Menu główne
Forum
Klubowicze
trippmen |
Dodany dnia 10-11-2007 21:26 |
Postów: 2 Data rejestracji: 10.11.2007 21:23 Skąd: - |
Witam Od razu zaznaczę, że nie jestem właścicielem pojazdu, o którym będę pisał ani mechanikiem i informacje, które wiem pochodzą z rozmowy telefonicznej. W razie potrzeby będą uaktualniane. Mój znajomy ma R19 1.9TD, 1995r 90KM. Auto było kupione od jakiegoś przedstawiciela Renault w Polsce i były maksymalnie r16;wypchanąr17; wersją o ile mogę tak powiedzieć. Mowa oczywiście o elektronice, klimatyzacji i chyba silniku (kilka mechaników i właścicieli, R19 którzy mieli okazje nią jeździć mówili, że ten model musi mieć więcej niż 90KM, bo jeździ dużo żwawiej od innych R19 z tym silnikiem r11; mało tego ponoć nie spotkali się nawet z takim silnikiem pod maską i nie kryją zdziwienia). Problem jest z wspomaganiem kierownicy, które działa czasami. Cieknie olej z maglownicy i wypadałoby ją wymienić, ale o dziwo raz na ileś wspomaganie działa. Często kilka minut po włączeniu auta, a czasami nawet podczas jazdy się r16;uaktywnir17;. Czy może to być wina pompy wspomagania? Czy pompa wspomagania w tym modelu jest elektroniczna (znajomy mechanik po pobieżnych oględzinach stwierdził, że jest elektroniczna, co w tym modelu jest niespotykane)? Czy może wymiana cieknącej maglownicy pomoże i nie trzeba będzie się martwić pompą wspomagania? Miał ktoś może styczność z podobnym przypadkiem? Dziękuje z góry, Tomek |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-11-2007 21:26 |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 10-11-2007 21:43 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Jeśli maglownica cieknie to ostatni dzwonek na jej regeneracje lub wymiane! Jeśli dostanie sie piasek i zanieczyszczenia do środka to kaplica. Pompa wspomagania elektroniczna? Hm ciekawe. Niewiem wiec niewypowiadam sie. Co do mocy - wiem jakie odejscie ma ten silnik i naprawde też byłem zdziwiony ;] |
|
|
crackers |
Dodany dnia 10-11-2007 22:24 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
maestro napisał/a: Pompa wspomagania elektroniczna? Hm ciekawe. Niewiem wiec niewypowiadam sie. Taaa, u mnie tez jest Regenerowwalem juz, a jak Trzeba zrobic zarowno przekladnie (uszczelnic i skasowac luzy), a takze i pompe (najlepsza opcja, to zanikajace napiecie zasilania, a jak nie, to pewnie silnik stoi czasami, ja tak mialem). POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 10-11-2007 22:26 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
ale w dieslu? w 16V to tak |
|
|
gajosk |
Dodany dnia 10-11-2007 23:42 |
Postów: 182 Data rejestracji: 27.03.2007 21:33 Skąd: - |
może po prostu coś z pompą było kombinowane... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 190000km
|
|
|
crackers |
Dodany dnia 11-11-2007 00:27 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
maestro napisał/a: ale w dieslu? w 16V to tak Nie dieslu, tylko turbodieslu A tam jest jak w 16v albo gorzej gajosk napisał/a: może po prostu coś z pompą było kombinowane... Ehh... rzadka wersja i tyle Na 100% fabryka Tu jest link potwierdzajacy: LINK Edytowane przez crackers dnia 11-11-2007 00:27 POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 11-11-2007 01:39 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
ja wiem że w TD jest mniej miejsca pod maska niz w 16V a co jak klime i abs tam wsadza |
|
|
trippmen |
Dodany dnia 11-11-2007 13:20 |
Postów: 2 Data rejestracji: 10.11.2007 21:23 Skąd: - |
crackers napisał/a: maestro napisał/a: Pompa wspomagania elektroniczna? Hm ciekawe. Niewiem wiec niewypowiadam sie. Taaa, u mnie tez jest Regenerowwalem juz, a jak Trzeba zrobic zarowno przekladnie (uszczelnic i skasowac luzy), a takze i pompe (najlepsza opcja, to zanikajace napiecie zasilania, a jak nie, to pewnie silnik stoi czasami, ja tak mialem). Co do tego zanikającego napięcia, bo ponoć to może być powodem sporadycznego działania tego wspomagania, czy możesz coś więcej powiedzieć na ten temat? Może jest jakiś schemat w sieci, na którym widać, do czego to jest podłączone? Znam się na elektronice także w tym przypadku może mógłbym pomóc. Dzięki serdeczne, Tomek |
|
|
crackers |
Dodany dnia 11-11-2007 17:19 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Niech twoj kolega podepnie zaroweczke mala miedzy styki pompy (+ i -) i wyprowadzi ja sobie do kabiny i bedzie widzial, czy jak nie ma wspomagania, to zarowka swieci jak swiecila (zasilanie ginie w srodku pompy), gasnie (zasilanie znika na przewodach zasilajacych, do przegladu elektryka dostarczajaca prad, pompa dobra), przygasa lub swieci bardzo slabo (ogolnie cos w pompie, bez rozbiorki sie nie obedzie).
POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
dzibi |
Dodany dnia 21-11-2007 18:50 |
Postów: 21 Data rejestracji: 31.10.2007 05:56 Skąd: - |
dobry plan, te? skorzystam, bo mam identyczny problem w mojej 1.9TD. Co do mocy, wydaje mi si?, ?e powinno by? wi?cej, nie jest takie mocne jak si? spodziewa?em po opiniach, wi?c albo gdzie? mi powietrze z turbo puszcza bokiem (rozrz?d nowiutki za?o?y?em i nieznacznie lepiej), albo po przesiadce z Hondy Accord 2.0i (PgmFi) takie wra?enia si? po prostu ma
Renault 19dT, 1994r., 240tys. km, Lucas, 13 calowe super kapcie oryginalne + kołpaki, spojler nie w kolorze nadwozia, tylne szyby ręcznie podnoszone, tylne szyby ręcznie opuszczane, ręczny szyberdach uszczelniony żywicą na stałe
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |