25 Kwietnia 2024 01:53:33
Zdjęcia użytkowników
TOMASZAZ2 Radek_9005
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Rozrusznik & Alternator/usterki/rodzaje 
misha
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2006 08:58
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Jest mały i duży... do 1.4 C i E są takie same.. (mały lepszy) od megi też powinien pasować... napewno 1.8 F3P ma inny (różnica w bendixie)... ale nie wiem dokładnie....
Z resztą można każdy rozebrać i naprawić...

Jakby coś to mam jeden od silnika 1.4 w stanie na 4- ale może uda się złożyć z 2 jeden...
Pozdr Marcin
Aha i jeszcze jedno:
[img]http://images3.fotosik.pl/293/2075e5de478b1511.jpg[/img] is not a valid Image.


/poprawiłem i uporządkowałem temat maestro

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-10-2007 15:29
Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-12-2006 08:58
Awatar
maestro-nieaktywny
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-10-2007 15:28
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

Z tego miejsca pragnę poprosić o dopisywanie brakujących opisów jeśli ktoś sobie życzy lub wytykanie mi błędów. Temat uważam na tę chwile za otwartą dyskusję.


Zanim przystąpimy do reanimacji czyścimy i konserwujemy klemy akumulatora, sprawdzamy napięcia na jego biegunach

Rozrusznik - co należy sprawdzić/wymienić

Przewody i połączenia - przeczyszczenie
Plecionka/przewód masowy silnika
Tulejki rozrusznika - wymiana
Szczotki (również szczotkotrzymacz) - wymiana
Zabrudzony lub na wykończeniu elektromagnes - wymiana
Oderwane magnesy = blokada wirnika

Stacyjka - spróbuj poruszać kluczykiem w różnych kierunkach trzymając na pozycji od kręcenia/rozrusznika. Jak będzie łapać i przerywać to wkładka do kitu.

Można eliminować kwestię podłączenia: sprawdzić czy to jest wina kabli czy samego rozrusznika - podaj do rozrusznika + bezpośrednio z akumulatora (izolowany kabel o odpowiednim "fi"Wink. Jeśli rozrusznik zakręci to wina kabli, styków. Istnieje również możliwość , że uszkodziła sie kostka stacyjki (ale za sprawdzenie tego zabierz sie po sprawdzeniu samego rozrusznika)



Alternator - co należy sprawdzić/wymienić

Naciąg paska klinowego
Przewody i połączenia - przeczyszczenie
Regulator napięcia - wymiana
Szczotki (również szczotkotrzymacz) - wymiana
Zimne luty na uzwojeniu stojana - poprawić lutownicą styki
Łożyska - wymiana
Wałek - przetoczenie
Stojan
Pierścienie - przetoczyć/wymienić


Rozebranie alternatora.
Musisz zwolnić napinacz, następnie po przeciwnej stronie będzie długa śruba przechodząca przez dwoje uszu w alternatora. którą trzeba wyjąć (pod wiązką kabli w peszlu), kostka i dwa przewody kluczykiem 8 i 10 pod gumowym kapturkiem, żeby dostać się do diód musisz ściągnąć tylni dekielek ze szczotkotrzymaczem. Trzeba jeszcze odlutować 3 przewody które biegną od uzwojenia do kosza diód i mamy wszystko jak na talerzu. Potem praktycznie od razu widać które diody sie odlutowały.
W załączeniu zdjęcie poglądowe.


[img]http://images29.fotosik.pl/49/c41ab21186d91ffdm.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images26.fotosik.pl/49/a3c86ee37ba04078m.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-10-2007 15:32
 
DAWIDOV
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 16:29
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 07.12.2006 12:42
Skąd: śląskie
Katowice

jest to mozliwe zeby wszystkie 6 diód przeszło w alternatoze bo momentalnie straciło mi sie ładowanie kompletne zero a dodam ze regulator wymieniłem 6 miesiecy temu

www.radiopullzfm.plrenault 19 1.4 pahase II
aluski 15 " oponki 195/50

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 212000km
 
maestro-nieaktywny
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 17:22
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

mogły byś dwie kluczowe i wtedy ładowanie znika, musisz miernikiem sprawdzic przewodzenie
 
misha
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2008 09:48
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Hehe widze Maestro że moje zdjęcia i opis się przydały pozdr...

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
yahhmed
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2008 08:13
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 19.01.2008 13:13
Skąd: -

jaki typ rozrusznika znajduje sie w R19 z silnikiem F3N? Wczoraj gdy poprosilem w sklepie o szczotki do rozrusznika w R19 facet sie spytal czy do zwyklego czy do planetarnego.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
 
takeoff
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2008 09:45
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

zwykly jest napewno w dizlu
F3N i F3P maja plnetarne.
Ale u francuzow nigdy nie masz 100% no i ktos mogl wczesniej cos pozmieniac.

Najprosciej to kup oba komplety i dogadaj sie na zwrot jednego.

Ale uwazam ze na 99% masz planetarny

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
jass74
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2008 22:40
Awatar


Postów: 82

Data rejestracji: 17.02.2007 21:28
Skąd: -

U mnie w F3N jest planetarny Valeo.Uwaga przy składaniu , łatwo połamać szczotkotrzymacz,nowy 8zl.

R19 5d 1.7 F3N 93 + LPG
 
yahhmed
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2008 15:28
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 19.01.2008 13:13
Skąd: -

Udalo mi sie wyeliminowac mulowate krecenie z rana poprzez wymiane szczotek ale pojawil sie drugi problem. Po zlozeniu wszystkiego i przekreceniu kluczyka nie krecil wcale. Wyjalem rozrusznik podlaczylem pod prostownik - dziala. Wsadzilem po raz drugi w samochod - dziala, pieknie kreci... Znaczy do dzisiaj dzialal. Dzisiaj znowu po przekreceniu kluczyka nawet nie drgnal. Co to moze byc?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
 
maestro-nieaktywny
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2008 17:58
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

przygasają kontrolki jak przekrecasz kluczyk na rozruch?
 
yahhmed
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2008 19:19
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 19.01.2008 13:13
Skąd: -

Nie wiem, musze zaobserwowac. Wiem ze na pewno sie zapalaja. Teraz oapala normalnie. Wyczytalem na tym forum ze moze w stacyjce cos nie kontaktowac.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
 
maestro-nieaktywny
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2008 19:26
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

jezeli kontrolki przygasają to zawieszony albo uszkodzony rozrusznik, jesli nie przygasają to wina elektryki, czyli stacyjka albo przewody przy rozruszniku
 
yahhmed
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2008 21:51
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 19.01.2008 13:13
Skąd: -

dzięki, w sobote zajrze co jest nie tak. Rozbierał ktoś z Was tą cewkę przy rozruszniku (w kółeczku)? Za bardzo nie wiedzieliśmy jak się do niej dobrać i już nie kombinowaliśmy a może i ją trzeba by było przeczyścić. Na forum nie znalazlem informacji jak się ją rozbiera.

Edytowane przez yahhmed dnia 07-02-2008 22:26
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
 
maestro-nieaktywny
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2008 21:56
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

cewke przy rozruszniku?
 
yahhmed
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2008 19:09
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 19.01.2008 13:13
Skąd: -

no chyba to jest cewka. Po lewej stronie jest jedna srobka, ale chyba nie mozliwe zeby sie tylko na niej trzymalo. Zdjecie w poscie powyzej

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
 
robert01
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2008 09:33
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 24.04.2007 09:10
Skąd: -

jest to elektrowłącznik czy jak kto woli elektromagnes. Odkręcasz 3 śrubki i wyciągasz. W środku nie ma nic skomplikowanego, tylko tłoczek i sprężynka. Łatwo go rozebrać i łatwo złożyć. Możesz ją dokładnie wyczyścić w środku i na nowo nasmarować.
 
yahhmed
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 18-02-2008 09:06
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 19.01.2008 13:13
Skąd: -

Chyba udalo sie wyeliminowac usterke. Winny byl ten cienszy kabel przy rozruszniku na ktorym nie bylo izolacji i czasem zwieral do wydechu. Po zaizolowaniu kabla nie mam problemu z odpalaniem

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
 
maestro-nieaktywny
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 18-02-2008 09:14
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

wspominałem o tym kabelku bo to własnie on leci od stacyjki do rozrusznika (taki na wsuwke o ile sie nie myle(
 
uruk-hai
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 23-08-2008 21:17
Awatar


Postów: 18

Data rejestracji: 20.05.2008 21:39
Skąd: -

Nie tylko na wsuwkę, mam od kilku dni już dwa rozruszniki, dziś wymieniałem...ło matko ... niezła orka, no ale zmotałem Smile

A więc kupiłem taki co jest na wsuwkę a w Renatce był wsadzony przez fabrykę taki gdzie ten kabelek od stacyjki (biały o ile się nie mylę) był nakładany na śrubę i zakręcany nakrętką 10. Kabelek zakończony blaszką z dziurką aby go można było na tą śrubę ładnie wsadzić.

W nowym który zanabyłem (nieorginalny!) była blaszka na którą 'wsuwa się'

No więc dalej za lutownicę i trzeba było zmienić końcówki .

Warto działa jak w bajce Smile

F3N-L740'93
 
8maniek4
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2009 20:12
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 22.12.2008 18:05
Skąd: -

wie ktoś może jakie są rozmiary łożysk w alternatorze? silnik C3J...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 150000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: