Menu główne
Forum
Klubowicze
juudas |
Dodany dnia 21-07-2006 16:01 |
Postów: 109 Data rejestracji: 03.01.2006 14:00 Skąd: - |
Na początek to powinna być osobna strona z poradami jak i co powinno się wymieniać lub sprawdzać czyli taki szybki podręcznik nauki odnośnie napraw RENI.
Składniki : 1. Nowe pierścienie 2. Nowe łożysko lub łożyska mniejsze i napewno będzie zdjęte 10/30 wieksze opcjonalnie 3. Narzędzia: a) klucze : 8, 2x10, 2x13 b.) młotek c) Śrubokręt krzyżakowy d) Ściągacz do łożysk (opcjonalnie) e) Lutownica -> najlepiej kolbowa lub mocna transformatorówka Sposób wymiany(C3J): 1. Odłączyć klemy od akumulatora 2. Odkręcić i wyjąć wszystkie kable przy alternatorze 3. Odkręcić śrubę przy ramieniu regulatora naprężenia paska i go zdjąć(pasek) 4. Odkręcić śrubę mocującą przy podstawie alternatora i ją wyjąć 5. Wyjąć alternator (najlepiej obok zbiornika płynu do spryskiwaczy) 6. Odkręcić i wyjąć szpilki mocujące obudowe alternatora 7. Złapać alternator od strony szczotek i uderzać w uchwyty mocujące alternator do silnika delikatnie młotkiem aż się rozpołowi czyli osobno stojan a osobno wirnik wirnik po wyjęciu będzie wyglądał tak: Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-10-2007 15:18 Renault 19 1.4 Kat C3J 1995 - Vmax -165km/h na gazie WERSJA STANDARD CO Z TEGO ŻE POWOLI JADĘ SKORO ZAWSZE JESTEM PRZED TOBĄ |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 21-07-2006 16:01 |
juudas |
Dodany dnia 21-07-2006 16:07 |
Postów: 109 Data rejestracji: 03.01.2006 14:00 Skąd: - |
8. Teraz ściągamy łożysko 10/30 ja z braku ściągacza użyłem większego wkrętaka i młotka powinno bez problemu zejść. 9. Najważniejsze ODLUTOWUJEMY przewody wychodzące z wirnika w miejscu wyprowadzeń przy końcach pasków miedzianych. 10. Ściągamy stare pierścienie wybijając je delikatnie do góry kręcenie nic nie da bo są żłobienia na środku wałka przeciw kręceniu się pierścieni na ośce. Jak się będą łamać nie przejmujcie się bo i tak do kosza
juudas dodał/a następującą grafikę:
Renault 19 1.4 Kat C3J 1995 - Vmax -165km/h na gazie WERSJA STANDARD CO Z TEGO ŻE POWOLI JADĘ SKORO ZAWSZE JESTEM PRZED TOBĄ |
|
|
juudas |
Dodany dnia 21-07-2006 16:10 |
Postów: 109 Data rejestracji: 03.01.2006 14:00 Skąd: - |
11. Zakładamy nowe pierścienie pomagając sobie starymi aby równo wchodziłydelikatnie poklepując młotkiem.
12. Lutujemy uzwojenie wirnika do wystających wyprowadzeń pierścieni: Renault 19 1.4 Kat C3J 1995 - Vmax -165km/h na gazie WERSJA STANDARD CO Z TEGO ŻE POWOLI JADĘ SKORO ZAWSZE JESTEM PRZED TOBĄ |
|
|
juudas |
Dodany dnia 21-07-2006 16:15 |
Postów: 109 Data rejestracji: 03.01.2006 14:00 Skąd: - |
13. Zakładamy nowe łożysko na konieć ośki.
14. Czyścimy wszystko co się da np preparatem K2 007 15. Ładujemy smar do łożysk w koszyczek plastikowy przy stojanie 16. Składamy Stojan i Wirnik razem tak aby otwory do szpilek nam się zgadzały, ściskamy, zakręcamy i montujemy w samochodzie w odwrotnej kolejności 17. Po uruchomieniu silnika miernik powinien pokazać nam : Renault 19 1.4 Kat C3J 1995 - Vmax -165km/h na gazie WERSJA STANDARD CO Z TEGO ŻE POWOLI JADĘ SKORO ZAWSZE JESTEM PRZED TOBĄ |
|
|
juudas |
Dodany dnia 21-07-2006 16:21 |
Postów: 109 Data rejestracji: 03.01.2006 14:00 Skąd: - |
Dziekuję za uwagę SMACZNEGO
PS Wszystkie uwagi i poprawki mile widziane PS I. Może Monter przed odejściem od zarządzania stroną ( do 1.08 kupa czasu ) mógłby zrobić taki dział. Pozbierać wszystkie rady jak i co od początku do końca, wszyscy co opisywali metody napraw powrzucali by w ten dział swoje i powstał by wirtualny podręcznik napraw Edytowane przez juudas dnia 21-07-2006 16:32 Renault 19 1.4 Kat C3J 1995 - Vmax -165km/h na gazie WERSJA STANDARD CO Z TEGO ŻE POWOLI JADĘ SKORO ZAWSZE JESTEM PRZED TOBĄ |
|
|
piotr123 |
Dodany dnia 01-06-2010 19:20 |
Postów: 202 Data rejestracji: 27.04.2009 20:23 Skąd: pomorskie Gdańsk |
wszystko pieknie opisanie tylko szkoda , ze fotki sie nie otwieraja , pozdro
Druga zona..i pierwszy silnik--wniosek ? - tak trzymac ( C1J ) haha
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 320000km
|
maestro |
Dodany dnia 01-06-2010 23:19 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
temat ma 4 lata, miej wyrozumiałosc.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
piotr123 |
Dodany dnia 03-06-2010 11:33 |
Postów: 202 Data rejestracji: 27.04.2009 20:23 Skąd: pomorskie Gdańsk |
no ***tycznie racja , teraz kuknolem -pelna wyrozumialosc ---------------------- i chyba nastepny punkt karny calkiem niechcaco wpadnie na moje konto
Edytowane przez piotr123 dnia 03-06-2010 11:37 Druga zona..i pierwszy silnik--wniosek ? - tak trzymac ( C1J ) haha
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 320000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |