Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 04-02-2012 14:06 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
W R19 to wydaje sie banalne. Przymierzam sie do tego samego w Safrane bo jest kiepsko i jak zobaczyłem że trzeba wypruć dosłownie wszystko (tak jak w R19 ale jaka mnogość dupereli, srubek, urządzeń, poduszek...) to już mi sie ciepło zrobiło od samej mysli.
Także jak możesz to zaciśnij zęby i przejeździj chociaż te najgorsze mrozy, no chyba ze masz opcje w miare cieplego garażu to dzialaj czym predzej. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 04-02-2012 14:06 |
ruli17 |
Dodany dnia 04-02-2012 14:16 |
Postów: 4342 Data rejestracji: 17.11.2010 16:57 Skąd: dolnośląskie Oława |
@maestro: Jak się ciepło zrobi na ilość dupereli, to i na tym mrozie można robić
Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 04-02-2012 14:24 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
A tam mrozy, owszem zimno, ale ubrać się ciepło i zrobić to czym prędzej.
@lupjezyk: nie wiem jak ty, ale ja nigdy nie próbowałem smaku potencjalnie toksycznych płynów. Treść dodana dnia 04-02-2012 14:44: @ruli17: Owszem wymiana nagrzewnicy nie jest łatwą sztuką, w żadnym aucie nie jest to prosta sprawa do załatwienia w pół godziny. (Czy w F3Nie trzeba wyciągać do tego silnik? Czy da się to zrobić jakoś bez tego?) "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Krzychup |
Dodany dnia 04-02-2012 16:29 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
dj_mafiozo napisał/a: Mieszasz (50/50) wodę z płynem i to wlewasz do zbiorniczka, lejesz do MAX i odpalasz silnik. Zastanawiam się dlaczego mieszać go z wodą, skoro płyn np Petrygo jest do -35st? http://alejka.pl/...ic-5l.html Edytowane przez Krzychup dnia 04-02-2012 16:29 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
maestro |
Dodany dnia 04-02-2012 17:12 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@dj_mafiozo: FAQ F3N -> Wymiana nagrzewnicy. Pod maską to w sumie tylko węże odkrecasz od nagrzewnicy, oraz wentylator od nadmuchu (+jedna srubka pod nim).
Koncentraty mieszamy TYLKO z wodą destylowaną. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
lupjezyk |
Dodany dnia 05-02-2012 13:49 |
Postów: 5 Data rejestracji: 04.02.2012 09:50 Skąd: - |
Wczoraj gdy pisalem ten post poszedlem do swojej reni odpalilem i przejechalem jakies 60 km po miescie i wszystko dzialalo jak nalezy wiec mysle ze ktorys element ukladu zamarza, mysle ze to cos z termostatem bo gdy uklad mi nie pracowal to sciskalem przewody w poszukiwaniu lodu(kaszy) i nie znalazlem znakiem tego ze plyn(lub woda) nie zamarza. dodam ze gdy auto ma humor jezdzic normalnie to w zbiorniku wyrownawczym jest obieg a gdy ma "focha" to obiegu brak Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 05-02-2012 14:19 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
maestro napisał/a: @dj_mafiozo: FAQ F3N -> Wymiana nagrzewnicy. Pod maską to w sumie tylko węże odkrecasz od nagrzewnicy, oraz wentylator od nadmuchu (+jedna srubka pod nim). Koncentraty mieszamy TYLKO z wodą destylowaną. No oczywiście że destylowaną, a co do nagrzewnicy, nigdy nie musiałem szukać tego cholerstwa, zdawało mi się, że jest w podszybiu za silnikiem, dziękuję ci Maestro za wyprowadzenie z błędu. @łupieżyk: Wymieniłeś płyn? "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
lukat1988 |
Dodany dnia 05-02-2012 15:51 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
@lupjezyk: Wymień płyn i pomorze. sam wczoraj wymieniałem, bo myślałem, że umarznę i przegrzeję silnik w piątek. Płyn zamarza w chłodnicy i nagrzewnicy. A mrugająca kontrolka od ładowania jest powodowana poślizgiem paska.
Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
lupjezyk |
Dodany dnia 06-02-2012 16:58 |
Postów: 5 Data rejestracji: 04.02.2012 09:50 Skąd: - |
chyba rozwiazana zostala moja zagadka dzis w nocy w szczecinie bylo -25 stopni maske otworzylem lapie za weza u gory i kasza a na dole jeszcze gorzej, musialo sie to juz zaczac wczoraj bo obrotomierz mi zaczal fiksowac a on penwnie ma cos z tym wspolnego. wstawilem auto do cieplego pomieszczenia zeby sie rozstopilo i wieczorkiem ide sposcic to "cos" z chlodnicy i mam juz zakupiony plyn do -35 jak skoncze to zdam relacje
Spuscilem niby plyn z przewodow oraz chlodnicyokazuje sie ze kolor owego plynu to rdza wyczyscilem wszystko w miare mozliwosci i wlalem narazie 5 litrow petrygo. uklad odpowietrzylem i pojechalem. -15 stopni a temperatura wkoncu jest taka jak byc powinna problem rozwiazany. dziekuje wam za porady Edytowane przez lupjezyk dnia 06-02-2012 20:12 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
newaudi |
Dodany dnia 01-10-2012 20:41 |
Postów: 31 Data rejestracji: 13.05.2011 17:51 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
Witam wszystkich. Mój problem z ogrzewaniem polega na tym że gdy włączę nadmuch na grzanie to leci tak przez minute letnie powietrze a później już tylko zimne. Nagrzewnice i chłodnice wymieniłem w tamtym roku. Układ płukany chyba 3 razy. Zalany płynem i odpowietrzony tak jak pisało na forum. Dzisiaj zdjąłem dmuchawę i klapka od ciepłego zimnego chodzi. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł proszę o radę.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 212223km
|
maestro |
Dodany dnia 01-10-2012 21:34 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@newaudi Jeżeli masz płyn w normie, a temperatura silnika jest prawidłowa no to niestety wygląda to na nagrzewnice...
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
newaudi |
Dodany dnia 01-10-2012 21:52 |
Postów: 31 Data rejestracji: 13.05.2011 17:51 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
Ale ona mi tak nie za bardzo od początku grzała, bo teraz to już tragedia. Jak miałem dzisiaj odkręconą dmuchawę to przykładałem rękę i cała gorąca była. Ale po roku czasu chyba by się nie zatkała
Ciepłe powietrze przechodzi przez nagrzewnicę i gdzie później Edytowane przez newaudi dnia 01-10-2012 21:55 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 212223km
|
maestro |
Dodany dnia 01-10-2012 21:54 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@newaudi Jak był syf wczesniej to od razu ją zawalił. Dziwne rzeczy. Skoro jest gorąca to cóż. Może pompa wody nie daje rady?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
newaudi |
Dodany dnia 01-10-2012 21:56 |
Postów: 31 Data rejestracji: 13.05.2011 17:51 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
Pompa też wymieniona. Spróbuje przepłukać może to coś da
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 212223km
|
Deaver |
Dodany dnia 02-10-2012 17:44 |
Postów: 243 Data rejestracji: 12.12.2008 12:19 Skąd: opolskie Kędzierzyn-Koźle |
Podłącz wodę z kranu na szczelno do nagrzewnicy wężem od strony zbiorniczka wyrównawczego (jeden z dwóch dolnych grubszych), odłącz wężyk wodny z tyłu silnika od strony rozrządu taki cieńszy, odkręć kran i poleci z wężyka syf z nagrzewnicy. Jak już woda będzie leciała czysta to zatkaj mocno kciukiem wylot wężyka aż w węzach i nagrzewnicy wytworzy się ciśnienie i jak już nie będziesz mógł utrzymać ciśnienia to puść. Woda wyleci z impetem i kolejnym syfem gwałtownie wyrwanym z nagrzewnicy. Powtarzaj aż po którymś razie po gwałtownym puszczeniu będzie czysta woda.
Pamiętam, że ja tak parę lat temu robiłem i potem ze dwie zimy grzało a potem sprzedałem F3N-a i dalej nie wiem. Nie biorę odpowiedzialności za szkody powstałe od ciśnienia z kranu, u mnie pomogło. Pośpiech upokarza.
Moje auto: Cayenne 4,2, diesel, 56765km
|
grzes70 |
Dodany dnia 02-10-2012 19:33 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
U mnie też niby wszystko było dobrze,nagrzewnica ciepła a pomogła dopiero wymiana nagrzewnicy.Na forum laguny jest opis regeneracji nagrzewnic co przy cenie ok 100zł za nową nie jest specjalnie opłacalne.Ktoś tam u nich płukał nagrzewnicę metodą woda z węża+kompresor-podobno zabieg wytrzymała. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 02-10-2012 19:37 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
jak silnik zasyfiony to kazda nagrzewnica bedzie zachodzic syfem nawet jak da nowa to po jakims czasie zrobi sie padaka taki prezent od wlascicieli lejacych wode zamiast plynu. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
newaudi |
Dodany dnia 03-10-2012 19:43 |
Postów: 31 Data rejestracji: 13.05.2011 17:51 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
Nagrzewnice wymieniałem w tamtym roku. Wczoraj płukałem cały układ i wymieniłem termostat. Jednak była to syzyfowa praca.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 212223km
|
lukas85 |
Dodany dnia 03-10-2012 21:10 |
Postów: 838 Data rejestracji: 10.08.2010 17:51 Skąd: lubelskie Chełm |
@newaudi nagrzewnica jaka?
455 Bleu nuit - niebieski odcień nocy (ciemny niebieki)
świeca zapłonowa przyświeca drogę tłokowi żeby nie przypier...w głowicę Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 237000km
|
newaudi |
Dodany dnia 03-10-2012 21:52 |
Postów: 31 Data rejestracji: 13.05.2011 17:51 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
Valeo. Tak sobie myślę czy da się tam podpiąć węże na odwrót
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 212223km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |