26 Kwietnia 2024 17:15:29
Zdjęcia użytkowników
radzio87 gesior7
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Zegary DIGITAL - Kupiłem i założyłem licznik 
maestro
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2013 17:41
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@milas92 zupelnie co innego. przejrzyj ostatnie tematy bo dopiero było o podpinaniu licznika (z diesla) do....traktora Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 16-09-2013 17:41
Awatar
milas92
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2013 18:38
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

Grinmam cos takiego. nie widze tego traktora: D
www.speedyshare.c...

sorry, pisze z tableta
Smile

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
maestro
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2013 18:42
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask


Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 13-05-2014 14:08
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

mam prośbę
czy ktoś posiada zdjęcia płytki zwykłych digitali?
interesuje mnie też to jak jest podpięty wyświetlacz komputera pokładowego

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
playazka @
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 13-05-2014 14:55
Administrator Awatar

Klubowicz #0190

Postów: 5515

Data rejestracji: 27.05.2006 00:46
Skąd: dolnośląskie
Legnica


kontakt: ola@renault19.pl,
gg: 2511292
tel: 608498791

Sadbyła czarnaSad Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 177500km
Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 1000000km

Moje auto: Renault Safrane 2,5 V5, benzyna+LPG, 269000km
 
Kujtek
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 13-05-2014 15:00
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@playazka dzięki bardzo Smile

w załączniku dodaję instrukcję serwisową do renault 21, od strony 56 są opisane digitale
jest tam opisane wszystko, od opisu kostek, przez kody błędów które pojawiają się przy zapłonie (kody Ex) po wskazówki jak wykryć przyczynę problemu

jakoś podlinkować może w pierwszym poście?

aha, i serwisówka jest po angielsku Smile
Kujtek dodał/a następującą plik:
dokumentace80-88_ang.zip [1.67MB / 696 Pobrane]

Edytowane przez Kujtek dnia 13-05-2014 15:28
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Lesiu11
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 13-05-2014 18:05
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Kujtek napisał(a):

@playazka dzięki bardzo Smile


proszę bardzo Smile

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2014 00:30
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

dobra, z problemów jakie na razie mam oprócz obrotomierza bo prędkościomierza nie sprawdzałem, to tak:
kierunki zamienione miejscami
przeciwmgielne (chyba tył) oraz podgrzewanie tylnej szyby zapalają tą samą kontrolkę podgrzewanej szyby...

z kostki "black" nie mam podpiętych na razie dwóch pinów, masy od komputera pokładowego pin 4 (u mnie go brak) oraz plusa przed zapłonem pin 15, może to na coś wpływać?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
TermiFNFAL
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2014 03:49
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Kujtek napisał(a):

dobra, z problemów jakie na razie mam oprócz obrotomierza bo prędkościomierza nie sprawdzałem, to tak:
kierunki zamienione miejscami

Przemienić piny we wtyczce manetki

przeciwmgielne (chyba tył) oraz podgrzewanie tylnej szyby zapalają tą samą kontrolkę podgrzewanej szyby...

Instalacja chyba przemieniona pod zegary z clio, bo tam właśnie wyświetlanie grzania szyby i tylnych przeciwmgielnych było odwrotnie

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Lesiu11
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2014 10:09
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

coś masz nie tak podłączone, albo brakuje którejś masy.

jedyny problem z tym licznikiem był z czujnikiem temperatury (kontrolki) bo w r21 był inny czujnik, wskazanie było ok

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2014 23:42
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

to tak, dodam że kostki z kompa pasują
także pasuje kostka czarna, którą czasem można spotkać pod panelem nawiewu, zależnie od wersji wiązki (w ph1 full jest taka)

ramka na pewno nie pasuje z r21 ph2 z zegarami podobnymi do 19stki, jest za mała

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Lesiu11
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2014 23:45
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

górną pokrwke zakładasz z 19tki a w liczniku ten biały plastik oklejasz albo malujesz na czarno i nie rzuca sie w oczy. Na dole zostaje szpara, trzeba ją wypelnic jakos, ja tam docinałem wstawke z tej górnej pokrywki

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2014 00:38
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

zastanawia mnie obecność trzech miejsc na przełączniki:
SW1, SW2, SW3
SW1 odpowiada za reset komputera pokładowego

SW2 i SW3 są niewykorzystane, choć są połączone z głównym mikrokontrolerem

na przycisk SW2 widać delikatne wgłebienie, tak, jakby jego obecność była planowana, na SW3 miejsca brak.

jak jest podłączony wyświetlacz do płytki zegarów? czy jest jakiś pośredni układ/płytka? ilość pinów w tym złączu jest mniejsza niż w złączu pomiędzy płytką ze sterownikiem LCD zwykłych zegarów z kompem a płytką z kontrolerem, a większa niż złącza LCD (czyli nie jest sterowany bezpośrednio)
oczywiście z radością przyjmę każde zdjęcie (im lepsza jakość/rozdzielczość tym lepiej) Smile
Kujtek dodał/a następującą grafikę:
dscn2166.jpg

Edytowane przez Kujtek dnia 17-05-2014 01:04
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
emZi
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2014 10:37
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

@Kujtek
Poszło PW z fotkami i łopatologicznym opisem odnośnie lcd kompa pokładowego Wink

Przycisk SW, to chodzi Ci o te gumeczki, takie jak w przypadku resetu kompa pokładowego?
Z tego co kiedyś analizowałem to od czoła możliwe były jeszcze dwa przyciski funkcyjne (nie licząc resetu analogowego licznika dziennego i oczywiście resetu kompa pokładowego):
1. Gadaczka (zapewne repeat)
2. Przełącznik pomiędzy wskazaniami prędkości kph a mph

Aczkolwiek nie przedstawiam tego jako 100% pewnik Wink

Edytowane przez emZi dnia 17-05-2014 10:46
Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
Kujtek
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2014 13:23
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

SW3 wygląda bardziej na przełącznik w obrotomierzu bo jest bezpośrednio (no, prawie 15ohm z diesla, 18ohm z benzyny) połączony z pinami od sygnału obrotomierza

kolejne spostrzeżenia:
wyświetlacze LCD są przystosowane do wyświetlania również obrotów dla benzynowego silnika - skala do 7000obr/min
można w jakiś sposób przełączyć wyświetlanie prędkości z kilometrów na godzine na mile, jest oddzielny segment z "mph" ale jeszcze nie wiem jak się do tego dobrać Smile


Treść dodana dnia 25 maj 2014 19:34:

wyświetlacz komputera pokładowego jest identyczny jak ten w zegarach analogowych z komputerem

taśma jest tego samego typu, tylko krótsza

wyświetlacz jest sterowany kontrolerem HD44100H, w zegarach analogowych są zamiast niego przynajmniej dwa odpowiedniki: KS0061 oraz KS0065
po co to piszę? bo do hd jest sporo materiałów i jest możliwość uruchomić go bez układu komputera pokładowego

do tego dochodzi ciekawa rzecz, a mianowicie mikrokontroler który jest odpowiedzialny za obliczanie spalania itp. jest taki jak w zegarach analogowych, ten sam mikrokontroler steruje samymi zegarami DIGITAL zarówno w wersji benzynowej jak i dieslowej

SW2 (ten na środku, który ma zaślepkę) jest od zmiany kilometrów na mile


dodaję fotkę "adaptera" z 3 kostek, kostki kompa, kostki olejowej na kostki digi
w pełni działają, plug&play
jedyna rzecz to do dodania to przełącznik obrotomierza pb/on bo obecnie podpięty kabelek dla pb

ktoś takie chce? mogę zrobić, tylko kostki mi potrzebne Grin


Treść dodana dnia 03 czerwiec 2014 13:11:

w załączniku dodaję skan z instrukcji obsługi z opisem digi

wychodzi na to ze były 3 przyciski, gadaczka, km/h<->mph, reset


Treść dodana dnia 04 czerwiec 2014 19:07:

Odpaliłem obrotomierz w digi dieslowych w swoim złomie, bez zmiany jakiegokolwiek elementu.
Wystarczyło dorobić jeden kabelek, a mianowicie "terminal W".
Wystarczy przylutować przewód do stojanu przed diodami.

Jak ktoś ma pretensje że podbijam temat dodawaniem postu to jak bym edytował to też by był podbity...


Treść dodana dnia 28 listopad 2014 14:03:

dorzucam 2 ciekawe fotki
pierwsza to digitale wyskalowane do 7000 obr/min, z kontrolką stanu spryskiwaczy ale bez komputera pokładowego

druga digitale z dziwnie szeroką zaślepką na przycisk, zwróćcie uwagę na środku zegarów


Treść dodana dnia 28 listopad 2014 14:05:

.


Treść dodana dnia 04 grudzień 2014 02:05:

___________________________________________________________

"Poświęciłem" swój impulsator i postanowiłem go "popsuć"

Galeria z rozbierania impulsatora

Żadna część nie ucierpiała

*kliknij na obrazek poniżej aby przejść do galerii*
i.imgur.com/NR1w1Cum.jpg


Treść dodana dnia 30 listopad 2015 10:56:

Proszę bardzo, oto jak przerobić pływak z 19 przeznaczony pod komputer pokładowy na taki który dobrze wskazuje paliwo na Digitalach.

i.imgur.com/4Mftuo4.png

Rezystor ma mieć DOKŁADNIE 20 Ohm

Sprawdzałem i jest idealnie, na pływaku na max w dół jest 3-4L a na uniesionym na samą górę pokazuje dokładnie 55L.
Kujtek dodał/a następującą grafiki:
fegyyrq.jpg qtsdzet1.jpg img_0095.jpg img_0096.jpg img_01071.jpg r21_palubka1.jpg img_0108.jpg img_0109.jpg

Edytowane przez Kujtek dnia 30-11-2015 10:56
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
ruli17
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 11:56
Awatar


Postów: 4342

Data rejestracji: 17.11.2010 16:57
Skąd: dolnośląskie
Oława

podłączenie czujnika niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy, jest możliwe w r19 ?

Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
 
Kujtek
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 12:00
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

pewnie, ktoś tu chyba na forum to robił, nie wiem czy nie maestro
zwykły czujnik z laguny, dziura na dole zbiorniczka z boku i tyle
przynajmniej tak pamiętam Grin


jest opcja nawet na czujnik poziomu płynu chłodniczego ale nie mogę się dokopać do numerów zbiorniczka od R21 z dodatkowym gwintem na taki czujnik

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
misha
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 13:24
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Tak dokładnie czujnik z Lagi II megane II Espace IV montaż z boku majster to robił Smile czujnik działa na zasadzie 2 elektrod jak braknie płynu nie ma przepływu prądu.
Pozdrawiam
M

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
Kujtek
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2015 21:04
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

i.imgur.com/pJel4Jf.png

takie coś trzeba zrobić żeby poprawnie działała kontrolka przegrzania, można na stałe dać do masy albo zmienić czujnik na taki jak w r21 ale po co

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: