29 Marca 2024 06:16:03
Zdjęcia użytkowników
paxel tyskacz25
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Podnośnik szyb działa w jedną strone/rozbiórka przełącznika sekwencyjnego 
rafels
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2005 15:04
Awatar


Postów: 58

Data rejestracji: 29.10.2005 18:28
Skąd: -

Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Wina leżała w przełączniku (sekwencyjnym, trzy przyciski)

Najpierw zdemontowałem środkowe przyciski, te od ręcznego podnoszenia. Później te zewnętrzne przyciski od automatycznego zamykania. Żeby je zdjąć trzeba podważyć śrubokrętem boczne zaczepy.
Po demontażu przycisków docieramy do zielonej płytki drukowanej. Są na niej umieszczone, za pomocą żółtej folii, cztery styki w postaci sprężystych wypukłych blaszek. Po środku płytki znajduje się żaróweczka którą chcesz wymienić. Niestety lutowana jest od spodu płytki. Żeby się tam dostać trzeba rozlutować płytkę.
Płytka ta jest zlutowana z płytką spodnią za pomocą sześciu drucików długości ok. 10mm. Dwa znajdują się na jednym boku przełącznika a cztery na drugim. Żeby je rozlutować potrzebna będzie lutownica o mocy 25-40W i odsysacz cyny. Za pomocą grota lutownicy trzeba nanieść trochę kalafonii lub lepiej pasty lutowniczej na pola lutownicze tych drucików. Potem trzeba nagrzać cynę wokół końcówek drucika i odessać roztopioną cynę za pomocą odsysacza. W razie potrzeba czynność powtarzać, dopóki nie będzie widoczna szczelinka między drucikiem i otworkiem w płytce. Trzeba przy tym uważać żeby nie przegrzać płytki bo ścieżki mogą się odkleić.
Gdy udało się dokładnie oczyścić wszystkie sześć drucików z cyny, można delikatnie spróbować podważyć płytkę małym śrubokrętem. Im lepiej oczyścimy pola lutownicze z cyny tym łatwiej pójdzie rozdzielanie. Należy przy tym bardzo uważać żeby nie uszkodzić elementów elektronicznych montowanych powierzchniowo, znajdujących się na drugiej stronie płytki. Ja nie spodziewałem się ich obecności i ukruszyłem mały kondensatorek, ale poradziłem sobie gdyż jestem elektronikiem. Należy zahaczać śrubokrętem jedynie za same krawędzie płytki, gdyż uszkodzenie elementów lub ścieżek może całkowicie unieruchomić przełącznik i będzie trzeba niestety kupić nowy.
Po rozłączeniu płytek możesz swobodnie wymienić żaróweczkę.
Przed powtórnym montażem płytki radzę wyprostować druciki łączące płytki i oczyścić je kalafonią.
Jeśli ktoś chciał by się dostać do przekaźników to należy rozlutować pięć drucików które wystają wzdłuż długiej krawędzi płytki. Druciki te łączą płytkę przekaźników ze stykani złącza przełącznika. Po dokładnym rozlutowaniu można wyciągnąć płytkę i dostać się do przekaźników.
Powodzenia.



Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Tag:
sekwencja, automat, automatyczny przełącznik, przelacznik, przełacznik, przelącznik, szyb, szyby kierowcy nie działa, niedziala, niedziała, nie dziala,

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 17:00
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 31-10-2005 15:04
Awatar
Czarna23
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2009 20:06
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 07.10.2009 19:45
Skąd: -

No to chyba tutaj mogę się pochwalić Smile A muszę to zrobić, bo to moja pierwsza naprawa w życiu i jestem bardzo szczęśliwa, że mi się udało Smile Dla mnie jako kobiety, naprawa samochodu, a szczególnie elektryki to czarna magia, jednak z pomocą Forum...udało się! Grin Kiedy kupiłam moją Renatkę nie działało podnoszenie szyby w drzwiach kierowcy, ani w jedną ani w drugą. Tak więc za Waszą radą, którą znalazłam na forum, zaopatrzyłam się w WD40 i dziś rano ruszyłam z Tatą na grzebanie Smile Udało mi się rozebrać tapicerkę i nawet nic nie urwać, rozebrać te drzwi, odnaleźć kabelki i wszystko ładnie zapsikać Smile Oczyściłam bolec w jednej wtyczce na silniczku i metodą prób i błędów (spaliłam 2 bezpieczniki Smile ) odnalazłam właściwy układ kabelków do guzika Smile I tu nam Renia zrobiła niespodziankę, bo szyba działała, ale przestało podświetlenie zegarów na tablicy Grin Działało tylko wtedy gdy opuszczałam szybę kierowcy. Zrozumieliśmy więc dlaczego poprzedni właściciel rozłączył tą skomplikowaną elektrykę i już się załamałam na myśl wyboru: szyba czy zegary, ale wtedy Tata wpadł na genialny pomysł dorobienia drugiej masy Smile I wiecie co? Udało się Smile Działają obie przednie szyby i zegary są podświetlone Grin Jestem naprawdę dumna Smile Teraz rozumiem jakie to fajne uczucie kiedy się jest brudnym po łokcie ale naprawiło się SAMEMU Smile Kurde, jeszcze to polubię Smile
Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek, tzn odkryłam, że nie mam głośników w drzwiach z obu stron, nie wiem czy w ogóle ich nie było, czy poprzednik postanowił je zatrzymać, ale jutro na wolnej chwili pomierzę średnicę, rozstawy śrubek i popędzę po głośniczki Smile
No i musiałam kupić nowy akumulator, bo chociaż sprzedawca powiedział, że założony był dobry, to okazało się, że jednak mnie okłamał :/ Ale czego się nie robi dla swojego autka Smile
Tak więc pełna dumy lecę na telewizor Smile I życzę Wam samych udanych napraw Smile Pa.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 194000km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2009 20:12
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Akumulator moze był dobry ale coś go mogło rozładować Smile

Jeżeli masz takie kieszenie z zakrecanymi maskownicami to średnica 16cm głosnika Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2013 14:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Wyżej jest o przycisku sekwencji PH2, a jak to się ma do zwykłego przycisku PH1? Jak go rozebrać? Działa mi tylko opuszczanie szyby, podnoszenie załączy się raz na dziesięć razy. Próbowałem psiukania wd-40 i nic nie dawało. Wykąpać w całości go w wd przez noc? Zaznaczam że nie jest to wina czegoś innego bo drugi przycisk w tej wtyczce działa jak trzeba.

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
gielab0019
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2013 17:05
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

@Kujtek nie ma po co się bawić w naprawienie tego 2 przełącznik kupisz za 5zł i dalej będzie Ci działał Wink

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2013 17:21
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

no to wiem, ale ja jestem z tych, że jak jest opcja naprawić to wolę naprawić niż kupić

da się jakoś go rozebrać bez psucia?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
wolhack1
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2013 17:28
Awatar


Postów: 189

Data rejestracji: 25.02.2012 09:34
Skąd: małopolskie
Nowy Targ

@Kujtek też miałem taki problem ale zamiast zalewania go WD40 to wolał bym przemyć go spirytusem salicylowym poźniej jak jest mokry przełączać go góra/dół znowu zalać i poprzełaczać na koniec wysuszyć Smile osbiście sam tak zrobiłem i działał jak nówka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 177000km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 26-08-2013 23:50
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

troszkę odkopię

@wolhack1 niestety kąpanko w spirytusie na długo nie pomogło.
zrobiłem coś innego, jak się ściągnie górę, to po bokach (tych dłuższych) są takie elementy metalowe (prostopadle do tych boków)
jeden z nich odgiąłem i przycisk zaczął działać jak trzeba, musiałem kawalek papieru/plastiku tam wsadzić by zablokować jego odchylenie





mam też inny problem, niestety wyżej nie ma zdjęć, a mam przycisk z r21 i czy płytka z góry wygląda tak samo jak ta z ph2? z opisu wynika że tak samo się go rozbiera, dwa luty z jednej, cztery z drugiej strony

i.imgur.com/IQcgush.jpg

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 27-08-2013 07:16
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

założ z powrotem te blaszki tam gdzie trzeba i wtedy sprawdz.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 01-09-2013 15:41
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

wszystko złożone do kupy, i nic

jak podpinam zwyczajny przycisk szyb to działa jak ta lala, a jak podepnę ten sekwencyjny, to przy naciskaniu słychać jak robi "pyk" ale szyba ani drgnie


Treść dodana dnia 22 kwiecień 2014 22:51:

dobra, to tak

1. zostawiam link jak naprawić przyciski z ph1 od szyb -> http://renault19....d_id=42681

2. przycisk sekwencji na zdjęciu wyżej był częściowo zardzewiały, ale sobie go naprawiłem

3. co do rozbierania to zabawy z odsysaniem BARDZO nie polecam
lepiej imadło, i wypchnąć cały bajzel od strony pinów do kostki
wtedy wszystko mamy razem na wierzchu i sobie elegancko rozlutowujemy
można próbować z wybijaniem młotkiem, ale to jest wersja której też NIE POLECAM
można wtedy uszkodzić ścieżki na płytce z dwoma przekaźnikami
lepiej coś twardego czym przy pomocy imadła wypchniemy całą zawartość


ale ja tu z pytaniem

czy sekwencje ph2 były po zdjęciu takie jak na tym zdjęciu wyżej? ze ściąganą cała górą? czy tylko samą górę się zdejmuje i można wyciągać płytkę?

czy sekwencje z ph2 były też w dwóch rodzajach obudów plastikowych?

Edytowane przez Kujtek dnia 22-04-2014 22:53
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 23-04-2014 15:53
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

sekwencja ph2 to jeden rodzaj, ściąga sie sam środkowy guzik, a potem skrajne i płytka na wierzchu

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: