20 Kwietnia 2024 12:05:03
Zdjęcia użytkowników
cymek1986i DonKURAKOyo
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Naprawa hydraulicznej regulacji swiateł 
Maciej_R21
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 21-09-2006 01:52
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

JAko iż otrzymałem od kilku osób pytanie dotyczące regulacji hydraulicznej postanowiłem napisać sposób reaktywacji tego urządzenia.
System składa sie z pompy ktora znajduje sie wewnatrz samochodu , oraz dwóch siłowników ktore znajdują się przy lampach.
Pompoa z siłownikami połaczona jest za pomocą przewodów cisnieniowych w twardym pancerzu.
Zazwyczaj powodem awarii regulatora, są wycieki płynu.
Czasami zdarza sie pekniecie siłownika lub pekniecie pompy, wowczas mozna probowac pokelić taki element ale lepiej poszukać nowego badź szczelnego uzywanego.
Osobiście do uzupełniania płynu uzywałem płynu hamulcowego, prawdopodobnie mozna takze uzyc oleju od wspomagania czy skrzyni automatycznej np. ATF-220, ale nigdy tego nie stosowałem.
DO pracy będą potrzebne :
- duża strzykawka
- nóz
- zapalniczka
- mini zaciski stolarskie lub małe imadełko/a modelarskie ew. klucz francuski, szwedzki

Przede wszystkim nalezy odłaczyc przewody cisnieniowe od siłowników przy lampach. Sa one w twardych pancerzach i sa dosc solnidnie osadzone na siłownikach dlatego najszybciej bezie je obciąc i sciagnać nozem reszte przewodu z silowników.
W koncówkach obcietych przewodów powinno byc widac płyn, jezeli go nie widac nalezy przekrećić pokrętło w kabinie w drugie skrajne połozenie. Jezeli nie widać płynu nalezy go dolać za pomoca strzykawki i igły (płyn hamulcowy) .Pokretło w kabinie powinno byc ustawione tak zeby płyn był jak najbardziej "wypchnięty" z przewodów, czyli po przekreceniu pokrętła w drugie skrajne polozenie , powinien on zniknąc z koncówki przewodu. Po ponpwnym jego przekreceniu powinien sie pokazac w koncówce przewodu. Nalezy powtórzyc tą czynnosci kilka razy celen wypchniecia powietrza. Mozna odłaczyc przwody takze przy pompie aby dokladnie pozbyc sie powietrza z pompy oraz przewodów ale zazwyczaj nei jest to konieczne bo wyciek napstepuje przy silownikach lamp i w przewodach płyn cały czas sie znajduje.
Teraz czas na siłowniki. NAbieramy do strzykawki płyn hamulcowy i koncówke strzykawki wciskamy na koncówke siłownika. Wciskamy tłok strzykawki. Siłownik w tym momencie powinien sie wysunąc. Czynnośc tę powtarzamy kilka razy celem wyparcioa powietrza z silownika. Wciskamy tłok i tak nalezy przytrzymac przez pewien czas. W tym momencie mozna zobaczyć czy niema wycieków z siłownika.
Nalzy uwazać aby koncowka strzykawki nie wystrzeliła z silownika bo panuje tam duze cisnienie i mozna zachlapać wszystko wokół, a płun hamulcowy nie jest zdrowy szczegolnie dla lakieru.
Jezeli siłownik jest szczelny zakładamy na jego popychacz zacisk, tak aby sprężyna cofającą go nie ściągnęła po puszczeniu tłoka strzykawki. Zacisk musi byc pewny i mocny. W tym momencie odłączamy strzykawkę i odkładamy siłownik tak aby płyn z jego koncówki sie nie wylał.
To samo robimy z drugim silownikiem.
Przechodzimy do wezy cisnieniowych w samochodzie.
W ich koncowkach powinien byc widoczny płyn, w zasadzie powinien być menisk wypukły, czyli kulka plynu na koncówceWink.
Pokretło w samochodzie powinno byc ustawione tak aby płyn znajdował sie maksymalnie wypchniety z przewodów.
W tym momencie podgrzewamy koncówke silownika zapalniczka (lekko) i wciskamy silownik na koncówke przewodu. Tak samo robimy z drugim. Chodzi o to zeby podczas wciskania przewodów nie dostalo sie tam powietrze, dlatego tez płyn powinien znajdowac sie w obu koncowkach zarowno przewdou jak i silownika.
Zakladamy silowniki do lamp. W kabinie ustawiamy pokretlo na najwyższe swiecenie i regulujemy recznymi regulatorami przy lampach , prawidloweo ustawienie swiateł.
Po regulacji, przekrecenie pokrętła w kabinie powinno powodowac rowne opadanie lamp. Jezeli wszystko jeszcze szczelne po takiej naprawie układ powinien pracowac bez problemów. U mnie działa juz 1,5 roku.


/poprawiłem i uporządkowałem temat maestro

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 15-10-2007 21:52
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 21-09-2006 01:52
Awatar
Przejdź do forum: