Menu główne
Forum
Klubowicze
misha |
Dodany dnia 15-12-2006 08:58 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Jest mały i duży... do 1.4 C i E są takie same.. (mały lepszy) od megi też powinien pasować... napewno 1.8 F3P ma inny (różnica w bendixie)... ale nie wiem dokładnie....
Z resztą można każdy rozebrać i naprawić... Jakby coś to mam jeden od silnika 1.4 w stanie na 4- ale może uda się złożyć z 2 jeden... Pozdr Marcin Aha i jeszcze jedno: [img]http://images3.fotosik.pl/293/2075e5de478b1511.jpg[/img] is not a valid Image. /poprawiłem i uporządkowałem temat maestro Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-10-2007 15:29 Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 15-12-2006 08:58 |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 30-10-2007 15:28 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Z tego miejsca pragnę poprosić o dopisywanie brakujących opisów jeśli ktoś sobie życzy lub wytykanie mi błędów. Temat uważam na tę chwile za otwartą dyskusję.
Zanim przystąpimy do reanimacji czyścimy i konserwujemy klemy akumulatora, sprawdzamy napięcia na jego biegunach Rozrusznik - co należy sprawdzić/wymienić Przewody i połączenia - przeczyszczenie Plecionka/przewód masowy silnika Tulejki rozrusznika - wymiana Szczotki (również szczotkotrzymacz) - wymiana Zabrudzony lub na wykończeniu elektromagnes - wymiana Oderwane magnesy = blokada wirnika Stacyjka - spróbuj poruszać kluczykiem w różnych kierunkach trzymając na pozycji od kręcenia/rozrusznika. Jak będzie łapać i przerywać to wkładka do kitu. Można eliminować kwestię podłączenia: sprawdzić czy to jest wina kabli czy samego rozrusznika - podaj do rozrusznika + bezpośrednio z akumulatora (izolowany kabel o odpowiednim "fi". Jeśli rozrusznik zakręci to wina kabli, styków. Istnieje również możliwość , że uszkodziła sie kostka stacyjki (ale za sprawdzenie tego zabierz sie po sprawdzeniu samego rozrusznika) Alternator - co należy sprawdzić/wymienić Naciąg paska klinowego Przewody i połączenia - przeczyszczenie Regulator napięcia - wymiana Szczotki (również szczotkotrzymacz) - wymiana Zimne luty na uzwojeniu stojana - poprawić lutownicą styki Łożyska - wymiana Wałek - przetoczenie Stojan Pierścienie - przetoczyć/wymienić Rozebranie alternatora. Musisz zwolnić napinacz, następnie po przeciwnej stronie będzie długa śruba przechodząca przez dwoje uszu w alternatora. którą trzeba wyjąć (pod wiązką kabli w peszlu), kostka i dwa przewody kluczykiem 8 i 10 pod gumowym kapturkiem, żeby dostać się do diód musisz ściągnąć tylni dekielek ze szczotkotrzymaczem. Trzeba jeszcze odlutować 3 przewody które biegną od uzwojenia do kosza diód i mamy wszystko jak na talerzu. Potem praktycznie od razu widać które diody sie odlutowały. W załączeniu zdjęcie poglądowe. [img]http://images29.fotosik.pl/49/c41ab21186d91ffdm.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images26.fotosik.pl/49/a3c86ee37ba04078m.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-10-2007 15:32 |
|
|
DAWIDOV |
Dodany dnia 26-01-2008 16:29 |
Postów: 28 Data rejestracji: 07.12.2006 12:42 Skąd: śląskie Katowice |
jest to mozliwe zeby wszystkie 6 diód przeszło w alternatoze bo momentalnie straciło mi sie ładowanie kompletne zero a dodam ze regulator wymieniłem 6 miesiecy temu
www.radiopullzfm.plrenault 19 1.4 pahase II
aluski 15 " oponki 195/50 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 212000km
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 26-01-2008 17:22 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
mogły byś dwie kluczowe i wtedy ładowanie znika, musisz miernikiem sprawdzic przewodzenie |
|
|
misha |
Dodany dnia 28-01-2008 09:48 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Hehe widze Maestro że moje zdjęcia i opis się przydały pozdr...
Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
yahhmed |
Dodany dnia 06-02-2008 08:13 |
Postów: 13 Data rejestracji: 19.01.2008 13:13 Skąd: - |
jaki typ rozrusznika znajduje sie w R19 z silnikiem F3N? Wczoraj gdy poprosilem w sklepie o szczotki do rozrusznika w R19 facet sie spytal czy do zwyklego czy do planetarnego.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
|
takeoff |
Dodany dnia 06-02-2008 09:45 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
zwykly jest napewno w dizlu
F3N i F3P maja plnetarne. Ale u francuzow nigdy nie masz 100% no i ktos mogl wczesniej cos pozmieniac. Najprosciej to kup oba komplety i dogadaj sie na zwrot jednego. Ale uwazam ze na 99% masz planetarny Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
jass74 |
Dodany dnia 06-02-2008 22:40 |
Postów: 82 Data rejestracji: 17.02.2007 21:28 Skąd: - |
U mnie w F3N jest planetarny Valeo.Uwaga przy składaniu , łatwo połamać szczotkotrzymacz,nowy 8zl.
R19 5d 1.7 F3N 93 + LPG
|
|
|
yahhmed |
Dodany dnia 07-02-2008 15:28 |
Postów: 13 Data rejestracji: 19.01.2008 13:13 Skąd: - |
Udalo mi sie wyeliminowac mulowate krecenie z rana poprzez wymiane szczotek ale pojawil sie drugi problem. Po zlozeniu wszystkiego i przekreceniu kluczyka nie krecil wcale. Wyjalem rozrusznik podlaczylem pod prostownik - dziala. Wsadzilem po raz drugi w samochod - dziala, pieknie kreci... Znaczy do dzisiaj dzialal. Dzisiaj znowu po przekreceniu kluczyka nawet nie drgnal. Co to moze byc?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 07-02-2008 17:58 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
przygasają kontrolki jak przekrecasz kluczyk na rozruch? |
|
|
yahhmed |
Dodany dnia 07-02-2008 19:19 |
Postów: 13 Data rejestracji: 19.01.2008 13:13 Skąd: - |
Nie wiem, musze zaobserwowac. Wiem ze na pewno sie zapalaja. Teraz oapala normalnie. Wyczytalem na tym forum ze moze w stacyjce cos nie kontaktowac.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 07-02-2008 19:26 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
jezeli kontrolki przygasają to zawieszony albo uszkodzony rozrusznik, jesli nie przygasają to wina elektryki, czyli stacyjka albo przewody przy rozruszniku |
|
|
yahhmed |
Dodany dnia 07-02-2008 21:51 |
Postów: 13 Data rejestracji: 19.01.2008 13:13 Skąd: - |
dzięki, w sobote zajrze co jest nie tak. Rozbierał ktoś z Was tą cewkę przy rozruszniku (w kółeczku) Za bardzo nie wiedzieliśmy jak się do niej dobrać i już nie kombinowaliśmy a może i ją trzeba by było przeczyścić. Na forum nie znalazlem informacji jak się ją rozbiera.
Edytowane przez yahhmed dnia 07-02-2008 22:26 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 07-02-2008 21:56 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
cewke przy rozruszniku? |
|
|
yahhmed |
Dodany dnia 08-02-2008 19:09 |
Postów: 13 Data rejestracji: 19.01.2008 13:13 Skąd: - |
no chyba to jest cewka. Po lewej stronie jest jedna srobka, ale chyba nie mozliwe zeby sie tylko na niej trzymalo. Zdjecie w poscie powyzej
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
|
robert01 |
Dodany dnia 17-02-2008 09:33 |
Postów: 19 Data rejestracji: 24.04.2007 09:10 Skąd: - |
jest to elektrowłącznik czy jak kto woli elektromagnes. Odkręcasz 3 śrubki i wyciągasz. W środku nie ma nic skomplikowanego, tylko tłoczek i sprężynka. Łatwo go rozebrać i łatwo złożyć. Możesz ją dokładnie wyczyścić w środku i na nowo nasmarować. |
|
|
yahhmed |
Dodany dnia 18-02-2008 09:06 |
Postów: 13 Data rejestracji: 19.01.2008 13:13 Skąd: - |
Chyba udalo sie wyeliminowac usterke. Winny byl ten cienszy kabel przy rozruszniku na ktorym nie bylo izolacji i czasem zwieral do wydechu. Po zaizolowaniu kabla nie mam problemu z odpalaniem
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 240000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 18-02-2008 09:14 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
wspominałem o tym kabelku bo to własnie on leci od stacyjki do rozrusznika (taki na wsuwke o ile sie nie myle( |
|
|
uruk-hai |
Dodany dnia 23-08-2008 21:17 |
Postów: 18 Data rejestracji: 20.05.2008 21:39 Skąd: - |
Nie tylko na wsuwkę, mam od kilku dni już dwa rozruszniki, dziś wymieniałem...ło matko ... niezła orka, no ale zmotałem
A więc kupiłem taki co jest na wsuwkę a w Renatce był wsadzony przez fabrykę taki gdzie ten kabelek od stacyjki (biały o ile się nie mylę) był nakładany na śrubę i zakręcany nakrętką 10. Kabelek zakończony blaszką z dziurką aby go można było na tą śrubę ładnie wsadzić. W nowym który zanabyłem (nieorginalny!) była blaszka na którą 'wsuwa się' No więc dalej za lutownicę i trzeba było zmienić końcówki . Warto działa jak w bajce F3N-L740'93
|
|
|
8maniek4 |
Dodany dnia 04-11-2009 20:12 |
Postów: 1 Data rejestracji: 22.12.2008 18:05 Skąd: - |
wie ktoś może jakie są rozmiary łożysk w alternatorze? silnik C3J... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 150000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |