29 Kwietnia 2024 17:32:27
Zdjęcia użytkowników
pawel8226 Mars
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Podświetlenie wskaźników/zegarów diodami LED 
j-jachimczak
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 07-08-2010 19:35
Awatar


Postów: 1606

Data rejestracji: 19.12.2006 22:08
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

troche odswieze temacik Grin a mianowicie zabrałem sie za podswietlenie sekwencji zrobiłem tak jak w FAQ ale mam podobny problem jak kolega pisał .. po zlozeniu przełacznika zewnetrzne przełaczniki wygladaja jakby były cały czas wcisniete tzn nie klikaja tak jak wczesniej po wcisnieciuu a chodza na dotyk bez klikniecia .. ktore te kołyski trzeba przypiłowac ??


Treść dodana dnia 08-08-2010 10:21:

i co nikt nic nie wie na ten temat ?? gdzie ci fachowcy najwieksi ??


Moje auto: Renault LagunaI ph2, 2001r.,F4R 2.0 16v(1998/140KM), benzyna+LPG, 153800km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 07-08-2010 19:35
Awatar
mario19
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2010 12:52
Awatar


Postów: 363

Data rejestracji: 05.04.2007 19:13
Skąd: łódzkie
Ozorków

Lenistwo to najgorsze kalectwo.Pierwszy post w temacie,są zdjęcia to w czym problem?

Moje auto: Vectra 1.6 16V, benzyna+LPG, 190000km
 
j-jachimczak
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2010 13:16
Awatar


Postów: 1606

Data rejestracji: 19.12.2006 22:08
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

kalectwo ;> bez obrazania mi tutaj prosze ;/ zrobiłem tak jak sie nalezy ale mam jeden problem i chyba to forum jest do tego zeby pomagac sobie a nie obrazac !!;/ tak cwaniak jestes to pochwal sie jak ty zrobiłes


Treść dodana dnia 08-08-2010 13:20:

w czym problem ? przeczytaj moj post wyzej to bedziesz wiedział o co chodzi


Moje auto: Renault LagunaI ph2, 2001r.,F4R 2.0 16v(1998/140KM), benzyna+LPG, 153800km
 
j-jachimczak
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2010 13:33
Awatar


Postów: 1606

Data rejestracji: 19.12.2006 22:08
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

@mario19: chyba pisze ze zrobiłem tak jak na fotkach . przypiłowałem tak nawet wiecej


Moje auto: Renault LagunaI ph2, 2001r.,F4R 2.0 16v(1998/140KM), benzyna+LPG, 153800km
 
maestro
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2010 19:56
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

co nie zmienia faktu że nie którzy sie przyzwyczajają że jak pytają o coś to ludzie mają obowiązek im odpowiedać.

odpowiedź na Twoje pytanie jest zawarta w temacie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
j-jachimczak
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2010 20:44
Awatar


Postów: 1606

Data rejestracji: 19.12.2006 22:08
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

w temacie jest napisane
" U mnie trzeba było trochę podpiłować krawędzie kołysek bo po złożeniu zewnętrzne mikro przełączniki były wciśnięte."

u mnie jest tak samo .. ale ktore te krawedzie kolysek trzeba podpiłowac ??????? nie wiem o ktore kołyski chodzi dlatego sie zapytałem ...


Moje auto: Renault LagunaI ph2, 2001r.,F4R 2.0 16v(1998/140KM), benzyna+LPG, 153800km
 
Radek_9005
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2010 18:39
Awatar


Postów: 429

Data rejestracji: 27.03.2010 09:33
Skąd: lubelskie
Puławy

maestro-nieaktywny napisał/a:
cHix prosił wiec coś tam jest, w zasadzie kawałek elektroniki najlepiej to zrobić of koz na płytce;]

Timer krótko mówiąc.

Urządzanie które może opóźniać sygnał, lub podtrzymywać go przez określony czas.
Wszelakie zastosowanie w autach.
Tutaj akurat pomysł - na wyjściu sygnał pulsacyjny.

R1 - 10k
R2 - 2x100k
C1 - 10nF
C2 - 1uF
NE555

www.renault19.pl/forum/attachments/timer_555_genasta.gif

tylko teraz jest kwestia podłączenia bo za cholere nie pamietam.
sygnał z trójki to napewno plus idący na diody, mase diody mają stałą. reszte sprawdze w weekend bo mam to ustrojstwo w tunelu.


@maestro: Mógł byś wyjaśnić ten schemat? Bo w temacie nic więcej nie znalazłem. Tzn. co jak podłączyć. Bo mniej-więcej się domyślam, ale wolał bym się upewnićGrin

Edytowane przez Radek_9005 dnia 01-11-2010 18:40
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
 
Radek_9005
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2010 18:55
Awatar


Postów: 429

Data rejestracji: 27.03.2010 09:33
Skąd: lubelskie
Puławy

Gdzie podać plus po przekręceniu stacyjki(wtedy ma migać), a gdzie po zapaleniu świateł, gdzie sygnał zmienia się na ciągły.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
 
maestro
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2010 19:14
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

chodzi oto że po podpieciu jak wyżej powinno chyba mrugać, a po podaniu plusa na 4 (poprzez P) świecić stale.

co za tym idzie według mnie na 4 musi podświetlenie (P ma być zawsze przerwa) a na 9V zapłon. Wszystkie inne masy połaczyć w jedną. Albo odwrotnie z tymi plusami. Także wielu nie masz mozliwości.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Radek_9005
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2010 19:20
Awatar


Postów: 429

Data rejestracji: 27.03.2010 09:33
Skąd: lubelskie
Puławy

O to mi chodziło, od razu było trzeba tak na chłopski rozum tłumaczyć Wink Bo czytając w necie zasadę działania wszystko mi się pokiełbasiło, a teraz przynajmniej wiem na czym rzecz polega, więc dalej z górki. Dzięki Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
 
Krzychup
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2010 13:12
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Według mnie jeśli na 4 wejście podasz +12V, to będzie migać na 3 wyjściu.

złącze 4 na +12V ze stacyjki, i jeśli nie włączysz świateł, to będzie migać.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
Snorky
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 02-03-2011 13:18
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

@Maestro - Rozumiem, że jest to schemat, który zamontowałeś u siebie, aby przy włączeniu zapłonu bez świateł mrygały wskazówki, a po włączeniu świateł świeciły jednostajnie, tak?

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
maestro
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 02-03-2011 13:19
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

tak.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Malprix
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2011 23:32
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 01.04.2011 12:36
Skąd: -

Trochę odświeżę temat. Zabrałem się za przeróbkę zegarów. Chcę to zrobić po najmniejszej lini oporu Smile Otóż kupiłem diody, które wsadza się zamiast żarówek. Tylko jak podejżewałem ten pomarańczowy plastik pochłania niebieski kolor diod. I moje pytanie brzmi: Jak pozbyć się tego pomarańczowego plastiku ? JEst jakiś sposób, czy trzeba wyłamywać go ? Jak najlepiej to zrobić ? pomoże ktoś ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
 
maestro
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2011 23:41
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jakbyś przeczytał temat od początku to byś wiedział.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Malprix
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2011 14:39
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 01.04.2011 12:36
Skąd: -

No to nie wiem, albo jestem ślepy albo tego po prostu nie ma. Jest tylko o tym, żeby z ph1 założyć przeźroczysty plastik i z tarczy zeskrobać żółtą farbę. A ja chce wiedzieć jak bezpiecznie i czym wyłamać ten żółty plastik (ph2). Bo o tym mowy nie było jak to zrobić.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
 
Mateo
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2011 14:50
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Co Ty chcesz wyłamywać. to się odkręca.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
Malprix
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2011 14:59
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 01.04.2011 12:36
Skąd: -

To ja nie wiem co mam za licznik ale żadnych śrubek tam nie widziałem, żeby dało się odkręcić. Dlatego bym nie pisał jak to wyłamać Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
 
Mateo
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2011 15:06
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Zapodaj jakieś foto bo uwierzyć nie mogę.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
Malprix
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2011 15:12
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 01.04.2011 12:36
Skąd: -

OK, może wieczorem mi się uda wymontować i strzelić pare fotek. Z tego co kojarze, to jakieś otwory - chyba na śróbki były w narożnikach, ale śróbek w nich nie było. I zdjęć też nie bardzo sie dało. Więc nie wiem co poprzedni właściciel kombinował. Ale licznik napewno kręcił bo widać Pfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: