25 Kwietnia 2024 01:26:47
Zdjęcia użytkowników
ToPeR ruli17
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Zbyt duży pobierany prąd na wyłączonym silniku 
flalers
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 27-06-2005 09:08
Awatar


Postów: 15

Data rejestracji: 26.08.2005 14:09
Skąd: mazowieckie
Radom

Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Ostatnio wymieniłem akumulator bo tamten po kilku ładowaniach zdechł.
Jak się teraz okazało chyba niepotrzebnie. Często miga kontrolka ładowania, no to zmierzyłem i wyszło 13,5-13,6V, jak na moją skromną wiedzę powinno być ponad 14V.
No i pobór prądu przy wyłączeniu silnika i wszystkich odbiorników
wynosi aż 300mA. Pomóżcie, co może powodować tak duży pobór prądu, centralka zamka centralnego czy jakieś inne ustrojstwo.
Pewnie alternator też do wymiany?
Z góry dzięki i pozdrawiam.


Tag:
szukanie poboru pradu, prądu, rozładowany akumulator po nocy, rozladowany, aku, na drugi dzień, dzien, rano nie moge odpalic, odpalić niemoge, pobor, pobór, słaby,

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 16:22
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 27-06-2005 09:08
Awatar
Los_sandalos
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 27-06-2005 09:45
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 19.02.2005 15:33
Skąd: -

13,6V jest prawdopodobnie dlatego, że akumulator jest bardzo rozładowany. Jak dobrze zauważyłeś pobór prądu do instalacji auta na wyłączonym nie powinien być taki duży. Wyciągaj po kolei bezpieczniki i sprawdzaj czy się nie zmienia wskazanie amperomierza. Jak trafisz na "minę" to prąd spadnie do kilkudziesięciu mA. Pierwszym podejrzanym jest oczywiście radio. Pamiętaj jednak o lampkach palących się przy otwartych drzwiach! Jak o nich zapomnisz (nie zmkniesz drzwi albo nie wyjmiesz bezpiecznika) to możesz do usr... śmierci szukać "przecieku".

R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993
 
sla11s
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 27-06-2005 16:33
Awatar


Postów: 25

Data rejestracji: 10.06.2005 01:49
Skąd: -

13,6V mierzyłeś pewnie przy podłączonym akumulatorze więc nie jest to pomiar miarodajny i raczej się tym nie przejmuj. Jednak te 300mA jest zdecydowanie za dużo. Pamięć w radiu potrzebuje max 20mA, następnie zegarek ok 20ma oraz jeśli masz alarm następne 20ma choć spotkałem się już z alarmami które potrzebują prądu 150 mA ale to się zdarza bardzio rzadko i jest to wina złego podłączenia przekażników. sterownik od zamka pobiera 5-7 ma(ten u mnie w aucie). łączny pRąd nie powinien przekraczać 120 mA Winkchoć i tak jest to dużo.
Jeżeli chcesz sprawdzić alternator to zmierz prąd ładowania. Na wolnych obrotach powinien wynosić ok 1A na światłach krutkich choć zdarza się ,głównie w dieslach, że wynosi nawet -3AShock ale po dodaniu gazu naok 1500 obr rośnie do +3-4A .

R19 1.7 F3N LPG
MB W201 190D + OO+BIODIESEL
 
Marpel
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 27-06-2005 22:46
Awatar


Postów: 69

Data rejestracji: 21.03.2005 09:15
Skąd: -

Rzeczywiscie ładowanie przy napięciu 13,6V to zbyt male.Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach napięcie przy dodaniu gazu powinno sie zwiekszac do granic 14.5V. Napiecie 13.8V to powinno sie uzyskiwac przy włączonych swiatłach mijania i dodaniu gazu.To jest najprostrza metoda pomiaru jesli nie ma sie amperomierza.A jesli chodzi ci o mrogajaca kontrolke podejrzewam slizgajacy sie pasek wieloklinowy na kole alternatora.Jesli nie slychac słychac piszczacego paska trzeba sprawdzic to w ten sposob,czy wolotomierz nagle zwieksza wartosc napiecia przy naglym dodaniu gazy.Jesli przyrost jest powolny pasek na pewno sie slizga,moze to byc wina nie paska,lecz wytartego kola alternatora.
Mialem szybciej taki przypadek w golfie

Pozdrawiam
Renault 19 1.7 F3N (elektryk)
 
Maciej_R21
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2005 01:16
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Zbyt niskie napięcie ładowania oraz mrugająca kontrolka pojawila sie u mnie niecaly rok temu .Przyczyną było załozenie niezgodnego (niepaującego ) regulatora napięcia do alternatora przez "fachowca"w zakładzie . Po wymianie na własciwy ładowanie też pozostawialo jeszcze wiele do zyczenia to tez zostały wymienione pierscienie slizgowe na wirniku .Kontrolka sie uspokoiła .Ładwoanie wrócilo do normy .Na zarowkach 100W ładuje grubo ponad 13 V .Co do zwiekszonego poboru to proponowalbym na początek odlaczyc czerwony przewód od alternatora przykręcony nkretką M6.Czesto powodem zwiekszonego poboru pradu na wylaczonym silniku jest zwarcie jednej diody w alternatorze co moze tez byc przyczyna slabego ladowania .U mnie na zakresie miernika "10A" pobór pradu przy wlaczonym alarmie wynosi 0,01A (mierzone dwa miesiące temu ).Po zamknieciu cantralnym i zalaczeniu alarmu prad pochodzi do ponad 5A po czym spada do 340mA i ponowny spadek jest do 0,01 po kilkunastu sekundach
 
rezerve
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2005 11:06
Awatar


Postów: 69

Data rejestracji: 17.03.2005 14:23
Skąd: -

tak jak wyzej kolega mowil sprawdz diody w regulatorze. ja mialem wszystko zrobione w warsztacie i przy sprawdzeniu altentora mialem ladowanie w granicach wlasnie 13.8 V. wiec za male. kolega mowi ze sprawzdi mi jeszcze diody bo cos mu nie pasuje. przelutowal styki diod w tym dwie byly na zimnym lucie i wszystko gra. podlaczyl do maszyny sprawdzajacej i odrazu pokazlao ladownanie 14,3 V Smile

GG 3357003
 
czarnymotyl
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2008 12:18
Awatar


Postów: 98

Data rejestracji: 26.10.2007 16:28
Skąd: -

a możecie mi pomóc? jutro jadę kupić akumulator, gość mi móił ze mam za mocno akumulator jak na ten samochód :74Ah, co prawda nie znam się a mam 1.7 benzyniak 91r z góry dziękuję za odpowiedzi

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 273459km
 
maestro-nieaktywny
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 03-01-2008 12:23
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

no owszem, sporo za duzy, może Ci go nie doładowywac i mogą sie dziać rózne cyrki,

aku 74Ah to do diesli owszem

do 1,7 50Ah starczy, ja mam 55Ah Bosch Silver 5lat i nie narzekam


Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 16:24
 
piomazi
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 13:41
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 01.05.2009 12:13
Skąd: śląskie
Wisła

Zmierzyłem prąd upływu bo coś mi nie grało z akumulatorem. I faktycznie upływ na postoju 60mA. To daje mi upływ 1,5 Ah na dobę. Wyjmowałem po kolei bezpieczniki i nic. Aż w końcu odłączyłem kostkę do kompa inst.gazowej i upływ się stracił. Wskazanie 0,00 A , czyli poniżej 10mA. Po drodze znalazłem tam bezpiecznik. Plus był przez ten bezpiecznik podany do kompa na stałe. Byłem u gaziarzy i powiedzieli, że tak ma być. Jeden plus na stałe ( ten z upływem ) ma być na kompie.
c.d.n. Wołają na obiad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 13:50
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie ma takiego auta które bierze mniej niż 10mA. Chyba że z elektryki w aucie masz tylko zegarek (który bierze prawie 10mA).

Co do kompa gazu i stałego plusa. W tych instalacjach które miałem okazje zobaczyć u siebie, znajomych czy klientów zawsze był stały plus. Po co? Można tylko wysnuwać jakieś teorie. Komp gazu i tak ma pamieć nie ulotną wiec nie wiem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
WoZnY
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 15:18
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Komp gazu i tak ma pamieć nie ulotną wiec nie wiem.


Musi mieć, bo za każdym rozładowaniem akku, wyciągnięciem, go lub po prostu odłączeniem klem, trzeba by programować od nowa. O ile w przypadku radia, stacje sobie zaprogramujesz sam, to w przypadku centralki, już tego zwykle nie zrobisz i d..pa zbita.

Z moich doświadczeń dodam, że ostatnio wykryłem pożeracza prądu u siebie (co prawda tylko 25mA) ale zawsze. Powodem była syrenka alarmowa z podtrzymaniem. Ma wbudowany niewielki akku. Doładowuje się z głównego akku, a w przypadku próby odłączenia po prostu wyje. Akumulator siadł i elektronika starała się go doładować. Efekt taki, że syrenka po odłączeniu nawet jednego pisku nie wydaje, a pożera całe 25mA (pożerała, bo odłączyłem) na ładowanie niedającego się naładować akku i tak przez okrągłą dobę Grin

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 15:21
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

To w takim razie sugerujesz że jak wymieniasz alternator (odłaczasz akumulator) resetujesz kompa gazu? Nie sadze Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
WoZnY
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 19:59
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Komp gazu i tak ma pamieć nie ulotną wiec nie wiem.


Musi mieć, bo za każdym rozładowaniem akku, wyciągnięciem, go lub po prostu odłączeniem klem, trzeba by programować od nowa.


Wszystko jest w zdaniu powyżej Pfft
Ale dla jasności: Tak ma pamięć "nieulotną" - która nie ulega skasowaniu po odłączeniu zasilania

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 20:03
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No własnie, bo z posta wynikało odwrotnie Pfft może to przez to że dzisiaj niedziela.

Nadal nie wiadomo po co stały plus.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
WoZnY
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 21:10
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Bo może tak pokrętnie ktoś z gazoli zrozumiał schemat podłączeniowy. Np. w wariatorze jaki kupiłem, ale nadal nie jeżdżę z nim bo mi mapy pod koło zamachowe producent nie ma czasu napisać. W instrukcji napisali: jeżeli auto ma problemy z rozruchem, to należy podłączyć stały plus do pinu x. Większość montażystów nie chciałoby sprawdzać czy to konieczne w konkretnym aucie czy nie po prostu by podpięli i zapomnieli. I mA by zżerało może nie potrzebnie. Tak samo mogło być w tym przypadku.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
piomazi
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2010 21:40
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 01.05.2009 12:13
Skąd: śląskie
Wisła

c.d. Sory , że tak późno.
Więc zrobiłem tak , wciąłem się za tym bezpiecznikiem ( co podaje plus na stałe do kompa gazu ) przewodem i pociągłem go do okolic przełącznika wycieraczek. Tam zamontowałem sobie mały włącznik.
Teraz przy postojach wyłączam komp gazu i nie żere mi on już prądu na postojach.
Czasami zapominam załączyć ten włącznik plusa na komp przed jazdą a auto mimo to sobie śmiga na gazie bez przeszkód ?!

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2010 21:42
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

bo liczy sie ZAPŁON! plus zapłon. to odetnij - tez powinno jeździć.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
piomazi
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2010 21:59
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 01.05.2009 12:13
Skąd: śląskie
Wisła

Tzn. sugerujesz , że można byłoby w ogóle zrezygnować z tego dziwnego stałego plusa na komp. ?
Praktyka mi pokazała że jest możliwa jazda bez niego.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2010 22:14
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

oczywiscie ze tak. komp ma pamiec nie ulotną, wiec stały plus nie jest tam w ogole potrzebny.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
piomazi
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 14-08-2010 21:02
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 01.05.2009 12:13
Skąd: śląskie
Wisła

Zdarzyło mi się ostatnio jechać w trasę i zapomniałem włączyć tego plusa na komp. Jadę, jadę i obserwuję, że mi ubywa benzyny. Tankowanie gazu pokazało, że spaliłem 10l gazu na ponad 300km ! To jest wynik !
Poprostu szedł jednak na benzynie mimo, że przełącznik był na pozycji gaz.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: