Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 02-05-2010 19:01 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Tylko wskaźnik benzyny? Jak tylko to kolejny element który moze kierować przyczyne na uszkodzenie jakiejś ścieżki w zegarach.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 02-05-2010 19:01 |
blade91 |
Dodany dnia 02-05-2010 19:07 |
Postów: 74 Data rejestracji: 02.05.2010 17:56 Skąd: - |
tak, tylko wskaźnik benzyny i obrotek mi nie działa, wspomnę też że w przeciwieństwie do obrotka wskazówka benzyny leży cały czas nieruchomo, zdziwiło mnie to gdy podczas składania zegarów bo wymieniałem podświetlenie, (przed tą wymianą też nie działała wskazówka) niepodączyłem kostki z lewej strony tej nad prędkościomierzem to wskazówka benzyny po włączeniu zapłonu pokazała full bak. czyli wnioskuję że mechanizm tej wskazówki może być ok. no ale niewiem.. co myślicie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 179800km
|
maestro |
Dodany dnia 02-05-2010 19:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Owszem. Obwód masy był zamknięty przez nieodpowiednie obwody, dlatego wskaźnik poszedł na maxa. Typowe.
W lewej kostce jest masa na całe zegary. Jak zniknie masa lub kostka jest nie podpięta to sie jaja dzieją. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
s_konrad |
Dodany dnia 06-05-2010 19:48 |
Postów: 647 Data rejestracji: 28.04.2007 22:54 Skąd: lubelskie Chełm |
@blade91: w kwestii obrotka spróbuj tego co ja. Zamień kabelek bo on się (nie wiem dlaczego) ale albo uwala całkiem albo ma duży opór i jest kicha. U mnie jak sprawdzałem na ciągłość przewodu to był OK, ale jak podpiołem omomierz to juz ***. miał ponad 120 Ohm! i być może to tłumiło impulsy. Tak czy siak po zamianie kabelka obrotek działa.
Pozdrawiam Były R19 RN sedan C3J, R19 RT Htb 5D F2N, R19 RN HTB 3D C3J, Renault Safrane 2.2 RN 5D Renault Laguna 2.0 F3R, Renault Megane 1,4e RT,
Jest Renault Laguna 2,0 F4R Millenium Moje auto: Renault Laguna, benzyna+LPG, 335000km
|
Hubert77 |
Dodany dnia 03-06-2010 23:51 |
Postów: 25 Data rejestracji: 20.01.2010 22:42 Skąd: - |
@s_konrad: kolego pomoz mi z tym obrotomierzem... Niemam juz nerwow na niego... wytlumacz mi gdzie mam znalezc te "piny" i jak to zrobic z tymi kablami...:/ jak bedziesz mogl to napisz mi na gg. z gory dzieki
Bylo r19 -------->>>>>>> jest Megane coupe
Moje auto: Megane coupe:), diesel, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 03-06-2010 23:57 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Przeczytaj temat od początku.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kuna_84 |
Dodany dnia 14-01-2011 08:46 |
Postów: 20 Data rejestracji: 20.02.2009 14:21 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
czarny motyl pisal ze nie ma wyjscia na obroty wystarczy wyprowadzic przewod z z jednego uzwojenia ze stojanu tzn w stojanie masz 3 powiedzmy "cewki" wystarczy z jednej wzaść sygnał na obrotomierz i powinno działac Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 14-01-2011 09:57 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
to żeś odkopał Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
kuna_84 |
Dodany dnia 15-01-2011 17:32 |
Postów: 20 Data rejestracji: 20.02.2009 14:21 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
nie rozumiem stwierdzenia co "odkopalem" zle napisalem? Treść dodana dnia 15-01-2011 17:33: chyba ze chodzi o date postu hehe Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 270000km
|
|
|
Cierny21 |
Dodany dnia 07-02-2011 18:57 |
Postów: 3 Data rejestracji: 22.01.2011 21:23 Skąd: - |
Witam, podlaczam sie do tematu:
zmienilem zegary na te z obrotomierzem i ten ani drgnie. kabelek nr. 8 (kolor bialy i czarnym paskiem) na kostce 13 pinowej jest podlaczony. mam stara cewke butelkowa jak na zdjeciu nr 1. ktos pomoze co mam dalej zrobic skad mam pociagnac kabel i gdzie go podlaczyc Edytowane przez Cierny21 dnia 07-02-2011 18:59 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 147000km
|
TheRoman |
Dodany dnia 20-02-2011 16:23 |
Postów: 6 Data rejestracji: 06.04.2010 13:12 Skąd: - |
Również noszę się z zamiarem wymiany zegarów na te z obrotomierzem i mam 2 pytania. Po pierwsze czy w Phase II 1.9d 1994r. wyprowadzona jest kostka do obrotomierza? I czy jest możliwość zostawienia licznika przebiegu. Nie po myśli mi jest wymiana licznika z zacnymi 160tyś km na jakiś z 250tyś Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 152000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 20-02-2011 16:34 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jeśli nie masz obrotomierza w starych zegarach to odpada. ale w nowych o ile są SAGEMa a nie VEGLIA to da sie przestawic łatwo przebieg w pare chwil.
kostka od obrotomierza? nie ma takiej. przewód od obrotomierza masz na pewno. kwestia - musisz spojrzec na alternator czy po za dwoma przewodami przykreconymi do niego i po za jedną kostką na dwa przewody masz jeszcze jeden styk na wsuwke na nim jesli tak to jestes w domu jeśli nie to bieda. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
TheRoman |
Dodany dnia 21-02-2011 15:24 |
Postów: 6 Data rejestracji: 06.04.2010 13:12 Skąd: - |
na początku tematu była mowa o kostce i tak się zasugerowałem. zaglądałem do alternatora i jak się okazuje ma ten styk od którego nawet odchodzi kabel. tylko co to za kabel i do czego on prowadzi? (przepraszam za głupie pytania ale jeśli o to chodzi jestem kompletnym laikiem) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 152000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 21-02-2011 17:43 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jeżeli jest pojedynczy kabel na wsuwke to wystarczy że podmienisz zegary i wszystko powinno działać
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
TheRoman |
Dodany dnia 21-02-2011 20:46 |
Postów: 6 Data rejestracji: 06.04.2010 13:12 Skąd: - |
A teraz się pochwalę. Udało mi się wyciągnąć stare zegary bez obrotomierza (co nie jest proste bez regulowanej kierownicy) i podłączyć "nowe" z obrotomierzem w celu sprawdzenie czy wszystko gra. Niestety po podłączeniu, wskazówki migaczy świecą się cały czas, a migają tylko po włączeniu kierunkowskazu, natomiast podświetlenie tarczy obrotomierza nie działa mimo dobrych żarówek. Poprzedni właściciel zarzeka się, że wszystko działało jak należy (nie wiem na ile można wierzyć). Wiec w czym może być problem? Po drugie licznik przebiegu jest Sagema i chciałem się dowiedzieć jak go cofnąć o 30 tyś, żeby przebieg zgadzał się z rzeczywistym.
Z góry dzięki za pomoc Odłączyłem nowe zegary i dopiero zobaczyłem rzecz niepokojącą: http://www.fotosi...043ba.html http://www.fotosi...ba878.html To może być tego wina? Jeśli tak to czy można z tym się samemu np. z pomocą lutownicy uporać? Edytowane przez TheRoman dnia 02-03-2011 21:07 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 152000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 02-03-2011 23:42 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
ta krecha martwi. jak jest mocna i nie ma przejscia miedzy ścieżkami sprobuj zastąpić ten kawałek przewodem/przewodami.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
sebastianwaski |
Dodany dnia 03-03-2011 05:56 |
Postów: 61 Data rejestracji: 12.02.2011 16:55 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
Witam pisze w sprawie martwego obrotomierza wyjalem wczoraj zegary, odkrecilem sam obrotek przelecialem po lutach lutownica. I nadal nie dziala. Czy jest moze jakis sposob na sprawdzenie na "sucho" tego obrotomierza? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
|
Robsajson |
Dodany dnia 29-05-2011 23:24 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Witam wszystkich.
Od kilku dni jestem posiadaczem Renówki z 92 roku sprowadzonej 4 lata temu z Niemiec.Staram się ogarnąć temat z kilkoma usterkami,które są błache ale potrzebuje pomocy z obrotomierzem bo nie wiem co jest grane.Ogólnie to obrotomierz jest martwy i widzę ,że to częsta usterka. Wyczytałem na forum ,że odpowiedzialnym pinem jezs ten z numerem 8 a sygnał z modułu zapłonu jest wyprowadzony zielono-żółtym przewodem.Proszę mi powiedzieć jaki zakres napięć stamtąd wychodzi.Wszystko sprawdziłem lecz mój miernik padł i mam do dyspozycji jedynie próbówkę więc chciałem zaaranżować żarówkę do sprawdzenia czy w ogóle jest na tym przewodzie jakieś napięcie.To zostało mi tylko do sprawdzenia w sumie bo sam układ w liczniku i obrotomierz już sprawdziłem i jest niby ok.Elementy układu scalonego są sprawne i na samej płytce jest podane napięcie,po podłączeniu bateri 3 voltowej do cewki obrotomierza wskazówka wychyla się i wskazuje 4000 obr. Nie wiem po co francuzi zdecydawali się na 13 pinową wtyczkę skoro jest w niej wykorzystanych tylko kilka pinów. Powiedzcie mi czy w module zapłonu zdarza się ,że czujnik odpowiedzialny za sygnał puszczony do obrotomierza pada?A jak tak to czy jest elementem wymiennym czy jest całością z modułem? To chyba tyle pytań Pozdrawiam Edytowane przez Robsajson dnia 29-05-2011 23:40 Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
maestro |
Dodany dnia 30-05-2011 11:12 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Robsajson: zaczne jak zwykle od końca. Po co jest kostka 13pinowa? ano po to ze nie masz najbogatszej wersji i wszystkich kontrolek po prawej stronie aktywnych. ta kostka też posiada sygnal w wersjach 16V do wskazywania ciśnienia oleju na odpalonym silniku - i takim sposobem kostka sie zapelnia ;]
Skoro twierdzisz ze zegary są oke (bo ja nie bardzo nadal) to puść przewód bezpośrednio z cewki do kostki na pin 8. Nie ma tu żadnego modułu tylko jest cewka zaplonowa zintegrowana. Czujnik odpowiedzialny za sygnał jest na skrzyni biegow, ale gdyby on szwankowal to byś nie odpalił auta (brak iskry). Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Robsajson |
Dodany dnia 30-05-2011 11:38 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Dzięki za odpowiedź.Później podłącze się bezpośrednio z cewki i zobaczę czy zadziała.Co do wyposażenia to elektryczny jest tylko rozrusznik i szyberdach Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |