Menu główne
Forum
Klubowicze
gruca1 |
Dodany dnia 22-06-2005 12:39 |
Postów: 9 Data rejestracji: 11.04.2005 20:10 Skąd: - |
Mam pytanie czy polecany jest jakiś płyn do układy chłodzenia silnika przez producenta. Ile płynu musze zakupić do silnika 1,7 F3NL74017. Proszę o pomoc. |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-06-2005 12:39 |
ASUS |
Dodany dnia 22-06-2005 13:51 |
Postów: 306 Data rejestracji: 15.02.2005 22:07 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Właśnie pisałem w tym poście http://renault19....1562#11119 co do ilości płynu to 6 litrów o ile nie masz gazu. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
|
|
|
gruca1 |
Dodany dnia 23-06-2005 03:10 |
Postów: 9 Data rejestracji: 11.04.2005 20:10 Skąd: - |
A jak mam Instalacje gazową to jest inna ilość. Proszę o pomoc bo już zupełnie zgłupiałem. |
|
|
rezerve |
Dodany dnia 23-06-2005 11:32 |
Postów: 69 Data rejestracji: 17.03.2005 14:23 Skąd: - |
no i pojawil sie kolejny problem. gdzie sie woda bo nie zalacza sie wentylator na chlodnicy. jak moge sprawdzic co jest walniete? czy wentylator do wymiany? a moze cos innego?
GG 3357003
|
|
|
ASUS |
Dodany dnia 23-06-2005 13:45 |
Postów: 306 Data rejestracji: 15.02.2005 22:07 Skąd: mazowieckie Warszawa |
gruca1 napisał(a): A jak mam Instalacje gazową to jest inna ilość. Proszę o pomoc bo już zupełnie zgłupiałem. Jak masz instalację gazową to normalne że wchodzi trochę więcej płynu. Do parownika przecież masz doprowadzone przewody z płynem do ogrzania gazu i jego zmiany stanu skupienia. Dlatego zawsze powinno się odpalać na benzynie poczekać aż temperatura podskoczy na silniku i dopiero przełączemnie na gaz. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
|
|
|
Los_sandalos |
Dodany dnia 23-06-2005 13:47 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
rezerve napisał(a): no i pojawil sie kolejny problem. gdzie sie woda bo nie zalacza sie wentylator na chlodnicy. jak moge sprawdzic co jest walniete? czy wentylator do wymiany? a moze cos innego? W chłodnicy powinien być czujnik temperatury do wentylatora. Wystarczy odpiąć wtyczkę i zewrzeć jej kontakty kawałkiem przewodu. R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
gruca1 |
Dodany dnia 23-06-2005 16:53 |
Postów: 9 Data rejestracji: 11.04.2005 20:10 Skąd: - |
Panowie ale odbiegamy od sedna sprawy jak nie 6litrów to ile 7,8,9 a może 10. Proszę o pomóżcie. |
|
|
Los_sandalos |
Dodany dnia 23-06-2005 19:24 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
Kup 2 bańki po 5l, zostanie Ci pewnie ze 2 litry ale z uwagi na niższą cenę jednostkową w dużych baniakach to i tak cenowo wyjdzie to samo. Przed wlaniem płynu należy spuścić stary nie tylko z chłodnicy ale też z bloku. Inaczej wlejesz max 4 litry a reszta płynu będzie stara.
Polecam zwykłe borygo, 5l kosztuje 20-25zł. R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
rezerve |
Dodany dnia 24-06-2005 00:12 |
Postów: 69 Data rejestracji: 17.03.2005 14:23 Skąd: - |
woda mi sie gotuje az ucieka ze zbiorniczka wyrownawczego. co ciekawe wylatuje ciecz o kolorze rdzawym. co to moze oznaczac?
Edytowane przez rezerve dnia 24-06-2005 12:58 GG 3357003
|
|
|
rezerve |
Dodany dnia 24-06-2005 12:59 |
Postów: 69 Data rejestracji: 17.03.2005 14:23 Skąd: - |
nikt nie wie? co znaczy rdzawy plyn w zbiorniczku wyrownawczym?
GG 3357003
|
|
|
Los_sandalos |
Dodany dnia 24-06-2005 14:44 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
W zbiorniczku często jest rdzawy płyn. Zbierają się tam syfy z całegu układu. Wymień płyn z przepłukaniem całego układu wodą. Co do tego wyrzucania płynu to przyczyną może być zapowietrzenie układu lub uszczkodzona np. uszczelka pod głowicą.
R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
GOLAN |
Dodany dnia 24-06-2005 19:21 |
Postów: 631 Data rejestracji: 01.02.2005 22:04 Skąd: - |
Los_sandalos napisał(a): Przed wlaniem płynu należy spuścić stary nie tylko z chłodnicy ale też z bloku. Inaczej wlejesz max 4 litry a reszta płynu będzie stara. a jak spuścić z bloku ? F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:-> Instrukcja obsługi forum Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc [img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image. user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
Los_sandalos |
Dodany dnia 24-06-2005 20:12 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
Jest do tego korek, zdaje się gdzieś koło filtra oleju. Jak dokładnie sprawdzę to napiszę.
R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
Los_sandalos |
Dodany dnia 24-06-2005 20:34 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
Sorki, od przodu nie ma korka. Wg. książki w silnikach F jest pod kolektorem ssącym czyli od tyłu silnika. bez kanału chyba ciężka sprawa.
R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
Sebo83 |
Dodany dnia 27-12-2005 11:23 |
Postów: 845 Data rejestracji: 02.04.2005 15:47 Skąd: - |
jak juz piszecie o plycie to Wam napisze co mi sie dzis w nocy stalo. Wracam Sobie (Krakow) Al pokoju...dojezdzam do skrzyzowania pod M1...stoja obok jakies dresy w punto i gazuja i sie smieja jak pojeby No to zmienilo sie swiatlo...ja ogien...poszedlem do przodu odrazy na poz 1 po paru sekundach patrze w lusterku...a punta nie widac ale tak kukam a tu z pod mojego auta taka chmura pary...MGLA normalnie. Zatrzymalem sie, patrze z pod machy to leci. Otwieram mache a tam siwo i syczy cos. Sadzilo wszystko z okolic filtra powietrza (Silnik 1,7 f3n mono) no moze nizej niz filter al z pod niego. Nie wiem co sie stalo ale walilo plynem chlodniczym, w zbiorniczku nic nie ma. Pewnie pekl jakis waz i plyn lecial po czym goracym (nie znam sie na tym) zadzwonilem po kumpla zeby mnie scholowal bo nie chcialem tam grzebac bo ciemno w dodatku auta nie zostawie na ulicy. Okazalo sie ze nie ma linki Wiec pchalismy auto z ulicy Wislickiej do mnie pod klatke z 1 km pod gorke hehe Tereaz sie dowiedzialem ze mozliwe ze jakis trojnik strzelil pod filtrem. a co Wy na to?
Renault 19 '93 5D 1721ccm 73KM LPG (było) Audi A4 Avant 1,9 TDI AFN (było) KIA Cee'd SW 1,6CRDi Jest
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 165000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 27-12-2005 19:47 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Prawdopodobnie pekła ci waż idacy do trojnika albo sam trojnik z prawej strony silnika . |
bykuIII |
Dodany dnia 27-12-2005 21:59 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.02.2005 15:49 Skąd: - |
rezerve napisał(a): woda mi sie gotuje az ucieka ze zbiorniczka wyrownawczego. co ciekawe wylatuje ciecz o kolorze rdzawym. co to moze oznaczac? Jak sprawdzić czy wentylator chodzi to kolega Lossandalos napisał Sprawdz sobie termostat bo może ci sie za poźno otwiera U mnie był popsuty zapuźnio się otwierał i cały czas jeździłęm na gotującym sie silniku.Patrząc na wzkaźnik to wzkaówka była mniej więcej pod kątem 85'ta małą kreseczka przed tymi trzema ostatnimi) A co do rdzawej wody to proponuje przepukać układ i samą chłodnice nie trudno ją wyjąc a ile syfu w nie jest to aż szkoda słów R19 1991 1.8 16V F7P |
|
|
Sebo83 |
Dodany dnia 27-12-2005 22:22 |
Postów: 845 Data rejestracji: 02.04.2005 15:47 Skąd: - |
Maciej R21N R19 F126 napisał(a): Prawdopodobnie pekła ci waż idacy do trojnika albo sam trojnik z prawej strony silnika . No wlasnie takby na to wygladalo bo to najbardziej z prawej strony silnika lecialo i parowalo Duzy koszt naprawy(wymiany)?latwo sie tam dostac? Renault 19 '93 5D 1721ccm 73KM LPG (było) Audi A4 Avant 1,9 TDI AFN (było) KIA Cee'd SW 1,6CRDi Jest
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 165000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 28-12-2005 01:34 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Jezeli pękł wąz to jest on jak pisalem profilowany z jednej strony gruby z drugiej cienki .Ja mam zalozony normalny i chodzi juz pare lat .Jezeli pekł trójnik to prawdopodobnie jest on trudny do dostania a jezeli juz to za smiesznie duze pieniadze .Ja mam akurat taki trojnik oryginał w zapasie .Rozerwało ci to prawdopodobnie bo wzroslo zanadto cisnienie w ukladzie .Sprawdź wiec korekk w zbiorniku wyrownawczym ,jest tam zawor ktory reguluje cisnienie na poziomie 1 bara jak sie zacial to cisnienie wzrasta za bardzo . |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |