16 Maja 2024 08:36:28
Zdjęcia użytkowników
lukat1988 ToBiS
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Podmianka F3p na F8Q 
malecki
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2007 19:27
Awatar


Postów: 195

Data rejestracji: 21.07.2005 21:23
Skąd: -

Mam F3p i pękła mi rureczka metalowa od płynu ta z tyłu silnika , byłem jakieś 300 km od domu ( w Tarnowie ) i chyba z deka przegrzałem maszynke i zaczął mi kopcić na biało (nie wiem czy to od zmiany temp. czy uszczelka). Od dawna chciałem mieć dieselka więc pomysł na swapa . I teraz pytanko. Robił ktoś taką podmiankę? Jak tak tak to czy jest z tego zadowolony. A może ktoś ma taki silniczek na sprzedaż razem ze skrzynią i osprzętem.

renault 19 1.8s RT chamade
ph II
Moja renia to SPRITE , a inne auta to PRAGNIENIE.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 140000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 27-10-2007 19:27
Awatar
nochal
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2007 19:35
Awatar


Postów: 36

Data rejestracji: 01.08.2006 00:06
Skąd: -

taniej wyjdzie kupić renatke zoryginalnie z F8Q.
silnik, skrzynia, osprzet, rozzpurka.... za duzo babrania z tym by bylo
poza tym silniki dieslowskie sa ciezsze i r19 w dieslu maja inny srodek ciezkosci wiec nie wiem jak by taka podmianka wlpynela na uklad kierowniczy i ogolny komfort i bezpieczenstwo jazdy

ja bym nie ryzykowal, szybciej i taniej wyjdzie kupno dieselka
 
maestro-nieaktywny
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2007 19:43
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

po pierwsze inne zawieszenie
 
crackers
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2007 20:15
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Po pierwsze jest inna buda nawet!Smile Przynajmniej, jesli chodzi o turbodiesla. Zwyklego nie sadze, ze jest sens wkladac. Podobne efekty da wlozenie C3J-ta. Ale wszystko zalezy co masz na celu robiac swapa.

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
malecki
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2007 06:37
Awatar


Postów: 195

Data rejestracji: 21.07.2005 21:23
Skąd: -

Z szybkich autek raczej wyrosłem teraz chodzi mi o ekonomike. Interesował by mnie włanie zwykły silniczek bez turbiny. Jakie róznice występują w budzie i zawieszeniu w tych dwóch modelach ?

renault 19 1.8s RT chamade
ph II
Moja renia to SPRITE , a inne auta to PRAGNIENIE.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 140000km
 
gajosk
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2007 14:48
Awatar


Postów: 182

Data rejestracji: 27.03.2007 21:33
Skąd: -

na pewno między dieslem a turbodieslem jest różnica w zaciskach hamulcowych - w dieslu jest bendix a w turbo jest girling(zaciski lucas)
a co do dynamiki to zwykły diesel ma całkiem dobrą dynamikę, pali niewiele i - jeżeli trafisz na zadbany silnik to nie będziesz miał problemów z nim...
jeszcze jedna sprawa - diesle mają taką dziwną akcję że czuć lekkie wibracje wewnątrz kabiny, taka przypadłość, nie świadcząca o żadnym zużyciu, po prostu coś takiego jest, większość diesli f8q tak ma...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 190000km
 
crackers
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2007 15:11
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Diesle maja dodatkowa polke na mocowanie silnika z prawej strony tam, gdzie w benzyniaku z wtryskiem masz komputer. Wiec z diesla na benzyne jest latwiej zrobic.
Az tak chcesz diesla? Szczerze? Latwiej bedzie go po prostu kupic w calosci albo sie nie upierac i wstawic jakies oszczedne 1.4 z gazem. Chyba, ze masz uprzedzenie do gazuSmile Po prostu zabawa zaczelaby sie od wspawania owej polki do kielicha, a to juz dobra rzezba zalatujeSmile

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
bej
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2007 21:56
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

Troche zabawy jest ale da się zrobić Smile ja wsadziłem zwykłego F8Q zamiast F3N i jest wszystko ok. Jedyny problem to taki że musisz kupić diesla z calutkim osprzętem pod od benzynki to tylko zbiorniczek wyrównanwczy pasuje Smile najwiekszy kłopot bedzisz miał z wstawieniem pukla ale da się zrobić. Jeśli jesteś z okolic Radomia lub Krakowa zapraszam na obejrzenie auto. Powiem Ci co trzeba przerobić i jak to wygląda.

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
kosiarz79
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2007 17:15
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

mi by sie nie chcialo lepiej sprzedac kupic diesla albo zalozyc gaz na marginesie mowiac ponoc znow ma ropka drozsza byc od beny i zakreci sie okolo 5 pln za 1 litr wiec milo nie bedzie pozatym utrzymanie diesla i ewentulalna naprawa wiecej kosztuje jak ktos lubi to niech sie bawi ja tam wole ten czas poswiecic na pakowanie sprzetu i bog wie czegoj eszcze do auta praktycznie wszystkie diesle z tamtego okresu wprawiaja kabine w drzenie

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: