Menu główne
Forum
Klubowicze
Rolf |
Dodany dnia 21-07-2014 18:12 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@dj_mafiozo
Nie wiem może to głupie ale skoro na słuch jest ok "mowa o obrotach" to może jest przestawiona wskazówka w samym obrotku http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
renault19.pl | Dodany dnia 21-07-2014 18:12 |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 21-07-2014 19:02 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Wskazówka jest na bank dobrze, bo nie była ściągana, a sam obrotomierz miałem u siebie w Granatowej zanim wymieniłem u siebie zegary i tam chodził dobrze w aucie, które z fabryki wyjechało jako RN, czyli miało obrotomierz fabrycznie założony, bo jak założyłem ten, który przygotowałem na czele z ustawieniem przebiegu (143908 - od nowości nigdy nikt przy nim nigdy nie majstrował, wyciągnięty licznik miał jeszcze fabrycznie zaplombowane śruby, a poprzednio gdy go wykręcałem aby zmienić żarówki od podświetlania musiałem rozbierać stacyjkę).
Sytuacja wygląda tak, zapłon wyłączony - wszystkie wskazówki stoją na swoich ogranicznikach, przekręcam kluczyk na zapłon - podnosi się wskaźnik paliwa i temperatury odpowiednio do stanu, wskaźnik poziomu oleju wskazówka ląduje w połowie skali jak wskaźnik od paliwa w maluchu - momentalnie na środku skali z drobnym zawachaniem i po chwili staje nieruchomo w połowie, natomiast wskazówka obrotomierza podnosi się z ogranicznika na 500 i tam stoi. Gdy odpalę silnik wskakuje na 1500 z lekkimi wachaniami i nie schodzi poniżej, nawet próbowałem pchnąć palcem wskazówkę w dół, to od razu wróciła na 1500, wskaźnik oleju momentalnie opada (bez tłumienia - tak samo jak się podnosi). @Rolf A gdy chodzi o "mowa o obrotach" i na słuch, to dość dobrze potrafię rozpoznać jak szybko silnik się kręci, od dziecka przesiadywałem u znajomego mechanika w warsztacie i mu pomagałem, między innymi w regulowaniu gaźników w autach typu maluch, duży fiat czy polonez, bo to takie czasy były że tego typu aut było najwięcej i wszystko to się robiło na słuch. Gdy pierwszy raz usłyszałem Srebrną jak chodzi od razu wiedziałem, że ma problem z trzymaniem wolnych obrotów na odpowiednim poziomie, wyczyn chodził równo, ale wolne trzymał 1000-1100 RPM zamiast 750-850 jak powinien i przecież ze dwa lata się męczyłem żeby mu to wyregulować, dopiero gdy odkryłem że odma jest w kawałkach w końcu zaczął trzymać wolne obroty... Treść dodana dnia 21 lipiec 2014 19:11: Jak myślicie, czy brak podłączenia sądy od poziomu oleju może mieć jakiś wpływ na to? A jeżeli tak, to jak najprościej to obejść? Wtyczka do zegarów się znajdzie, i myślicie, że masa i plus z rezystorem oszuka zegar olejowy, że ma sondę w misce i uzna, że dostaje odpowiedni sygnał? Edytowane przez dj_mafiozo dnia 21-07-2014 19:11 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Przejdź do forum: |