowego zaraz napisz Ci jakie piny w kostce okGrin

Ok pin "C" z modułu zapłonowego w Renix(F3N 740/741) no jak patrzałem to w większości układów wtryskowych był "C" na module ja tez tak kiedyś robiłem w starej R19 C3J zasilanie miała na złączu zegarów a sygnał musiałem doprowadzic do obrotomierza co do gaźnika to nie jestem pewien ale jak jeszcze poszperam to poszukam jak zrobić to w przypadku gaźnika i Diesla no wiadomo że z alternatora ale dokładnie opisze może sie przyda na jutro będzie gotowe okiGrin

fotencjaGrinGrin
images34.fotosik.pl/174/66f9db217598cb6em.jpg


Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 17:04
Moje auto: Nike rozmiar 43:), benzyna
 
krzysztof1989
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2009 01:48
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 21.11.2009 01:42
Skąd: -

witam.od tygodnia jestem posiadzczem renault 19 chamade i pierwsze co wymienilem to licznik bo stary bez obrotomierza mnie draznil .czytalem wszystkie watkina temat zmiany licznika na wersje z obrotomierzem i niestety nie znalazlem nic co by mi pomoglo a mianowicie .wpiolem kostki do licznika z obrotomierzem i pierwsze co to niedzialajacy obrotomierz drugie nie dziala wskazowka temperatury silnika oraz od oleju i poziomu paliwa.pomożcie
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2009 09:01
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Sprawdz bezpieczniki.

Wypełnij profil auta.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
krzysztof1989
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2009 10:47
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 21.11.2009 01:42
Skąd: -

bezpieczniki sa ok .
 
s_konrad
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2009 15:05
Awatar


Postów: 647

Data rejestracji: 28.04.2007 22:54
Skąd: lubelskie
Chełm

krzysztof1989 patrząc od strony cewki na module masz 3 złącza i tak:
1. 3-pinowe,
2. 2-pinowe
3. 3-pinowe (nie każdy silnik wykorzystuje wszystkie)
Sygnał obrotomierza jest podawany z 1 złacza 3 PIN-em (przewód żółto-zielony), który to sygnał ma trafić na przyłącze 13-pinowego złącza w zegarach (pierwsze po prawej przyłacze) na pin 8. Z tego co zauwazyłem to na 8 pin idzie pomarańczowy przewód. Bardziej obrazowo nie potrafie wyjasnić.
Pozdrawiam

Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium

Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
 
krzysztof1989
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2009 15:10
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 21.11.2009 01:42
Skąd: -

witam. niestety te opisy nic mi nie pomogly ,podlaczylem pod 8 pin w 13 pionowej kostce kabelek i poprowadzilem go do cewki (wyjscia sa na 4 kalbe z czego 3 sa wsadzone i podlaczylem pod prawy zielono zioty , i nic nie drgnie obrotomierz.a z dmodylu tylko jedna kostka wychodzi... moge pokazac zdjecia jak ta cewka i modol wygladaja.pomozcie bo mnie juz wkorza to... a i takze wsakznik oleju i temp nie dziala.
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2009 16:54
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No to jak inne nie działają (a działały?) to gdzieś masa albo zapłon uciekł z zegarów.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
krzysztof1989
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2009 20:33
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 21.11.2009 01:42
Skąd: -

inne od poczatku nie dzialaly...wiec dlatego zwraca msie z prosba o pomoc bo moze macie jakeis rady jak to zrobic i jak podlaczyc ten obrotomierz ..
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2009 20:36
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Najpierw to trzeba uruchomic pozostałe wskaźniki. Sprawdz wszystkie bezpieczniki.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
krzysztof1989
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2009 16:35
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 21.11.2009 01:42
Skąd: -

bezpieczniki sprawdziłem i sa OK
 
bambaryla
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2010 20:13
Awatar


Postów: 57

Data rejestracji: 22.10.2009 22:46
Skąd: -

hello.mam problem.obrotomierz wskazuje obroty tylko gdy jest zimny silnik(przewaznie rano)i gdy jest wilgoc rosa itp .poratujcie bo juz nie mam nerwow.ruszalem juz chyba wszystkie kable w reni i nie pomoglo.help!!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
 
Krzychup
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2010 21:43
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Przeczytaj temat od początku, a zwłaszcza to:
Objawy:
-nieprawidłowe wskazania,
-nagłe skoki lub opadanie wskazówki bez naciskania lub puszczania pedału gazu (czyli samowolka)
-brak czynności życiowych (czytać: wskazówka leży nieruchomo)
-zatrzymanie wskazówki na jakiejś wartości

Przyczyny:
-brak pewnego podłączenia z cewką WN/alternatorem (benzyna/diesel)
-brak pewnego "umasowienia" cewki WN/alternatora (benzyna/diesel)
-brak pewnego podłączenia w desce rozdzielczej za zegarami (kostka)
-zaśniedziałe lub zanieczyszczone styki na samych zegarach (ścieżki elektryczne na folii)
-tzw. zimne luty na układzie obrotomierza (konieczne wymontowanie zegarów, potem samego obrotomierza i "przelecenie" lutownicą po wszystkich ścieżkach i lutach)
zabrudzony lub zapchany "mechanizm" obrotowy (spryskać w miare rozważnie np WD-40)
-zahaczenie wskazówki o jakiś element
-uszkodzony element "elektroniki" obrotomierza (np dioda, kondensator)

Jak posprawdzasz wszystkie punkty, to napisz!


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
bambaryla
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2010 10:55
Awatar


Postów: 57

Data rejestracji: 22.10.2009 22:46
Skąd: -

ok .poczekom az mroz odpusci bo robota przy minus 20 to przesada


Treść dodana dnia 27-01-2010 00:36:

wsadzilech zegary od kolegi i wszystko dziala(szkoda ze trza oddac).trzeba sie pofatygowac na szrot i zakupic NOWY.ciekawe ile wezma!?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2010 22:53
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

30-50.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
czarnymotyl
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2010 21:05
Awatar


Postów: 98

Data rejestracji: 26.10.2007 16:28
Skąd: -

Mam drobne pytanie, gdyż opisane jest, że w diesel obroty bierze z alternatora , wymieniłem alternator,ale dalej nie działa. czy mam wymienić zegary?

Edytowane przez czarnymotyl dnia 01-03-2010 21:15
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 273459km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2010 21:08
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

A tak po polsku to o co chodzi Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
krzysiek_b
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2010 21:10
Awatar


Postów: 572

Data rejestracji: 13.08.2008 15:26
Skąd: -

Ten post to niczym z Emo Grin

Moje auto: Audi B4 Avant 1.9 TDI, diesel, 200000km
 
czarnymotyl
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2010 21:13
Awatar


Postów: 98

Data rejestracji: 26.10.2007 16:28
Skąd: -

inaczej i od początku. Od zawsze jak tylko kupiłem renie nie wskazywało mi obrotów , lecz nie chciało mi sie to robić ,bo przyznam ,że nie było mi potrzebne, myślałem ze to z powodu alternatora, ale przy okazji wymiany alternatora na nowy, myślałem ze obroty będzie mi wskazywało, lecz okazało się ze nie, zastanawialem sie jakie są tego powody, oczywiscie temat przyczytalem, bo nie było podtekstów. wiec tu moje pytanie: jak wymienie zegary to oboty bedą działy? dodam że na kostce napięcie jest Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 273459km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: