Menu główne
Forum
Klubowicze
Krzychup |
Dodany dnia 27-04-2007 20:39 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Co kupić?
- właściwą osłonę (u mnie HART kod - 400 991 (taka sama jak na prawą stronę) - koszt 23 zł (w komplecie smar i jedna opaska!), - druga opaska na osłonę przegubu - 1 zł, - łożysko odrzutowe-uszczelniające (średnica 25.80mm) - 58zł (w komplecie łożysko, guma i opaska). Opis ja wymienić osłonę na przegubie - lewą. 1. Poluzować nakrętkę na piaście. 2. Ściągnąć koło. 3. Spuścić olej ze skrzyni (pod tą plastikową osłoną jest korek spustowy na klucz 13 i miedziana podkładka rozmiar 16mm). 4. Odkręcić 3 śruby ze skrzyni (też na kluz 13, Dolną śrubę najlepiej z kanału odkręcać). [img]http://images20.fotosik.pl/263/ef331e51f1b82ae6.jpg[/img] is not a valid Image. 5. Odkręcić nakrętkę z piasty. 6. Odkręcić dwie śruby od sworznia (klucz 16) łyżką do kół można odginać wahacz z drążkiem stabilizatora 7. Wyciągamy półośkę na zewnątrz. 8. Można zakręcić korek spustowy ze skrzyni biegów - nowa podkładka miedziana!. Teraz wszystko musimy ściągać w stronę, która byłą w skrzyni biegów! (jak tak leży półośka, to w prawo) [img]http://images20.fotosik.pl/274/98ac7cacf8ae1c6d.jpg[/img] is not a valid Image. 9. Na końcu półośki jest zbierak (3 kółka). Aby się nie rozpadł obkleiłem go taśmą. (Pierścień zabezpieczający już ściągnięty.) [img]http://images21.fotosik.pl/219/c6ac27409d5cddd0.jpg[/img] is not a valid Image. 10. Ściągamy pierścień Segera i ściągamy ściągaczem, albo delikatnie wybijamy młotkiem ten zbierak. 11. Ściągamy opaskę z gumy od skrzyni biegów i można ją odchylić w stronę uszkodzonej osłony. 12. Następne w kolejce jest łożysko odrzutowe - uszczelniające. Jest ono wbite na wcisk, więc należy go zbić. (Kupowałem nowe i ważna jest średnica półośki pod tym łożyskiem - u mnie 25,8mm). Można kupić bez gumy, ale w komplecie guma wychodzi za ok 5 zł. 13. Ściągamy osłonę od skrzyni biegów i ściągamy uszkodzoną osłonę przegubu (te dwie oryginalne opaski rozcinałem, a zakładałem nowe zaciskowe). 14. Zakładamy nową osłonę i wciskamy nowy smar, który powinien być razem z nową osłoną i zaciskamy nowe opaski. 15. Przeciągamy osłonę od skrzyni biegów i wciskamy łożysko (ZOBACZ NA ZDJĘCIE, ŻEBY WŁOŻYĆ DOBRĄ STRONĄ ŁOŻYSKO!). [img]http://images20.fotosik.pl/274/8e4e7159e9526c07.jpg[/img] is not a valid Image. 16. Zakładamy osłonę i zaciskamy opaską. 17. Wbijamy zbierak i zakładamy pierścień Segera. Zakładamy metalową osłonę na 3 śruby do skrzyni biegów. 18. Po wyczyszczeniu nadkola i reszty ze starego smaru wkładamy półośkę najpierw w skrzynię, a potem w piastę (łyżką do kół można odgiąć wahacz). 19. Przykręcamy dwie śruby na klucz 16 koło sworznia pomagając sobie łyżką do opon, albo łomem! 20. Łapiemy nakrętką z piasty i zakręcamy 3 śruby do skrzyni biegów (metalowa osłona). 21. Zakładamy koło i dokręcamy śrubę z piasty. 22. Wlewamy olej do skrzyni biegów korkiem do sprawdzania poziomu oleju(korek spustowy zakręcony?). GOTOWE! [małym drukiem] Nie ponoszę odpowiedzialności za szkody powstałe przy samodzielnym montażu [/małym drukiem] Nie wyrażam zgody na wykorzystanie tekstu, zdjęć bez mojej wiedzy na innych stronach! Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 26-09-2008 23:10 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 27-04-2007 20:39 |
WojtekLKR |
Dodany dnia 27-04-2007 20:46 |
Postów: 405 Data rejestracji: 15.04.2006 19:42 Skąd: - |
O bardzo dobra instrukcja
Jeszcze jak by ktoś napisał dla prawej, to było by super Krzychup, bardzo dobra robota Ph I, 91rok, 1721 ccm, wtrysk jednopunktowy, 5d, czerwony z inst. gazową
40 km to nie odległość, -40 st C to nie mróz, a 40% to nie wódka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 27-04-2007 21:07 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
WojtekLKR napisał/a: O bardzo dobra instrukcja Jeszcze jak by ktoś napisał dla prawej, to było by super Krzychup, bardzo dobra robota Dzięki, a chcesz, do prawej strony? Mówisz - masz też już robiłem... Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 11-04-2008 14:01 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Pytanie, które mnie męczy, to czy w na tym przegubie mam uszkodzoną osłonę, czy łożysko?
[img]http://images34.fotosik.pl/211/4449a577ca649764m.jpg[/img] is not a valid Image. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Red_Arrow |
Dodany dnia 13-04-2009 22:24 |
Postów: 70 Data rejestracji: 26.07.2008 22:27 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Mam uszkodzona gumę od strony piasty (nie tą co jest na zdjęciu 1) Przy wymianie mam się stosować tak jak opisał Krzychup Czy może gumę od piasty wymienia się inaczej Trzeba też przegub wyciągać? Moje auto: Laguna 1, benzyna, 170000km
|
maestro |
Dodany dnia 13-04-2009 22:25 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Przeguby sa nie rozbieralne. Tylko cała półoś.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Red_Arrow |
Dodany dnia 13-04-2009 22:34 |
Postów: 70 Data rejestracji: 26.07.2008 22:27 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Jak mam się zabrać za tą gumę? Wg opisu krzychupa po wyjęciu założę ją od strony skrzyni czy mam szukać nowego przegubu. Bo nie rozumię " nie rozbieralne" Moje auto: Laguna 1, benzyna, 170000km
|
maestro |
Dodany dnia 13-04-2009 22:42 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
No nie da sie wymienic samego przegubu. Tylko całą półoś.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Krzychup |
Dodany dnia 14-04-2009 09:04 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Masz do wymiany osłonę zewnętrzną. Musisz wyciągnąć cały przegub i wtedy ściągasz tą zewnętrzną osłonę w stronę przegubu co był w skrzyni. Zdjęć nie dało się zrobić, bo sam wiesz, że przy tym rąk nie ma się czystych Jeśli uda ci się zrobić fotkę, to dodamy do opisu.
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
maestro |
Dodany dnia 14-04-2009 09:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Wytłumaczyłem koledze na PW troszke ale wątpie w powodzenie Ważne że przegub jest jeszcze w stanie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Red_Arrow |
Dodany dnia 27-04-2009 23:02 |
Postów: 70 Data rejestracji: 26.07.2008 22:27 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Po dokładnych oględzinach będę wymieniał 2 osłony zewnętrzna i wewnętrzną. Jest jakiś sposób by kupić właściwy wymiar łożyska uszczelniająco odrzutowego bez wcześniejszego rozbierania. Moje auto: Laguna 1, benzyna, 170000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 28-04-2009 11:25 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Red_Arrow napisał/a: Jest jakiś sposób by kupić właściwy wymiar łożyska uszczelniająco odrzutowego bez wcześniejszego rozbierania. Zmierz sobie średnicę półośki... u mnie łożysko odrzutowe-uszczelniające (średnica 25.80mm) - 58zł (w komplecie łożysko, guma i opaska). Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
zieluch111 |
Dodany dnia 28-04-2009 14:19 |
Postów: 1369 Data rejestracji: 10.03.2008 22:41 Skąd: lubuskie Strzelce Krajeńskie |
mam pytanko kupiłem osłonę z łożyskiem w komplecie za 60 parę zł widzę że jest tu wzmianka o jakimś smarze którego ja nie mam w zestawie wiec moje pytanie gdzie ten smar trzeba wcisnąć Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
|
adzik840 |
Dodany dnia 28-04-2009 14:41 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
w przegub zewnetrzny
w oslonie z ktorej tobie leci jest tylko olej ze skrzyni i nie ma potrzeby go smarowac smarem (oczywiscie przegub ) Edytowane przez adzik840 dnia 28-04-2009 14:49 renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
zieluch111 |
Dodany dnia 28-04-2009 14:52 |
Postów: 1369 Data rejestracji: 10.03.2008 22:41 Skąd: lubuskie Strzelce Krajeńskie |
dzięki jutro jak dobrze pójdzie biorę się za robotę a z silnikiem poczekam do wypłaty Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
|
adzik840 |
Dodany dnia 28-04-2009 14:58 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
pamietaj zeby nie ukrecic srub ktore dociskaja oslone gumowa do skrzyni
Edytowane przez adzik840 dnia 28-04-2009 14:59 renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
Nizol |
Dodany dnia 19-06-2009 20:43 |
Postów: 74 Data rejestracji: 17.10.2007 22:57 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Przeguby sa nie rozbieralne.Tylko cała półoś. Maestro Obalam tan mitJednak przgub od półosi można odłączyć i w ten sposób łatwiej wymienić gumę Legnica
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
|
maestro |
Dodany dnia 19-06-2009 20:50 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
w prawej może tak.
w lewej nie sądze. chyba że tylko raz. Edytowane przez maestro dnia 19-06-2009 20:50 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Nizol |
Dodany dnia 19-06-2009 20:53 |
Postów: 74 Data rejestracji: 17.10.2007 22:57 Skąd: dolnośląskie Legnica |
prawą rozpiełem bez problemu,lewa zobaczę w poniedziałek,a skoro prawą można to dlaczego nie lewą
Legnica
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
|
maestro |
Dodany dnia 19-06-2009 20:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
no prawa jak na mój gust poza tym że są dwa rodzaje to jest prędzej rozbieralna
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |