Menu główne
Forum
Klubowicze
stroik |
Dodany dnia 19-06-2005 15:34 |
Postów: 24 Data rejestracji: 17.06.2005 02:01 Skąd: - |
Na początek serdecznie witam. Jestem nowym członkiem, ale już potrzebuję pomocy. Posiadam R19 PhII 1721 cm3 F3N-L740 73 KM 1993 r. przebieg 160 tys. km od VII 2004 i od samego początku mam wspominany już kiedyś we wcześniejszych postach problem z rozsprzęglaniem biegów. Wątek poruszam, ponieważ nie znalazłem wcześniej informacji, któej szukam. Sprzęgło łapie przy samej podłodze. Wciśnięcie pedału podczas jazdy np. na II biegu nie rozsprzęgla do końca biegu, auto jedzie z wyraźnym oporem, a dźwignia zmiany biegów jest przyblokowana tak, jakby się tego pedału do końca nie wciśnęło. Po gwałtownym wypchnięciu biegu do luzu czuć wyraźną różnicę - dopiero wtedy nie ma żadnych oporów i napędu na koła. Zaznaczam, że podczas jazdy na którymkolwiek biegu sprzęgło trzyma wyśmienicie i nie ślizga się, a samoregulator chyba jest sprawny skoro linka porusza się w przewidzianym w książce serwisowej zekresie 17-18 mm (to świadczy o jego sprawności?). 1) Czy na pewno kończy się sprzęgło? na stronach PIKUR-a spotkałem się z opinią, że sprzęgło kończy się wtedy, gdy łapie "u góry" a nie "przy podłodze". 2) Może ktoś z Was wrzucić zdjęcie tej podkładki (ze sklejki czy czegokolwiek innego) montowanej pod kołnież linki sprzęgła w komorze silnika? Chciałbym wiedzieć, jak to dokładnie ma wyglądać. Poza tą dolegliwością i pierdołami typu końcówki drążków kierowniczych czy zworznie wahaczy Reni nic nie dolega. Na zdjęciu - jeszcze u Turka w garażu pod Stuttgartem. Pozdrawiam.
stroik dodał/a następującą grafikę:
gg: 1377181
R19 PhII 1721 cm3 F3N-L740 1993 r. LPG Łódź S.T.R. |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-06-2005 15:34 |
Jaski |
Dodany dnia 19-06-2005 16:02 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
witamy witamy
ja u siebie bede przerabial wlasnie problem sprzegla bo mi rozwala ta gume ktora wchodzi w ta dziure w skrzyni biegow po czym dochodzi do lapy sprzegla...poki co zlapalem ta gume taka opaska uciskowac i skrecilem dosyc mocno, ale dzisiaj ojciec pokazal mi nowy patent...mianowicie z korkociagu taki teflon przez ktore moge przelozyc linke i zachaczyc o ta dziure w skrzyni... porobie fotki jak tylko bede mogl Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
stroik |
Dodany dnia 19-06-2005 23:39 |
Postów: 24 Data rejestracji: 17.06.2005 02:01 Skąd: - |
W każdym razie jeżeli wszystko u mnie OK z samoregulatorem to mam nowy do sprzedania za 20 PLN (dałem 30) - produkcji włoskiej.
Szacuneczek. gg: 1377181
R19 PhII 1721 cm3 F3N-L740 1993 r. LPG Łódź S.T.R. |
|
|
mario |
Dodany dnia 20-06-2005 20:46 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
sam sobie odpowiedziales na wiekszosc pytan
- sprzeglo zjechane bierze u gory bo jest go mniej wiec zasprzeglenie nastepuje pozniej - samoregulator jest ok jesli linka porusza sie w instrukcjowym zakresie moze ktos reanimowal okladziny na tarczy sprzegla i przesadzil z ich gruboscia Honda Civic
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 20-06-2005 21:14 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
stroik napisał(a): Na początek serdecznie witam. Jestem nowym członkiem, ale już potrzebuję pomocy. Posiadam R19 PhII 1721 cm3 F3N-L740 73 KM 1993 r. przebieg 160 tys. km od VII 2004 i od samego początku mam wspominany już kiedyś we wcześniejszych postach problem z rozsprzęglaniem biegów. ... 2) Może ktoś z Was wrzucić zdjęcie tej podkładki (ze sklejki czy czegokolwiek innego) montowanej pod kołnież linki sprzęgła w komorze silnika? Chciałbym wiedzieć, jak to dokładnie ma wyglądać. Pozdrawiam. Mój wynalazek na sprzęgło w podłodze, to załącznik... Może zaczne patentować wynalazki... z jednej sytrony przecięta klepka na linke i lekko rozwiercona z prawej strony na gume. Pozdrawiam Krzychu Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
stroik |
Dodany dnia 21-06-2005 01:01 |
Postów: 24 Data rejestracji: 17.06.2005 02:01 Skąd: - |
Hosanna na wysokościach za tą nie dającą wątpliwości odpowiedź. W międzyczasie jednak pogmerałem jeszcze trochę na forum i wpadłem na podobny pomysł. Podłożyłem podobną podkładkę... I co się stanęło? Było jeszcze gorzej! Przez kilka minut popisywałem się ludzkości miną niespecjalnie inteligentną , bo przecież miało być tak pięknie a tu dupa zbita Po chwili postanowiłem zadziałać od dupy strony i wywaliłem tą nową podkładkę (notabene z korka po winie za 3,4 bez kaucji ), a także GUMOWĄ ELASTYCZNĄ PODKŁADKĘ (na zdjęciu zaznaczoną czerwoną strzałką - posłużyłem się Twoim foto - wybacz)... Teraz linka zapiera się tylko na sztywnej podkładce plastikowej (tej z prawej strony), która też ma prowadzenie środkowe (linka nie przetrze się o metalowe podparcie). ...no i Renia od dziś chodzi jak ta lala a ja nareszcie czuję się jak młody bóg zmieniając biegi jakbym grzebał widelcem w maśle Ile frustracji można nabawić się przez taki szit. Dziewczyna nie chciała mnie przez to z imprez odwozić A teraz? URATOWANY! Mili Państwo: co wy na to? Czy sprzęgło się kończy? Czy dopiero zaczyna? Respect!
stroik dodał/a następującą grafikę:
gg: 1377181
R19 PhII 1721 cm3 F3N-L740 1993 r. LPG Łódź S.T.R. |
|
|
stroik |
Dodany dnia 21-06-2005 01:03 |
Postów: 24 Data rejestracji: 17.06.2005 02:01 Skąd: - |
...że przy tych samych objawach jeden z nas musi linkę "wydłużyć" a drugi "skrócić"? :>
gg: 1377181
R19 PhII 1721 cm3 F3N-L740 1993 r. LPG Łódź S.T.R. |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |