25 Kwietnia 2024 14:47:07
Zdjęcia użytkowników
S16 Tomekkk21
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Odcięcie pompy paliwa (przy pracy na LPG) 
Krzychup
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 31-05-2005 23:18
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Witam.
Coraz więcej osób jeździ na gazie, więc małe odcięcie pompy paliwa... Dodam, że odcięcie NIE WOLNO ROBIĆ przy instalacji sekwencyjnej! Tam inaczej odcinana jest benzyna, więc tam pompa musi cały czas pracować!

1. Co potrzebne:
- kawałek kabli: dużego przekroju (ok 2-3 mm plecionka) i mniejszego,
- przekaźnik rozłączający (jak na obrazku),
RYS 1
- złączki do przekaźnika.

[img]http://images34.fotosik.pl/87/093cd6239501e2a2.jpg[/img] is not a valid Image.


2. Znajdujemy przekaźnik od pompy paliwa (na prawym błotniku, po drugiej stronie co komputer) w czarnej plastikowej skrzynce (po włączeniu stacyjki przekaźnik na chwilkę się załącza).
RYS 2

[img]http://images33.fotosik.pl/87/44a863499dd4f365.jpg[/img] is not a valid Image.


3. (a-jedno rozwiązanie) Odłączamy jeden z grubych kabli od przekaźnika pompy - u mnie brązowy (po obu stronach grubego kabla podważyć plastik i odchylić go do góry)
3. (b-drugie rozwiązanie) Odłączamy jeden z cienkich przewodów od przekaźnika pompy - na rys 3 widać dwa kabelki, obojętnie który-

RYS 3

[img]http://images28.fotosik.pl/131/52aaa6747bed0f9b.jpg[/img] is not a valid Image.

i podłączamy do naszego przekaźnika - jeden z głównych styków(np. nóżka 30).

4. W miejsce wyciągniętego kabla z przekaźnika pompy dokładamy nowy kabel (gruby przekrój) i nim łączymy nasz przekaźnik - drugi głowny styk(np. nóżka 87a)

RYS 4

[img]http://images28.fotosik.pl/131/872a3cacc5f95c03.jpg[/img] is not a valid Image.


5. Do styków cewki (86 i 85) dorabiamy dwa kable (u mnie biały i czarny wystające z przekaźnika)

RYS 5

[img]http://images24.fotosik.pl/131/42291d8b0b899d7e.jpg[/img] is not a valid Image.


które podłączamy do cewki elektrozaworu (np reduktora)

RYS 6 1 to zasilanie zaworu, 2 do masy.

[img]http://images25.fotosik.pl/129/f4a3ef89bce8f81e.jpg[/img] is not a valid Image.


6. Zamocować przekaźnik w pudełku.

Można sprawdzić, czy odłączenie pompy chodzi - przy przełączaniu na gaz - przekaźnik ma rozłączać napięcie do pompy.
Co wraźlwisi mogą słuchać, czy pompa pracuje - przy pracy na gazie odłączyć zasilanie przekaźnika (nóżka 85, lub 86) - pompa ma zacząć pracować! Proszę pamiętać o dobrej izolacji połączeń.

W razie wątpliwości proszę poprawiać ten post.
Sam już zamontowałem dwa takie odłączania i działają!
Pozdrawiam KrzychuP Cool


Nie ponoszę odpowiedzialności za szkody powstałe przy samodzielnym montażu.
Nie wyrażam zgody na wykorzystanie tekstu, zdjęć bez mojej wiedzy na innych stronach!





/temat uporządkowany i przeniesiony do właściwego działu maestro

Edytowane przez Krzychup dnia 31-03-2012 11:14

Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 31-05-2005 23:18
Awatar
baran_kolo
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2008 14:05
Awatar


Postów: 153

Data rejestracji: 29.06.2005 14:16
Skąd: -

Nie wiem czy zauważył ktoś, ale po odłączeniu pompy odłącza się również wskaźnik oleju na panelu.

Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
 
maestro-nieaktywny
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2008 14:19
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

wskaznik oleju działa tylko w wersjach 8V po włączeniu zapłonu, po włączeniu silnika nie działa. jeśli odpalasz auto na gazie to życzę powodzeniaSmile
 
baran_kolo
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2008 14:24
Awatar


Postów: 153

Data rejestracji: 29.06.2005 14:16
Skąd: -

Źle mnie zrozumiałeś. Zauważyłem to kiedy ciekło mi paliwo. Uruchamiam auto na benzynie, żeby silnik sie ładnie rozgrzał ( inaczej nie moge przełaczyć na gaz) wyłaczam silnik, odłączam pompe (poprzez odłączenie przewodu zasilania pompy przy przekaźniku) przekręcam kluczyk i wtedy czujnik oleju powienien się wychylić. Po rozłącznieu jednak się nie wychyla. I o to mi chodziło.

Moje auto: Toyota Avensis 2,2 Kombi, diesel, 118000km
 
maestro-nieaktywny
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2008 15:05
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

no ale w praktyce to i tak nie powinno byc takiej sytuacjiSmile zeby pompa była wyłaczona w momencie zapłonu
 
kosmo
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 13-04-2008 10:31
Awatar


Postów: 18

Data rejestracji: 23.02.2008 18:24
Skąd: -

Chciałbym tylko zauważyć, że odcięcie pompy paliwa jest niebezpieczne...
W autach z wtryskiem jedno lub wielopunktowym krążące paliwo, podczas pracy silnika na gazie, schładza w pewnym stopniu listwe wtryskiwaczy lub sam wtrysk. Pomyślcie sobie co się może stać gdy silnik osiągnie wyższą temperaturę a stojące paliwo w przewodach stopniowo się rozgrzewa ......
Nie polecam odcięcia pompy, wręcz w pracy zabraniam tego. Odcięcie jest dobre jako antywłam Wink
 
maestro-nieaktywny
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 14-04-2008 17:32
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

kosmo - gazownicy i tęgie głowy polecają to tutaj na forum. nikt do tej pory nie narzekałSmile
 
kosmo
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 14-04-2008 17:46
Awatar


Postów: 18

Data rejestracji: 23.02.2008 18:24
Skąd: -

wiem wiem, bo się ludziom pompy zacierają :/ a wystarczy nie jeździć na rezerwie.....
 
kullosiu
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2008 13:53
Awatar


Postów: 2122

Data rejestracji: 17.02.2008 12:36
Skąd: -

W reni zastosowałem wyłącznik pompy paliwa. Za 30 zł gaziarz mi założył.. Jak musiałem wywalić 200 zł na nową pompę paliwa do lanosa - też na gaz bez wyłącznika thxSmile
Żadnych problemów z czujnikami i innymi tam

TELETUBISIOM MÓWIMY STANOWCZE NIEEE!!
były renault 19 phII f3n, renault 19 ph II f3p

Moje auto: Renault Scenic I ph II,, diesel, 178000km
 
Maciej_R21
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2008 14:49
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

W zaelznosci od wersji i rocznika oraz pomyslowoscia poprzednich wlascicieli , przekaźnik pompy nie zasila tylko pompy ale tez inne obwody. Dlatego tez odłaczenie pompy trzeba zrobić z głową.
 
Gorzalinus
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2008 08:20
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 06.09.2008 08:55
Skąd: -

U mnie sa w tej skrzynce dwa przekazniki z tego co wiem jeden jest od pompy drugi od wtrysku w silniku f3n l740? jakie oznaczenie ma ten od pompy

Renia 1.7 f3n
 
maestro-nieaktywny
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2008 16:11
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

nie ma. sa jednakowe i kosztuja w sklepie 3-6zł
 
kubutek85
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2009 21:28
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 24.01.2007 21:04
Skąd: -

koledzy małe sprostowanie do dwóch powyższych wypowiedzi pompa i wtrysk są zasilane z jednego przekaźnika i wychodzą z niego jednym kablem takim grubym brązowym (ten który krzychup w opisie kazał wypiąć) potem w wiązce się rozchodzą. musiałem rozkopać całą instalkę do pompy i do wtrysku i tak jest na 100%

mieć renie to je to

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 190000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2009 21:31
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

co w związku z tym?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kubutek85
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2009 21:39
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 24.01.2007 21:04
Skąd: -

informuje tylko na przyszłość że pompa i wtrysk idzie z jednego przekażnika bo gorzalinus sie pytał który przekażnik jest od wtrysku a który od pompy

mieć renie to je to

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 190000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2009 21:44
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wyjmij jeden i tez nie odpalisz Wink

po za tym w silnikach od 94 roku wtrysk idzie osobno (i osobno przez bezpiecznik 3A)

Edytowane przez maestro dnia 19-02-2009 21:45
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
leszko88
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2009 22:00
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 14.07.2007 18:52
Skąd: -

przeczytałem z zainteresowaniem a teraz mam pytanie -
czy może mi ktoś sensownie wyjaśnić jakie plusy daje odcięcie pompy paliwa i po co mi to ?







www.motostat.pl/user_images/1447/icon4.png
...nigdy nie kłóć się z głupcem. najpierw ściągnie cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 250000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2009 22:04
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

po to ze pompa po prostu nie pracuje jak wlaczysz gaz i koniec Wink nie musi w kolko tloczyc paliwa, a jak masz ponizej 1/4 baku paliwa to szybciej sie wyeksploatuje

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
leszko88
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2009 22:16
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 14.07.2007 18:52
Skąd: -

paliwa u mnie dostatek czyli jak dla mnie nic nie daje takie odcięcie Smile

rozumiem chłopaków którzy jeżdzą na LPG po Pb na Ukraine lub Białoruś,oni muszą wyjeżdzać z pustym bakiem z kraju więc jak mają takie odcięcie tzn dbają o pompę...

Jeśli będziesz przełączał z LPG na Pb przy odciętej pompie paliwa nie będzie takiego zamulenia chwilowego na silniku?chodzi mi o czas który pompa musi mieć by znowu tłoczyć paliwo pod odpowiednim ciśnieniem...

Drugie pytanie - jeśli przy jeździe na Pb przy wyprzedzaniu taki przekaźnik zawiedzie i wyłączy ci pompe?

www.motostat.pl/user_images/1447/icon4.png
...nigdy nie kłóć się z głupcem. najpierw ściągnie cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 250000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2009 22:25
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

podłacza sie tak że gdy braknie zasilania to własnie pompa pracuje normalnie ;] żeby ją odłączyć to trzeba sie postarac, ja padnie elektryka sterowania czy cokolwiek to przekaźnik działa jako zwora i pompa działa standardowo

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: