Menu główne
Forum
Klubowicze
rafels |
Dodany dnia 31-10-2005 15:04 |
Postów: 58 Data rejestracji: 29.10.2005 18:28 Skąd: - |
Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny Wina leżała w przełączniku (sekwencyjnym, trzy przyciski) Najpierw zdemontowałem środkowe przyciski, te od ręcznego podnoszenia. Później te zewnętrzne przyciski od automatycznego zamykania. Żeby je zdjąć trzeba podważyć śrubokrętem boczne zaczepy. Po demontażu przycisków docieramy do zielonej płytki drukowanej. Są na niej umieszczone, za pomocą żółtej folii, cztery styki w postaci sprężystych wypukłych blaszek. Po środku płytki znajduje się żaróweczka którą chcesz wymienić. Niestety lutowana jest od spodu płytki. Żeby się tam dostać trzeba rozlutować płytkę. Płytka ta jest zlutowana z płytką spodnią za pomocą sześciu drucików długości ok. 10mm. Dwa znajdują się na jednym boku przełącznika a cztery na drugim. Żeby je rozlutować potrzebna będzie lutownica o mocy 25-40W i odsysacz cyny. Za pomocą grota lutownicy trzeba nanieść trochę kalafonii lub lepiej pasty lutowniczej na pola lutownicze tych drucików. Potem trzeba nagrzać cynę wokół końcówek drucika i odessać roztopioną cynę za pomocą odsysacza. W razie potrzeba czynność powtarzać, dopóki nie będzie widoczna szczelinka między drucikiem i otworkiem w płytce. Trzeba przy tym uważać żeby nie przegrzać płytki bo ścieżki mogą się odkleić. Gdy udało się dokładnie oczyścić wszystkie sześć drucików z cyny, można delikatnie spróbować podważyć płytkę małym śrubokrętem. Im lepiej oczyścimy pola lutownicze z cyny tym łatwiej pójdzie rozdzielanie. Należy przy tym bardzo uważać żeby nie uszkodzić elementów elektronicznych montowanych powierzchniowo, znajdujących się na drugiej stronie płytki. Ja nie spodziewałem się ich obecności i ukruszyłem mały kondensatorek, ale poradziłem sobie gdyż jestem elektronikiem. Należy zahaczać śrubokrętem jedynie za same krawędzie płytki, gdyż uszkodzenie elementów lub ścieżek może całkowicie unieruchomić przełącznik i będzie trzeba niestety kupić nowy. Po rozłączeniu płytek możesz swobodnie wymienić żaróweczkę. Przed powtórnym montażem płytki radzę wyprostować druciki łączące płytki i oczyścić je kalafonią. Jeśli ktoś chciał by się dostać do przekaźników to należy rozlutować pięć drucików które wystają wzdłuż długiej krawędzi płytki. Druciki te łączą płytkę przekaźników ze stykani złącza przełącznika. Po dokładnym rozlutowaniu można wyciągnąć płytkę i dostać się do przekaźników. Powodzenia. Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny Powrót do działu Układ elektryczny Tag: sekwencja, automat, automatyczny przełącznik, przelacznik, przełacznik, przelącznik, szyb, szyby kierowcy nie działa, niedziala, niedziała, nie dziala, Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 17:00 |
renault19.pl | Dodany dnia 31-10-2005 15:04 |
Czarna23 |
Dodany dnia 08-10-2009 20:06 |
Postów: 16 Data rejestracji: 07.10.2009 19:45 Skąd: - |
No to chyba tutaj mogę się pochwalić A muszę to zrobić, bo to moja pierwsza naprawa w życiu i jestem bardzo szczęśliwa, że mi się udało Dla mnie jako kobiety, naprawa samochodu, a szczególnie elektryki to czarna magia, jednak z pomocą Forum...udało się! Kiedy kupiłam moją Renatkę nie działało podnoszenie szyby w drzwiach kierowcy, ani w jedną ani w drugą. Tak więc za Waszą radą, którą znalazłam na forum, zaopatrzyłam się w WD40 i dziś rano ruszyłam z Tatą na grzebanie Udało mi się rozebrać tapicerkę i nawet nic nie urwać, rozebrać te drzwi, odnaleźć kabelki i wszystko ładnie zapsikać Oczyściłam bolec w jednej wtyczce na silniczku i metodą prób i błędów (spaliłam 2 bezpieczniki ) odnalazłam właściwy układ kabelków do guzika I tu nam Renia zrobiła niespodziankę, bo szyba działała, ale przestało podświetlenie zegarów na tablicy Działało tylko wtedy gdy opuszczałam szybę kierowcy. Zrozumieliśmy więc dlaczego poprzedni właściciel rozłączył tą skomplikowaną elektrykę i już się załamałam na myśl wyboru: szyba czy zegary, ale wtedy Tata wpadł na genialny pomysł dorobienia drugiej masy I wiecie co? Udało się Działają obie przednie szyby i zegary są podświetlone Jestem naprawdę dumna Teraz rozumiem jakie to fajne uczucie kiedy się jest brudnym po łokcie ale naprawiło się SAMEMU Kurde, jeszcze to polubię Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek, tzn odkryłam, że nie mam głośników w drzwiach z obu stron, nie wiem czy w ogóle ich nie było, czy poprzednik postanowił je zatrzymać, ale jutro na wolnej chwili pomierzę średnicę, rozstawy śrubek i popędzę po głośniczki No i musiałam kupić nowy akumulator, bo chociaż sprzedawca powiedział, że założony był dobry, to okazało się, że jednak mnie okłamał :/ Ale czego się nie robi dla swojego autka Tak więc pełna dumy lecę na telewizor I życzę Wam samych udanych napraw Pa. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 194000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 08-10-2009 20:12 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Akumulator moze był dobry ale coś go mogło rozładować
Jeżeli masz takie kieszenie z zakrecanymi maskownicami to średnica 16cm głosnika Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 06-06-2013 14:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Wyżej jest o przycisku sekwencji PH2, a jak to się ma do zwykłego przycisku PH1? Jak go rozebrać? Działa mi tylko opuszczanie szyby, podnoszenie załączy się raz na dziesięć razy. Próbowałem psiukania wd-40 i nic nie dawało. Wykąpać w całości go w wd przez noc? Zaznaczam że nie jest to wina czegoś innego bo drugi przycisk w tej wtyczce działa jak trzeba.
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
gielab0019 |
Dodany dnia 06-06-2013 17:05 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
@Kujtek nie ma po co się bawić w naprawienie tego 2 przełącznik kupisz za 5zł i dalej będzie Ci działał Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 06-06-2013 17:21 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
no to wiem, ale ja jestem z tych, że jak jest opcja naprawić to wolę naprawić niż kupić
da się jakoś go rozebrać bez psucia? hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
wolhack1 |
Dodany dnia 06-06-2013 17:28 |
Postów: 189 Data rejestracji: 25.02.2012 09:34 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
@Kujtek też miałem taki problem ale zamiast zalewania go WD40 to wolał bym przemyć go spirytusem salicylowym poźniej jak jest mokry przełączać go góra/dół znowu zalać i poprzełaczać na koniec wysuszyć osbiście sam tak zrobiłem i działał jak nówka Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 177000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 26-08-2013 23:50 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
troszkę odkopię
@wolhack1 niestety kąpanko w spirytusie na długo nie pomogło. zrobiłem coś innego, jak się ściągnie górę, to po bokach (tych dłuższych) są takie elementy metalowe (prostopadle do tych boków) jeden z nich odgiąłem i przycisk zaczął działać jak trzeba, musiałem kawalek papieru/plastiku tam wsadzić by zablokować jego odchylenie mam też inny problem, niestety wyżej nie ma zdjęć, a mam przycisk z r21 i czy płytka z góry wygląda tak samo jak ta z ph2? z opisu wynika że tak samo się go rozbiera, dwa luty z jednej, cztery z drugiej strony hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 27-08-2013 07:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
założ z powrotem te blaszki tam gdzie trzeba i wtedy sprawdz.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 01-09-2013 15:41 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
wszystko złożone do kupy, i nic
jak podpinam zwyczajny przycisk szyb to działa jak ta lala, a jak podepnę ten sekwencyjny, to przy naciskaniu słychać jak robi "pyk" ale szyba ani drgnie Treść dodana dnia 22 kwiecień 2014 22:51: dobra, to tak 1. zostawiam link jak naprawić przyciski z ph1 od szyb -> http://renault19....d_id=42681 2. przycisk sekwencji na zdjęciu wyżej był częściowo zardzewiały, ale sobie go naprawiłem 3. co do rozbierania to zabawy z odsysaniem BARDZO nie polecam lepiej imadło, i wypchnąć cały bajzel od strony pinów do kostki wtedy wszystko mamy razem na wierzchu i sobie elegancko rozlutowujemy można próbować z wybijaniem młotkiem, ale to jest wersja której też NIE POLECAM można wtedy uszkodzić ścieżki na płytce z dwoma przekaźnikami lepiej coś twardego czym przy pomocy imadła wypchniemy całą zawartość ale ja tu z pytaniem czy sekwencje ph2 były po zdjęciu takie jak na tym zdjęciu wyżej? ze ściąganą cała górą? czy tylko samą górę się zdejmuje i można wyciągać płytkę? czy sekwencje z ph2 były też w dwóch rodzajach obudów plastikowych? Edytowane przez Kujtek dnia 22-04-2014 22:53 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 23-04-2014 15:53 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
sekwencja ph2 to jeden rodzaj, ściąga sie sam środkowy guzik, a potem skrajne i płytka na wierzchu
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |