29 Marca 2024 07:05:23
Zdjęcia użytkowników
ramess Lesiu11
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Regeneracja tylnej belki dwudrążkowej 
lolek
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2007 12:29
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

Witam wszystkich,
Postaram się w miarę dokładnie opisać całą naprawę:
Na początek wybieramy się do jakiegoś dobrze zaopatrzonego sklepu lub hurtowni z częściami i orientujemy się czy dane części są dostępne czy trzeba zamawiać. Na pewno trzeba zamówić zestaw naprawczy (dwa łożyska, dwie tuleje i uszczelnienie metalowo gumowe) koszt 90zl, ja wymieniałem również silentbloki(metalowo gumowe tuleje) koszt 34zl sztuka, do tego kupowałem jeszcze przewod hamulcowy 14zl, sruby utwardzane do drążka 4szt z nakrętkami samokontrujacymi 3zl kmpl, bo tamte się pourywaly wszystkie przy odkrecaniu, do tego 30zl kosztowalo mnie dotoczenie u tokarza rur na wymiar do nabijania tulei i łożysk( te lozystka i tuleje maja bardzo cienkie ścianki – 1,5mm –dlatego polecam dorobic takie nabijaki z rur – mierzymy wewnętrzny wymiar tulei i toczymy otwor w rurze na wymiar powiekszony o ok. 0,3mm. Potem mierzymy zewnętrzny wymiar łożysk i toczymy rury z zewnatrz na taki wymiar jak lozyska tylko pomniejszony o ok. 0,3mm, jak rozpołowicie belke to będzie wszystko jasne dlaczego tak a nie inaczej. Wazne aby powierzchnie które bada uderzaly w łożysko lub tuleje musza być idealnie gładkie i proste).
W moim przypadku wyglądało to tragicznie po rozpołowieniu belki, poniewaz jeździłem dosc długo z taka stukajaca i trzeszczaca belka – ok. pol roku - , po rozpołowieniu okazalo się ze jest tam jeden wielki syf, rdza, zgnilizna, z łożysk i tuleji zostalo niewiele, taki cienkie ścianki ok. 0,3mm, były ubytki w belce, jakies wżery, byłem przerażony, przekonany ze nie da się tego zrobic i będę musial kupic jakas uzywana belke. Pomagal mi znajomy, powiedział sprobujemy zobaczymy. Wzialem się za czyszczenie i jakos się udalo &#61514Wink))))))))))))))

Osobiście polecam wyjac cala belke. Zaczynamy od podniesienia samochodu(ja robilem to bez kanalu, podnosiłem tylko tyl) na odpowiednia wysokosc – ok. 1metr nad ziemia miałem tylny zderzak – odkręcamy Kola, potem bębny i wypinamy linke od recznego. Probujemy odkręcić przewody hamulcowe, - przy cylinderkach, lub jeśli się nie da to na nastepnym łączeniu. Ja uszkodzilem jeden przewod, dlatego trzeba się z tym liczyc. Podstawiamy słoiczki, albo jakies naczynia żeby plyn sobie powoli ściekał, lub zatykamy jakos przewod, żeby nie cieklo. Potem zabieramy się za odpowietrzniki, tzn sprawdzamy czy da się je wykręcić, jeśli tak to super, jeśli nie to trzeba cos kombinowac, ja po prostu rozwierciłem odpowietrznik, nagwintowałem gwintem 7mm i wkręciłem srube (odpowietrzałem potem przez przewod hamulcowy i hamulec jest ok.). teraz odkręcamy sruby mocujące belke do podwozia i mamy już belke zdjeta. Odkręcamy teraz drążek (taki dlugi cienki pret) i belka da się rozpołowić na dwa elementy. Mierzymy teraz odległości na jakich znajduja się lozyska, tuleje i uszczelnienie, po to aby nabic pozniej nowe elementy na to samo miejsce.

Ta czesc dotyczy wymiany silentblokow, kto ich nie wymienia nie musi czytac &#61514Wink))))))))

Jeżeli wymieniamy silentbloki, ja osobiście polecam bo to niewielki koszt i nie duzo pracy. Należy zaznaczyc polozenie mocowania do podwozia względem belki. Robimi liniowe nacięcie na dwóch elementach, kiedy mammy zaznaczone polozenie, zdejmujemy plastikowe zaślepki i wybijamy drazek z srodka, za pomoca ściągacza od zewnętrznej strony belki, lub poprzez wybijanie drazka wybijakiem i mlotkiem od strony wewnętrznej, potem pamiętamy polozenie elementu mocującego względem belki, ponieważ, po wyjeciu drazka polozenie to uleglo zmianie, można robic sobie fotki albo rysowac, chodzi tu glownie o kąt pomiedzy tym elementem który jest przykrecany do podwozia, a tym elementem na którym jest kolo. Teraz rozwalamy silentbloka, przecinakiem lub czyms takim, u mnie były zuzyte to recznie rozwaliłem, zostaje nam pozbyc się tych metalowych tuleji otaczających gume. W tej czesci gdzie tuleja jest wewnatrz Zrobiłem to poprzez nacięcie brzeszczotem, a potem mlotek i ostry przecinak i rozwalamy to sobie. Tam gdzie mamy tuleje na zewnatrz, nacinamy fleksem, kiedy scianka będzie cienka, to mlotkiem i przecinakiem delikatnie stukamy, powinno pękać. Starac się nie zrobic zadnych zadziorow. Teraz oczywiście należy lekko przeczyścić powierzchnie, posmarwac olejem i bierzemy się za nabijanie slientblokow. Najpierw wbijamy slientbloka w ten krótszy element, poniewaz tam jest ogranicznik, a potem ten element z slintblokiem nabijamy na belke pod odpowiednim katem, który mielismy wczesnienj pamiętać i do odpowiedniego miejsca, teraz wbijamy drazek ten z frezami, wczesniej wszystko dobrze nasmarowac, smarem lub olejem. Należy pamiętać o odchyleniu tego elementu do odpowiedniego polozenia kąta, który wczesniej mielismy zaznaczyc poprzez nacięcie. Drazek wkladamy tak, ze ta strona z gwintem ma być od strony zewnętrznej belki. Wbijamy go do konca, tam jest ogranicznik. Silentbloki zrobione &#61514Wink)))))))))))))))
Gdyby się okazalo ze po zalozeniu belki samochod jest za nisko lub za wysoko to należy wyjac ten drazek z frezami i przestawic o jeden zabek w odpowiednia strone, da się to zrobic bez wyjmowania belki. Opisane jest to dokladnie gdzie tu na forum w jakiejs instrukcji. Ale jeżeli zaznaczymy te położenia tak jak pisałem, zachowamy stare katy i pozniej złożymy wzgledem tych polozen to nie ma szans żeby było cos nie tak.
**********************************************************************
Na krótszej czesci belki mamy tuleje, aby je zdjąć najlepiej powoli stopniowo szlifowac fleksem, kiedy już scianka bedzuie cienka stuknąć, mlotkiem, albo przecinakiem i powinna tuleja pęknąć. Z łożyskami robimy tak: najpierw je lekko nacinamy brzeszczotem, potem mlotek, ostry śrubokręt lub przecinak i rozwalamy ściankę lozyska, potem wydlubujemy pozostałości. To łożysko które jest gleboko trakujemy dlugim ostrym śrubokrętem lub zaostrzonym pretem i mlotkiem probujemy je rozpołowić. Należy starac się aby nie zrobic żadnych zadziorow na powierzchni belki, ponieważ pozniej przy nabijaniu nowych elementow mogą nam popękać ( sa bardzo cienkie). Teraz należy przeczyścić powierzchnie drobnym papierem i włożyć te dorobione przez nas tuleje, one maja mniejszy lub wiekszy wymiar, wiec powinny w miare luzno tam wchodzic, jeśli jest ciasno to znaczy ze cos tam jeszcze jest i trzeba jeszcze poczyścić. Ja moja zardzewiala musialem dosc długo czyścić, najpierw grubym papierem, potem cieńszym, ale się udalo, drobnymi ubytkami nie ma co się przejmowac, ponieważ lozyska i tak pracuja na tulejach, wazne aby nic nie wystawalo ponad powierzchnie na które będziemy nabijac nowe elementy. Teraz polowki belki w imadlo i zaczynamy nabijac lozyska i tuleje. Smarujemy olejem wszystkie powierzchnie, do srodka to na ścianki należy wiecej nalac, aby sobie ściekło na dol.

UWAGA bardzo wazne! najpierw nabijamy to uszczelnienie gumowe !!!!!!!!!

ja niestety zapomniałem i po nabiciu tej większej tuleji nie było już ratunku, naszczescie dopasowaliśmy takie gumowe oringi grubości ok. 5mm, włożyliśmy dwa i jest moim zdaniem jeszcze lepsze to niż ta uszczelka gumowa &#61514Wink)) wbijamy te tuleje i lozyska za pomoca dotoczonych nabijakow. Pamiętajcie, powoli i w miare delikatnie, aby nic nie uszkodzic. Lozyska dodatkowo jeszcze smarem zawaliłem i cale to wnetrze smarem wysmarowałem, aby zabezpieczyc to lepiej. A teraz powoli skladamy dwie polowki, przykrecamy ten drazek na 4 sruby no i dalej to czynności w kolejności odwrotnej do demontażu. Na koncu należy odpowietrzyc hamulce. i……… mamy ok. 400zl w kieszeni zaoszczędzone. W sumie koszt czesci ok. 200zl, a za taka regeneracje mechanicy krzycza sobie ok. 600zl. Uzywanej belki nie polecam kupowac, ponieważ tak naprawde nie wiadomo co kupujemy, a uzywka kosztuje ok. 250-300zl. Ja na mojej uzywanej pojeździłem nie caly rok. Wiec nas i tak to taniej wychodzi. Mam nadzieje ze komus się przyda to moje wypracowanie. Zdjęć nie wrzucam, podam maila.
lol
Zainteresowani piszcie na maila, chętnie pomoge i wysle zdjęcia. Teraz czeka mnie jeszcze wymiana nagrzewnicy, bo już się zimno robi, a nie mam zamiaru marznąć kolejna zime &#61514Wink)
Satysfakcja z efektu pracy i oszczednosci gwarantowana!
czas pracy w dwie osoby lacznie z czyszczeniem, i kombinowaniem z przewodami i odpowietrznikami ok 7h. moim zdaniem jezeli nie wynikna zadne dodatkowe problemy to w 4h mozna to spokojnie zrobic.
powodzenia !

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 31-07-2008 11:24
RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 07-10-2007 12:29
Awatar
lolek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 14:12
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

tak jak obiecalem. wrzucam foto i krotki opis do kazdego. tu mamy wyjeta belke

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 14:19
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

w przypadku gdy wymieniamy rowniez silentbloki, musimy wyjac drazek z belki, ktory bedzie pozniej na foto. zanim jednak do wyjmiemy nalezy zaznaczyc kąt wygiecia silentbloka. to zdjecie jest przed wyjeciem drazka. zaznaczylem ten kąt o ktorym mowilem, a ta kreska wyzej to po to aby wl;asnie tak zaznaczyc np brzeszczotem zrobic lekkie nacicie, badz punktakiem napunktowac , zeby wiedziec po djakim katem pozniej zlozyc. czyli robimy to przed wyjeciem drazka !!

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 14:25
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

a taki jest kąt po wyjeciu drazka. i w takim polozeniu musimy nabic pozniej ten element (z silentblokiem w srodku) na belke

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 14:29
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

aby wyjac ten drazek o ktorym byla wczesniej mowa, nalezy teraz dorobic sobie jakis smieszny sciagacz z dlugiej sruby 10mm i jakichs podkladek czy rurek, tuleji. i wyciagamy drazek. te punkty to po to aby pamietac o zaznaczeniu tego polzenia, io ktorym pisalem wczesniej. jest to konieczne poniewaz poznije jesli zle to zlozymy to bedziemy mieli samochod albo za niski albo za wysoki
lolek dodał/a następującą grafikę:
p1070476x.jpg

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 14:31
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

albo wybijamy go po rozpolowieniu belki poprosstu mlotkiem i wybijakiem. tu na zdjeciu jak widac jest dziura, czyli drazek juz wybity
lolek dodał/a następującą grafikę:
p1070485.jpg

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 14:34
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

na poczatku zapomnialem dodac, ze po wyjeciu belki, najpierw ją rozpolawiamy na dwie czesci, odkrecajac cztery sruby po obydwu stronach po dwie ( to te ktore mi sie pourywaly) ibelka jest w dwoch czesciach

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 14:36
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

tu mamy ten silentblok ktory mamy wymienic. demontaz opisamy wyzej w opisie
lolek dodał/a następującą grafikę:
p1070478.jpg

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 14:38
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

tak wyglada po wyjeciu

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 14:41
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

powyzsze zdjecia i opis dotyczyly wyminay silentblokow. teraz przechodzimy do lozysk. po rozpolowieniu wyglada to tak ( ale tylko w przypadku dobrej belki, bo ta na zdjeciach jest dobra, nietlukaca i nietrzeszczaca. moja wygladala duzio gorzej tak jak pisalem wczesniej)

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 14:44
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

na powyzszym zdjeciu mamy ten krotszy element na ktorym mamy uszczelnienie gumowo-metalowe i dwie tuleje roznej srednicy. poniezej na zdjeciu widok wnetrza tej dluzszej czesci. tu to duzo lozysko juz zdemontowane, ale w glebi widac to mniejsze lozysko a na samym koncu widac koniec drazka z frezami

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 15:02
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

a tak wygladaja lozyska i tuleje po demontazu. na czerwono widzimy dwa takie same lozyska. jedno z tej dobrej belki, drugie z tej bardzo rozwalonej. na niebiesko tuleje metalowo gumowa(zostal sam metal), na zolto tuleje. tego lozyska mniejszego ktore jest glebiej nie ma na zdjweciu, poniewaz go nie znalazlem w mojej belce, jakiies wióry tylko zostaly z niego
lolek dodał/a następującą grafikę:
p1070494x.jpg

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 15:04
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

ponizej dotoczone rury, o ktorych pisalem w opisie

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 15:08
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

no niestety do obejzenia powyzszego zdjecia nalezy monitor polozyc na boku Smile nie ma lekko. ta najdluzsza sluzy do wbijania lozyska tego mniejszego glebiej osadzonego, ta po lewej do nabijania tuleji tej mniejszej, a to po prawej do nabijania lozyska duzego i jednoczesnie do nabijania duzej tuleji.

a ponizej przyklad dotoczonej rury. ta akurat jest do nabijania tuleji

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 15:10
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

a tu ten wlasnie drazek z frezami

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 15:17
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

i ostatnie foto, ktore powinno byc wczesniej. ta czesc ktora wystaje powinna byc z gwintem wewnetrznym. zapomnialem dodac w opisie ze przy wkladaniu drazka nalezy odgiac element zaznaczony strzalka do takiego samego polozenia jak przed wyjeciem go(te katy o ktorych wczesniej wspominalem i rysowalem na czerwono). guma w silentbloku stawia spory opor (troche sily trzeba uzyc, imadla i jakiejs rurki do przedluzenia), ale przekrecamy ja po to , aby belka po zamontowaniu w samochodzie, pod wplywem jego ciezaru wroci do prawidlowej pozycji

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
lolek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 15:19
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

to chyba najwazniejsze fotki. wiem ze wyglada to dosc skomplikowania, ale chyba tylko przez to ze sie rozpisalem Smile

mam nadzieje ze komus sie to przyda.

zycze powodzenia Smile

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
Maciej_R21
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2007 15:29
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Cóz pozostaje tylko pochwalic, nie czytałem opisów ale mam nadzieje ze nie trzeba w nie ingerowac Smile.
 
Msl88
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2008 23:12
Awatar


Postów: 272

Data rejestracji: 06.05.2007 14:50
Skąd: -

Że tak sie wtrace. W przypadku zuzycia tych czopów na których siedza łozyska słyszałem o zastosowaniu tulei teflonowych zamiast łozysk. słyszał ktoś z was o takim rozwiazaniu?

Renault 19 1.9 D Chamade
Wink
Jet'aime Renault

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 267000km
 
forest
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 25-08-2008 21:32
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 06.07.2005 10:11
Skąd: -

A mnie właśnie zaczęło coś popiskiwać jak się jedzie powoli na nierównościach, takie żałosne piski jakby auto się ze mnie śmiałoSmile.
Na postoju jak ruszam autem na boki (delikatne ruchy) to piszczy jak diabli. Profilaktycznie wymieniłem amortyzatory tylnie bo miałem w garażu prawie nówki - więc pretekst do wymiany był dobry. Czyli wykluczyłem amory. Zlazłem pod auto i ruszałem tłumikami na wszelkie sposoby i raczej tez nie pochodzi odgłos z tłumików.

A zatem zostało tylko sprawdzić:
1. Łożyska kół tylnich - ale to wątpliwa sprawa.
2. Hamulce (bębny) - ale to również wątpliwa sprawa.
3. Belka skrętna,a dokładnie mówiąc to łożysko po środku belki.
Auto moje ma przebieg 170.000 kilometrów, belka dwudrążkowa.

Podejrzenie jest ,ze to belka siada!Sad niestety )

I teraz pytanie co zrobić:

1. Kupić belką na allegro za około 250zł+przesyłka z 50zł + montaż około 150zł = 450zł
Przy czym cholera wie co człowiek kupi-może się wysypać w każdej chwili i co wtedy.PORAŻKA

2. REGENERACJA belki. Dziś pytałem w zakładzie (mechanik). Koszt od 300zł do 700zł z montażem i częściami.

3. Dziś dzwoniłem do faceta co sprowadza belki z francji. Zaproponował mi kupno belki z montażem za 600zł.
Opowiadał mi,że belki są w bardzo dobrym stanie,że sam sobie mogę wybrać bo teraz ma 3 sztuki, że przy mnie rozbierze belkę i sobie obejrzę łożysko belki , a on ją jeszcze nasmaruje i założy.itd
Oferta wydaje się być atrakcyjna ale z drugiej strony smaru to ja sobie mogę sam wciepać do mojej belki i przestanie chichotać (piszczeć)belka.

Szczerze mówiąc pierwszą opcję nie biorę w ogóle pod uwagę (allegro).
Waham się pomiędzy REGENERACJĄ, a belką przywiezioną z kądś tam (podobno z francji).

Aha Autem chcę jeździć jeszcze minimum 2 lata, nie mam ochoty sprzedawać mojej RENATY bo ją KOCHAMSmile i jest moja.

Proszę co Wy myślicie? Co zrobić? Bo wybór trudny.

pozdrawiam
robert durlej
RENAULT 19 rok 93 F3n 1721cm

SKYPE: robertdurlej
Tel. 500 595352
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: