Menu główne
Forum
Klubowicze
KonradMK |
Dodany dnia 26-11-2007 11:21 |
Postów: 125 Data rejestracji: 23.06.2005 13:02 Skąd: - |
Heja!
Planuję na wiosnę obudzić potwora. Muszę zrobić małą regenerację silnika a słyszałem że można z F7P osiągnąć 170 KM w NA. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat? Jakie wtryski, czy na seryjnych wałkach da radę? Nie chodzi mi o pomoc w stylu "pojedź do Grabowskiego" tylko co mogę zrobić sam ew. w zwykłym warsztacie. Edytowane przez KonradMK dnia 26-11-2007 11:34 ex R19 16v WHITE POWER
www.HotHatch.org Moje auto: Honda Prelude, benzyna+LPG, 200000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 26-11-2007 11:21 |
ping_rox |
Dodany dnia 26-11-2007 11:36 |
Postów: 365 Data rejestracji: 19.06.2006 14:36 Skąd: - |
z tego co czytalem na forach to raczej nie da rady na serii
160 podobno jest poprzez ecu i wtryski i kolektor wydechowy z reszta 160 imo tez fajnie musi popier..... ;] F7P704=lpg= b l o s=ph1 '92 (avatar)
|
|
|
kuba100 |
Dodany dnia 26-11-2007 11:41 |
Postów: 816 Data rejestracji: 04.10.2007 11:38 Skąd: - |
Witam zobacz sobie to: http://www.re5pec...rod_id=175 albo to: http://www.re5pec...rod_id=217.Teoretycznie fajna sprawa Ale czy naprawde taka moc uzyskasz to wielka niewiadoma...I te ceny...
Edytowane przez playazka dnia 27-11-2007 14:17 |
|
|
ttimon |
Dodany dnia 26-11-2007 11:44 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
zapraszam do mojego tematu (w opisie) Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
KonradMK |
Dodany dnia 26-11-2007 13:16 |
Postów: 125 Data rejestracji: 23.06.2005 13:02 Skąd: - |
już czytam
przeczytałem i szczerze mówiąc nic tam nie ma nie opisałeś co będzie się działo dalej z silnikiem, w jaką moc celujesz realnie, jakim kosztem i co wymieniasz w osprzęcie silnika. 160 km by mi wystarczyło w R5 na razie mój projekt uruchamiam na wiosnę ping_rox napisał/a: z tego co czytalem na forach to raczej nie da rady na serii 160 podobno jest poprzez ecu i wtryski i kolektor wydechowy z reszta 160 imo tez fajnie musi popier..... ;] chwaliłeś się że znasz jakiegoś magika od F7P. jest szansa na jakieś dokładnijesze info, jaki program, jakie wtryski itp? A kolektor podobno najlepszy seryjny (mierzone na hamowni) choć ja miałem devila i klepałem seryjne R19 16v Edytowane przez playazka dnia 27-11-2007 14:18 ex R19 16v WHITE POWER
www.HotHatch.org Moje auto: Honda Prelude, benzyna+LPG, 200000km
|
|
|
ttimon |
Dodany dnia 26-11-2007 16:55 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
uderz do mnie na PW to wskaże kogo trzeba Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
ping_rox |
Dodany dnia 27-11-2007 10:48 |
Postów: 365 Data rejestracji: 19.06.2006 14:36 Skąd: - |
KonradMK napisał/a: ping_rox napisał/a: z tego co czytalem na forach to raczej nie da rady na serii 160 podobno jest poprzez ecu i wtryski i kolektor wydechowy z reszta 160 imo tez fajnie musi popier..... ;] chwaliłeś się że znasz jakiegoś magika od F7P. jest szansa na jakieś dokładnijesze info, jaki program, jakie wtryski itp? A kolektor podobno najlepszy seryjny (mierzone na hamowni) choć ja miałem devila i klepałem seryjne R19 16v no wlasnie, chyba mnie z kims pomyliles, a devila bym przyjal ;] F7P704=lpg= b l o s=ph1 '92 (avatar)
|
|
|
KonradMK |
Dodany dnia 27-11-2007 15:22 |
Postów: 125 Data rejestracji: 23.06.2005 13:02 Skąd: - |
400 euro chyba kosztuje, kup sobie
ex R19 16v WHITE POWER
www.HotHatch.org Moje auto: Honda Prelude, benzyna+LPG, 200000km
|
|
|
DecibeL |
Dodany dnia 27-11-2007 16:02 |
Postów: 233 Data rejestracji: 10.08.2005 12:57 Skąd: - |
KonradMK ten kolektor Devila to taki wlasnej roboty nic on nie daje a opieram sie na opini mechaniora z renault chlopaki pytanie mam takie jak ta turbinke wzucimy do F7P to jak dlugo wytrzyma silnik co trzeba jeszcze pozmieniac ewentualnie wzmocnic badz z tymi wałkami z tego linku wyzej Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 179000km
|
|
|
KonradMK |
Dodany dnia 28-11-2007 21:59 |
Postów: 125 Data rejestracji: 23.06.2005 13:02 Skąd: - |
to też właśnie pisłem że podobno na seryjnym kolektorze są najlepsze wyniki z hamowni. wałki sobie daruj, z baaardzo dobrego źródła wiem że jak już grzebać z NA to lepiej robić to w F7R czyli 2.0, z 1.8 jest mega dużo roboty i tyle. a turbo spoko, na serii wytrzyma, podobno korby od 1.8 są mocniejsze niż w 2.0.
ex R19 16v WHITE POWER
www.HotHatch.org Moje auto: Honda Prelude, benzyna+LPG, 200000km
|
|
|
wasq |
Dodany dnia 09-12-2007 20:09 |
Postów: 112 Data rejestracji: 11.11.2005 20:54 Skąd: łódzkie Łódź |
kolektory wydechowe sportowe do f7p mozna sobie wsadzic miedzy kisazki chyba ze ktos chce sobie dodac naklejke na liscie plac angole i holendrzy ktorzy dlubia 1,8 16V clio zakladaja zeliwny kolektor z r19 bo sie najlpiej sprawdza |
S16 |
Dodany dnia 06-01-2008 20:39 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
KonradMK co do tych korb to nie zgodził bym się bo 1.8 ma korby z gówna można powiedzieć. Jest to pierwszy element który padnie jak pokręcisz silnik wyżej niż fabryka. Nawet na serii zdarza się że urywa. Co do F7R to nie wiem czy ma mocniejsze, pozatym myśle że turbo w F7P to chory pomysł. Jestem tego zdania że jak turbo to nie do szesnastki (nie tyczy się tylko renaulta)
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
mariego |
Dodany dnia 09-01-2008 17:39 |
Postów: 98 Data rejestracji: 08.08.2007 17:38 Skąd: - |
Polecam zmienić wałki rozrządu a do tego otrzymuje się od producenta chip z ustawieniami wtrysków. Taki komplet kosztuje ok 2690 PLN'ów, jednak musisz zostawić swoje oryginalne wałki w serwisie. Moc którą można uzyskać to ok 160-170 KM, ale sądzę, że odpowiednim rozwiązaniem byłoby również zainwestowanie w kute korbowody i tłoki, a cena tego zestawu to 2500 PLN. jednak sądzę, że warto to zrobić i nie martwić się czy oryginały wytrzymają czy nie.
edit: do S16, i tu niestety się mylisz, turbina rewelacyjnie się sprawdza w silnikach 16V, możesz zwrócić uwagę, że praktycznie wszystkie marki: Renault Laguna, Megane 2.0 16V TURBO, Audi nawet z nowymi silnikami FSI 16V Turbo, Subaru itd, itp. mają do turbinki silnik 16V. Jeżeli chodzi o wytrzymałość to oczywiście należy pamiętać, że zakładając turbo musimy powalczyć z bardziej wytrzymalszymi elementami a nie bawić się na standardzie, zwiększa to koszty, jednak coś za coś, a efekt jest rewelacyjny Edytowane przez Hugo dnia 22-02-2009 15:43 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 194000km
|
ttimon |
Dodany dnia 09-01-2008 18:08 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
S16-dlaczego twierdzisz że korby w f7p są z gówna? W jaki sposób sie o tym przekonałeś? Skąd takie stwierdzenie Obserwowałeś seryjne korby przy jakimś dłubanym Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
S16 |
Dodany dnia 10-01-2008 17:58 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Mariego chodziło mi o to że jezeli wkładać turbo do silnika który fabrycznie wyszedł bez niego to bardziej (mniej roboty) nadają się silniki 8 zaworowe bo nie są tak wyżyłowane i dodatek mocy nie wpłynie na nie tak niszcząco, no chyba że tak jak piszesz zainwestować w kute elementy no ale cena rośnie wtedy do tego stopnia że czasem bardziej opłaci się kupić silnik z innego modelu o tej samej mocy nie przerobiony.
Ttimon twierdze tak bo byłem świadkiem wielu urwanych korb w 16v, robie w serwisie to troche się tego naoglądam, co dziwne zazwyczaj na 2 cylindrze [small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
KonradMK |
Dodany dnia 10-01-2008 19:05 |
Postów: 125 Data rejestracji: 23.06.2005 13:02 Skąd: - |
heh no dzięki panowie, trochę mnie nastraszyliście więc jak na razie przywracam serię w silniku. niedługo zostanie rozebrany na części pierwsze i zobaczymy co się da zrobić.
ex R19 16v WHITE POWER
www.HotHatch.org Moje auto: Honda Prelude, benzyna+LPG, 200000km
|
|
|
ttimon |
Dodany dnia 10-01-2008 19:21 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
S16 ok ale w jakim stanie były te silniki co było w nich zrobione? i co najważniejsze przez kogo? Wg mnie korby w 16v 1.8 wyglądają dość solidnie. S16 w takim razie stanowczo odradzasz komukolwiek odelżać korby w tym silniku? W ilu takich silnikach dłubałeś i jaka moc udało Ci się z nich wycisnąć Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
mariego |
Dodany dnia 10-01-2008 22:42 |
Postów: 98 Data rejestracji: 08.08.2007 17:38 Skąd: - |
S16 i tu masz racje, czasami bardziej opłacalne jest kupno innego silnika z turbo, sam jakiś czas szukałem silnika 2.0 16V Turbo od R21, ale niestety bardzo ciężko jest coś takiego dostać, i istnieje ryzyko, że się "natniesz", więc mimo wszystko sądzę, że jak będę modernizował silnik to zastosuje nowe "kute" elementy. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 194000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 11-01-2008 00:31 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
W R21 nigdy nie bylo silników 16V . Po drugie silnik 2,0 turbo jest silnikiem serii Jxx ktoyry był montowany wzdluznie i zespolony ze skrzynia NGx |
ttimon |
Dodany dnia 11-01-2008 01:08 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
Maciej R21 napisał/a: W R21 nigdy nie bylo silników 16V . Po drugie silnik 2,0 turbo jest silnikiem serii Jxx ktoyry był montowany wzdluznie i zespolony ze skrzynia NGx To tak nawiasem mówiąc Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |