10 Maja 2024 12:46:39
Zdjęcia użytkowników
arczycho futrzak1989
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Dziwna sprawa z obrotami w 16v 
mlody1985
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-03-2007 11:47
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 28.01.2007 11:46
Skąd: -

Witam mam problem z obrotami w 16v tzn. odpalam samochód wszystko gra jadę spokojnie i jest dobrze przekraczam 4000 obrotów potem biorę na luz a tam wolne obroty 1500 na obrotomierzu a to wszystko sie zaczeł od wystrzłu gazu w mrozny poranek na poczatku było jeszcze barzdiej do du... bo miał cały czas 2000 obrotów ale wymieniłem uszczelke pod przepustnica i teraz jest tak jak opisyje ,myslałem tez e to może być uszkodzona przepustnica bo po 4000obr otwiera sie ta większa i moze od tego wybuchu ją coś przestawiło . A jeszcze jedno jesli weznę zgaszę samochód i go zaraz odpalę wszystko wraca do normy.

Była i sprzedana (szkoda)Biała renówka 1.8 16v z włoch klima,komputer,elektryka szyb i lusterek,orginalne aluski,nagłośnienie sony X-plode.v-max 220 w 5 osób na pokładzie.
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-03-2007 11:47
Awatar
radzio_F_16
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2007 07:48
Awatar


Postów: 179

Data rejestracji: 26.08.2006 10:51
Skąd: -

Miałem to samo. wymieniłem przepustnice i jest oki, ta druga klapka sie wygięła i nie domykała się do końca. Teraz odłączyłem gaz i walcze z wolnymi na benzynie bo gaziarze spalili ECU ! Wsadziłem już drugi komputer i jest juz lepiej tylko muszę jeszcze wymienić czujnik temperatury powietrza bo od wystrzału się przypiekł i regulacja na przepustnicy, powinno pomóc.

R 19 1,8 16v 1991r


http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&idpojazd=1925&opcja=detail
 
czaja
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-03-2007 22:44
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 14.03.2005 20:24
Skąd: -

radzio_F 16 napisał/a:
Miałem to samo. wymieniłem przepustnice i jest oki, ta druga klapka sie wygięła i nie domykała się do końca. .


tylko jednego nie kumam,
jeżeli klapka sie wygięła to dleczego po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy ?
 
radzio_F_16
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 06-03-2007 23:38
Awatar


Postów: 179

Data rejestracji: 26.08.2006 10:51
Skąd: -

Dla mnie to też czarna magia po wymianie zaczął normalnie chodzić po rozgrzaniu. Może to być jeszcze czujnik powietrza (po strzale gazu lubi się przypiec) bo do niego też zależne są obroty. Ja posprawdzałem wszystko i został mi jeszcze ten czujnik (w tym tygodniu powinienem go już mieć i się wszystko okaże )ale jest już prawie tak jak być powinno.

R 19 1,8 16v 1991r


http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&idpojazd=1925&opcja=detail
 
mlody1985
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 07-03-2007 20:50
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 28.01.2007 11:46
Skąd: -

Koledzy a gdzie jest ten czujnik temperatury powietrz?

Była i sprzedana (szkoda)Biała renówka 1.8 16v z włoch klima,komputer,elektryka szyb i lusterek,orginalne aluski,nagłośnienie sony X-plode.v-max 220 w 5 osób na pokładzie.
 
radzio_F_16
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 07-03-2007 21:08
Awatar


Postów: 179

Data rejestracji: 26.08.2006 10:51
Skąd: -

mlody1985 napisał/a:
Koledzy a gdzie jest ten czujnik temperatury powietrz?


Jest on po lewej stronie kolekrora ssącego (nad kołem pasowym alternatora)

R 19 1,8 16v 1991r


http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&idpojazd=1925&opcja=detail
 
krisman
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2007 15:31
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

to raczej nie przez ten czujnik, bo osobiscie 3 sztuki przetestowalem i nic sie nie zmienilo, co do przepustnicy to pewnosci nie mam, ale tez niebardzo chce mi sie wierzyc bo tez mam 3 sztuki w sumie i sie domykaja bo tez z tym kombinowalem, co prawda maja lekki luz, to znaczy ze z dosyc nieduza sila mozna ja lekko otworzyc palcem tak na 2-3mm, ale probowalem po takiej zawieszce obrotow domknac ta wieksza klape palcem na dzwigni i nie przynioslo zadnego rezultatu.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
mlody1985
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2007 21:05
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 28.01.2007 11:46
Skąd: -

Wiem jedno że to nie czujnik ani przepustnica bo odczepiłem czyjnik zaraz po zapaleniu i podczas jazdu było to samo.Ale jest jeszcze jedna sprawa jak zdjołem przewód od odmy i go zatkałem palcem wszystko było ok, tzn że dostaje za dużo powietrz tylko skąd?

edit:

A próbował ktoś wymieniać uszczelkę pod kolektorem ssącym?

Ja spróbuje jeszcze jedno sprawdzić tylko jutro to zrobiem najpierw go wprowadzę w stan 1500obr/min na wolnych a po tym odepnę przwód od silniczka krokowego i zatkam palcem i zobaczymy czy zdechnie jak tak to sprawa jasna a jak nie tzn że któraś uszczeleczka .

Edytowane przez Hugo dnia 13-01-2009 16:25
Była i sprzedana (szkoda)Biała renówka 1.8 16v z włoch klima,komputer,elektryka szyb i lusterek,orginalne aluski,nagłośnienie sony X-plode.v-max 220 w 5 osób na pokładzie.
 
krisman
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2007 23:29
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

jesli chodzi o uszczelke pod kolektorem to mam nowa, wiec raczej odpada.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
radzio_F_16
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2007 00:04
Awatar


Postów: 179

Data rejestracji: 26.08.2006 10:51
Skąd: -

Może jeszcze pomóc regulacja przepustnicy
Odczepić kostkę od czujnika położenia przepustnicy. ustawić kalpki w przepustnicy tak aby obie były całkiem zamknięte i śrubą ewentualnie wyregulować wolne obroty a na końcu podpiąć czujnik.

R 19 1,8 16v 1991r


http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&idpojazd=1925&opcja=detail
 
sofino
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2007 00:51
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 18.04.2005 22:02
Skąd: -

witam
umnie w 16v jest inny mikser załozony czyli okrągły a nie wypukły i też
mam czasami wystrzały z rana na gazie i nic sie nie dzieje a dlatego ze ja mam mikser z opaską gumową naobwodzie po to ze jak nastapi wystrzał to wypada opaska z mikseru potem zakładam ją spowrotem i hula dalej czyli to jest dodatkowe zabezpieczenie

 
mlody1985
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2007 21:07
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 28.01.2007 11:46
Skąd: -

Co do kolegi (sofino) daję informację Ja też posiadam mikser okrągły z gumeczka a nawet z klapką anty wybuchową i mi sie wybuch darzył tylko raz w zime i od tego sie wszystko zaczelo a mianowicie tak pierd.... że aż wyywalilo mi uszczelkę pod przepustnicą ,i następna wiadomość do kolegi (sofino) a mianowicie jeśli ci samochód strzeli przy zamkniętej przepustnicy to jedynie cała siła wybuchu generuje sie w kolektorze ssącym .

edit:

Koledzy sprawdziłem to co mówiłem amianowicie to z tymi uszczelkami i teraz jestem pewny że to jest wina jakiegos czujnika i nic wiecej . Jeśli ktoś coś będzie wiedział to niech daje znać.

Edytowane przez Hugo dnia 13-01-2009 16:26
Była i sprzedana (szkoda)Biała renówka 1.8 16v z włoch klima,komputer,elektryka szyb i lusterek,orginalne aluski,nagłośnienie sony X-plode.v-max 220 w 5 osób na pokładzie.
 
krisman
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 26-03-2007 16:09
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

Ja juz nie mam sily. U mnie nigdy gazu nie bylo, wiec nie ma to nic wspolnego z instalacjami gazowymi.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
mlody1985
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 03-04-2007 18:35
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 28.01.2007 11:46
Skąd: -

ja tak samo mam juz powoli tej sprawy z tymi obrotami ,ale nie długo kupuję drugą renówke 16v po dzwonie i będę wszystko przekładał aż dojdę to tego, a jeśli będzie ktoś coś potrzebował od 16v sedan to dajcie znać na e-mail wersja 2 jest wszystko oprucz maski przednich lamp i zderzaka.

Była i sprzedana (szkoda)Biała renówka 1.8 16v z włoch klima,komputer,elektryka szyb i lusterek,orginalne aluski,nagłośnienie sony X-plode.v-max 220 w 5 osób na pokładzie.
 
crackers
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 03-04-2007 20:01
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

No ja wlasnie potrzebuje to, czego ta renia nie maGrin
Napiszcie wiecej szczegolow, moze wpadne na jakis pomysl co do tych obrotowSmile
U mnie jest takie cos, ze raz ma 900, a raz 950 i nie wiem od czego to zalezy.

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
sofino
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 03-04-2007 21:05
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 18.04.2005 22:02
Skąd: -

witam ponownie

chłopaki mam prosbe - u mnie nie reaguje w ogole silniczek krokowy jak jest podłaczony ale na krótko jak go podłacze to działa , i własnie tu mam prosbe do was mozecie mi zmierzyć napięcia po przez miernik na tych trzech kablach co ida do silnika krokowego - jednym kablem miernika dotknąc mase a drugim pokolei po tych kabelkach 3- ch daj cie znac, bo nie mam z rana w ogóle wolnych obrotów

 
Maciej_R21
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 03-04-2007 22:03
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Na srodkowym styku ZAWORU !!! Wystepuje stałe napiecie zasilania czyli 12-14,4V. Na dwóch skrajnych stykach wystepuje "masa" ktora wychodzi bezpośrednio ze sterownika wtrysku. Roznica potencjału na obu masach powoduje otwarcie lub przymkniecie zworu w zaleznosciu na ktorym styku masa bedzie "wieksza".
 
radzio_F_16
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 03-04-2007 22:33
Awatar


Postów: 179

Data rejestracji: 26.08.2006 10:51
Skąd: -

U mnie w 16v to wygląda troche inaczej. Masa jest na środkowym a po bokach jest po +5v z kawałkiem i rośnie na jednym w miarę nagrzewania silnika a na drugim spada. Jak silnik jest nagrzany to jest mniejwięcej po równo ~5,8v

R 19 1,8 16v 1991r


http://www.polskajazda.pl/index.php?a=cars&idpojazd=1925&opcja=detail
 
crackers
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 03-04-2007 22:43
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Maciej R21 napisał/a:
Na srodkowym styku ZAWORU !!!

Hehe, racja Maciej, znajomy mnie za kazdym razem tez poprawiaSmile

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
sofino
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2007 16:00
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 18.04.2005 22:02
Skąd: -

to dziwna sprawa napiecie jak zmierzyłem to według macieja R21 zgadza się, silniczek na krótko działa, jak sie podepnie nie działa i co teraz k... zrobić

 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: