16 Maja 2024 09:19:16
Zdjęcia użytkowników
opeth666 kac_prowy_LCA
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Pytanie odnośnie silnika 
xXcarlossXx
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 18-10-2007 16:14
Awatar


Postów: 216

Data rejestracji: 15.10.2007 21:14
Skąd: -

Witam mam pytanko ostatnio kupilem renie 19 1.9d z urwanym paskiem rozrzadu.od czego zaczac naprawe? czy kupic pasek i zalozyc? czy najpierw trzeba sciagac glowice?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 18-10-2007 16:14
Awatar
WoZnY
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 18-10-2007 17:11
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Zakup nowy pasek, załóż go i spróbuj zakręcić wałem RĘCZNIE (tj. jakimś kluczem) Daj znać co wynikło, wtedy pomyśli się dalej, ale raczej nie byłbym optymistą.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
gajosk
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19-10-2007 18:27
Awatar


Postów: 182

Data rejestracji: 27.03.2007 21:33
Skąd: -

jeżeli był urwany pasek rozrządu to pewnie masz 2 lub więcej zaworów do wymiany... nie wiadomo co z prowadnicami, na pewno po zdjęciu głowicy trzeba będzie ją zawieźć do planowania...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 190000km
 
xXcarlossXx
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 19-10-2007 19:29
Awatar


Postów: 216

Data rejestracji: 15.10.2007 21:14
Skąd: -

od poprzedniego właściciela dowiedzialem sie ze jeden zawor jest zawieszony czy cos a drugi ma cos ze szklanka ,pewnie najlepiej odrazu glowice sciagnac czy co proponujecie?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 300000km
 
filippo
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-10-2007 21:08
Awatar


Postów: 21

Data rejestracji: 14.10.2007 23:17
Skąd: -

Pokręcić wałem możesz, da Ci to pewien obraz sytuacji (czy płakać już teraz, czy dopiero po zdjęciu głowicySmile )

Ale poważnie, po urwanym pasku (tym bardziej, że poprzedni właściciel przebąkiwał coś o zaworach, podejrzewał bym, że wie więcej niż mówi) w myśl zasady, że lepiej dmuchać na zimne zdjął bym głowice.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 410000km
 
gajosk
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 19-10-2007 22:36
Awatar


Postów: 182

Data rejestracji: 27.03.2007 21:33
Skąd: -

jeżeli mówił coś o szklance i zawieszonym zaworze to i tak musisz zdjać głowicę i sprawdzić wszystkie zawory... w różnych silnikach różne były sytuacje, w jednym gną się zawory, w innych się urywają, w jeszcze innych gną się tuż przy prowadnicach i trzeba sprawdzać stan prowadnic zaworów...
Na pewno musisz zdjąć głowicę, wymienić ten jeden(według poprzedniego właściciela) zawór i szklankę

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 190000km
 
xXcarlossXx
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2007 20:52
Awatar


Postów: 216

Data rejestracji: 15.10.2007 21:14
Skąd: -

a czy możliwe jest że uszkodzone sa takze tloki lub cos poza glowica? ile w najgorszym wypadku bedzie kosztowala naprawa? moge na naprawe silnika przeznaczyc max 1000 zl czy sie zmieszcze w tym przedziale? dalem ze te renowke nieduzo i mam nadzieje ze w tych pieniadzach da sie to zrobic

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 300000km
 
bienio
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2007 22:17
Awatar


Postów: 971

Data rejestracji: 30.07.2006 22:44
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

mysle ze 1000zl to chyba sie zmiesciszSmilezalezy od mechanika i stopnia usterki

Moje auto: MItsubishi GALANT EA5A 2,5 V6+ LPG:), benzyna+LPG, 259000km
 
gajosk
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2007 21:00
Awatar


Postów: 182

Data rejestracji: 27.03.2007 21:33
Skąd: -

najczęściej w R19 w przypadku zerwania paska krzywiły się zawory, czasami pękały szklanki... ale najczęściej nie były uszkodzone tłoki, pisze najczęściej bo może być taka sytuacja że któryś tłok miał jakąś wadę lub uderzenie było na tyle silne że uszkodziło tłok w dużym stopniu...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 190000km
 
xXcarlossXx
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2007 15:24
Awatar


Postów: 216

Data rejestracji: 15.10.2007 21:14
Skąd: -

hmmm chwilowo mam brak czasu zeby tam zagladnac ,mam jednak garaz z kanalem i pewnie to bede sam robil w pozniejszym czasie.jakie klucze sie przydadza i na co trzeba uwazac przy demontazu glowicy?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 300000km
 
solaris
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2007 23:29
Awatar


Postów: 643

Data rejestracji: 25.01.2006 11:35
Skąd: dolnośląskie
Brzeg Dolny

na nic nie trzeba uważać, acz kolwiek od strony rozrządu są upierdliwe śróbki które trzymają osłone rozrządu łacznie z głowicą, bedziesz musiał się tam nagimnastykować ... a tych śrubek tam troszke jest... jak byś wyciągał tłoki to wszystko gra, ae przy wkładaniu tłoków uważaj na dysze natryskujące olej na denko tłoka, ja właśnie jedną w taki głupi sposób ułamałem... i dzięki temu auto zmieniłem bo juz nie miałem siły wyciągać silnik by zmienić pierdułke za 30 zł hehe

r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx

Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
 
xXcarlossXx
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 25-10-2007 15:12
Awatar


Postów: 216

Data rejestracji: 15.10.2007 21:14
Skąd: -

a jakie klucze oprocz standardowych beda potrzebne?pierwszym problemem okazlo sie dla mnie waska 16 nasadowa:/

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 300000km
 
maestro-nieaktywny
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 25-10-2007 16:55
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

przy silniku, alternatorze, poduszkach silnika - wszędzie 16 są obecne
 
gajosk
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 25-10-2007 19:54
Awatar


Postów: 182

Data rejestracji: 27.03.2007 21:33
Skąd: -

do odkręcenia głowicy będzie potrzebny albo klucz 6 ampulowa(sześciokątna) albo
torx 45, a także w kilku miejscach może okazać się przydatna 13

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 190000km
 
xXcarlossXx
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-10-2007 15:42
Awatar


Postów: 216

Data rejestracji: 15.10.2007 21:14
Skąd: -

no zaczalem przy tym grzebac , odkrecilem pare drobnych rzeczy i mam pytanie: gdzie sie spuszcza plyn chlodniczy i czy trzeba odkrcac kolektor ssacy i wydechowy zeby sciagnac glowice?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 300000km
 
solaris
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 29-10-2007 20:47
Awatar


Postów: 643

Data rejestracji: 25.01.2006 11:35
Skąd: dolnośląskie
Brzeg Dolny

od kolektora wydechowego odkręcasz tylko rurę, od ssącego wszystkie węże które do niego dochodzą. a również musisz odkręcić podstawę z pompą wtryskową bo ez tego ani rusz.. kolektory wydechowy i ssący odkrecasz dopiero po zdjęciu głowicy bo nie przeszkadzają one przy zdejmowaniu.

r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx

Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
 
Msl88
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2007 10:23
Awatar


Postów: 272

Data rejestracji: 06.05.2007 14:50
Skąd: -

Płyn sie spuszca poprzez odkrecanie albo węza tego grubego na dole chłodnicy lub czujnika od elektowentylatora Polecam równiez zdjac cała chłodnice poniewaz automatycznie robi siewiecej miejsca w komorze silnika.
Do odkrecenia tych sróbek z boku i zdjecia rozrzadu polecam podlewarowac samochód od strony rozrzadu podłozyc cos pod silnik odkrecic łape silnika i opuscic samochód . Pamietaj o markowym zestawie kluczy Poniewaz torxy sa dosc delikatne żebys ich "nie wyslizgał" Kolejnosc odkrecania i dokrecania szpilek chyba znasz ? Po sciagnieciu głoiwy radzesprawdzic stan "komór wstepnych" Lubia pekac aha radził bym tez sprawdzic stan rozrusznika bo pózniej ciezko sie do niegodostac
Pozdrawiam

Renault 19 1.9 D Chamade
Wink
Jet'aime Renault

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 267000km
 
xXcarlossXx
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2007 21:31
Awatar


Postów: 216

Data rejestracji: 15.10.2007 21:14
Skąd: -

dzieki za wszystkie rady jak cos mnie znowu przystawi to dam znac Smile2

wlasnie odkrecilem glowice ,polowa plynu chlodniczego wyciekla w pierony no ale coz...Jeden zawor ma peknieta szklanke i blokuje go (tu zdjecie: http://www.fotosi...d1795.html ) zauwazylem takze ze sa rysy na cylindrach ale wygladaja na fabryczne chyba po honowaniu (tu zdjecie: http://www.fotosi...612b9.html ) .Zdjalem takze chlodnice i widze ze ulegla utlenieniu w dosc znacznym stopniu,po prostu czesc wykrusza sie jak przejade mocniej palcem.Czy trzeba ja wymieniac? Co teraz robic przy tej glowicy i co jeszcze ewentualnie mozna sprawdzic jak wszystko jest na wierzchu?

Edytowane przez playazka dnia 07-01-2009 23:33
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 300000km
 
Msl88
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2007 22:36
Awatar


Postów: 272

Data rejestracji: 06.05.2007 14:50
Skąd: -

Sprawdz ten próg na cylindrze jesli jest duzy to warto sie zastanowic nad sensem składania silnika...Smile

Renault 19 1.9 D Chamade
Wink
Jet'aime Renault

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 267000km
 
solaris
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2007 20:51
Awatar


Postów: 643

Data rejestracji: 25.01.2006 11:35
Skąd: dolnośląskie
Brzeg Dolny

wielkość
progu nie ma aż takiego znaczenia, tą objętość wyp[ełnią pierścienie, tak więc składać można ze spokojem.

r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx

Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: