Menu główne
Forum
Klubowicze
cvasior |
Dodany dnia 03-03-2007 07:56 |
Postów: 2 Data rejestracji: 03.03.2007 07:38 Skąd: - |
Witam wszystkich serdecznie. Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Reni 19 16V 1.8i, silnik F7P o ile się nie mylę. Samochodzik nabyty tydzień temu więc jeszcze ciepły. Wszystko było super, przejechałem nim około 300 km bez jakichkolwiek problemów. Problem pojawił się dokładnie wczoraj, otóż w pewnym momencie silnik stracił moc. Przy dodawaniu gazu dusił się - obajwy takie jakby niepalący na jeden cylinder. Zmienił się również dźwięk pracy silnika. Po dejechaniu na miejsce, samochodzik postał jakieś 2 godzinki więc zdążył się już ochłodzić. Spróbowałem uruchomić go ponownie - pracował stabilnie, równo, idealnie wchodząc na obroty. Dopiero po rozgrzaniu (wskaźnik temperatury przy środku skali) znów pojawiły się objawy nie palenia na jeden cylinder - z początku rzadkie a w miarę pracy i nagrzewania coraz częstsze aż do praktycznie pracy na 3 cylindrach (mój domysł). Szanowni Koledzy, jakie mogą być powody takiego zachowywania się silnika ? Czy należy wymienić świece / przewody WN (przepięć w nocy nie zauważyłem) ? Jakie świece najlepiej zastosować do tego silnika ? Co sprawdzić i gdzie się to znajduje ? Jeszcze raz dodam że jestem zupełnie "zielony" i świeży w tym temacie. Przeszukałem całe forum jednak nie znalazłem odpowiedzi na tę konkretną przypadłość. Please help ! Pozdrawiam Wszystkich, cvasior. |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-03-2007 07:56 |
chomikbp |
Dodany dnia 03-03-2007 08:34 |
Postów: 10 Data rejestracji: 23.02.2007 20:09 Skąd: - |
Mozliwe ze swieca niedaje iskry gdy sie nagrzeje, ja zaczął bym od tego to ale powodów moze byc bardzo wiele
chomikbp
|
|
|
Kemot_X |
Dodany dnia 03-03-2007 11:18 |
Postów: 152 Data rejestracji: 27.12.2006 17:48 Skąd: świętokrzyskie Staszów |
a wg mnie to moze byc czujnik temp powietrza i czujnik temp cieczy chlodzacej, wszystko wskzauje na to ze jak silnik sie zagrzeje to czujniki podaja zle dane do kompa i ten zaczyna wariowac, nie wymaga to wielkij wiedzy wystarczy miernik i troche cierpliwosci, dane znajdziesz w ksiazce naprawiam sam w dziale download, jesli nie to to rzeczywiscie moze to byc ktoras ze swiec, wiec jak sie zagrzjee i zacznie przerywac to sprawdz na ktorej sie tak dzieje (odlaczajac po kolei kable w kombinerkach oczywiscie ) i poprostu ja wymien zeby zobaczyc czy pomoze, zalecam tez sprawdzenie cisnienia w cylindrach tak profilaktycznie jesli dopiero co nabyles autko, pozdro
Tomasz
Renia 1.7 B+LPG, Elysee, 1995 r, F3N L740, Kat, szary metalic, 145tys Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 142000km
|
|
Przejdź do forum: |