16 Kwietnia 2024 08:21:23
Zdjęcia użytkowników
RafalS16 czarnymotyl
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Problemy z Ogrzewaniem 
djtigerpl
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 18-11-2010 20:30
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 30.10.2007 11:47
Skąd: -

Serwo hamulcowe - ciężko byłoby nie wiedzieć...

Nie będzie problemu żeby się tam dostać (odkręcić) podłączyć dłuższe węże na czas płukania.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 233000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 18-11-2010 20:30
Awatar
maestro
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 18-11-2010 20:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

mała grzechotka i pewnie nasadka 7, bo srubokretem to tam ciezko bedzie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
djtigerpl
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 18-11-2010 20:34
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 30.10.2007 11:47
Skąd: -

Mógłbyś na tym 2-gim zdjęciu zaznaczyć które to węże.
Fotka dobrej rozdzielczości ale w tym gąszczu trudno coś dostrzec.

Wielkie dzięki.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 233000km
 
maestro
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 18-11-2010 20:38
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jeden ze strzałką, a drugi od razu pod nim jest.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ALAN
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2010 14:10
Awatar


Postów: 366

Data rejestracji: 30.05.2005 09:04
Skąd: -

W renatce jest taki rpoblem ze ogrzewanie chodzi jak by nie chodzilo, lepiej grzeje a moze jelpiej powiedziec ze wogole grzeje jak auto stoii pod gorke wiec co to do cholery moze byc?

ALAN Red Reno Rally Team
www.frakcja-zachodnia.pl

Moje auto: BYLO: 19 PhII 5d hatchback 1.7e+LPG 223 000 km JEST:Laguna II GrandTour 2.0 16V iDE, benzyna, 127000km
 
Magister
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2010 14:52
Awatar


Postów: 364

Data rejestracji: 03.04.2010 19:49
Skąd: małopolskie
Tarnów

@ALAN: Być może zapowietrzony układ, albo zapchana nagrzewnica. Spróbuj odpowietrzyć.

Moje auto: Renault Vel Satis, Phase I, 2002r., F4RT-762 (1998/163KM), hatchback, benzyna+LPG, 126870km
 
maestro
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2010 23:08
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

a tak w ogole to o co chodzi?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
baldwin_84
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 08-05-2011 15:11
Awatar


Postów: 42

Data rejestracji: 30.06.2008 13:55
Skąd: śląskie
Zabrze

Mam pytanie
1 czy ktoś wie przy jakiej kresce są jakie temp.
2 nie wiem czy u mnie jest wszystko ok. a mianowicie jak temp. dochodzi do czerwonej kreski opada o jakieś 2 małe (zakładam że włącza się termostat - czy prawidłowo?) potem temp dochodzi do czerwonej i dłuższy czas tak się trzyma, ale tylko w mieście (z tego co wyczytałem to dobrze) na trasie jest nieco poniżej - dobrze? . No i na końcu jak dochodzi do niebieskiej znowu opada ale to już chodzi wentylator i to jest raczej w porządku.

Edytowane przez baldwin_84 dnia 08-05-2011 15:12
Renault 19 93r 1,7RT F3N hatchback

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 205000km
 
Gracjan
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 11-12-2011 16:24
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 11.12.2011 16:08
Skąd: -

Witam wszystkich mam problem z r19 92r 1.7l z gazem gdyż chcialem zrobic ogrzewanie wymienilem juz chlodniczke termostat i nadal nie grzeje weze od chlodnicy do chlodniczki robia sie cieple a gdy wloczysz nawiew leci zimne powietrze a silnik jest nagrzany 4 kreski od zagrzania silnika i niewiem co mam jeszcze wymienic zeby ona grzla ??

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 200000km
 
ernesto_r19
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 11-12-2011 17:23
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 22.11.2005 21:47
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Gracjan napisał/a:
wymienilem juz chlodniczke termostat i nadal nie grzeje


1. Chłodniczke czego ?
2. Chłodnice czy nagrzewnice?
3. Robiłeś to sam?
4. Jesli nagrzewnice to czy była nowa?
5. Czy linki od miksera są założone?
6. Czy jeżdzisz na płynie?
7. Czy układ jest odpowietrzony?
8. Czy nie ma wycieków? Nie ubywa płynu?
9. Czy przesuwając regulacją ciepłe zimne słychać jak przestawiają sie klapki w mikserze?
10. Czy reduktor gazu jest wpięty przed nagrzewnice?

ernesto
Renata F3NL740
GG: 2272791
Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia

RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS !

Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
 
Gracjan
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 11-12-2011 19:44
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 11.12.2011 16:08
Skąd: -

1.No od grzania
2.Tak nagrzewnice
3.Tak robilem to sam
4.Tak nagrzewnice kupywalem nowa
5.Niestety ale gdy rsciagale deske gdzies pszejebalem takie blaszi ktore czymaja linki jesli bys mial te blaszki na spszedasz to za ile ??
6.tak caly czas na plynie
7.Powinien byc odpowieczony ale mam tylko jeden odpowiecznik na chlodnicy a powinien byc jeszcze gdzies na wezach lecz ja go nie mam
8.Nie nie ma zadnych wyciekow
9.Tak gdy ciadnie linke to slychac jak klapka sie zamyka i odwiera
10.Nie reduktor nie jest wpiety psez nagdzewnice
Sad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 200000km
 
grzes70
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 11-12-2011 21:10
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Rozwiązanie jest prawdopodobnie w pkt5.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Gracjan
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2011 21:30
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 11.12.2011 16:08
Skąd: -

Rozwiazanie musi byc inne poniewasz juz to pokretlo zrobilem i nadal nie grzeje juz sam nie wiem co mam z nia zrobic jesli ktos wie to z gory dziekuje pozdrawiam Sad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 200000km
 
maestro
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2011 21:35
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

tłumaczymy kolejny raz.

jezeli nagrzewnica jest goraca po odkreceniu wentylatora (a jest) to nie ma juz nic po drodze. klapka musi nie działać.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Gracjan
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2011 22:02
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 11.12.2011 16:08
Skąd: -

spoko dzieki

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 200000km
 
ernesto_r19
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2011 07:14
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 22.11.2005 21:47
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

ernesto_r19 napisał/a w FAQ F3N :
Pierwsza identyfikacja jest czy linki są prawidłowo podłączone do miksera. I czy mikser chodzi prawidłowo. Jeśli tak należy odpalisz silnik i poczekać aż złapie prawidłową temperaturę pracy. Czyli 90 stopni. Należy wentylator ogrzewania ustawić w pozycji 0, temperaturę ustawić na największą i nawiew na strumień kierowcy. Pozamykać wszelkie kratki i pozostawić otwarta tylko na konsoli centralnej. Gdy silnik złapie temperaturę przystaw rękę do nawiewy, przytrzymaj silnik na obrotach około 2000 obr/min.
Włącz nadmuch na 1 lub 2 jeśli poleci zimne powietrze, po chwili cieple i na nowo zimne to znaczy ze jest coś nie tak z układem ogrzewania. Sprawdź pod maska czy przewody idące do nagrzewnicy są gorące jednocześnie.
Jeśli tak (a na 100% tak będzie), to znaczy ze nagrzewnica jest zamulona. Czemu tak się dzieje ponieważ nagrzewnica nie jest w pełni przelotowa i płyn jest dodatkowo zestudzany przez wentylator. Nagrzewnica zapycha się rdzą. Rdza powstaje podczas degradacji bloku który jest wykonany z żeliwa. Opiłki żelaza wędrują po całym układzie i napotykają na swojej drodze nagrzewnice. Opiłek do opiłka i powstaje zator. Blokuje on całkowicie przepływ płynu co powoduje zanik ogrzewania.


Wtedy bedziesz miał pewność prawidłowego przepływu nagrzewnicy. W mikserze najprawdopodobniej może być coś nie tak. Miałem taki przypadek że wpadł kawałek szmatki i blokował prace klapki. Przez co nie zamykała sie całkowicie na ciepłum obiegu tylko ciągneła sobie dodatkowo zimne.

ernesto
Renata F3NL740
GG: 2272791
Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia

RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS !

Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
 
lupjezyk
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 10:22
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 04.02.2012 09:50
Skąd: -

WitamSmile Moj pierwszy post przez caly czas czytalem cale forum i wystarczalo mi to i tym samym chcialem wam bardzo podziekowac dzieki wam naprawilem 99% usterek w swojej reni. forum konkretne i na tematSmile teraz przedstawie moj problem. przeczytalem wszystko w tym temacie lecz nie znalazlem konkretnych odpowiedzi. tak wiec moja renia przy minis 10 i wiecej przestaje grzac jednoczesnie przy tym motor sie gotuje, czasami tym objawom towarzyszy przerywanie silnika na 3 biegu i powyzej 2500 obrotow i mryganie lampki akumulatora. renie kupilem calkiem nie dawno i duzo pracy juz wlozylem i jeszcze duzo wloze ale daze do tego ze nie bardzo wiem co jest wlane w zbiorniku wyrownawczym, ma to rudawy kolor dziwny zapach i bezsmakowe. wlalem okolo 1 litra borygo poniewaz byl ubytek lecz to nie pomoglo. wymienic caly plyn? on moze byc przyczyna wszystkich problemow? wam tez zamarza mechanizm wycieraczek przy minus 20? prosze o pilna pomoc. Zapomnialem dodac ze wentylator nie reaguje

Edytowane przez lupjezyk dnia 04-02-2012 10:33
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
 
Krzychup
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 12:33
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Jeśli ci się silnik gotuje, a wentylator nie reaguje, to sprawdź czy chłodnica robi się gorąca.
Jeśli nie - do wymiany termostat.
Jeśli jest gorąca, to sprawdź włącznik wentylatora - na chodnicy - opis albo w F3N, albo w układzie elektrycznym.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
dj_mafiozo
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 13:55
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@lupjezyk: Płyn wymień.

Rozgrzej silnik do normalnej temperatury, żeby się otworzył termostat (na przykład wycieczka do sklepu po płyn - skoro jeździsz F3Nem wiesz jak szybko ten silnik się nagrzewa pod normalnym obciążeniem, a ile mu zajmuje to gdy stoi w miejscu i na biegu jałowym chodzi).
Następnie ściągasz dolny wąż od chłodnicy i spuszczasz to co jest w układzie (na wyłączonym silniku), następnie nadal z odpiętym wężem odpalasz na chwilę silnik, żeby pompa wypchnęła resztkę płynu.
Następnie zamykasz maskę, auto i idziesz do domu zrobić sobie na przykład śniadanie i je zjeść (silnik musi ostygnąć! Nie wolno nic wlewać do rozgrzanego silnika).
Mieszasz (50/50) wodę z płynem i to wlewasz do zbiorniczka, lejesz do MAX i odpalasz silnik.
Cały czas obserwujesz poziom płynu w zbiorniczku i na bieżąco uzupełniasz mieszanką do MAX.
Gdy silnik się zagrzeje i otworzy termostat (poznasz na pewno, bo cały płyn ucieknie ze zbiorniczka i jeszcze będzie mało - uzupełniasz), a następnie odpowietrzasz układ - na zgaszonym silniku (po lewej stronie na górze chłodnicy masz odpowietrznik - odkręcasz go płaskim śrubokrętem i dmuchasz w zbiorniczek puki nie zacznie się lać ciurkiem z odpowietrznika tylko mieszanka płynu bez powietrza), następnie nadal z odkręconym odpowietrznikiem odpal silnik na chwilę - cały czas uzupełniasz płyn do MAX.
Dokręć odpowietrznik i pougniataj nieco górny wąż do chłodnicy.
Gdy z zbiorniczka przestaną uchodzić bąbelki powietrza zakręć zbiornik płynu - gratulacje wymieniłeś płyn i odpowietrzyłeś układ chłodzenia.
Do układu F3N wchodzi podobno 6 litrów płynu.
Podczas całej operacji w momencie gdy silnik pracuje obserwuj uważnie wskaźnik temperatury i gdy zacznie się niebezpiecznie podnosić (powyżej trzeciej dłuższej kreski) natychmiast zgaś silnik.

A co do wentylatora... Mi się nigdy nie zagotował a wentylatora nigdy nie uświadczyłem aby chodził, trzeba będzie sprawdzić włącznik termiczny, bezpiecznik i sam wentylator... Wink


Treść dodana dnia 04-02-2012 14:00:

@lupjezyk: Ja bym jeszcze przepukał układ (zanim zalejesz mieszankę płynu i wody przeprowadził tą operację - bez odpowietrzania - mieszanką wody i... no właśnie... zdania są podzielone, ocet, kwasek cytrynowy, proszek do prania, preparat do czyszczenia układu chłodzącego - sam zdecyduj).


Treść dodana dnia 04-02-2012 14:01:

A co do ogrzewania... wymień najpierw płyn i zdaj relację co potem w sprawie grzania.

EDIT: Chyba coś nadużywam tu słowa "następnie"... Wink

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 04-02-2012 14:40
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
ruli17
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2012 14:05
Awatar


Postów: 4342

Data rejestracji: 17.11.2010 16:57
Skąd: dolnośląskie
Oława

Wymień płyn, odpowietrz układ, jeżeli to nie pomoże to do wymiany nagrzewnica, i tak jak mówił mafiozo, przepłukaj czymś a jak nie pomogę te kroki to szykuj sie do wymiany nagrzewnicy a wiedz że nie jest to łatwa sztuka Smile

Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: