29 Kwietnia 2024 17:53:20
Zdjęcia użytkowników
rafal211 Ejszja
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
zawór EGR 
pabloz
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 31-05-2005 12:21
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 31.05.2005 12:09
Skąd: -

czy ktoś może wie czy po wymontowaniu zaworu erg bolec powinien szczelnie zamykać kanał?jeśli tak nie jest to czy wskazane jest jego rozbieranie czy od razu kasa i do sklepu po nowy?

Edytowane przez mati_ dnia 04-11-2007 21:36
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 31-05-2005 12:21
Awatar
lukas_3city
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 31-05-2005 13:11
Awatar


Postów: 563

Data rejestracji: 09.02.2005 12:20
Skąd: pomorskie
Gdynia

Zawór nie jest rozbieralny, jeżeli jest trefny to można go zaślepić w ten sposób:
odkrecamy zawór, wycinamy z puszki po piwie wzór dołu zaworu(tam gdzie wchodzą do niego spaliny) tak, żeby dzira na spaliny była zaśleiona, przykręcamy zawór razem z "podkładką" odłączamy przewód podciśnienia. Wtedy zawór jest zaślepiony w 100%.
EGR jest po to aby zmniejszać toksyczność spalin a jeśli jest zepsuty(np: dziurawa membrana) skutecznie zamula jednostkę napędową.

Nowego zaworu nie warto kupować bo to koszt w granicach 1000zł.
Pozdr

Lukas_3City klubowicz #92

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
lechos
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 31-05-2005 14:23
Awatar


Postów: 498

Data rejestracji: 13.01.2005 16:09
Skąd: -

A jak poznac ze zawor jest trefny i juz ma sztycha? i co z tym przewodem podcisnieniowym, nalezy go tez zaslepic czy ma sobie tak dyndac ( niebedzie bral lewego powietrza)?

była
Renatka 19 1,8 RT
flaming color
 
jaro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 31-05-2005 21:36
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 23.01.2005 23:19
Skąd: opolskie
Opole

cześć zawór powinien zamykać kanał szczelnie, jak go wymontujesz załóż kawałek przewodu na kruciec wystający z puszki i zassaj powietrze powinien się otworzyć i zamknąć jak mu wpuścisz powietrze, u mnie egr jest rozbieralny[w imadło podgrzać opalarką i rozkręcić] przewód zaślep i może sobie dyndać.Cool

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 235000km
 
rezerve
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2005 17:23
Awatar


Postów: 69

Data rejestracji: 17.03.2005 14:23
Skąd: -

co to jest ERG? banalne pytanie ale nie wiem....

GG 3357003
 
czaja
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2005 18:03
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 14.03.2005 20:24
Skąd: -

rezerve napisał(a):
co to jest ERG? banalne pytanie ale nie wiem....


zawór EGR to zawór recyrkulacji spalin , takie coś co powoduje że część spalin trafia z powrotem do komory spalania w celu polepszenia czystości spalin i silnik zamiast 100% dawki czystego powietrza dostaje
powietrze + spaliny , dlatego czesto ludzie ten zawór odłanczają
 
lechos
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2005 21:14
Awatar


Postów: 498

Data rejestracji: 13.01.2005 16:09
Skąd: -

Cos niezabardzo kumam z ta ,,piwna uszczelka'' bo jesli wytniemy tylko dol to po przykreceniu gora niedojdzie i bedzie bralo lewe powietrze. Moze jakis dokladniejszy (łopatologiczny) opis?Wink

była
Renatka 19 1,8 RT
flaming color
 
Crisi
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2005 21:58
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 19.01.2005 19:59
Skąd: -

Cześć Panowie,jeśli to ERG to taka mala puszka plastikowa koloru kremowego blisko kompa,to myślę że u mnie da sie otworzyc ponieważ ma wzdłuż krawędzi zaczepy.Może by tak spóbować.....

R 19 Phase 1 1989r. 1,4 58 KM C3J Zagazowana
 
czaja
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2005 00:46
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 14.03.2005 20:24
Skąd: -

Crisi napisał(a):
Cześć Panowie,jeśli to ERG to taka mala puszka plastikowa koloru kremowego blisko kompa,to myślę że u mnie da sie otworzyc ponieważ ma wzdłuż krawędzi zaczepy.Może by tak spóbować.....


zawór EGR jest przymocowany do kolektora i jest metalowy , ten koło kompa to nie EGR

 
ALAN
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2005 09:50
Awatar


Postów: 366

Data rejestracji: 30.05.2005 09:04
Skąd: -

NA trojniku z ktorego wychodza wezyki (m.in. do EGR_a) ktory zaslepic? czy ten który odchodzi w bok od trojnika czu którys z przelotowych w trojniku? ktory wezyk zslepic, 1,2 czy 3? (info w obrazku)

Edytowane przez ALAN dnia 14-06-2005 09:51
ALAN Red Reno Rally Team
www.frakcja-zachodnia.pl

Moje auto: BYLO: 19 PhII 5d hatchback 1.7e+LPG 223 000 km JEST:Laguna II GrandTour 2.0 16V iDE, benzyna, 127000km
 
lechos
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 16-06-2005 20:26
Awatar


Postów: 498

Data rejestracji: 13.01.2005 16:09
Skąd: -

Panowie slyszalem od gostka ze po zaslepieniu zaworu silnik zaczyna nieregularnie pracowac, czy to prawda?
I jeszcze moje przemuslenia--jesli jest walnieta membrana to podcisnienie niebedzie wtedy otwieralo zaworu, spaliny nie poleca sie dalej spalac,.wiec poco zaslepiac?

była
Renatka 19 1,8 RT
flaming color
 
pabloz
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2005 13:27
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 31.05.2005 12:09
Skąd: -

u mnie jest cały czas otwarty i na tym polega problem, miał tak ktoś?

R19 C3J 91r
 
lechos
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2005 14:21
Awatar


Postów: 498

Data rejestracji: 13.01.2005 16:09
Skąd: -

Zaslepilem zawor w taki sposob ze wyciolem z puchy od browca imitacje orginalnej podkladki tylko ze niewycinalem otworu tam gdzie wlatuja spaliny, i co?------ZERO roznicy.

była
Renatka 19 1,8 RT
flaming color
 
pabloz
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2005 14:45
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 31.05.2005 12:09
Skąd: -

dzieki tej przeróbce teoretycznie powinien silnik miec wiecej mocy przy depnieciu pedalu gazu dlatego ze zamiast spalin otrzymuje czyste powietrze (przy ciagle otwartym zaworze dosteje czesciowo spaliny)

R19 C3J 91r
 
Volvo480_Fan
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2005 12:37
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 25.06.2005 12:20
Skąd: łódzkie
Łódź

Witam. Zawór EGR nie jest otwarty cały czas i nie otwiera się ot tak przypadkowo. Otwiara się w określonych warunkach i nie tylko dla ekologii. Jak podaje teoria, gasi on czoło płomiania w komorze spalania, czyli wpływa na zmniejszenie temp w komorze spalania, a tym samym oszczędza gniazda zaworowe itp. działa on najcześciej przy wysokich obrorach, a nie działanie tego zaworu np. w escorcie USA mojego ojca sygnalizowane jest kodem błędu ECU. Nie zgadza się skład mieszanki z mapą wtrysku i już mamy tryb awaryjny. Epieog:
Gdyby nie był potrzebny, to by go nie zakładali.
Wzrost mocy o 1kW przy wzroście spalania i ECU w trybie awaryjnym...
Czy to warte zachodu?
 
Jarek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 26-06-2005 14:56
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 26.06.2005 14:44
Skąd: -

W nowszych silnikach gdzie zawor ERG ma jakies polaczenie z elektronika auta moze i pali kontrolka,a w R19 jedyne polaczenie jego jest tylko z przewodem podcisnieniowym(odchcodzącym od niego). Przynajmniej w silniku F3N (73KM) w tym co ja posiadam, ja u siebie wyrzucilem calkowicie ten zawor, bo byl "trafiony" i okropnie zamulał mi silnik, a dziure w kolektorzxe zaslepilem dorobionym kawalkiem blachy i dokladnie uszczelniłem.
P.S Czy wszystkie R19 posiadały ten zawor rycyrkulacji, i czy naprawde usuniecie go poza wzgedami ekologicznymi jest szkodliwe dla silnika?(przeciez nie wszystkie auto go posiadaja).
dzieki
pozdrawiam
 
lechos
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2005 07:32
Awatar


Postów: 498

Data rejestracji: 13.01.2005 16:09
Skąd: -

Troszke sie pomylilem piszac ze niema roznicy-----jest, ale tylko w spalaniu. Na lpg przy zatankowanych 32l robilem 320km a teraz przy tej samej ilosci gazu robie srednio 370km, wiec cos w tym jest. Na benie nie sprawdzalem bo kazdy przejechany kilometr na niej strasznie boliSmile
Przyrostu mocy nie stwierdzonoWink

Edytowane przez lechos dnia 07-07-2005 07:34
była
Renatka 19 1,8 RT
flaming color
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: