16 Kwietnia 2024 08:01:50
Zdjęcia użytkowników
morfi609 Kali
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Wymiana osłony przegubu zewnętrzna-lewa 
Nizol
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 19-06-2009 21:02
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 17.10.2007 22:57
Skąd: dolnośląskie
Legnica

to była prawa 16v zeszło ładnie

Legnica

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-06-2009 21:02
Awatar
denzel
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2010 19:46
Awatar


Postów: 66

Data rejestracji: 20.04.2008 00:39
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

Uwaga! Pominięta został bardzo ważna rzecz, mianowicie przy wsuwaniu na wielowypust krzyżaka przegubu wewnętrznego należy zwrócić uwagę na jego ustawienie względem krzyżaka przegubu zewnętrznego, muszą być w tej samej linii. Najlepiej dobrym markerem zaznaczyć dwiema kropkami na końcu wielowypustu i na krzyżaku przed demontażem ich wzajemne położenie. Nie dopilnowanie tego charakteryzować się będzie strzelaniem na przegubach podczas jazdy i lekkim wyczuwalnym szarpaniem co doprowadzi do uszkodzenia przegubów. Pozostanie tylko wymiana półosi.
Przy dokręcaniu 3 śrub mocujących osłonę wewnętrzną zachować szczególna ostrożność, bardzo łatwo je ukręcić.
Dodatkowo chcę zauważyć, że przegub zewnętrzny lewy jest konstrukcji Rzepa. Charakteryzuje się tym, że mam wyższą wytrzymałość niż konstrukcji Birfilda, nie jest natomiast rozbieralny co utrudnia chodziarz by wymianę osłony na nim. Półoś jest zaopatrzona w trzy bieżnie i stanowi jednocześnie część składową przegubu dla tego przy uszkodzeniu tego przegubu konieczna jest wymiana całej półosi lewej.
Przegub zewnętrzny prawy w naszych Reniach to wspomniany klasyczny Birfild (5 kulowy) charakteryzujący się tym, że jest osadzony na półosi na wielowypuście i zabezpieczony. Pozwala to na całkowity jego demontaż, co za tym idzie w zależności od zaistniałej potrzeby szybka wymiana osłony boć jego samego na nowy.
Przy zakupie nowego często trzeba zdać stary wyczyszczony ze smaru zewnętrznie by nie została naliczona kaucja dodatkowa, nie zawsze jest to warunek ale lepiej nie wyrzucać starego przed zakupem nowego. To samo tyczy się lewej półosi jeśli kupujemy nowa za około 260zł, a nie za grosze ze szrotu.

Renault F1 TEAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 3d, 175000km
 
WoZnY
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 14:19
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Właśnie mam rozebraną półośkę. Przegub wewnętrzny ten co wchodzi do skrzyni jest u mnie demontowalny, po prostu na wielowpuście i seger. Co do łożyska odrzutowego czy jak to tam zwą, dostałem tylko jakiś sasica (15pln) i niestety jest byle jak ułożyskowany. Jest tam po prostu pierścień ślizgowy z jakiegoś tworzywa. Oryginał był na kulkach - taki jak u Krzycha na fotkach. I chyba zaraz wsiadam w MZK i jadę takowego polować, bo ten mi kiepsko wygląda. Niestety w ferworze walki dosłownie uskubałem lekko osłonę przegubu zewnętrznego, z której natychmiast zaczął olej kapać. Rozebrałem zatem dziada. Dziurka jak po szpilce, a ze środka faktycznie leci olej. Przegub zewnętrzny też latał w oleju i teraz pytanie szukać takiej osłony i zalewać olejem, czy sobie darować i po prostu grafitowanego napchać?

Aha zewnętrzny przegub, jak w przypadku prawej strony to monolit z półośką i jest niedemontowalny.


No dobra łożysko kupiłem nowe wraz z nową osłoną gumową. Komplet Sasica to 60pln. Co do zewnętrznego przegubu, to olej zamieniłem na smar grafitowany, zobaczymy .

Edytowane przez WoZnY dnia 04-05-2010 18:47
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
RaVi91
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2010 22:40
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 15.10.2009 15:14
Skąd: opolskie
Kędzierzyn-Koźle

No to tak.
przestudiowałem całe faq'u odnośnie wymiany osłony na przegubie ( lewym ) I teraz mam pytanko... " właściwą osłonę (u mnie HART kod - 400 991 " . Właściwa osłona tzn i skąd wziąć ten kod? Czy to nie potrzebne? Bo chciałbym zamówić wszystkie potrzebne części,a potem od razu wymiana.

Hm no mam jeszcze pytanie maestro o ten olej - transelfa 75/80 . Polecasz go do każdej skrzyni ? Smile

KARATE! - ĆPAJ SPORT!
http://www.youtub...r_embedded

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 151326km
 
mati89tczew
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2010 22:46
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

olej ci nie potrzebny do wymiany przegubu. nawet półośki nie musisz zdejmować.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
Krzychup
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2010 10:38
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Ważna jest grubość półośki! Z tą grubością idziesz do sklepu i zamawiasz osłonę. U mnie trafiłem na Harta o takim kodzie. Od razu warto kupić łożysko uszczelniające, bo nie wiem jak go ściągnąć, żeby go nie rozwalić.
Olej ten co spuścisz, to jeśli będzie w miarę czysty, to możesz wlać spowrotem.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
RaVi91
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2010 11:43
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 15.10.2009 15:14
Skąd: opolskie
Kędzierzyn-Koźle

Ok Grin i wszystko jasne.

KARATE! - ĆPAJ SPORT!
http://www.youtub...r_embedded

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 151326km
 
lukat1988
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 26-03-2011 20:36
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

Półoś fabryczna jest rozbieralna. Zawsze sadziłem, że nie, ale jednak dzisiaj z nudów wziąłem starą oryginalną półoś i rozebrałem ją
http://www.fotosi...98065.html
http://www.fotosi...c7e06.html
http://www.fotosi...88141.html
http://www.fotosi...c3fd8.html
http://www.fotosi...f874f.html
http://www.fotosi...fa4ef.html

Edytowane przez lukat1988 dnia 26-03-2011 20:38
Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
mati89tczew
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 26-03-2011 20:37
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

@lukat1988: popraw linki? jestem ciekaw jak ja rozebrałeś

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
lukat1988
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 26-03-2011 20:41
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

Na drugim zdjęciu widać zabezpieczenie, które trzyma cały przegub.

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
mati89tczew
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 26-03-2011 20:44
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

a dużo roboty jest z rozebraniem ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
lukat1988
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 26-03-2011 20:48
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

Wiadomo osłonę trzeba zdjąć i z trzech stron śrubokętem podważyć te zapadki każdą z osobna i masz przegub rozebrany. Do złożenia go potrzeba już dwa śrubokrętySmile

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
WoZnY
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 26-03-2011 23:10
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

lukaty ładnie zdjęcia przedstawiają ten przegub, jednak to że go rozebrałeś świadczy o tym iż można go wymienić? Nie sądzę, bo na przegub składają się kamienie oraz ten zabierak, co niestety z półośką jest na stałe i wymienić możesz co najwyżej 1/2 przegubu (o ile wnętrzności można dostać) Ja nadal twierdzę, ze przeguby zewnętrzne są niewymienialne!

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
lukat1988
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 27-03-2011 11:21
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

@WoZnY: I na allegro są właśnie same główki jak patrzyłem, więc jak nie jest jakiś tam strasznie rozwalony przegub to myślę, że jest do uratowania.

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
nelus2403
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2011 08:46
Awatar


Postów: 482

Data rejestracji: 09.11.2008 12:17
Skąd: łódzkie
Sieradz

Wracając do starego tematu....
W moim klekocie ostanio musiałem wymienić lewą osłonę od skrzynii biegów...
Co by nie robic tego dwa razy kupiłem osłonę Sasica, w moim przyoadku była ta z większą średnicą....
Po założeniu nowej osłony i zalaniu skrzynii nowym olejem (zdecydowałem się na Mobil 80W), na łączeniu gumy ze skrzynią znowu żygało mi olejem, myślę sobie pewnie kolega za słabo dokręcił te śruby i sobie leci.
Tak więc zajechałem do niego po raz kolejny. Okazało się, że śruby były prawidłowo dokręcone i w sumie nie miało prawa z tamtąd kapać.
Postanowiliśmy rozebać z tą osłone i zakleić ją na łączeniu silikonem co by nie leciało... Niestety za wiele to nie dało, bo dziś rano znowu była wielka plama pod moją reniąFrown
Macie jakiś pomysł co z tym zrobić?
Czy przyczyną może być to, że zalałem go olejem mineralnym? Bo sam już nie wiem co myśleć i jak sobie z tym poradzićFrown

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
 
mati89tczew
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2011 08:53
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

a nie leci ci na łaczeniu uszczelniacza z ta osłoną, ja bardzo długo sie z tym męczyłem, w koncu nabiłem uszczelniacz oswtrotnie gumę dobrze osadziłem i zacisnołem opaska zaciskowa i jak na razie sucho pod autem

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
nelus2403
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2011 09:52
Awatar


Postów: 482

Data rejestracji: 09.11.2008 12:17
Skąd: łódzkie
Sieradz


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
 
Krzychup
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2011 11:21
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Ta osłona ma dokładnie przylegać do skrzyni. Dociska ją tylko ta metalowa osłona, może ona jest krzywa? Może w gumie masz dziurę/przerwę?


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
lukat1988
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 01-05-2011 13:32
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

Po fotce widzę, że cieknie gdzieś przy uszczelniaczu. może masz słabo opaskę zaciśniętą.

EDIT: Fotka jest moja, z tego tematu dodana by pokazać skąd cieknie. Krzychu.

Edytowane przez Krzychup dnia 03-05-2011 18:03
Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
ozi777
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 07-04-2012 09:37
Awatar


Postów: 36

Data rejestracji: 18.01.2012 17:37
Skąd: -

denzel napisał/a:
Uwaga! Pominięta został bardzo ważna rzecz, mianowicie przy wsuwaniu na wielowypust krzyżaka przegubu wewnętrznego należy zwrócić uwagę na jego ustawienie względem krzyżaka przegubu zewnętrznego, muszą być w tej samej linii. Najlepiej dobrym markerem zaznaczyć dwiema kropkami na końcu wielowypustu i na krzyżaku przed demontażem ich wzajemne położenie. Nie dopilnowanie tego charakteryzować się będzie strzelaniem na przegubach podczas jazdy i lekkim wyczuwalnym szarpaniem co doprowadzi do uszkodzenia przegubów. Pozostanie tylko wymiana półosi.
Przy dokręcaniu 3 śrub mocujących osłonę wewnętrzną zachować szczególna ostrożność, bardzo łatwo je ukręcić.
Dodatkowo chcę zauważyć, że przegub zewnętrzny lewy jest konstrukcji Rzepa. Charakteryzuje się tym, że mam wyższą wytrzymałość niż konstrukcji Birfilda, nie jest natomiast rozbieralny co utrudnia chodziarz by wymianę osłony na nim. Półoś jest zaopatrzona w trzy bieżnie i stanowi jednocześnie część składową przegubu dla tego przy uszkodzeniu tego przegubu konieczna jest wymiana całej półosi lewej.
Przegub zewnętrzny prawy w naszych Reniach to wspomniany klasyczny Birfild (5 kulowy) charakteryzujący się tym, że jest osadzony na półosi na wielowypuście i zabezpieczony. Pozwala to na całkowity jego demontaż, co za tym idzie w zależności od zaistniałej potrzeby szybka wymiana osłony boć jego samego na nowy.
Przy zakupie nowego często trzeba zdać stary wyczyszczony ze smaru zewnętrznie by nie została naliczona kaucja dodatkowa, nie zawsze jest to warunek ale lepiej nie wyrzucać starego przed zakupem nowego. To samo tyczy się lewej półosi jeśli kupujemy nowa za około 260zł, a nie za grosze ze szrotu.




Witam, jakiś miesiąc temu wymieniałem gumę wewnętrzną i zapomniałem o ustawieniu krzyżaków tak samo względem siebie. Nie zaznaczyłem sobie markerem i nabiłem jak mi się przyłożyło. Nie rozbierałem też zewnętrznego także nie pomyślałem o tym. Z czasem zobaczyłem, że na nierównościach (najwięcej) i przy skręcaniu przy większych prędkościach mam wyczuwalne szarpanie kierownicą. Myślę nad zlikwidowaniem tego problemu bo jak widzę może to doprowadzić do uszkodzenia któregoś z łożysk? I objawi się wymianą całej półosi.

I tu moje pytanie, czy bez rozbierania zewnętrznego przegubu jestem w stanie to ustawić? Bo to w sumie tylko 2 pozycje może mieć jeśli nie ta to obracam w puste miejsce i powinno być jak wcześniej?

Czy lepiej w ogóle się za to nie brać i zostawić jak jest?


Treść dodana dnia 07-04-2012 12:20:

Czy nie ruszać jak nie przeskakuje podczas normalnej jazdy?

ubaw

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 190500km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: