Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 12-09-2007 20:12 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny W kwestii światła przeciwmgłowego tylnego: Fabrycznie w samochodzie Renault 19 występuje tylko jedno takie światło, po lewej stronie pojazdu. Prawe jest zaślepione (gotowe do montażu, w pełni funkcjonalne). Przepisy w Europie zachodniej mówią o jednym takim świetle umieszczonym po lewej stronie auta (po stronie osi jezdni). Dopuszczalne jednak jest stosowanie dwóch świateł przeciwmgłowych - warunkiem jest ich symetryczne umieszczenie. (barwa czerwona, moc żarówki 21W) W kwestii światła STOP w miejscach świateł przeciwmgłowych (ś.pm.): Działanie jest bardzo proste. W momencie wyłączonego ś.pm. działają cztery żarówki do sygnalizowania hamowania (dwie standardowe i dwie dodatkowe jako ś.pm.). W momencie włączenia ś.pm. zapala się jedna żarówka po lewej stronie auta i automatycznie światła stop świecą fabrycznie (dwie żarówki). Instrukcja manualna montażu (autor: Haziaj) W końcu sie zebrałem żeby opisać jak wykonałem światła STOP w blendzie. Zacząłem od przygotowania kabli odpowiedniej długości. Następnie wykorzystując oryginalna przelotkę gumowa na kable z prawej strony pokrywy (gdzieś w połowie wysokości) przeciągnąłem kable (naciąłem u góry tej przelotki dodatkowy otwór, bo ten przez który już idą kable okazał sie za ciasny): [img]http://img266.imageshack.us/img266/5430/87072810up1.th.jpg[/img] is not a valid Image. Podpiąłem sie do oryginalnej kostki lampy przeciwmgłowej z lewej strony, a z prawej wykonałem wtyczkę sam (na konektorki). Wiem, że w niektórych wersjach prawa lampa ma zaślepione gniazdo na żarówkę - trzeba sobie po prostu zrobić otwór - dookoła krawędzi otworu porobić małe otworki czy to wiertarka czy gwoździem, a później mocniej uderzyć młotkiem. Następnie puściłem kable po zawiasie (przyczepiłem dodatkowo opaskami zaciskowymi plastikowymi) i położyłem kable w stronę lampy prawej w rynience (można wykorzystać przelotkę w podszybiu tylnym i poprowadzić kable pod tylna polka ale roboty jest dość sporo). [img]http://img74.imageshack.us/img74/8466/57967223kc5.jpg[/img] is not a valid Image. Wyjąłem lampę i poprowadziłem kable przez otwór który jest o dziwo wolny. Później ułożyłem kabel wzdłuż wycięcia z boku lampy, przyłożyłem lampe, przykręciłem i już instalacja prawie gotowa. [img]http://img254.imageshack.us/img254/6920/23806335bo7.jpg[/img] is not a valid Image. Schemat: [img]http://images13.fotosik.pl/84/cfba08c67ec8c4bem.jpg[/img] is not a valid Image. Typowe uszkodzenia/awarie: Światła stop świecą cały czas bądź nie świecą wcale - zawieszony bądź zepsuty czujnik pod/nad pedałem hamulca. Nalezy sprawdzić połączenie elektryczne (kostka) - żarówki łapią masę w reflektorach Tag: przeciwmgłowe, przeciwmglowe, stop, światła, swiatla, światla, swiatła, usterki, nie świeci, nieświeci, nieswieci, nie swieci, cały czas, wcale, Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 31-07-2008 15:55 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 12-09-2007 20:12 |
Haziaj |
Dodany dnia 28-09-2007 08:09 |
Postów: 560 Data rejestracji: 09.01.2007 21:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Kętrzyn |
Chcialem wprowadzic mala poprawke. Zmienilem u siebie zsposob prowadzenia kabli. Puscilem przelotka oryginalna w podszybiu tylnym po tym jak po sporym deszczu mialem mala powodz w bagazniku . Jest to rozwiazanie o wiele estetyczniejsze i praktyczniejsze, choc wiecej pracy przy nim jest, ale sie oplaca.
[img]http://img217.imageshack.us/img217/9576/przelotkapl8.jpg[/img] is not a valid Image. EDIT: Dodam jeszcze, że ja mam tak zrobione, że mam odłączone oryginalne światła STOP i zostawione tylko te w blendzie. Tak dla oszczędności włącznika świateł stopu pod pedałem. Aha i nie mam także przeciwmgłowego, będzie oddzielnie w zderzaku. Edytowane przez Haziaj dnia 07-02-2008 14:49 Średnie spalanie --> R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT Moja pani: Galeria R19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
|
sCATman |
Dodany dnia 23-05-2008 23:12 |
Postów: 1111 Data rejestracji: 17.09.2007 21:48 Skąd: łódzkie Bełchatów |
Ja też sobie zrobiłem światła w bledzie ale tak czytałem wasze wypowiedzi i coś mnie skusiło do poszperania w aktach prawnych i znalazłem
Dz.U.99.44.432-warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia załącznik nr.6 paragraf 2 http://www.abc.co...9/0432.htm Czarna R19 oddała za mnie życie, twój czas nadszedł ku koncowi Młodsza siostra "Megi" classic'czna kochanka NIC NIE MUSZE Moje auto: Renault Megane Kombi 2.0 16V, benzyna+LPG, 152000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 24-05-2008 20:41 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
i tak nic nowego nie wiadomo |
|
|
vit |
Dodany dnia 29-05-2008 08:09 |
Postów: 449 Data rejestracji: 05.09.2006 22:09 Skąd: - |
Witam! Mam takie trzy pytania co do tych stopów:
1. Czy po podpięciu przekaźnika i naciśnięciu stop ten przekaźnik brzęczy? 2. Czy z przekaźnikiem napewno się unika awari czujnika jak i samego stopu? 3. Na schemacie jak sie dobrze orientuje są narysowane diody, co toza diody? |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 29-05-2008 14:38 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
1. Nie ma reakcji przekaźnika na wciśniecie stopu zarówno przy włączonym przeciwmłgowym jak i wyłączonym. Jeśli przeciwmgłowe jest wyłączone to przekaźnik robi za zwykły stycznik/zworka i puszcza światło stop na obie żarówki. Dopiero włączenie lub wyłączenie światła przeciwmgłowego powoduje chwilowe cyknięcie. Żadnego brzęczenia. 2. Przekaźnik ma za zadanie odciążyć czujnik i cały układ. Sam czujnik posiada obciążalność 10A więc nawet bez przekaźnika by to hulało. Ale myślmy do przodu - przekaźnik musi być. 3. Diody prostownicze 1A (amper) 100V (volt). |
|
|
s_konrad |
Dodany dnia 01-06-2008 10:23 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
Panowie, ja mam pomysła takiego: brzęczący przekaźnik oznacza uszkodzenie i w tej naturze nie ma opcji że będzie poprawnie działał. Takie przekaźniki się wymienia i już. W kwestii samego światła ja rozwiązałem to dawno temu w taki oto sposób: [img]http://images11.fotosik.pl/68/31cdee207dc0ce00m.jpg[/img] is not a valid Image.
i jak do tej pory żadnych problemów nie ma. Możecie zapytać kudłatego jak to u mnie działa, a wygląda tak ja powinno czyli: [img]http://images12.fotosik.pl/82/81f7adbc80441360m.jpg[/img] is not a valid Image. Dodam tylko, że u mnie sekwencja jest trochę inna, a mianowicie kiedy jest włączone światło mgielne to świeci lewa strona (czyli norma) jednak w czasie hamowania zapala się prawa więc efekt światłą mgielnego niejako zanika. Z drugiej jednak strony sami sobie odpowiedzcie czy to ma znaczenie dla kierującego z tyłu czy świeci 1 światło mgielne czy 2 stopy dodatkowe? Przecież i tak świeci komora mgielnych więc ta sama moc żarówki i ten sam kolor - tak czy siak widoczne z daleka. Pozdrawiam i szerokości Edytowane przez s_konrad dnia 01-06-2008 10:26 Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 01-06-2008 11:45 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Z prawnego punktu widzenia Tobie szybciej zabiorą dowód niż z zasady działania tego tematu (od góry) |
|
|
s_konrad |
Dodany dnia 01-06-2008 16:53 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
A właśnie że nie zabiorą - a to z powodów o których mowa w naszych popier.....ych przepisach. Czasami jeden przeczy drugiemu. Korzystając z tej sprzeczności ja jestem na czysto Można mieć 5 świateł stop (z czego 5 centralnie) - więc ja mam. Z tyłu obowiązkowe światło mgielne (też mam) natomiast nigdzie nie jest wspomniane o tym, że światło mgielne nie może być umieszczone w jednej obudowie ze światłami stop.
Więc jak już to raz jeden mnie misiek pytał co się dzieje z tymi światłami ale dowodu nie zabrał bo w sumie każde z nich działa a ja powiedziałem że nawet w czasie hamowania światło mgielne świeci więc nie ma podstaw przypuszczać że coś jest niesprawne. Możecie mi powiedzieć że mam fart. Ja twierdze, że mamy przepisy fartowne i już, w których ktoś zapomniał dopisać lub przeoczył brak wpisu, dotyczące właśnie konstrukcji lamp tylnych i - tu uwaga - nigdzie nie jest zabronione łaczenie lampy stopu z mgielną w jednej komorze. A skoro nie jest zabronione to jest dozwolone. Proste i czytelne. Kto nie wierzy niech mi pokaże przepis, w którym wyraźnie jest zabronione stosowanie łaczenia lamp. Pozdro Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
s_konrad |
Dodany dnia 01-06-2008 17:01 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
sCATman napisał/a: Ja też sobie zrobiłem światła w bledzie ale tak czytałem wasze wypowiedzi i coś mnie skusiło do poszperania w aktach prawnych i znalazłem Dz.U.99.44.432-warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia załącznik nr.6 paragraf 2 http://www.abc.co...9/0432.htm Wszystko co tam wyczytasz patrz na górze strony jest napisane : "Uwaga: Widoczny niżej tekst jest nieaktualny. Od czasu jego opublikowania pojawił się inny akt prawny (lub kilka aktów), zmieniający w jakimś zakresie widoczny tu tekst lub uchylający ten akt. Nasz serwis internetowy nie zawiera tekstów ujednoliconych." A zatem cała reszta, o której tam się doczytałeś może być już tylko wspomnieniem i czystą spekulacją. Pozdrawiam Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 01-06-2008 18:06 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
No i znów wchodze w konflikt Na "szkle" (filtrze) są literki które oznaczają homolgacje danego miejsca świetlnego. Nie ma tam napewno literek na temat świateł stop tylko świateł przeciwmgłowych. |
|
|
kimada |
Dodany dnia 13-07-2010 14:40 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
odgrzeję trochę kotleta zanim przyślą mi potrzebne części. Powiedzcie mi, jak do prawego stopu podepnę kabelki od stopów w blendzie i jeszcze jednego, dodatkowego w górze tylnej szyby (to piąte będzie diodowe), to muszę jakoś specjalnie to przystosować do zwiększonego poboru prądu?
I jeszcze jedno pytanko odnośnie samej żarówki do prawej komory blendy, tam trzeba jednowłóknową 21W, dobrze kojarzę? Treść dodana dnia 13-07-2010 20:04: elektrycy, poinstruujcie mnie, na co mam uważać i jak z poborem prądu, bo dojdzie jedna dodatkowa żarówka i piąte, 60-ledowe na górze szyby. Edytowane przez kimada dnia 13-07-2010 20:59 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
maestro |
Dodany dnia 13-07-2010 22:18 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
skrajnie moze strzelić bezpiecznik, ale wątpie. dałbym przekaźnik na to ale jak kto woli.
21W, jedno włókno, sprawdz tylko czy masz oprawke na symetryczne zarowki czy asymetryczne. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kimada |
Dodany dnia 14-07-2010 07:59 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
Witaj Maestro, dzięki za fachową pomoc, powiedz mi tylko, co to jest ten przekaźnik i gdzie się go montuje. Oprawki jeszcze nie mam, powinna przyjść w tym tygodniu i jeszcze nie wiem jaka będzie, ale pewnie taka sama jak od zamontowanego już przeciwmgłowego. Zapytam Cię jeszcze, ten czarny kabel w przeciwmgłowym, to zawsze jest masa, tak jak w całym aucie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
maestro |
Dodany dnia 14-07-2010 14:50 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Co to jest przekaźnik?
http://pl.wikiped...a%C5%BAnik Oprawka pasuje też od kierunku a tam są chyba asymetryczne. Wszedzie czarny to masa. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 14-07-2010 15:30 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
ledowe pomijam- pobór znikomy.
4x 21W=84W/12V= 7A + led pewnie w porywach 1A. Masz w sumie 8A poboru. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 14-07-2010 15:37 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
bezpiek 10A ale czy tylko STOPy sa na nim? nie wiem.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kimada |
Dodany dnia 14-07-2010 19:47 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
Witajcie, dziekuję za Waszą pomoc. Sory za laickie pytania, ale ja gastronom jestem a nie elektromonter. Mam już ledowy stop i oprawkę z wtyczką o przeciwmgłowego. Może jutro się pobawię. Teraz mam do Was pytanie, bo muszę ledowe podłaczyć do lewej lampy, bo tylko tak wyglada ładnie, a w blendzie pójdą od prawej. Powiedzcie mi, czy wystarczy do tych z blendy pociagnąć tylko przewód + a czarny z masą wykorzystać od zamontowanego już fabrycznie p.mglowego? Treść dodana dnia 14-07-2010 19:54: A, panowie, jaki macie patent na podłączanie się pod przewody. Czy lepiej zdjąć kawałek izolacji i podłaczyć przewód po czym zaizolować solidnie czy lepiej spróbować wpiąć się do kostki przy lampach? Mam taki opis: prawa lampa: masa (czarny bez paska), brązowy + (nr 8) lewa lampa: masa j.w., brązowy z paskiem nr 1 pytanie, dobry opis znalazłem? Treść dodana dnia 14-07-2010 20:18: dla ścisłości, lutowanie odpada bo nie mam prądu na parkingu a pod blokiem nie uda, bo musiałbym dlugalaśny przedłużacz skonstruować. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
maestro |
Dodany dnia 14-07-2010 22:06 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
no to są takie monterskie zaciski. nakładasz na przewod, wkładasz ten swoj i zaciskasz.
co do reszty - mase mozesz wziąć z klapy. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kimada |
Dodany dnia 14-07-2010 22:12 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
ale mogę też podłaczyć się do czarnego przewodu w przeciwmgielnych, co nie? Treść dodana dnia 14-07-2010 22:21: Maestro, a powiedz mi, czy jak instalacja bedzie za mocno obciążona, to można to bedzie jakoś poznać? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |