Menu główne
Forum
Klubowicze
Krzychup |
Dodany dnia 31-05-2005 23:18 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Witam.
Coraz więcej osób jeździ na gazie, więc małe odcięcie pompy paliwa... Dodam, że odcięcie NIE WOLNO ROBIĆ przy instalacji sekwencyjnej! Tam inaczej odcinana jest benzyna, więc tam pompa musi cały czas pracować! 1. Co potrzebne: - kawałek kabli: dużego przekroju (ok 2-3 mm plecionka) i mniejszego, - przekaźnik rozłączający (jak na obrazku), RYS 1 - złączki do przekaźnika. [img]http://images34.fotosik.pl/87/093cd6239501e2a2.jpg[/img] is not a valid Image. 2. Znajdujemy przekaźnik od pompy paliwa (na prawym błotniku, po drugiej stronie co komputer) w czarnej plastikowej skrzynce (po włączeniu stacyjki przekaźnik na chwilkę się załącza). RYS 2 [img]http://images33.fotosik.pl/87/44a863499dd4f365.jpg[/img] is not a valid Image. 3. (a-jedno rozwiązanie) Odłączamy jeden z grubych kabli od przekaźnika pompy - u mnie brązowy (po obu stronach grubego kabla podważyć plastik i odchylić go do góry) 3. (b-drugie rozwiązanie) Odłączamy jeden z cienkich przewodów od przekaźnika pompy - na rys 3 widać dwa kabelki, obojętnie który- RYS 3 [img]http://images28.fotosik.pl/131/52aaa6747bed0f9b.jpg[/img] is not a valid Image. i podłączamy do naszego przekaźnika - jeden z głównych styków(np. nóżka 30). 4. W miejsce wyciągniętego kabla z przekaźnika pompy dokładamy nowy kabel (gruby przekrój) i nim łączymy nasz przekaźnik - drugi głowny styk(np. nóżka 87a) RYS 4 [img]http://images28.fotosik.pl/131/872a3cacc5f95c03.jpg[/img] is not a valid Image. 5. Do styków cewki (86 i 85) dorabiamy dwa kable (u mnie biały i czarny wystające z przekaźnika) RYS 5 [img]http://images24.fotosik.pl/131/42291d8b0b899d7e.jpg[/img] is not a valid Image. które podłączamy do cewki elektrozaworu (np reduktora) RYS 6 1 to zasilanie zaworu, 2 do masy. [img]http://images25.fotosik.pl/129/f4a3ef89bce8f81e.jpg[/img] is not a valid Image. 6. Zamocować przekaźnik w pudełku. Można sprawdzić, czy odłączenie pompy chodzi - przy przełączaniu na gaz - przekaźnik ma rozłączać napięcie do pompy. Co wraźlwisi mogą słuchać, czy pompa pracuje - przy pracy na gazie odłączyć zasilanie przekaźnika (nóżka 85, lub 86) - pompa ma zacząć pracować! Proszę pamiętać o dobrej izolacji połączeń. W razie wątpliwości proszę poprawiać ten post. Sam już zamontowałem dwa takie odłączania i działają! Pozdrawiam KrzychuP Nie ponoszę odpowiedzialności za szkody powstałe przy samodzielnym montażu. Nie wyrażam zgody na wykorzystanie tekstu, zdjęć bez mojej wiedzy na innych stronach! /temat uporządkowany i przeniesiony do właściwego działu maestro Edytowane przez Krzychup dnia 31-03-2012 11:14 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 31-05-2005 23:18 |
baran_kolo |
Dodany dnia 25-01-2008 14:05 |
Postów: 153 Data rejestracji: 29.06.2005 14:16 Skąd: - |
Nie wiem czy zauważył ktoś, ale po odłączeniu pompy odłącza się również wskaźnik oleju na panelu. Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 25-01-2008 14:19 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
wskaznik oleju działa tylko w wersjach 8V po włączeniu zapłonu, po włączeniu silnika nie działa. jeśli odpalasz auto na gazie to życzę powodzenia |
|
|
baran_kolo |
Dodany dnia 25-01-2008 14:24 |
Postów: 153 Data rejestracji: 29.06.2005 14:16 Skąd: - |
Źle mnie zrozumiałeś. Zauważyłem to kiedy ciekło mi paliwo. Uruchamiam auto na benzynie, żeby silnik sie ładnie rozgrzał ( inaczej nie moge przełaczyć na gaz) wyłaczam silnik, odłączam pompe (poprzez odłączenie przewodu zasilania pompy przy przekaźniku) przekręcam kluczyk i wtedy czujnik oleju powienien się wychylić. Po rozłącznieu jednak się nie wychyla. I o to mi chodziło. Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 25-01-2008 15:05 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
no ale w praktyce to i tak nie powinno byc takiej sytuacji zeby pompa była wyłaczona w momencie zapłonu |
|
|
kosmo |
Dodany dnia 13-04-2008 10:31 |
Postów: 18 Data rejestracji: 23.02.2008 18:24 Skąd: - |
Chciałbym tylko zauważyć, że odcięcie pompy paliwa jest niebezpieczne... W autach z wtryskiem jedno lub wielopunktowym krążące paliwo, podczas pracy silnika na gazie, schładza w pewnym stopniu listwe wtryskiwaczy lub sam wtrysk. Pomyślcie sobie co się może stać gdy silnik osiągnie wyższą temperaturę a stojące paliwo w przewodach stopniowo się rozgrzewa ...... Nie polecam odcięcia pompy, wręcz w pracy zabraniam tego. Odcięcie jest dobre jako antywłam |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 14-04-2008 17:32 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
kosmo - gazownicy i tęgie głowy polecają to tutaj na forum. nikt do tej pory nie narzekał |
|
|
kosmo |
Dodany dnia 14-04-2008 17:46 |
Postów: 18 Data rejestracji: 23.02.2008 18:24 Skąd: - |
wiem wiem, bo się ludziom pompy zacierają :/ a wystarczy nie jeździć na rezerwie..... |
|
|
kullosiu |
Dodany dnia 21-05-2008 13:53 |
Postów: 2122 Data rejestracji: 17.02.2008 12:36 Skąd: - |
W reni zastosowałem wyłącznik pompy paliwa. Za 30 zł gaziarz mi założył.. Jak musiałem wywalić 200 zł na nową pompę paliwa do lanosa - też na gaz bez wyłącznika thx
Żadnych problemów z czujnikami i innymi tam TELETUBISIOM MÓWIMY STANOWCZE NIEEE
były renault 19 phII f3n, renault 19 ph II f3p Moje auto: Renault Scenic I ph II,, diesel, 178000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 21-05-2008 14:49 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
W zaelznosci od wersji i rocznika oraz pomyslowoscia poprzednich wlascicieli , przekaźnik pompy nie zasila tylko pompy ale tez inne obwody. Dlatego tez odłaczenie pompy trzeba zrobić z głową. |
Gorzalinus |
Dodany dnia 22-09-2008 08:20 |
Postów: 74 Data rejestracji: 06.09.2008 08:55 Skąd: - |
U mnie sa w tej skrzynce dwa przekazniki z tego co wiem jeden jest od pompy drugi od wtrysku w silniku f3n l740 jakie oznaczenie ma ten od pompy
Renia 1.7 f3n
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 22-09-2008 16:11 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
nie ma. sa jednakowe i kosztuja w sklepie 3-6zł |
|
|
kubutek85 |
Dodany dnia 19-02-2009 21:28 |
Postów: 62 Data rejestracji: 24.01.2007 21:04 Skąd: - |
koledzy małe sprostowanie do dwóch powyższych wypowiedzi pompa i wtrysk są zasilane z jednego przekaźnika i wychodzą z niego jednym kablem takim grubym brązowym (ten który krzychup w opisie kazał wypiąć) potem w wiązce się rozchodzą. musiałem rozkopać całą instalkę do pompy i do wtrysku i tak jest na 100%
mieć renie to je to
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 19-02-2009 21:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
co w związku z tym?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kubutek85 |
Dodany dnia 19-02-2009 21:39 |
Postów: 62 Data rejestracji: 24.01.2007 21:04 Skąd: - |
informuje tylko na przyszłość że pompa i wtrysk idzie z jednego przekażnika bo gorzalinus sie pytał który przekażnik jest od wtrysku a który od pompy
mieć renie to je to
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 19-02-2009 21:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wyjmij jeden i tez nie odpalisz
po za tym w silnikach od 94 roku wtrysk idzie osobno (i osobno przez bezpiecznik 3A) Edytowane przez maestro dnia 19-02-2009 21:45 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
leszko88 |
Dodany dnia 19-02-2009 22:00 |
Postów: 183 Data rejestracji: 14.07.2007 18:52 Skąd: - |
przeczytałem z zainteresowaniem a teraz mam pytanie -
czy może mi ktoś sensownie wyjaśnić jakie plusy daje odcięcie pompy paliwa i po co mi to ? ...nigdy nie kłóć się z głupcem. najpierw ściągnie cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 250000km
|
maestro |
Dodany dnia 19-02-2009 22:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
po to ze pompa po prostu nie pracuje jak wlaczysz gaz i koniec nie musi w kolko tloczyc paliwa, a jak masz ponizej 1/4 baku paliwa to szybciej sie wyeksploatuje
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
leszko88 |
Dodany dnia 19-02-2009 22:16 |
Postów: 183 Data rejestracji: 14.07.2007 18:52 Skąd: - |
paliwa u mnie dostatek czyli jak dla mnie nic nie daje takie odcięcie
rozumiem chłopaków którzy jeżdzą na LPG po Pb na Ukraine lub Białoruś,oni muszą wyjeżdzać z pustym bakiem z kraju więc jak mają takie odcięcie tzn dbają o pompę... Jeśli będziesz przełączał z LPG na Pb przy odciętej pompie paliwa nie będzie takiego zamulenia chwilowego na silniku?chodzi mi o czas który pompa musi mieć by znowu tłoczyć paliwo pod odpowiednim ciśnieniem... Drugie pytanie - jeśli przy jeździe na Pb przy wyprzedzaniu taki przekaźnik zawiedzie i wyłączy ci pompe? ...nigdy nie kłóć się z głupcem. najpierw ściągnie cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 250000km
|
maestro |
Dodany dnia 19-02-2009 22:25 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
podłacza sie tak że gdy braknie zasilania to własnie pompa pracuje normalnie ;] żeby ją odłączyć to trzeba sie postarac, ja padnie elektryka sterowania czy cokolwiek to przekaźnik działa jako zwora i pompa działa standardowo
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |