24 Kwietnia 2024 16:42:13
Zdjęcia użytkowników
aeromichael dawid19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Odcięcie pompy paliwa (przy pracy na LPG) 
Krzychup
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2009 11:05
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Plusami tego rozwiązania jest to, że:
- paliwo nie krąży ci po wężach, więc oszczędność węży, zaworów, powrotu;
- oszczędzasz prąd, bo masz wyłączoną pompę elektryczną;
- w razie uszkodzenia przewodów benzynowych, wtryskiwacza, odcięcia benzyny przy pracy na gazie nie ucieka ci benzyna.
- nie musisz bardzo martwić się o stan benzyny w baku (nie zalecam, ale można też jeździć bez benzyny)
- dodam jeszcze, że nic nie buczy po przełączeniu na gaz (nawet sprawną pompę słychać).

Przy przełączaniu z gazu na benzynę raczej nie ma tak, że auto gaśnie, bo zawsze zapalam na benzynie, a po przełączeniu na gaz benzyna zostaje w rurkach, więc spada tylko w nich ciśnienie.
Oczywiście po przełączeniu na benzynę (na wolnych obrotach) obroty lekko spadają, żeby zaraz wzrosnąć. Robię przegazówkę i na spadających obrotach przełączam na benzynę.

Mam pytanie - jeśli przy jeździe na Pb przy wyprzedzaniu przekaźnik od pompy paliwa zawiedzie i wyłączy ci pompe?

Edytowane przez Krzychup dnia 07-02-2011 20:40

Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-02-2009 11:05
Awatar
leszko88
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2009 15:06
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 14.07.2007 18:52
Skąd: -

paliwo nie krąży ci po wężach, więc oszczędność węży, zaworów, powrotu;

ktoś zna nominalną wytrzymałość w/w rzeczy w celu wyliczenia o ile zostanie przedłużona ich żywotność?
sam nie wiem co gorsze,ciągle tłoczące pompa która utrzymuje stałe ciśnienie w przewodach i chłodzi wtrysk/listwe wtryskową oraz utrzymuje ciągłą gotowość do jazdy na Pb czy taka huśtawka ciśnienia ktorą funduje nam odcięcie pompy?

oszczędzasz prąd, bo masz wyłączoną pompę elektryczną;

ile tego prądu zostanie oszczędzone? przydałby się jakiś wzór/oblicznenie.

w razie uszkodzenia przewodów benzynowych, wtryskiwacza, odcięcia benzyny przy pracy na gazie nie ucieka ci benzyna.

zgadzam się całkowicie Smile

Mam pytanie - jeśli przy jeździe na Pb przy wyprzedzaniu przekaźnik od pompy paliwa zawiedzie i wyłączy ci pompe?

będzie to wypadek losowy niezawiniony przez człowieka.każda nieuprawniona ingerencja w układ elektryczny/elektroniczny auta może skutkować odmową wypłaty odszkodowania jeśli istnieje podejrzenie że w/w ingerencja mogła być przyczyną kolizji/wypadku,firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania.podobnie jak z zenonami (xenonami),jeśli takie posiadasz a doprowadzisz do wypadku poprzez oślepienie pojazdu nadjeżdzającego z przeciwka,raz że nie dostaniesz odszkodowania z polisy,dwa możesz być ciągany przez poszkodowanego po sądach z powództwa cywilnego.



www.motostat.pl/user_images/1447/icon4.png
...nigdy nie kłóć się z głupcem. najpierw ściągnie cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 250000km
 
tomqu
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2009 15:36
Awatar


Postów: 464

Data rejestracji: 29.07.2007 13:58
Skąd: -

Ja jeżdżę na gazie już półtora roku i nie mam odciętej pompy ostatnio musiałem wymienić bo z mojej winy się chyba zatarła. Ale ze to trochę potrwało jeździłem 3 miesiące w zimie bez Pb co było okropne gdyż przy ujemnych temperaturach parownik zamarza i jest baaardzo ciężko zapalić ( chyba z 20 razy rozładowałem aku ) a na Pb pięknie odpala. Poza tym to żadna oszczędność a uciążliwe strasznie. Także moim skromnym zdaniem nie polecam odłączania pompy.

Edytowane przez tomqu dnia 20-02-2009 15:36

Moje auto: Clio II Ph1 dti RXE, diesel, 220000km
 
Krzychup
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2009 17:33
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

leszko88 napisał/a:
paliwo nie krąży ci po wężach, więc oszczędność węży, zaworów, powrotu;

ktoś zna nominalną wytrzymałość w/w rzeczy w celu wyliczenia o ile zostanie przedłużona ich żywotność?
sam nie wiem co gorsze,ciągle tłoczące pompa która utrzymuje stałe ciśnienie w przewodach i chłodzi wtrysk/listwe wtryskową oraz utrzymuje ciągłą gotowość do jazdy na Pb czy taka huśtawka ciśnienia ktorą funduje nam odcięcie pompy?

Wiadomo, że pod wpływem ciśnienia węże się rozciągają. Gdy masz odłączoną pompę w wężach panuje niższe ciśnienie, przez co oszczędzasz węże, połączenia. Nie napiszę ci ile godzin/dni/lat zaoszczędzisz, bo nie wiem, czy ktoś jest w stanie to wyliczyć. Dla mnie ważne jest, że w wężach panuje niskie ciśnienie, więc powinne wytrzymać dłużej. Smile
Paliwo krążąc po układzie dociera chyba tylko do początku wtrysku, a chłodzony jest on dopiero gdy wtryskuje paliwo, więc wtryskiwacza nie chłodzi. Od czego listwa wtryskowa się nagrzewa? Jeśli od ciśnienia przepływającego paliwa, to przy odłączeniu paliwo nie przepływa - listwa się nie nagrzewa.
Jeśli chcesz co chwilę przełączać z gazu na benzynę, to faktycznie będziesz miał huśtawkę ciśnienia. Ja ZAWSZE zapalam na benzynie i od momentu przełączenia na gaz do zgaszenia silnika nie włączam benzyny. Często robię trasy 5-10 minutowe, ale czasem jadę 3 godziny i przez 3 godziny nie włączam benzyny, więc po co mi gotowość do przełączenia na benzynę? Smile

oszczędzasz prąd, bo masz wyłączoną pompę elektryczną;

ile tego prądu zostanie oszczędzone? przydałby się jakiś wzór/oblicznenie.

Poszukałem trochę na internecie i znalazłem wartości od 0.6A (troche mało prawdopodobne) 5A do nawet max 9.67A. Światła mijania (nie licząc postojówek i podświetlenia) mają 55W, czyli 55W/12V=4.5A
Alternator - prąd przy 1250obr/min - prąd przy 3000obr/min - prąd przy 6000obr/min
60A - 5A - 53A - 60A
70A - 5A - 62A - 70A
90A - 5A - 76A - 90A
Gdzieś jest temat o jeździe ekonomicznej i chyba w niej nie przewidzieli 3000 obr/min Smile Sam przez słabe ładowanie (za dużo krótkich tras) musiałem wymienić akumulator, więc podczas stania w korku i jazdy na niskich obrotach prąd pobierany jest z akumulatora. Wyłączona pompa - mniejszy pobór prądu z akumulatora.
Mam pytanie - jeśli przy jeździe na Pb przy wyprzedzaniu przekaźnik od pompy paliwa zawiedzie i wyłączy ci pompe?

będzie to wypadek losowy niezawiniony przez człowieka.każda nieuprawniona ingerencja w układ elektryczny/elektroniczny auta może skutkować odmową wypłaty odszkodowania jeśli istnieje podejrzenie że w/w ingerencja mogła być przyczyną kolizji/wypadku,firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania.podobnie jak z zenonami (xenonami),jeśli takie posiadasz a doprowadzisz do wypadku poprzez oślepienie pojazdu nadjeżdzającego z przeciwka,raz że nie dostaniesz odszkodowania z polisy,dwa możesz być ciągany przez poszkodowanego po sądach z powództwa cywilnego.


Umowy są tak skonstruowane, żeby firmy mogły szukać powodu, aby nie wypłacić odszkodowania. Zamontuj (podłącz nowe kable elektryczne) sobie radio we własnym zakresie i to też bedzie ingerencja w instalację. (tato kupił nowe auto i montaż instalacji radiowej musiał zlecić w serwisie za DROBNĄ opłatą Smile) Pomijam montaż centralnego, ele szyb, lusterek, alarmów, które robimy sami, a to tylko elektryka! A gdzie mowa o układzie hamulcowym, zawieszenia, kierowniczym, przy którym każdy robi sam w garażu, a nie jedzie do serwisu... Smile

Wybór należy do Ciebie. Nikogo nie zmuszam do zakładania odcięcia.
Mam założone u siebie od 30 maja 2005 roku i przez ten czas zrobiłem ok 61 tys km na gazie. Założyłem odcięcie u taty w aucie (Fiat Panda) i u szwagra (R19). U mnie i u taty nie zauważyliśmy żadnych niepokojących zachowań. Szwagier podobno zauważył, że Renia dłużej musi kręcić żeby zapalić, ale po wyciągnięciu odcięcia nic się nie zmieniło - ten typ tak ma Smile

Dodam na koniec, że w baku mam zawsze trochę benzyny i nie dopuszczam do zapalenia się kontrolki. Ostatnio kupiłem środek do czyszczenia wtrysków, ale i w Pandzie i u mnie nic się nie poprawiło - tzn jeździ dobrze jak dawniej - Kapuśniaka mogę dogonić Grin

Pozdrawiam, Krzychu.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
leszko88
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2009 18:48
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 14.07.2007 18:52
Skąd: -

Dzięki za dobry wzór na oszczędzanie po odcięciu pompy Smile

takie argumenty to ja rozumiem.

wiemy jakie są firmy ubezpieczeniowe,z drugiej strony to nie firmy charytatywne,nie ma się co dziwić.

nie jestem przeciw montowaniu takiego odcięcia,nie jestem też za.każdy wybiera to co mu najbardziej pasuje i bierze za to pełną odpowiedzialność.


tomqu - jesteś moim idolem na dzisiejszą noc Smile

jeździłem 3 miesiące w zimie bez Pb co było okropne gdyż przy ujemnych temperaturach parownik zamarza i jest baaardzo ciężko zapalić



pozdrawiam,leszko.

Edytowane przez leszko88 dnia 20-02-2009 18:49
www.motostat.pl/user_images/1447/icon4.png
...nigdy nie kłóć się z głupcem. najpierw ściągnie cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 250000km
 
Kop
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2009 20:17
Awatar


Postów: 738

Data rejestracji: 03.01.2008 16:47
Skąd: wielkopolskie
Słupca

Ja mam odcięcie i głównie dlatego że pompa nie musi niepotrzebnie pompować paliwa o przewodach i prądzie nie wspominając. U mnie przy przełączaniu znaczącej różnicy nie czuć a już napewno nie podczas jazdy Wink to jest elektryka i wszystko dzieje sie mega szybko Wink. Ale jak kto woli Wink.

Z kobietą można spać Wink Renówka stoi w garażu a ty nie śpisz tylko myślisz Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
misiek_Pt
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 20-02-2009 20:29
Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

a u mnie pompa podje paliwo cały czas. nawet podczas pracy na lpg. a ja mam zrobione ze odłącza mi wtryskiwacz paliwa a paliwo jest cały czas w obiegu i krąży sobieSmile

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
misiek89144
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 25-02-2009 13:25
Awatar


Postów: 294

Data rejestracji: 30.10.2008 18:44
Skąd: -

takie pytanie czy mozna zalozyc ten sam przekaznik co jest tam zalozony od pompy bo mam takie same wolne i nie wiem czy moge ich uzyc

lukasz89144

Moje auto: Sentyment do R19 pozostaje ale obecnie Renault Laguna 2ph1 2.0 16V IDE przedtem laguna 1ph1, benzyna+LPG, 162000km
 
maestro
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 25-02-2009 15:11
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

tak. jeśli znasz układ pinow.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Krzychup
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 25-02-2009 17:16
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

misiek89144 napisał/a:
takie pytanie czy mozna zalozyc ten sam przekaznik co jest tam zalozony od pompy bo mam takie same wolne i nie wiem czy moge ich uzyc


Do odłączenia pompy musi być taki, co ma dodatkowy styk, który jest zwarty przy wyłączonym przekaźniku - numer 87a w pierwszym poście na zdjęciu. Jeśli masz taki z tym stykiem, to możesz zakładać.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
jasio
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 25-02-2009 20:31
Awatar


Postów: 852

Data rejestracji: 07.10.2005 22:25
Skąd: -

dlaczego warto założyć odcięcie:
1 - raz pękł mi wąż paliwa i pompa wylała na asfalt 20 litrów PB (ok pół baku) pomyślałem ok zdarza sie.
2 - pompa paliwa zaczęła sie zawieszać aż w końcu nie za startowała mimo tego że w baku nie było nigdy mniej niż 1/3 konsekwencją tego był zakup nowej 180zł plus wywalenie baku w celu jej wymiany.

A ja wpiąłem się przekaźnikiem w kable idące do pompy za tylną kanapą, zasilanie (przekaźnika odcięcia pompy) pociągnąłem od przekaźnika otwierającego zawór na butli lpg.

Grudziądz

rok prod. 1991 maj

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
 
maestro
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2009 23:13
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

tylko osioł nie zmienia zdania. pompa powinna pracować cały czas, stąd wymóg aby nigdy nie jeździć na rezerwie. pompa pracując musi być chłodzona i smarowana paliwem, a jak jest go mało to szybko można ją wykończyć. patent dobry dla taryfiarzy (oszczedzają na wszystkim) ale nie dla normalnego kowalskiego - takie jest moje zdanie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
GrzesiekLca
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2009 11:22
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Ja w mojej 16v miałem tak,że dopiero po przełączeniu na LPG odcinało pracę pompy

+ jest taki, że auto zawsze na Pb pojedzie,nawet jak się kabelek czy coś odłączy

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
szczepansz93
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2012 23:57
Awatar


Postów: 126

Data rejestracji: 20.08.2011 22:22
Skąd: podlaskie
Wasilków

A ja mam takie pytanko. Na rys. 6, to w te kable trzeba się "wpiąć" tak żeby były te nasze dorabiane jak i te co były wcześniej, czy te przewody przy reduktorze ucinamy, i dopiero podłączamy te nasze co idą do przekaźnika ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 208000km
 
maestro
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2012 23:58
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

przy reduktorze? z reduktora bierzesz sygnał więc nie zmieniasz biegu istniejącej instalacji. A po drugiej bedzie Ci wariować auto (wielopunkty tak mają). Musiałbyś pod kanapą bezpośrednio to zamontować.

A na koniec - nie polecam tego robić.

Edytowane przez maestro dnia 30-03-2012 23:59
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
szczepansz93
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2012 21:50
Awatar


Postów: 126

Data rejestracji: 20.08.2011 22:22
Skąd: podlaskie
Wasilków

Na chęciach tylko pozostało u mnie ;p Jak mi powiedzieli w sklepie obok że nie mają przekaźników to odechciało mi się znów jeździć szukać i zostawiłem jak jest ;p

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 208000km
 
sewiolo
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2012 16:54
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 26.08.2010 22:07
Skąd: świętokrzyskie
Kielce

Polecam odciecie pompy bardzo dobra rzecz a i oszczednosć na prądzie.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 214450km
 
maestro
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2012 18:42
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@sewiolo Żadna oszczędność ale jak kogoś nie stać żeby mieć zawsze 1/4 baku to na rower albo MPK niech sie przesiądzie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
sewiolo
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2012 20:30
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 26.08.2010 22:07
Skąd: świętokrzyskie
Kielce

w sumie to masz racje pozdro

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 214450km
 
Krzychup
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2012 21:48
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

maestro napisał/a:
@sewiolo Żadna oszczędność ale jak kogoś nie stać żeby mieć zawsze 1/4 baku to na rower albo MPK niech sie przesiądzie.


Po co miałeś światła do jazdy dziennej zamontowane w PH1?
www.renault19.pl/images/galleryforusers/user_6931/dsc03264_t2.jpg


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: