Menu główne
Forum
Klubowicze
hanyys |
Dodany dnia 08-01-2009 19:49 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
Oto schemat jak podłączony jest u mnie parownik gdzie:
1 to blok silnika 2 to nagrzewnica 3 to zbiornik wyrównawczy 4 to parownik czarny wąż z bloku jest połączony trójnikem z tym niebieskim który idzie do wyrównawczego(cienki przelewowy).Reszta chyba jasna jak ktoś moze w ten sposób (na chłopski rozum)rozpisać układ seryjny bez gazu to byłoby super bo nie moge znalezc a wszystkie renie kumpli gaz mają ale tez inne silniki.Aha przepływ na parownik też blokowałem(zacisnolem węża zciskiem)i nic.Wiec albo cos jest zle z gazem podłączone albo pompa wody albo wciąż zapowietrzony układ ale nie ma żadnych objawów zapowietrzenia.Zaraz sprawdze jak na benie> Edytowane przez hanyys dnia 08-01-2009 19:50 R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-01-2009 19:49 |
hanyys |
Dodany dnia 08-01-2009 19:51 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
schemat
R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
hanyys |
Dodany dnia 10-01-2009 11:02 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
narazie zadnej poprawy na benzynie dokladnie to samo lekko cieple na 1 szym biegu wentylatora ,nagzrewnica jest ciepla cala,(ciepla lub goraca jestem w stanie na rozgrzanym silniku reke 10 sekund trzymac potem parzy.
R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
Renault_Fuhrer |
Dodany dnia 11-01-2009 19:00 |
Postów: 154 Data rejestracji: 21.02.2006 14:15 Skąd: - |
No wiec, mam taki sam problem jak hanyys Nagrzewnica nowa, reduktor wpięty tak samo-tez to podejrzewam, pompa wodna tez wyminiona, nagrzewnica robi sie ciepla cała, ostatnio ja plukałem ale nie bylo praktycznie zadnego syfu. Ostatnio patrzylem na ten bypass nagrzewnicy, i ten kanał jest bardzo mały, srednica okolo 5mm, chciałem go zatkac i zobaczyc co bedzie ale jak jest taki mały to chyba nie ma po co.
Niech ktos, komu dobrze dziala nagrzewnica, powie gdzie ma wpiety ten reduktor. |
|
|
stachu78 |
Dodany dnia 15-01-2009 15:02 |
Postów: 24 Data rejestracji: 28.06.2008 18:36 Skąd: - |
Ja mam ten sam problem co Hanyys po wymianie nagrzewnicy. Wszystko wygląda na to że przez nagrzewnicę idzie za mało petrygo, przez co przy większych obrotach dmuchawy po prostu nie zdąży nagrzać się cała nagrzewnica. Pytanie tylko czym to jest spowodowane, bo mi pomysłów powoli brakuje, a nie wszystko jestem w stanie sprawdzić. 1. Zatkana nagrzewnica ? Miałem ostatnio wymieniany trójnik (ten który jest niedaleko za kopułką), 2 większej średnicy końce miałem tak połamane, że nie dało się ich w całości wyjąć z gumowych węży, po prostu się kruszyły, może gdzieś coś mimo płukania układu pozostało? 2. Słaba pompa? nie mam pojęcia czy kiedykolwiek była wymieniana, jak ktoś wie jak ją sprawdzić niech to opisze. Tak przy okazji, w którym miejscu ona się znajduje? 3. Auto mam na gazie, zauważyłem że przy benzynie szybciej mi się zagrzewa silnik, przez to trochę szybciej na wolnych obrotach dmuchawy mam ciepło w aucie. Parownik? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 257000km
|
|
|
spinacz12345 |
Dodany dnia 20-01-2009 19:51 |
Postów: 774 Data rejestracji: 08.07.2007 15:01 Skąd: wielkopolskie Czarnków |
i byla to nagrzewnica zamulona teraz ogien Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 220000km
|
hanyys |
Dodany dnia 31-01-2009 21:42 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
U mnie przeswit pomiedzy wlotem i wylotem z nagrzewnicy został zablokowany więc teoretycznie cała ciecz powinna leciec przez nagrzewnice a tu nadal żadnej poprawy.Na dniach pompa wody krocce przy silniku do roboty bo mam dosyc.
R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 24-10-2009 12:12 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Jak dla mnie to gorącej nagrzewnicy nie idzie dotykać dłużej niż 2sek. a mam naprawdę gruby naskórek, każdy inny po dotknięciu wymięka. Cudów nie ma, trzeba sprawdzić nagrzewnicę. Włączasz silnik i czekasz aż do włączenia wentylatora na chłodnicy. Nie włączasz ani na chwilę nawiewów. Jak silnik osiągnie temp. pracy otwierasz sobie kratki środkowe, przekręcasz na maks ciepłe powietrze i włączasz nawiew na 2 bieg. Ręką badasz ciepło powietrza, teraz czekasz z 30 sek. jeżeli temp powietrza pomimo niczym nie kręcenia po prostu spada to nagrzewnica zapchana.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
pgoral |
Dodany dnia 25-11-2009 22:09 |
Postów: 1 Data rejestracji: 25.11.2009 19:20 Skąd: - |
Dokładne dane postaram się wkrótce zgromadzić. Autko w rodzinie - ale w tym momencie nie jestem przy nim. A w Renault różne były rozwiązania układu chłodzenia skoro w każdym musi się przelewać? |
|
|
maestro |
Dodany dnia 25-11-2009 22:22 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
W każdym oprócz 1,4C.
Zasada jest ta sama jednak sposób rozmieszczenia i "zasilania" pewnych rzeczy jest różny w zależności od silnika. W dieslach jest np podgrzewacz filtra paliwa, w niektorych benzynach i dieslach jest pompka obiegowa (mieli płyn po zgaszeniu chroniąc głowice) i rózne takie dziwne niuanse. Tam gdzie np w 1,7 mono jest trójnik, a tam w 1,8s jest czwórnik a w 1,8i czwórnik i trójnik zaś w 1,7 multi piątnik Także Inaczej też jest jak jest automat. http://www.renaul...it_car.php Edytowane przez maestro dnia 25-11-2009 22:33 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Krystian_J |
Dodany dnia 19-02-2010 21:24 |
Postów: 18 Data rejestracji: 01.06.2006 21:55 Skąd: - |
Witam a ja mam inny problem - na wolnych obrotach nie idzie mi płyn powrotem tym małym do zbiorniczka dopiero jak dodaję gazu to idzie. zasysa mi górny wąż od chłodnicy jak dodaję gazu i płyn w zbiorniczku wtedy się podnosi co moze być nie tak ?
Lekko mi ubywa płynu - nie dymi - olej OK wszędzie sucho - jutro wykecam świece - czy mogłem źle załozyć pasek klinowy alternatora i pompa sie kręci w drugą stronę moze mi ktoś dać fotkę jak powinien byc założony w F3N ze wspomaganiem ? Będę wdzięczny Renult R5 F2N GTX SOLEX Z10 89 KM )), R5 mojej żonki 1.7 F3N
Odrestaurowane po calaku r5 GT Turbo 120 KM, R19 1992 F3N Bordo -dla NAS jako aukto rodzinne Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213813km
|
maestro |
Dodany dnia 19-02-2010 21:27 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Generalnie pasek da sie tylko w jednej opcji założyć. Tam gdzie gładkie to plecami pasek a gdzie rowek to rowkami
Zasysa wąż - zapowietrzony albo wciąga ciśnieniem silnika. Dalekoidący objaw uszkodzenia uszczelki, ale bez strachu na razie. Przelewa sie słabo bo może być gdzies syf, słaba pompa. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
tigr123 |
Dodany dnia 10-07-2010 18:35 |
Postów: 138 Data rejestracji: 10.01.2010 18:00 Skąd: - |
Dzisiaj jechałem w korku i temp bardzo wzrosła aż zapaliła się czerwona kontrolka, jak wyjechałem z korka to temp spadła i było wszystko ok. co to może być Dodam że płynu muszę co jakiś czas dolać(nie za często) gdzie szukać przyczyny
Patrzałem do auta i mam kilka zdjęć Foto1 [img]http://images49.fotosik.pl/314/b77ca33b3aa48fd9med.jpg[/img] is not a valid Image. tutaj jest coś białego na trójniku Foto2 [img]http://images49.fotosik.pl/314/be47fb873c1fb954med.jpg[/img] is not a valid Image. tu też jest biały nalot Foto3 [img]http://images47.fotosik.pl/313/5dfad3da1be676aemed.jpg[/img] is not a valid Image. Na zbiorniczku też jest biały nalot Foto4 [img]http://images35.fotosik.pl/168/c25e161a7197c169med.jpg[/img] is not a valid Image. Widać jakąś mokrą plamę Foto5 [img]http://images46.fotosik.pl/313/a7561a148c87a6d1med.jpg[/img] is not a valid Image. Do czego to jest I dodam że uszczelka się troszkę poci ma to coś do tego problemu? [img]http://images40.fotosik.pl/309/cfda44d7412f0050med.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez tigr123 dnia 10-07-2010 20:42 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 375407km
|
maestro |
Dodany dnia 10-07-2010 21:19 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
1 cos białego jest ale za wiele nie widać.
2 odpada. 3 kwalifikuje to zbiorniczek do wymiany w zasadzie. 4 odpada. 5 opaska zaciskowa. 6 nie ma to wpływu na ten problem. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
maestro |
Dodany dnia 10-07-2010 22:02 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Nie wiem czemu sie silnik nagrzał, mówie to co widze.
Podstawa to musisz stwierdzić czy płyn jest pobierany przez silnik czy jest wyciek. Jak jest wyciek to sie bedzie zapowietrzał, im mniej plynu tym mniejsza wydajność chłodzenia i odprowadzenia ciepła,w korku moment tak jest. Po za tym wentylator do sprawdzenia. Powinien pracować czesto i długo jak nie cały czas tak jak teraz gdy jest 35 stopni w cieniu. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
tigr123 |
Dodany dnia 11-07-2010 08:19 |
Postów: 138 Data rejestracji: 10.01.2010 18:00 Skąd: - |
@maestro: a przez co się wentylator nie włączy? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 375407km
|
grzes70 |
Dodany dnia 11-07-2010 09:05 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Termowyłacznik wentylatora-wkręcony w chłodnicę.Obwód termowyłącznik/wentylator.Zły obieg wody-termostat,pompa,zapowietrzony układ.Dotykałeś chłodnicę jak się tam temperatura rozkłada? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
spinacz12345 |
Dodany dnia 27-07-2010 23:17 |
Postów: 774 Data rejestracji: 08.07.2007 15:01 Skąd: wielkopolskie Czarnków |
Dodam od siebie filmik instruktażowy odnośnie przegrzewania :http://www.youtub...kt40jWL-8Y mam nadzieje ze sie przyda
Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym >>tel.785211715<< >>gg:8402499<< Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 220000km
|
djtigerpl |
Dodany dnia 18-11-2010 20:22 |
Postów: 48 Data rejestracji: 30.10.2007 11:47 Skąd: - |
Czy ktoś z was może wrzucić jakieś foto (najlepiej dużej rozdzielczości) przedstawiające w którym miejscu - od komory silnika - można dobrać się do węży idących do nagrzewnicy Chciałbym ją przepłukać pod ciśnieniem bez konieczności demontowania całych bebechów w aucie. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 233000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 18-11-2010 20:27 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Wiesz gdzie jest serwo hamulcowe? Na lewo od niego są jedyne dwa węże które wchodzą w ścianke grodziową.
Treść dodana dnia 18-11-2010 20:27: Po lewej widać jeden wąż Treść dodana dnia 18-11-2010 20:28: widac? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |