19 Marca 2024 12:56:57
Zdjęcia użytkowników
Radek_9005 edzio
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile

mirekk123 [off] 18-12-2023 13:57
ooo jest życie na horyzoncie ;p


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Elektryczne/podgrzewane lusterka/opis pinów/złącze elektrycznych lusterek/podgrzewania 
takeoff
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2007 00:57
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: -

Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny


Rzeczy potrzebne do założenia lusterek elektrycznych (fabrycznych)

Potrzebujemy
*2 lusterka elektryczne
*najlepiej obie wiązki drzwi
*manipulator (joystick) wraz z plastikiem w którym jest zamontowany
*3 przewody idące z gniazdka słupka kierowcy do słupka pasażera (o długości z lekkim zapasem 220cm każdy)
*1 przewód zasilający (+12V na zapłonie najlepiej przez bezpiecznik 10A) do słupka drzwi kierowcy (180cm)
*po jednym przewodzie od przycisku ogrzewania tylnej szyby do każdych z drzwi (przewodu numer 1 w kostce ogrzewania szyby, dwa przewody po 160cm każdy)

Joystick i kostka połączeniowa

[img]http://images31.fotosik.pl/17/85139b1b610a0cc9m.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images32.fotosik.pl/17/b0da2e7495bc1569m.jpg[/img] is not a valid Image.


Opis złączek/kostek

Złączka lusterek:
A1 i A5 to ogrzewanie lusterek
B2 to jeden koniec silników a B3 i B4 to drugie końce silniczków
A2 i A4 w drzwiach kierowcy to termometr do kompa pokładowego

A w wiązce drzwi kierowcy w słupku:

[img]http://images34.fotosik.pl/17/6215a64d5a371b01m.jpg[/img] is not a valid Image.

B3 - zasilanie
A2 - Masa
C3,C4,C5 idą do drzwi pasażera w tej samej kolejności

[img]http://images34.fotosik.pl/17/60f0fac19e8f6ed5m.jpg[/img] is not a valid Image.


Zdjęcia dzięki uprzejmości użytkownika: GONZO


Montaż mat grzewczych.

Maty do samodzielnego montażu zakupić można na allegro za grosze. Ja znalazłem w domu maty o wymiarach 7,5 na 10 cm. Ze względu na "trójkątny" kształt lusterek trudno jest dobrać mate która równomiernie ogrzała by całe zwierciadło, ale i tak najbardziej paruje środek lusterka.

Tak więc przystępujemy do dzieła. Z góry przepraszam za brak zdjęć. W razie czego służę pomocą.

Potrzebne nam będą:

Kombinerki, płaski śrubokręt, torxy do tapicerki, lutownica, cyna etc., około 2-2,5 metra kabla 2 żyłowego, o przekroju co najmniej 1 mm2 (ja użyłem typowego kabla do lampek 230V), izolacja lub koszulki termo, mocna taśma dwustronna lub klej montażowy, ewentualnie 2 nowe wkłady do lusterek i ewentualnie włącznik.

Pierwsza trudnością jest wyjęcie zwierciadła z obudowy (przyda się piwo lub coś innego dla uspokojenia). Ze zdziwieniem stwierdziłem ze lusterka są 2 typów, z prawej miałem zwierciadło mocowane bezpośrednio przez plastykowa podkładkę (prawdopodobnie ph II), a z lewej za pomocą sprężynki (prawdopodobnie ph I). Pierwszy typ jest bardzo trudno wyjąc nie niszcząc go (trzeba delikatnie podważać za pomocą długiego płaskiego śrubokrętu), natomiast drugi typ po odpięciu sprężynki, (zamek której znajdziemy na dole lusterka po ustawieniu zwierciadła maksymalnie do góry) jest stosunkowo łatwy.

W wypadku kiedy potłuczemy zwierciadło pozostaje nam 15 lat nieszczęścia Wink oraz zakup nowego zwierciadła lub dorobienie płaskich lusterek u szklarza za niewielkie pieniądze (10-15 zeta).

Kiedy już mamy zwierciadło na wierzchu (jeśli mamy całe trzeba to uczcić łykiem pepsi, jeśli mamy połamane to poprawiamy sobie humor po stracie jak wyżej Wink) trzeba oddzielić go od plastykowej podkładki. Przyklejone jest na rodzaj taśmy dwustronnej. Żeby łatwiej je odkleić należy je podgrzać opalarką lub suszarką do włosów, nie za mocno, żeby nie pękło z trudem wyciągnięte zwierciadłoWink lub nie stopiła się podkładka.
Uwaga!! Potłuczone lusterko w trakcie odklejania sie kruszy na bardzo drobne i ostre fragmenty !!

Kiedy już mamy osobno zwierciadło i podkładkę-ramkę to przymierzamy matę. W nowszym typie lusterka są już miejsca przez które możemy przeprowadził przyłącza maty. w starszym typie trzeba zrobić 2 otwory, no chyba że udało nam sie nabyć matę z przyłączem które pasuje do jedynego otworu na ramce który może słuzyć do przyłączenia maty.

Kiedy już wiemy gdzie przykleić matę to kleimy. Mata najczęściej jest gotowa do przyklejenia.

Teraz pozostaje nam sprawa przymocowania zwierciadła do podkładki. Możemy je przykleić na taśmę dwustronną albo na jakiś klej montażowy. Ja osobiście wybrałem drugi sposób, mając na uwadze to że taśma mięknie pod wpływem temperatury. Użyłem kleju montażowego UHU.

Kiedy mamy już zmontowane oba elementy lutujemy kabel. Jego długość dla poszczególnych lusterek dobieramy tak aby nam starczyło do włącznika ogrzewania tylnej szyby lub do nowego włącznika (zależnie co wybierzemy).
Tak wygląda kostka przełącznika ogrzewania szyby gdy lusterka są fabryczne (pin 1 i 2 jest mostkowany)
[img]http://images35.fotosik.pl/37/31bbd605dadd1d90m.jpg[/img] is not a valid Image.


Przewody lutujemy i izolujemy taśmą izolacyjną lub koszulkami termo. przewód od lusterka wprowadzamy w drzwi i dalej do wnętrza auta.
Uwaga!! Możliwe że auta wyposażone w elektrykę w drzwiach mają gdzieś tam możliwość podpięcia ogrzewanych lusterek w fabryczną instalację.

Podłączamy wszystko do włącznika ogrzewania tylnej szyby lub do osobnego przełącznika.

I w zasadzie gotowe, jeśli wszystko zrobiliśmy poprawnie to trzeba sukces oblać.


Tag:
elektryczne lusterka, podgrzewane, lustra, lustro, lusterko, nie działa, niedziala, niedziała, nie dziala,

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 04-12-2008 17:58
Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-05-2007 00:57
Awatar
Bartholdi
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2007 09:57
Awatar


Postów: 79

Data rejestracji: 12.07.2006 14:23
Skąd: -

Jeszcze troszkę celem uzupełnienia tematu mat grzejnych : Zamontowałem je u siebie i kilka spostrzeżeń - u mnie w wersji TXE 90 rok jak sie okazało instalacja była , kable doprowadzone są do złączy montowanych w słupkach drzwi przednich. Złącza wyciąga się od zewnątrz, zamontowane są w tych gumowych osłanach doprowadzających kable elektryczne do drzwi i łatwo je wyjąć od zewnątrz, po otwarciu drzwi. Od strony instalacji samochodu do złącza dochodzi około 30 kabelków, używanych jest raptem 6 (szyby i centralny), które ida w drzwi. Z pomocą schematu z książki odnalazłęm te złącza ( opisane R3 i R4 ) oraz po kolorach kabli odnalazłem te do lusterek ( para pomarańcz - czarny oraz w drugich drzwiach łososiowy - czarny). Za pomocą miernika sprawdziłem stany napięć na tych kablach i po włączeniu ogrzewania szyby pojawia się 12v - strzał był udany.

Te dwie pary kabli wyjąłem z wtyczki ( bo wtyczka od drzwi posiada tylko używane piny - reszty nie ma wcale) i poprowadziłem je bokiem obok wtyczki w tych gumowych kondonach Smile, po uprzednim dosztukowaniu.

tyle jeśli chodzi o instalacje elektryczną, domontaż wkładów z lusterek też jest wykonalny, jeśli posiadamy wkład ze spinką, nie ma problemu, w drugim typie jest 8 łapek trzymających wkład do główki regulacyjnej, oprócz nich są jeszcze 4 bolce ustalające pozycję wkładu. Nie obejdzie się bez pomocy, ale mnie po 15 minutach kombinacji udało się zdjąć wkład nie uszkadzając go !! reszta to już pestka


Naprawdę polecam ten patent, bo niewielkim nakładem kaski i czasu otrzymujemy bardzo przydatny gadżet, U mnie szadź poranna przy 2 st. C zniknęła po ok 2 min, przy czym po dobrym rozgrzaniu z lusterek prawie unosiła się para ( zależy to od rodzaju zastosowanych mat - moje po nagrzaniu dają ciepłotę wyczuwalną ręka na lusterku ).


Pozdrawiam

[center]RENO......było......minęło........i nie wróci więcej........center]

Moje auto: OPEL Astra G 2.0 16v 136 KM Sportive, benzyna, 266656km
 
mati86
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2007 23:54
Awatar


Postów: 231

Data rejestracji: 22.10.2006 12:25
Skąd: podkarpackie
Łańcut

czyli rozumiem, że te szkła to muszę wyjąć tak jak są? nie rozbiera się lusterka....właśnie zakupiłem takie maty.
a jeszcze mam pytanie do tych kabli, u mnie nie ma w słupkach żadnych kabli. jest tylko zwój kabli w tym uchwycie do zamykania drzwi, pod tym plastikiem. i one są podłączone do szyb. czy z tego zwoju coś mogę wyplątać? jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o sprawy elektryczne...eh ciekawe czy sobie poradzę

[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] is not a valid Image. Piszę poprawnie po polsku.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
 
maestro-nieaktywny
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20-12-2007 10:00
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

zielony powiadasz...

gdy otworzysz drzwi to wychodzi z nich guma przyzawiasach w ktorej jest kostka. czesto sa tam wyprowadzone przewody do grzania. jesli nie to z przelacznika ogrzewania szyby bierzesz chyba ten na samym dole w kostce (ale lepiej sprawdzic) i to dajesz jako plus do mat a mase bierzesz albo z jakiwegos czarnego przewodu albo z blachy

lusterka jesli masz reczne to musisz wyjąć lustro co powiem Ci że łatwe nie jest. w nocy wyjmowałem z elektrycznych (lustro siedzi w metalowym "koszu", pod lustrem mata grzewcza i dopiero to okrągłe które sie wpina i sie steruje) i efektem są dwa pęknięte szkła - i tak były do wymiany Pfft ale przynajmniej wiem jak to teraz wyjmować bo to czesty i trudny temat. w zwyklych recznych trzeba podważać z każdej strony aż odskoczy, ewentualnie są wersje chyba w ph1 ale niewiem, że wystaje na środku lustra na dole taki cycek, trzeba go podważyć i podobno lusterko wyłazi. metoda prob i błedów. rób to lepiej w okularach bo jak pryśnie Ci odłamek szkła to mogiła. mi wczoraj prysnęło tak że sie w skóre wbiło i zaraz krwotok hehhe Pfft a taki malutki kawałek. teraz tylko młotek i roz.... te szkła Pfft
 
maestro-nieaktywny
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2008 23:16
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

aktualizacja:

jesli mamy np elektryke szyb, to w drzwiach kierowcy jest jeden główny przewód masowy. zarówno do wspomnianych szyb, elektrycznych lusterek czy podgrzewania. wiec to nam odpada. do drzwi kierowcy pociągnąć nalezy plus po stacyjce (najlepiej z bezpieczników - do luster 10A), przewod na ktorym pojawia sie + po właczeniu ogrzewania tylnej szyby oraz poprowadzic 3 przewody z drzwi kierowcy do drzwi pasazera do sterowania lustrem, również przewód od grzania do drzwi pasażera of koz. cała filozofia. ja robiłem wszystko bez schematu, bo to na logike wystarczy
 
Lesiu11
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2008 22:35
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Ja u siebie miałem wszystko już podprowadzone do kostek w drzwiach, kable z drzwi kierowcy do pasażera też, wystarczyło się powpinać i pożyczyć masy bo jest wspólna z elektryką szyb ale to już Maestro powiedział

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
maestro-nieaktywny
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2008 22:52
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

no ja niestety nie miałemSmile
 
Redeon
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2008 21:16
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

Troszke sie pogubilem, mam wiazki w drzwiach przygotowane fabrycznie do elektrycznych lusterek (sa wtyczki do joysticka i lusterek). Prawie zamowilem sobie juz lusterka na allegro z ph2 i czy to oznacza ze jest mozliwe ze bede musial cos jeszcze kombinowac zeby to dzialalo ? Nie wystarczy poprostu podpiac i to wszystko ? A drugie pytanko to czy sa takie lusterka sterowane elektrycznie ale bez podgrzewania ?

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
maestro-nieaktywny
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2008 21:19
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

z mojej wiedzy wynika że nie było elektrycznych nie podgrzewanych, aczkolwiek moga być nie podgrzewane z powodu uszkodzenia przewodów w lusterku co sie czesto zdarza (wsuwka do samych mat grzewczych)

ale jesli masz wiazki to poprostu podpinasz i działa (o ile od strony auta kostka drzwiowa jest wyposażona w instalke lusterekWink
 
Lesiu11
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2008 21:19
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

dziwne, że już masz te kostki. Standardowo, jak są elektryczne to i grzane od razu, chyba że ktoś na przykład wkład wymieniał, albo się mata grzewcza spierniczyła

nie ma to jak odpowiedzieć w tej samej chwiliSmile

Edytowane przez Lesiu11 dnia 21-05-2008 21:21
Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Redeon
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2008 10:23
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

Troszke zle sie wyrazilem, piszac fabrycznie chodzilo mi o to, ze nie sa to przerabiane wiazki przez kogos. Natoniast sam je zakladalem poniewaz zakupilem je razem z elektrycznymi szybami od pomarancza. Teraz tylko bede musial sprawdzic czy jest podlaczenie do lusterek od strony wiazek auta, ale na to jeszcze przyjdzie czas.

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
maestro-nieaktywny
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2008 10:41
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

wyciagnij gume miedzy drzwiami a autem. rozepnij kostke, podłacz tą swoją z lusterkami, bierzesz miernik, dajesz zapłon i mierzysz na kostce do manipulatora (2x4) kolor przewodu czerowny lub zółty a drugi koniec miernika do masy. jesli sie pojawi napięcie to jestes w domu. jesli nie to jeszcze sprawdz bezpiecznik czy jest włożony.
albo łatwiej. podłaczasz tą swoją wiazke i patrzysz po stronie kostki czy jest tyle samo przewodów co po stronie kostki wiązki. jeśli nie to nie ma co mierzyć nawet Wink czeka Cie to samo co mnie czyli ciągnięcie:

z drzwi kierowcy do budy 4 kable (3 do sterowania prawego lusterka, 1 od podgrzewania lustra), masa do kostki dochodzi to powinno już działać. do kostki w drzwiach kierowcy trzeba dodać zasilanie w odpowiednim pustym miejscu.

do drzwi kierowcy dochodzi tylko: te 3 do sterowania z drzwi kierowcy i jeden do podgrzewania lustra. masa wspolna z wiązki.

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 22-05-2008 10:42
 
Redeon
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2008 21:48
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

Sprawdzilem dzis przewody od strony auta i tak jak myslalem - brak. Lewa wiazka drzwi ma wszystkie kable we wtyczce zajete natomiast od strony samochodu brakuje 7
[img]http://images26.fotosik.pl/219/633382d16911f766m.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images33.fotosik.pl/264/cccfbc85e8373ab5m.jpg[/img] is not a valid Image.
Wyglada na to ze musze je sam poprowadzic. Mam pytanko jak czytac te oznaczenia przewodow np c4, c5 itd. Rozmiem ze litera oznacza rzad, a liczba nr kolejnego przewodu, nie wiem tylko od ktorej strony sie to liczy bo nie znalazlem zadnych oznaczen na wtyczce, Czy ktos moze podac jakis przyklad na podstawie moich fotek ?

Edytowane przez Redeon dnia 24-05-2008 21:49
Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
Lesiu11
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2008 21:53
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

http://rapidshare..._.zip.html

coś takiego kiedyś zrobiłem, nie wiem czy coś to pomoże, bo może jest mało czytelne

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
maestro-nieaktywny
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2008 21:59
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

kolego to mało ważne (radeon). jak masz w drzwiach np przewód koloru czerwonego to na bank to zasilanie manipulatora czyli po przeciwnej stronie czyli w kostce auta wtykasz w puste miesjce konektor i kabelek ciagniesz od bezpiecznikow Wink ja tak robiłęm, przykładasz wiazke i juz wiesz ktory to i gdzie powinien byc. tylko że ja to robiłem tak że wyglada na fabryczneWink


co do lesia. jak dla mnie mąci to troche wszystko Wink bo nie bardzo interesuje nas co gdzie leci tylko wszystko w kostce miedzy drzwiami. nie neguje of koz, bo nawet mi sie ta rozpiska przy bo nigdy nic niewiadomo, ale rozpatrujmy kwestie połaczenia miedzydrzwiowego ze tak to nazwe. trzy cienkie kolorowe, obok siebie w jednym rzadku (brakujące - zobaczysz gdzie) to idą do prawego lusterka. czerwony to zasilanie, a brązowy to + podgrzewania. kompa nie masz pewnie wiec dwa czarne olewasz.



Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-07-2008 16:51
 
pershing
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2009 17:28
Awatar


Postów: 76

Data rejestracji: 06.02.2009 16:29
Skąd: lubelskie
Zamość

czy w kazdym r 19 16v w drzwiach sa juz kostki do podlaczenia lusterek el?

clio2 2,0Turbo

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 81000km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2009 17:31
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

musisz to sprawdzic. sprawdz tak jak kolega radeon kilka postów wyzej, jeśli masz jakieś wolne piny to nie masz instalacji.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
user12
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 27-07-2010 13:23
Awatar


Postów: 111

Data rejestracji: 29.04.2009 17:04
Skąd: -

a gdzie sie montuje manipulator?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 100600km
 
Lesiu11
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 27-07-2010 13:24
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

[img]http://images43.fotosik.pl/306/f71ef2150b803e0d.jpg[/img] is not a valid Image.
tutaj widać, sorry za wykorzystanie zdjęcia

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
user12
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 27-07-2010 13:28
Awatar


Postów: 111

Data rejestracji: 29.04.2009 17:04
Skąd: -

no to mamy problem Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 100600km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: