Menu główne
Forum
Klubowicze
pabloz |
Dodany dnia 31-05-2005 12:21 |
Postów: 5 Data rejestracji: 31.05.2005 12:09 Skąd: - |
czy ktoś może wie czy po wymontowaniu zaworu erg bolec powinien szczelnie zamykać kanał?jeśli tak nie jest to czy wskazane jest jego rozbieranie czy od razu kasa i do sklepu po nowy?
Edytowane przez mati_ dnia 04-11-2007 21:36 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 31-05-2005 12:21 |
lukas_3city |
Dodany dnia 31-05-2005 13:11 |
Postów: 563 Data rejestracji: 09.02.2005 12:20 Skąd: pomorskie Gdynia |
Zawór nie jest rozbieralny, jeżeli jest trefny to można go zaślepić w ten sposób:
odkrecamy zawór, wycinamy z puszki po piwie wzór dołu zaworu(tam gdzie wchodzą do niego spaliny) tak, żeby dzira na spaliny była zaśleiona, przykręcamy zawór razem z "podkładką" odłączamy przewód podciśnienia. Wtedy zawór jest zaślepiony w 100%. EGR jest po to aby zmniejszać toksyczność spalin a jeśli jest zepsuty(np: dziurawa membrana) skutecznie zamula jednostkę napędową. Nowego zaworu nie warto kupować bo to koszt w granicach 1000zł. Pozdr Lukas_3City klubowicz #92
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
|
lechos |
Dodany dnia 31-05-2005 14:23 |
Postów: 498 Data rejestracji: 13.01.2005 16:09 Skąd: - |
A jak poznac ze zawor jest trefny i juz ma sztycha? i co z tym przewodem podcisnieniowym, nalezy go tez zaslepic czy ma sobie tak dyndac ( niebedzie bral lewego powietrza)?
była Renatka 19 1,8 RT flaming color |
|
|
jaro |
Dodany dnia 31-05-2005 21:36 |
Postów: 103 Data rejestracji: 23.01.2005 23:19 Skąd: opolskie Opole |
cześć zawór powinien zamykać kanał szczelnie, jak go wymontujesz załóż kawałek przewodu na kruciec wystający z puszki i zassaj powietrze powinien się otworzyć i zamknąć jak mu wpuścisz powietrze, u mnie egr jest rozbieralny[w imadło podgrzać opalarką i rozkręcić] przewód zaślep i może sobie dyndać. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 235000km
|
|
|
rezerve |
Dodany dnia 13-06-2005 17:23 |
Postów: 69 Data rejestracji: 17.03.2005 14:23 Skąd: - |
co to jest ERG? banalne pytanie ale nie wiem....
GG 3357003
|
|
|
czaja |
Dodany dnia 13-06-2005 18:03 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
rezerve napisał(a): co to jest ERG? banalne pytanie ale nie wiem.... zawór EGR to zawór recyrkulacji spalin , takie coś co powoduje że część spalin trafia z powrotem do komory spalania w celu polepszenia czystości spalin i silnik zamiast 100% dawki czystego powietrza dostaje powietrze + spaliny , dlatego czesto ludzie ten zawór odłanczają |
|
|
lechos |
Dodany dnia 13-06-2005 21:14 |
Postów: 498 Data rejestracji: 13.01.2005 16:09 Skąd: - |
Cos niezabardzo kumam z ta ,,piwna uszczelka'' bo jesli wytniemy tylko dol to po przykreceniu gora niedojdzie i bedzie bralo lewe powietrze. Moze jakis dokladniejszy (łopatologiczny) opis?
była Renatka 19 1,8 RT flaming color |
|
|
Crisi |
Dodany dnia 13-06-2005 21:58 |
Postów: 87 Data rejestracji: 19.01.2005 19:59 Skąd: - |
Cześć Panowie,jeśli to ERG to taka mala puszka plastikowa koloru kremowego blisko kompa,to myślę że u mnie da sie otworzyc ponieważ ma wzdłuż krawędzi zaczepy.Może by tak spóbować.....
R 19 Phase 1 1989r. 1,4 58 KM C3J Zagazowana
|
|
|
czaja |
Dodany dnia 14-06-2005 00:46 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
Crisi napisał(a): Cześć Panowie,jeśli to ERG to taka mala puszka plastikowa koloru kremowego blisko kompa,to myślę że u mnie da sie otworzyc ponieważ ma wzdłuż krawędzi zaczepy.Może by tak spóbować..... zawór EGR jest przymocowany do kolektora i jest metalowy , ten koło kompa to nie EGR |
|
|
ALAN |
Dodany dnia 14-06-2005 09:50 |
Postów: 366 Data rejestracji: 30.05.2005 09:04 Skąd: - |
NA trojniku z ktorego wychodza wezyki (m.in. do EGR_a) ktory zaslepic? czy ten który odchodzi w bok od trojnika czu którys z przelotowych w trojniku? ktory wezyk zslepic, 1,2 czy 3? (info w obrazku)
Edytowane przez ALAN dnia 14-06-2005 09:51 ALAN Red Reno Rally Team
www.frakcja-zachodnia.pl Moje auto: BYLO: 19 PhII 5d hatchback 1.7e+LPG 223 000 km JEST:Laguna II GrandTour 2.0 16V iDE, benzyna, 127000km
|
lechos |
Dodany dnia 16-06-2005 20:26 |
Postów: 498 Data rejestracji: 13.01.2005 16:09 Skąd: - |
Panowie slyszalem od gostka ze po zaslepieniu zaworu silnik zaczyna nieregularnie pracowac, czy to prawda?
I jeszcze moje przemuslenia--jesli jest walnieta membrana to podcisnienie niebedzie wtedy otwieralo zaworu, spaliny nie poleca sie dalej spalac,.wiec poco zaslepiac? była Renatka 19 1,8 RT flaming color |
|
|
pabloz |
Dodany dnia 21-06-2005 13:27 |
Postów: 5 Data rejestracji: 31.05.2005 12:09 Skąd: - |
u mnie jest cały czas otwarty i na tym polega problem, miał tak ktoś?
R19 C3J 91r
|
|
|
lechos |
Dodany dnia 21-06-2005 14:21 |
Postów: 498 Data rejestracji: 13.01.2005 16:09 Skąd: - |
Zaslepilem zawor w taki sposob ze wyciolem z puchy od browca imitacje orginalnej podkladki tylko ze niewycinalem otworu tam gdzie wlatuja spaliny, i co?------ZERO roznicy.
była Renatka 19 1,8 RT flaming color |
|
|
pabloz |
Dodany dnia 21-06-2005 14:45 |
Postów: 5 Data rejestracji: 31.05.2005 12:09 Skąd: - |
dzieki tej przeróbce teoretycznie powinien silnik miec wiecej mocy przy depnieciu pedalu gazu dlatego ze zamiast spalin otrzymuje czyste powietrze (przy ciagle otwartym zaworze dosteje czesciowo spaliny)
R19 C3J 91r
|
|
|
Volvo480_Fan |
Dodany dnia 25-06-2005 12:37 |
Postów: 9 Data rejestracji: 25.06.2005 12:20 Skąd: łódzkie Łódź |
Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog: Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali. Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym... Czy to warte zachodu |
|
|
Jarek |
Dodany dnia 26-06-2005 14:56 |
Postów: 3 Data rejestracji: 26.06.2005 14:44 Skąd: - |
W nowszych silnikach gdzie zawor ERG ma jakies polaczenie z elektronika auta moze i pali kontrolka,a w R19 jedyne polaczenie jego jest tylko z przewodem podcisnieniowym(odchcodzącym od niego). Przynajmniej w silniku F3N (73KM) w tym co ja posiadam, ja u siebie wyrzucilem calkowicie ten zawor, bo byl "trafiony" i okropnie zamulał mi silnik, a dziure w kolektorzxe zaslepilem dorobionym kawalkiem blachy i dokladnie uszczelniłem. P.S Czy wszystkie R19 posiadały ten zawor rycyrkulacji, i czy naprawde usuniecie go poza wzgedami ekologicznymi jest szkodliwe dla silnika?(przeciez nie wszystkie auto go posiadaja). dzieki pozdrawiam |
|
|
lechos |
Dodany dnia 07-07-2005 07:32 |
Postów: 498 Data rejestracji: 13.01.2005 16:09 Skąd: - |
Troszke sie pomylilem piszac ze niema roznicy-----jest, ale tylko w spalaniu. Na lpg przy zatankowanych 32l robilem 320km a teraz przy tej samej ilosci gazu robie srednio 370km, wiec cos w tym jest. Na benie nie sprawdzalem bo kazdy przejechany kilometr na niej strasznie boli
Przyrostu mocy nie stwierdzono Edytowane przez lechos dnia 07-07-2005 07:34 była Renatka 19 1,8 RT flaming color |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |