Menu główne
Forum
Klubowicze
takeoff |
Dodany dnia 30-05-2006 18:55 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny Opis dotyczy Renault 19 Ph2 Pierwszy poważny problem to to, że szyba kierowcy sterowana jest plusem a szyba pasażera minusem. Musimy to ujednolicić. Potrzebujemy jakiś miernik i sporo przewodu. Ja centralkę umieściłem pod pokrętłami nawiewów (na tej półce pod którą zasłonkę od radia się wsuwa). Musicie pociągnąć 4 w miarę grube przewody (spadek prądu) od drzwi kierowcy do tego miejsca. Trzeba więc rozebrać drzwi i powalczyć z przelotką między drzwiami a słupkiem. Jak już macie 4 przewody w podłokietniku wyprowadzone to trzeba przygotować odpowiednio przełączniki. Zacznijmy od szyby kierowcy (bo prościej). Podłączcie miernik napięcia (lub jakąś probówkę) pod masę a drugim końcem sprawdźcie gdzie pojawia się napięcie podczas zamykania szyby. U mnie jest to przewód zielony. Tniemy go. Koniec ten od przełącznika łączymy z kablem idącym do niebieskiego przewodu w module. Drugi koniec (idący do silnika) łączymy z przewodem idącym do zielonego przewodu w module. I w zasadzie układ wykonawczy szyby kierowcy jest skończony. [img]http://images13.fotosik.pl/86/35069dc89aec2a6f.jpg[/img] is not a valid Image. Więcej roboty jest z szybą pasażera ponieważ sterowana jest masą. Wszystko robimy w drzwiach kierowcy! Musimy odciąć oba żółte przewody przy przełączniku oraz czarny. Żółte z przełącznika połączyć z czarnym idącym do masy a oba żółte idące z dołu połączyć z czarnym odciętym przy przełączniku. Po prostu chodzi o odwrócenie zasilania . Teraz jeszcze zamienić miejscami brązowy z białym (ponieważ szyba będzie tak działać na odwrót) i mamy gotowy przełącznik sterowany plusem. Teraz analogicznie jak z pierwszym przełącznikiem. Patrzymy gdzie pojawia się plus podczas zamykania szyby pasażera (u mnie to jest brązowy). Tniemy go i do drugiej sekcji wykonawczej modułu domykającego. Teraz trzeba rozebrać drzwi pasażera i odciąć czarny przewód z przełącznika szyby (masa) ponieważ teraz sterujemy plusem i podłączyć go gdzieś do zasilania. Ja pociągnąłem przewód do bezpiecznika prawej szyby. Teraz oświetlenie przełączników. Tu jest problem. Ponieważ przełączniki pasażera były przystosowane do sterowaniem masą nie bardzo jest jak podłączyć podświetlanie (żarówka a w moim przypadku dioda jest wewnątrz przełącznika na stałe do plusa podłączona). Rozwiązałem to tak ,że byłe zasilanie podświetlania podłączyłem pod masę i teraz podświetlanie zawsze świeci jak jest włączony zapłon. Jeśli wam tak pasuje to trzeba poodcinać niebiesko/białe przewody a odcięte końce z przełącznika połączyć z masą (czarny idący w dół połączony z dwoma żółtymi). Tyle w drzwiach... Moduł podłączyłem masa pod zegarek, plus pod plus z sterowania zamka centralnego. Blokowanie ze stacyjki (zielono/czarny) pod zasilanie radia (po stacyjce). Wejście wyzwalające (+) biały/czarny pod styk w przełączniku centralnego gdzie się pojawia plus po wciśnięciu zamknij. Tak podłączony układ elegancko po zablokowaniu bryki z pilota zamyka po kolei szyby. 1. [img]http://images13.fotosik.pl/86/5c7964bb30257988.jpg[/img] is not a valid Image. 2. Przełącznik szyby pasażera w drzwiach kierowcy. Widać co trzeba pozamieniać. [img]http://images27.fotosik.pl/81/93a85de5be29eba5.jpg[/img] is not a valid Image. 3. Umiejscowienie centralki. 4 różowe przewody idą do drzwi kierowcy. [img]http://images13.fotosik.pl/86/18f9a9d1417038c2.jpg[/img] is not a valid Image. 4. Podłączenie pod przełącznik centralnego. Widać czerwony doczepiony do środkowego i wyzwalanie (brąz/biały) do górnego styku zamykania centralnego. [img]http://images26.fotosik.pl/80/6184dc13d4dc0838.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images21.fotosik.pl/418/3f9eb3ce158fa198.jpg[/img] is not a valid Image. Szyberdach. Zmęczyłem i działa. Trzeba podsufitkę zdjąć niestety. Aby był sterowany plusem odwracamy zasilanie we wtyczce nad panelem oświetlenia w suficie oraz odwracamy zasilanie samego silniczka szyberdachu. To pierwsza sprawa. Teraz musimy zablokować uchylanie zamkniętego dachu ponieważ moduł nie wie ze pozycja zamknięty dach jest w połowie trasy silniczka. Trzeba zastosować mały trik. Potrzebujemy dodatkowy przekaźnik przy silniku szyberdachu. Przekaźnik łączymy w sposób następujący: - przerywamy obwód krańcówek (te 2 mikrowyłączniki na kupie) czerwony przewód wychodzący z 2 mikrowyłączników przecinamy i podłączamy pod styki przekaźnika tak aby obwód był zamknięty jak przekaźnik jest włączony. - jeden koniec cewki przekaźnika łączymy z masą. - do drugiego końca cewki podłączamy 2 diody w kierunku do przekaźnika. - do pierwszej diody podajemy sygnał z białego przewodu mikrowyłącznika (tego co jest sam) - do drugiego ciągniemy przewód do + po stacyjce który jest na złączce za oświetleniem dachu. Teraz juz tylko przeciąć obwód zamykania szyberdachu przy przełączniku dachowym. Sprawdzamy gdzie się pojawia plus podczas zamykania (u mnie brązowy) i podpiąć pod moduł jako 3 szybę (2 kable do modułu) i mamy domykanie otwartego dachu. I na koniec domykanie podniesionego dachu. Sprawdzamy gdzie pojawia się plus podczas domykania uchylonego do góry dachu na przełączniku dachowym (u mnie żółty), przecinamy go i kolejne 2 przewody ciągniemy do modułu domykania. W ten sposób słupkiem idą nam 4 przewody do modułu. [img]http://images23.fotosik.pl/81/e90e800ce98ce2a5.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images26.fotosik.pl/80/6a758ba524e57900.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images21.fotosik.pl/418/923b8968c8472eb9.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images23.fotosik.pl/81/17e77211b0791aab.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images21.fotosik.pl/418/79e47fa6f366e18e.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images29.fotosik.pl/81/0838fc809650dd59.jpg[/img] is not a valid Image. Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny Powrót do działu Układ elektryczny Tag: domykanie szyb, szyberdach, szyberdachu, szyby, automatyczne, Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 16:57 Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
renault19.pl | Dodany dnia 30-05-2006 18:55 |
ptasiek |
Dodany dnia 21-10-2010 13:29 |
Postów: 201 Data rejestracji: 16.07.2010 09:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
A jak by dorwac centralke ktora steruje masa na zamykanie szyb i do szyby kierowcy zastosowac przekaznik dalo by rade?
Może jadę wolno ale zawsze przed Tobą
Moje auto: Laga II phII f4rt 2007r InItIaLe, benzyna+LPG, 109000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 21-10-2010 13:39 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Zrobisz jak Ci bedzie pasować.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ptasiek |
Dodany dnia 21-10-2010 17:38 |
Postów: 201 Data rejestracji: 16.07.2010 09:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
no napewno by mniej kabli bylo i roboty tez ale ogolenie dalo by rade zeby normalnie minusem pasazera szybe domykac a kierowcy zapodac przekaznik i cewke bedzie zalaczal minus tak mi sie wydaje dlatego pytam
Może jadę wolno ale zawsze przed Tobą
Moje auto: Laga II phII f4rt 2007r InItIaLe, benzyna+LPG, 109000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 21-10-2010 19:10 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Konstrukcja przełącznika sekwencyjnego Ci raczej na to nie pozwoli.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ptasiek |
Dodany dnia 22-10-2010 09:45 |
Postów: 201 Data rejestracji: 16.07.2010 09:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
czemu jak dostanie plusa na zamkniecie to w czym problem jeszcze chcialem zapytac jak to jest realizowane czy trzeba trzymac przycisk i szyby sie zamykaja czy tylko raz wcisnac w sekwencji raczej problemu nie bedzie bo jak dostanie impuls raz to potem zamknie a ze zwyklym przelacznikiem
Może jadę wolno ale zawsze przed Tobą
Moje auto: Laga II phII f4rt 2007r InItIaLe, benzyna+LPG, 109000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 22-10-2010 10:10 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Chyba przeceniasz swoją wiedze. Podanie impulsu na przewód od zamykania szyby kierowcy nic Ci nie da. Na pasażera ani żadną inną także.
Sygnał musi być ciągły z układem przeciążeniowym. Jak szyba dojedzie do końca albo w chwili rozpoczęcia domykania jest zamknięta to żeby jej nie domykało na siłe. Przejrzyj sobie schemat, jest dostepny w FAQu. Edytowane przez maestro dnia 22-10-2010 10:12 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ptasiek |
Dodany dnia 22-10-2010 10:57 |
Postów: 201 Data rejestracji: 16.07.2010 09:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
i taka informacja byla mi potrzebna tyle ze w sterownikach ten modol jest zawarty czy trzeba osobno go podlaczac
Może jadę wolno ale zawsze przed Tobą
Moje auto: Laga II phII f4rt 2007r InItIaLe, benzyna+LPG, 109000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 22-10-2010 11:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
W 19stce poprawnie bedzie działać tylko moduł domykania szyb z układem przeciążeniowym (bo silniki go nie posiadają)
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Radek_9005 |
Dodany dnia 28-10-2010 21:13 |
Postów: 429 Data rejestracji: 27.03.2010 09:33 Skąd: lubelskie Puławy |
A jak się sprawa ma jeśli mamy 4 el. szyby Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
|
maestro |
Dodany dnia 28-10-2010 21:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
to zalezy jak je podłączyłeś.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Radek_9005 |
Dodany dnia 03-05-2011 21:47 |
Postów: 429 Data rejestracji: 27.03.2010 09:33 Skąd: lubelskie Puławy |
Wracając do tematu, posiada ktoś coś takiego http://allegro.pl...32118.html
Ten alarm ma funkcję domykania szyb, ale czy ma układ przeciążeniowy? Volvo S40, Phase I, 1998r., benzyna + Lpg, B4164S (1588/105KM), sedan, 153000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
|
maestro |
Dodany dnia 03-05-2011 21:53 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
zaden alarm z funkcja domykania szyb nie moze byc stosowany w renault 19 jeśli nie zastosujesz oddzielnego modułu. w autach ktore są wyposażone fabrycznie w przeciążeniówki - tak.
moduł domykania szyb można zamontować nawet do zwykłej 19stki z fabrycznym centralnym zamkiem bez zadnego alarmu Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Radek_9005 |
Dodany dnia 04-05-2011 15:20 |
Postów: 429 Data rejestracji: 27.03.2010 09:33 Skąd: lubelskie Puławy |
Co do alarmu, to myślałem o montażu, ponieważ w oryginale trzeba podchodzić pod szybę, a tak to z daleka mogę pyknąć
Panie, a jak robiłeś automatyczne otwieranie i zamykanie wszystkich szyb (x4) tzn. jak moduł Krąży gdzieś twój filmik na jutube Edytowane przez Radek_9005 dnia 04-05-2011 15:35 Volvo S40, Phase I, 1998r., benzyna + Lpg, B4164S (1588/105KM), sedan, 153000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
|
Krzychup |
Dodany dnia 04-05-2011 18:00 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
W R19 miałem alarm z funkcją domykania szyb, którą używałem do wyzwalania modułu domykania szyb. Bez modułu w prosty sposób nie da rady. Wystarczy wpiąć się w kable koło lewego przedniego słupka, gdzie znajdziesz starowanie prawą i lewą szybą.
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Radek_9005 |
Dodany dnia 04-05-2011 18:09 |
Postów: 429 Data rejestracji: 27.03.2010 09:33 Skąd: lubelskie Puławy |
U mnie jest Ph1 i wszystko pod radiem + jeszcze tylne szybki koło tunelu więc nic nie trzeba rozbierać;p A chodzi mi aby domykało wszystkie 4
Rajcuje mnie jeszcze otwieranie i zamykanie szybek z pilota, jak miał maestro. Edytowane przez Radek_9005 dnia 04-05-2011 18:10 Volvo S40, Phase I, 1998r., benzyna + Lpg, B4164S (1588/105KM), sedan, 153000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
|
maestro |
Dodany dnia 04-05-2011 18:49 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Tak czy inaczej. Alarm z funkcją domykania na nic Ci sie zda. I tak potrzebujesz moduł domykania szyb (4) lub jeśli jest szyber to 4 i jeszcze jeden na dwie szyby (żeby z dwóch płaszczyzn szyber dojeżdzal)
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Radek_9005 |
Dodany dnia 04-05-2011 19:52 |
Postów: 429 Data rejestracji: 27.03.2010 09:33 Skąd: lubelskie Puławy |
Kumam, kumam. Uchyl rąbka tajemnicy jak to z tym zamykaniem i otwieraniem szyb na pilota
Edytowane przez Radek_9005 dnia 04-05-2011 19:52 Volvo S40, Phase I, 1998r., benzyna + Lpg, B4164S (1588/105KM), sedan, 153000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
|
maestro |
Dodany dnia 04-05-2011 19:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jak jak? Normalnie Nie pamietam szczegółów ale prosty układ przeciążeniowy i wyzwalanie poprzez przekaźnik
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Radek_9005 |
Dodany dnia 04-05-2011 19:59 |
Postów: 429 Data rejestracji: 27.03.2010 09:33 Skąd: lubelskie Puławy |
Piszesz mi jak bym się znał na tym tak jak ty Wytłumacz laikowi na pilocie było, tak? I nie org. zamek?
Kurcze powiedz coś więcej Volvo S40, Phase I, 1998r., benzyna + Lpg, B4164S (1588/105KM), sedan, 153000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |