Menu główne
Forum
Klubowicze
MPOWER |
Dodany dnia 08-04-2007 02:31 |
Postów: 93 Data rejestracji: 11.02.2007 10:29 Skąd: - |
Witam. Mam problema.... cieknie mi olej z prawej strony tzn jak zaglądam pod maskę to to jest z lewej a jak patrząc z perspektywy siedzenia za kółkiem to z prawej. Z tego co się orientuje to skrzynia biegów jest z drugie strony więc pewnie to olej silnikowy.....ale kurde jak to poznac Leci mi tylko jak się moja 16V zagrzeje i stoi przechylone. Czy ktoś wie może co to za przypadek. Oczywiście u mnie jest ten problem że nie mam kanału ani garażu żeby pod Renie zerknąć.....
I jeszcze jedno.... wiem że tematów było tyle odnośnie tego ale jak wpisałem jakiekolwiek słowo tego dotyczące wyskoczyło mi najmniej 542 posty..... Obecnie jeżdże na oleju jakimś BP mineralnym 15W-40 z beczki - tak mi mówil poprzedni właściciel.... Chciałbym go zmienić na jakiś inny ...tylko nie wiem na jaki... Oczywiście myśle że jak śmiga na mineralnym to już mineralny wchodzi w rachubę żeby silnika nie rozczelnić.... Mam na myśli dwa oleje : ELF SRI Sport 15W-40 albo mineralny Shella. Czytając specyfikacje na necie to ELF niby wymiata jeżeli chodzi o lepkość, Mobil 1 czy Castrol ( chodzi mi o mineralne) i jest bliski Shellowi Ale jego wada taka że jakby była potrzebna dolewka (nogi nie mam lekkiej ) to nie jest zbyt dostępnym olejem a stacje Shell są prawie co 2 kilosy Teraz jakiś wszedł w dodatku nowy olej Shella Super High Mileage również mineralny do aut z przebiegiem ponad 100 tys km. No i właśnie mam dylemat. Niby Elf zalecany przez producenta a tu niby Shell..... Teraz mam pytanie co polecacie Kupić Elfa i na nim śmigać czy powiedzmy kupić Shella .... Kto ma jakie doświadczenia z korzystania tych olejów i co ewentualnie by polecał? A może na półsyntentyka przejść ? Pozdrawiam Nówka 16 V to jak piękna kobieta - daje wiele przyjemności ale strzela fochy i kosztowna w utrzymaniu Zobacz moją Nówkę |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-04-2007 02:31 |
eXte |
Dodany dnia 08-04-2007 03:25 |
Postów: 955 Data rejestracji: 28.01.2007 17:36 Skąd: - |
Firma nie ma większego znaczenia. Sprawdz sobie klase jakosci oleju. Im wyzsza litera alfabetu tym lepszy olej. Gdyby zaistniała potrzeba dolania oleju, to do mineralnego mozesz dolac olej mineralny lub pól syntetyczny o takiej samej bądź wyższej klasie jakosci dowolnej marki. W przypadku 16V nalezy zwrócić uwagę na to czy dany olej jest przeznaczony do silników benzynowych. Pierwsza litera to S. Następna po S oznacza własnie wczesniej wspomnianą litere klasy jakosci. W przypadku silnika diesla pierwsza litera to C
Wszystkie oleje 15W40 powinny miec zblizona lepkosc. Nie polecam stosowania oleju przeznaczonego do obu typów silników. Zasada: jezeli cos jest do wszystkiego to znaczy ze jest do nieczego Informacja o przeznaczeniu powinna byc na etykecie. Jezeli chodzi o wyciek to być moze jest to któryś z simmeringów. Warto sprawdzic czy na pasku rozrządu nie ma sladów oleju. Jezeli są to jak najszybciej wymienic pasek. Miejsce wycieku musisz zlokalizować sam. Z tym nie powinno być wiekszych kłopotów. Edytowane przez eXte dnia 08-04-2007 03:49 |
ernesto_r19 |
Dodany dnia 08-04-2007 03:57 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
tak jak wyzej eXte napisal.Naj prawdopodobniej to uszczelniacz (simmering) jesli chcesz jezdzic swoja renia to najlepiej bym proponowal zrobic kompletny rozrzad,wtedy tylko bedziesz mial pewnosc ze wycieki ustana.tzn wymiana paska i kompletu uszczelniaczy,pewnie jeszcze rolki ale niewiem jak jest to rozwiazane napiecie w 16V.Upewnij sie ze podczas wymiany paska rozrzadu caly bok a wlasciwie przod silnika zostanie dokladnie wymyty i obdmuchany ze wszelkich nieczystosci (piach,bloto,olej itp) tyczy sie to rowniesz oslon jak i kol zembatych.Bo to nie problem zdjac pasek i zalozyc na brudne kola ja niedaje gwarancji na cos takiego.Liczy sie zywotnosc i wytrzymalosc a jesli pasek bedzie sobie latal w brudzie to juz natychmiastowa spada jego wytrzymalosc.
Pozdrawiam ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
MPOWER |
Dodany dnia 08-04-2007 11:43 |
Postów: 93 Data rejestracji: 11.02.2007 10:29 Skąd: - |
Kurde.....ja już wymieniałem ponad miesiąc temu rozrząd - pasek i rolki! Nie gadajcie mi teraz że znowu musze wyjeb..ć ponad 500 zł na częśći
A nie wystarczy tylko sam simering i wymyć brud po oleju I o jakich ernesto Ty mówisz uszczelniaczach A olej ...dalej na mineralnym czy zaryzykować i na półsyntentyka przejść ? Nówka 16 V to jak piękna kobieta - daje wiele przyjemności ale strzela fochy i kosztowna w utrzymaniu Zobacz moją Nówkę |
|
|
eXte |
Dodany dnia 08-04-2007 11:47 |
Postów: 955 Data rejestracji: 28.01.2007 17:36 Skąd: - |
Pasek który jest zabrudzony z oleju lub paliwa nie nadaje sie do ponownego za?ozenia! Wymien tylko pasek a nie rolki.
Edytowane przez Krzychup dnia 13-11-2007 18:30 |
MPOWER |
Dodany dnia 08-04-2007 12:09 |
Postów: 93 Data rejestracji: 11.02.2007 10:29 Skąd: - |
No nic - b?d? musia? po ?wi?tach do mechanika zajecha? i zobaczy? co powie. Kiedy? pracowa? w autoryzowanym serwisie Renault wi?c pewnie mi doradzi co i jak ....mam nadzieje ze koszt nie b?dzie du?y ?ebym z butów nie wyskoczy?....;/
Edit: Jeszcze jedno pytanko. A mozna na razie z takim lekkim wyciekiem je?dzi? Wiadomo ?e kolejne koszty mnie czekaj?..... pasek rozrz?du, mo?liwe ?e pasek klinowy te?. Simering mam. Ale do tego jeszcze robocizna a wiadomo ?e po ?wi?tach to fundusze troch? nadszarpni?te..... :sad: Wyciel nie jest wielki. Raz na dwa tygodnie je?dz?c z cie?k? nog? ( 16 V przy deptaniu te? lubi troszk? olej ) musze dola? oko?o 100ml oleju do silnika wi?c nie jest to du?o -- tak mi si? wydaje... Edytowane przez Krzychup dnia 13-11-2007 18:22 Nówka 16 V to jak piękna kobieta - daje wiele przyjemności ale strzela fochy i kosztowna w utrzymaniu Zobacz moją Nówkę |
|
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 08-04-2007 12:47 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
koszt robocizny powinien byc okolo 30 zl drozszy podczas wymiany Simmeringow.
Kup caly komplet uszczelniaczy simmering walkow rozrzadu i walu,pasek polecam Gates.Rolki moga zostac te same,nic im nie bedzie. Mozesz smigac,nawet do nastepnej wyplaty.Sprawdzaj co troche poziom oleju i nie krec jej za wysoko ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
MPOWER |
Dodany dnia 08-04-2007 13:00 |
Postów: 93 Data rejestracji: 11.02.2007 10:29 Skąd: - |
No właśnie....
Chyba trochę drobnych odłożę i jak już dam na warsztat to niech mi wymienią wszystkie simeringi.... żeby było raz wszystko ze jednym zamachem Z drugiej strony mam wszystko wymienione bo wymieniałem simering na skrzyni ( taka tulejka z łożyskiem ) i mechanik przy okazji wszystkie siemeringi z tamtej strony wymienił. Tylko dlaczego jak zmieniał mi pasek i rolkii nie wymienił mi z drugiej strony to nie wiem i sie pewnie nie dowiem No nic trzeba przy okazji kupić jakiś tańszy olej np Lotosa mineralny na dolewki żeby nie marnować dobrego oleju tym bardziej że jak dam do naprawy to przy okazji olej też wymienie.....i będzie to jednak ELF SPORTI SRI 15W-40 - klasa SL Dzięki edit: luks napisał/a: 100ml na 2 tygodnie? moim zdaniem to sporo, ja mam ciężką nogę i co prawda F3P ale na 6k km dolałem ostatnio 250ml oleju (jeżdzę na elf start 15W40) 16V chodzi na wyższych obrotach i dlatego więcej pali oleju. Nie ma żadnej 16V która nie pali oleju jak się ją depta. Przy spokojnej jeździe nie pali ale przy deptaniu pali. Jak ja nie miałem wycieku to przez 3 tys km dolełam tylko 200 ml oleju więc uważam że nie dużo. Teraz mam wyciek ..... A do tego kutwa -- jade sobie dzisiaj, wyprzedzam delikwenta więc robie redukcje a tu jep ! Co pierdol.... i nie wchodzi mi piątka. Silnik się pochylił więc myśle że to poduszka tylko i mam nadzieję że nic więcej bo się załamie Jak ruszam to coś wali (jakby uderzenie dwóch elementów o siebie ) i jak daje gazu na zakręcie na drugim biegu to coś zrzędzi. Poza tym podczas przyśpieszania na każdym biegu silnik głośno chodzi i wibracje się przenoszą na całe auto..... Lusterko wsteczne mi całe wpada w rezonans I mam nadzieje ze nie duża kasa z tego wyniknie..... bo nie wiem ile poduszki kosztują Ta Renówka ze mną się droczy i czeka kto szybciej straci cierpliwość ps Właśnie spojrzałem pod maskę i kutwa cała lewa strona silnika jest zapiżgana olejem.... Fuck - coś zrobisz to zaraz się Nówka denerwuje i dalej coś psoci. One chyba lubią jak się w nich grzebie tak jak kobieta lubi jak się ja przytula edit: No i okazało się że padły dwie poduchy Mechanikowi powiedziałem żeby 3-cią też wymienił. No i jakieś 400 zł w plecy minimum A olej spierdziela z rozrządu....niewiadomo jeszcze jaki koszt - pasek napewno do wymiany ..... Ehh...coraz bardziej mnie to denerwuje. Wiecej w to auto wkladam jak nim jezdze Edytowane przez Hugo dnia 13-01-2009 01:41 Nówka 16 V to jak piękna kobieta - daje wiele przyjemności ale strzela fochy i kosztowna w utrzymaniu Zobacz moją Nówkę |
|
|
SKUTI |
Dodany dnia 13-04-2007 00:09 |
Postów: 356 Data rejestracji: 22.06.2005 16:19 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
eXte napisał/a: Pasek który jest zabrudzony z oleju lub paliwa nie nadaje sie do ponownego załozenia! Wymien tylko pasek a nie rolki. Koszt paska to jakies 60 zł (Continental) W 16V pasek jest roche drozszy.... Nie dolewaj przypadkiem LOTOSA mineralnego bo to nie olej... Wogole to jaki masz przebieg? Bo mineral do 16V to troche nie pasuje jakos. To prawie jak lac minerala do silnika z turbina... Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - była R19 16V blue_white - jeeeest ......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom...... |
MPOWER |
Dodany dnia 13-04-2007 14:03 |
Postów: 93 Data rejestracji: 11.02.2007 10:29 Skąd: - |
SKUTI napisał/a: W 16V pasek jest roche drozszy.... Nie dolewaj przypadkiem LOTOSA mineralnego bo to nie olej... Wogole to jaki masz przebieg? Bo mineral do 16V to troche nie pasuje jakos. To prawie jak lac minerala do silnika z turbina... No wlasnie dolewam Lotosa zeby bylo taniej bo tak mi sie marnuje jak mi cieknie. Przebieg mam 173 tys. Ponoc prawdziwy ale tego sie nigdy nie dowiesz..... Dlatego jezdze na mineralnym bo poprzedni wlasciciel juz dwa razy na nim przejechal po 10 tys.... tzn mam dwie wymiany na mineralny.... Syntentyka chyba nie bardzo zeby nie rozczelnic silnik a polsyntentyka moze ? Obecnie jeździ na jakimś tam 15W-40 BP z beczki i dolewam Lotosa, pozniej mam zamiar zmienic na Elf'a 15W-40 mineral chyba ze masz inna propozycje ? Nówka 16 V to jak piękna kobieta - daje wiele przyjemności ale strzela fochy i kosztowna w utrzymaniu Zobacz moją Nówkę |
|
|
crackers |
Dodany dnia 13-04-2007 15:49 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
MPOWER napisa?/a: No wlasnie dolewam Lotosa zeby bylo taniej bo tak mi sie marnuje jak mi cieknie. Przebieg mam 173 tys. Ponoc prawdziwy ale tego sie nigdy nie dowiesz..... Jesli lejesz Lotosa, to nie butuj jej. Nie ma odpowiedniego smarowania na Lotosie. Pasek ORI Renault szukaj na allegro. Edytowane przez Krzychup dnia 13-11-2007 18:32 POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
MPOWER |
Dodany dnia 13-04-2007 16:50 |
Postów: 93 Data rejestracji: 11.02.2007 10:29 Skąd: - |
crackers napisał/a: Jesli lejesz Lotosa, to nie butuj jej. Nie ma odpowiedniego smarowania na Lotosie. Pasek ORI Renault: http://moto.alleg...l_f7p.html Nie butuje jej bo pasek się kompie w oleju i nie chce sobie narobić szkód. Ciekawe ile ten pasek leżał w piwnicy ? Pasek to sobie kupie Gates Więc jaki olej ? Kupować mineralny czy zaryzykować pólsyntentyk @crackers a na ELF'ie Sport SRI 15W-40 ma odpowiednie smarowanie Edytowane przez MPOWER dnia 13-04-2007 16:56 Nówka 16 V to jak piękna kobieta - daje wiele przyjemności ale strzela fochy i kosztowna w utrzymaniu Zobacz moją Nówkę |
|
|
crackers |
Dodany dnia 13-04-2007 18:18 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
W zasadzie jesli silnik nie konczy swojego zywota, to mineralki sie nie leje do 16v. ELF cudow tez w mineralnym nie ma Ja stosuje Motul 15w50 od jakiegos czasu i same roznice na +, przede wszystkim mniej dziwnych dzwiekow z silnika
POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
MPOWER |
Dodany dnia 14-04-2007 00:59 |
Postów: 93 Data rejestracji: 11.02.2007 10:29 Skąd: - |
Mój silnik dobrze chodzi i nie ma nieprzyjemnych odgłosów.
Mogę jeżdzic na innym oleju, nie ma problemu jeżeli chodzi o mnie. Problem polega na tym ....jak zmienie na pólsyntetyka czy syntetyka czy nie rozczelnie silnika Już ponad 20 tys na mineralnym jeździ.... Co Wy na to ps Kiedyś sąsiad miał Kadetta, padaka 1.4i na wytrysku ( łezka )- nic nie jechało i jak zmienił na pólsyntetyka z mineralnego ( dostał po znajomości po tańszej cenie Texaco ) to olej mu ciekł z każdej strony bo się silnik rozczelnił Nówka 16 V to jak piękna kobieta - daje wiele przyjemności ale strzela fochy i kosztowna w utrzymaniu Zobacz moją Nówkę |
|
|
crackers |
Dodany dnia 14-04-2007 13:38 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Nie jest to wykluczone Mozliwe, ze jezdzil wlasnie na mineralnym, zeby tego nie bylo
Osobiscie wole troche dolac co jakis czas niz popedzac moja 16tke na mineralce. Edytowane przez crackers dnia 14-04-2007 13:39 POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
MPOWER |
Dodany dnia 14-04-2007 13:50 |
Postów: 93 Data rejestracji: 11.02.2007 10:29 Skąd: - |
crackers napisał/a: Nie jest to wykluczone Mozliwe, ze jezdzil wlasnie na mineralnym, zeby tego nie bylo A może oszczędzał na wszystkim.... Niewiadomo i się nie dowiem. Są rózni ludzie i rózne przypadki Nówka 16 V to jak piękna kobieta - daje wiele przyjemności ale strzela fochy i kosztowna w utrzymaniu Zobacz moją Nówkę |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |