Menu główne
Forum
Klubowicze
lukas85 |
Dodany dnia 08-12-2012 18:36 |
Postów: 838 Data rejestracji: 10.08.2010 17:51 Skąd: lubelskie Chełm |
Kowal198912 napisał/a: Z ciekawości rozkręciłem nagrzewnice originalną valeo i podróbe aluminiową harta. Valeo w tych rurkach z każdej osobno ma sprężynki a podróba jakieś plastikowe 4 frędzle zginane na pół (jeden na 2 rurki) , więc z wierzchu wygląda podobnie a w środku ma zupełnie inna budowę . a ja mu dalej będę tłumaczył - kup miedzianą VALEO 455 Bleu nuit - niebieski odcień nocy (ciemny niebieki)
świeca zapłonowa przyświeca drogę tłokowi żeby nie przypier...w głowicę Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 237000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-12-2012 18:36 |
se7en3 |
Dodany dnia 08-12-2012 23:16 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
maestro napisał/a: @se7en3 rurki które łączą nagrzewnice i węże w komorze silnika (aluminiowe) znaczy gdzie one będa W wyczynie ;oo Treść dodana dnia 09-12-2012 08:58: @maestro ale dlaczego mam szukac winy w nagrzewnicy skoro ona jest gorąca :/ kurde czyli liczmy ze przez pierwsze 2 sekundy powinno leciec gorącce a potem juz zimne a wgl ani troszke nie leci cieplego ... : ( załamka wydam zaś 100 zł na nowa nagrzewnice a to nic nie da... Treść dodana dnia 09-12-2012 12:06: Pany mechanik mi montuje ze musze miec jakis zaworek na nagrzewnicy czy cos takiego o UJ mu chodzi;d xd he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
maestro |
Dodany dnia 09-12-2012 12:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nie ma w R19 niczego takiego.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
se7en3 |
Dodany dnia 09-12-2012 12:44 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
@maestro Właśnie wiem bo jak ściągałem deche to nic takiego tam nie dojrzałem ;p
jeszcze MOnterek mówi zebym zmienił wiatrak czy tam to sie nazywa wentylator ale co to da ;/ jak ma dmuchać ciepłym to nie zalezy chyba od wentylatora ;o he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
WoZnY |
Dodany dnia 09-12-2012 16:44 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Skoro nie leci ciepłe ani przez sekundę (ma lecieć cieplejsze niż jest na dworze, a potem takie jak na dworze) to albo nagrzewnica jest ekstremalnie zapchana. Albo nie ma sterowania klapką zimne/ciepłe. Sprawdzałeś tą klapkę co kieruje obieg przez nagrzewnicę? Jeśli tak to jak to robiłeś? Podpowiem, jak zanurkujesz pod schowek - w przestrzeń na nogi pasażera po lewej stronie zobaczysz dwie linki co zasuwają do mieszacza. Ta bliżej panelu jest od kierowania strumienia na nogi/szybę/kratki. Ta bliżej ściany grodziowej właśnie od kierowania na nagrzewnicę. Kręcąc gałką ciepłe/zimne powinna linka wysuwać się i wsuwać powodując ruch obrotowy części do której jest ona przymocowana, zaś ta poruszać tą większą zębatkę. Na tej większej zębatce osadzona jest wspomniana klapka. Jej ruch można również zaobserwować lub poczuć ręką po zdemontowaniu wentylatora nawiewu w podszybiu. Nie ma cudów albo nagrzewnica do kitu albo coś z klapką. Pozdrawiam
EDIT 17:21 Wysłałem Tobie PW A co do tego: od laski jechałem 21 km ... dojechałem do domu w samochodze -10 mam nawiew z kratek 31 stopni... ej tylko dlaczego jak jest na polu od 0-^^ to leci gorące a jak spada temp ponizej -1 i w dół leci idalenie mozna powiedziec zimne ? Odpowiedź jest prosta nagrzewnica nie ma wystarczająco dużej mocy cieplnej. Powodów może być kilka, zimna woda w układzie chłodzenia, niedostateczny przepływ płynu przez nagrzewnicę, lub zapchana nagrzewnica. Dwa pierwsze to zbyt mało ciepła dostarczonego do nagrzewnicy, ostatnie to zbyt duża rezystancja cieplna nagrzewnicy. Stąd w lato podniesie trochę temperaturę powietrza z nawiewu, w zimę jest to zbyt mało. Edytowane przez WoZnY dnia 09-12-2012 17:33 <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
se7en3 |
Dodany dnia 10-12-2012 07:11 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
Dobra powiem tak i tak musze zrobić rozdząd więc juz kupiłem
mechanik weźmie mi auto 14 grudnia do tego kupiłem pompe wody, odrazu i nowy wiatrak na nagrzewnice skołuje jeszcze wiec będe miec komplet nowa nagrzewnice nowy płyn petrygo termostat pompe wody wentylator ! jak to nie pomoże mam pakować w jakaś porzadna nagrzewnice tak ? @WoZnY przeczytałem PW zrobie tak jak napisałeś jeszcze... he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
death |
Dodany dnia 10-12-2012 08:15 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
@se7en3 Wiatrak raczej nic nie da, jak cos to mam chyba to możesz sobie podmienić i sprawdzić. Ja w tym tyg tez sie za wymianę pompy, termostatu i płynu biorę bo prawie nie wieje cieplem Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
se7en3 |
Dodany dnia 10-12-2012 12:30 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
Myśle ze u mnie to zadziała wkońcu
Treść dodana dnia 10-12-2012 20:20: przyznaje sie to może być nagrzewnica... tylko co mnie ciekawi... ze jak dam na maxa nawiew to nie leci nawet sekunde gorące powietrze jak przeciez nagrzewnica jak gorąca, jak jest temperatura -20 a jak jest -1 to leci nawet z 10 senud potem sie chłodzi.... Edytowane przez se7en3 dnia 10-12-2012 20:20 he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
maestro |
Dodany dnia 10-12-2012 23:00 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@se7en3 ja postawiłem wszystko na jedna karte i zamówiłem oryginał używke z gwarancją że bedzie git. jutro gość wysyła więc bedzie walka bo do piątku mam czas
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
se7en3 |
Dodany dnia 10-12-2012 23:41 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
@maestro znaczy sie orginalna.. okey a jaka cena
ja myśle cały czas nad tą z valeo ... cena na allegro okolo 100 zł Treść dodana dnia 13-12-2012 10:28: Dobra nowa valeowska kosztuje 250 zł ;d ejjjj he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
michor |
Dodany dnia 13-12-2012 10:40 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Gdzie Ty patrzysz człowieku?
Wozisz się i pieścisz z tym tematem jakby to było nie wiadomo co... Ja kupiłem NOWĄ nie valeo, jakąś tam, za z tego co pamiętam 80 PLN? albo 100PLN? I był ukrop w samochodzie. Jak poczytasz to wszędzie każdy pisze że montowanie używki to loteria i jest ryzyko podwójnej rozbiórki. Jeżeli Ci naleciało syfu (a naleciało bo nie ma filtra kabinowego w R19) - to i stara i "nowa-używana" może mieć zapchane żeberka (jak chłodnica) i wtedy też może być lipa. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 13-12-2012 19:09 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
To i ja sie podziele na przykladzie wspomnianej OMEGI B.
Wytargałem praktycznie nową (miesieczną) nagrzewnice z auta bo nie grzało nic. Zamontowałem używke ori valeo, płukałem ją dzień przed, cos tam wyleciało i git. No i ciepełko od razu w aucie. Także.... U ojca zmieniałem w dTku na jakiegos chinczyka i tez jest nie zaciekawie... Treść dodana dnia 23-12-2012 13:54: Proponuje patent który funkcjonuje i ma sie dobrze w Lagunie. Zdjęcia i pomysł: http://www.laguna... Dorwałem jakąś oryginalną i już wczoraj przez to przeszedłem. Dzisiaj test wrzątkiem - nic nie leci i nie da sie jej utrzymać. Jak sie uda zniknąć na L4 to przed sylwestrem jeszcze chce ją wymienić. Tak czyściutko ma być [img]http://images39.fotosik.pl/1882/268a1c36e960c374.jpg[/img] is not a valid Image. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ernesto_r19 |
Dodany dnia 23-12-2012 14:22 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
widze technika idzie do przodu Dobra robota. Zastanawia mnie czy wyciąganie sprężynek nie pogorszy właściwości oddawania ciepła.
Znany problem. Może myślał ktoś już nad pełnoprzepływowym filtrem wodnym? Gdyby go zamontować przed nagrzewnicą można by troszke zwiększyć jej żywotność. W dodatku troszke by wyłapało tego syfu pływającego w układzie eFów. ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
maestro |
Dodany dnia 23-12-2012 14:30 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Według chłopaków z laguny nie idzie wysiedzieć - a po za tym że wywalają te sprezynki nic wiecej o nich nie mówią. To niby po to żeby sie nic nie osadzało i dłuzej ciepło trzymało - chyba mosiężne są.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
WoZnY |
Dodany dnia 23-12-2012 17:32 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Te sprężynki jak dla mnie mają zaburzyć przepływ cieczy przez nagrzewnicę, przez co poprawia się wymianę ciepła pomiędzy płynem chłodzącym i miedzianą rurką. Na pewno nie będzie dłużej ciepła trzymać, bo ciepło właściwe mosiądzu jest 10krotnie mniejsze od ciepła wody. Po wyjęciu spadnie sprawność nagrzewnicy (ale o wartość jaką da radę zmierzyć raczej w laboratorium) natomiast zwiększy się znacznie żywotność.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Funkymis |
Dodany dnia 12-10-2015 18:15 |
Postów: 9 Data rejestracji: 08.10.2015 19:08 Skąd: łódzkie Koluszki |
Ciężko wymienić tą nagrzewnice? Mechanik mi powiedział że coś źle te węże od gazu idą i dlatego nie grzeje ale nie wyklucza też nagrzewnicy. Sprawa wygląda tak że ciepłe leci przez 2-10 sekund i bach zimne, znowu poczekam i bach 2-10 sekund ciepłe i znów zimne. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 12-10-2015 18:41 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Funkymis http://renault19....ost_137264
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Funkymis |
Dodany dnia 12-10-2015 19:14 |
Postów: 9 Data rejestracji: 08.10.2015 19:08 Skąd: łódzkie Koluszki |
o panie jest trochę pracy, może ktoś z łódzkiego by się podjął wymiany tańszej niż mechanik? Płacę 100zł za wymianę heh Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
|
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 12-10-2015 20:44 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
No roboty jest. W warsztacie biorą za to 400 zł więc z tą stówą to trochę nieopłacalne Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Funkymis |
Dodany dnia 13-10-2015 18:12 |
Postów: 9 Data rejestracji: 08.10.2015 19:08 Skąd: łódzkie Koluszki |
Mi powiedział 300 mechanik ,ale dziś sobie wracam z pracy i tu bach ciepłe zaczeło lecieć i wskazówka na 3 kresce, wtedy ciepełko leci jak poniżej a to czeste było to się nie grzeje Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |