Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 03-10-2012 22:30 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@newaudi nie ma to znaczenia - to raz, dwa to są różne średnice.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 03-10-2012 22:30 |
newaudi |
Dodany dnia 03-10-2012 22:41 |
Postów: 31 Data rejestracji: 13.05.2011 17:51 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
Byłem u gazownika i coś tam podłubał żeby więcej ciepłego płynu szło na nagrzewnice ale powiedział że on i tak pod nagrzewnice się nie podpinał. Razem wydukaliśmy że trzeba rozbierać deskę i zobaczyć co to się w tym całym mieszalniku powietrza mogło podziać. Od poniedziałku zaczynamy drugi rozbiór renatki.
Koledzy hołd i uwielbienie dla was a dla mnie . Rozebrałem całą deskę w poszukiwanie niesprawności a się okazało że to jednak nagrzewnica. Wy rozginałem blaszki które trzymają ten plastik na nagrzewnicy i ukazał się jeden wielki syf. Grzały tylko 2 spirale i dlatego leciało przez chwile ciepłe a później już tylko zimne. Wyczyściłem to i zauważyłem tam takie spiralki wiec może ktoś wie po cą powkładane do tych rurek Zakupiłem nową nagrzewnice (Behr hella) założyłem i poczułem przyjemne ciepło (troszkę jeszcze śmierdzi ale to chyba dlatego że nowa). Edytowane przez newaudi dnia 09-10-2012 22:53 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 212223km
|
16marcin07 |
Dodany dnia 22-10-2012 14:44 |
Postów: 17 Data rejestracji: 25.02.2012 00:41 Skąd: - |
Witam. Mialem zakładac nowy wątek, ale akurat zajrzałem na forum i ten temat jest bardzo adekwatny do mojego problemu. Jestem laikiem i stad moje może banalne pytanie. Musze wymienić czujnik temperatury wody, ale nie wiem gdzie on sie znajduje. Byc moze jest to tak oczywiste, ze nie trzeba sie o to pytac i dlatego nigdzie nie znalazlem odpowiedzi. Z gory dziekuje za pomoc. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
guciowsk |
Dodany dnia 22-10-2012 15:05 |
Postów: 2952 Data rejestracji: 18.12.2008 16:49 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
są 2 czujniki temperatury wody. Jeden w głowicy od strony kabiny koło kopułki a 2 w chłodnicy na dole od strony kierowcy. Ten w chłodnicy załacza wentylator a ten w głowicy pokazuje temperature na desce
Turbo Burbo eL Pi Dżi
Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
|
maestro |
Dodany dnia 22-10-2012 15:11 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@guciowsk No w F3Nie masz jeszcze jeden, ten w sumie najważniejszy z info do ECU w kolektorze dolotowym.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
16marcin07 |
Dodany dnia 24-10-2012 12:22 |
Postów: 17 Data rejestracji: 25.02.2012 00:41 Skąd: - |
Ok. Dzieki. Ale niestety mam jeszcze jedno proste dla was pytanie. Chce spuścić płyn ( w sumie wode, bo ciagle mi go ubywa i systematycznie dolewałem wode ) i nie wiem gdzie jest jakis zawór w chłodnicy, aby to wszystko wylecialo. Co do znikajacego płynu tez nie wiem jak sie odwołać. Na weżach nic nie widać. Pod samochodem zostaja plamy, ale to raczej olej. Nie wiem co sie dzieje z tym płynem ;/ Nadchodza mrozy i nie chce, zeby ta woda mi zamarzła, bo bedzie duzy problem Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 24-10-2012 14:03 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Nie ma zaworu w chłodnicy,odepnij dolny wąż.Masz poza znikającym płynem jeszcze jakieś objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
16marcin07 |
Dodany dnia 24-10-2012 14:11 |
Postów: 17 Data rejestracji: 25.02.2012 00:41 Skąd: - |
Uszczelke mialem wymieniana, bo mialem niewielka czołówke. Po tym incydencie zauwazylem wlasnie olej w zbiorniku na plyn chlodniczy. Wtedy pod lupe poszla uszczelka, płukanie ukladu. To wszystko mi robili w warsztacie. Nie bylo mnie pol roku w Polsce i Renia stała jedynie co jakis czas przepalana przez mojego ojca. Ale zajrzalem do zbiornika i jeszcze jakies pozostałosci oleju pozostały, z tym ze jednoczesnie dolewam i po kazdej przejazdzce widac sitko na dnie zbiornika ;/ Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 24-10-2012 14:51 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Albo aż tak Ci ucieka albo układ wciąga, czyli jest jeszcze nadal za mało płynu.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 24-10-2012 15:27 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@16marcin07 Zacznij od tego, że odpowietrz układ i upewnij się, że stan jest prawidłowy.
Odpowietrzenie układu chłodzenia F3N. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
16marcin07 |
Dodany dnia 08-11-2012 13:12 |
Postów: 17 Data rejestracji: 25.02.2012 00:41 Skąd: - |
Wybaczcie, ale znow musze wam pozawracac tylki i prosic o fachowa opinie. Wymienilem płyn, odpowietrzylem itd i jezdze juz jakis czas. Wydawalo sie w miare ok. Zrobilem nawet 200 km bez przystanku. Woda temp. rosnie powyzej poziomu do ok 100 stopni w czasie jazdy i spada do 90 i tak co chwile. Dzis na kilkuminutowym postoju temperatura podskoczyla prawie pod ostatnia kreske. Dopuscilem do tego, bo nie bylo mnie przy Reni. Zajrzalem pod mache, a w zbiorniku mialem prawdziwy tajfun, az dziw, ze zbiornika nie rozsadzilo. Smiglo chodnicy nie pracowalo. Powie ktos co sie dzieje? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 08-11-2012 13:19 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@16marcin07 Milion razy było o termowyłączniku...poza tym jak Twój problem ma się do tematu wątku? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
michaltczew |
Dodany dnia 15-11-2012 15:38 |
Postów: 51 Data rejestracji: 13.12.2009 18:23 Skąd: - |
Witam. Poczytalem troszke ten artykuł. Myśle za u mnie jest cos nie hallo. Dolacze zdjecie jak to wyglada u mnie na dlugich trasach i kiedy zalacza sie wentylator. Mysle ze silnik jest nie dogrzany i troszke duzo pali w miescie . Spalanie miasto 10 l , trasa (autostrada ) okolo 110 km/h 6.6 l. Mam zalany nowy płyn, nie ma wyciekow. Co mam zrobic co wymienic aby miec prawidlowa temperature pracy silnika Skorzystałem ze zdjecia kolegi ernesto_r19 - dziekuję Pomieszalem dzialy ja mam silnik 1.4 Energy E7J
michaltczew dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michaltczew dnia 15-11-2012 16:30 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), sedan, 1570000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 15-11-2012 16:23 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Jest oki wentylator zalacza sie prawidlowo. A w trasie plyn sie schladza wiec moze byc troche poniej kreski po miescie powinien byc na tej duzej kresce albo dochodzic do zalaczenia wentylatora byle nie wyzej Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
michaltczew |
Dodany dnia 15-11-2012 16:34 |
Postów: 51 Data rejestracji: 13.12.2009 18:23 Skąd: - |
Kolego tomek1405 , a jakbym wymienil termostat o tem. otwarcia 89 stC zmieniloby to spalanie CZytalem na forum ze spalanie dla silnika 1.4 oscyluje w granicach 8 l na 100 km a mi pali 10 na 100. Pytam dlatego bo sie nia znam na tym. Termostat nie jest az tak drogi a jezeli udaloby mi sie obnizyc spalanie to szybko zwroci mi sie zakup termostatu. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), sedan, 1570000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 15-11-2012 16:36 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
termostat nie ma nic do spalania otwiera tylko przeplyw cieczy na duzy obieg przy odpowiedniej temp. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
michaltczew |
Dodany dnia 15-11-2012 16:42 |
Postów: 51 Data rejestracji: 13.12.2009 18:23 Skąd: - |
I wszystko jasne czyli tak ma byc i jest dobrze. Nie bede nic grzebal przy tym skoro jest OK. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), sedan, 1570000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 15-11-2012 16:46 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Sory zle spojrzalem na foto;P Troche za nisko ci sie wentylator zalacza ale tez silnik ma jakby zaniozona temp. Wiec albo czujnik zaniza wartosci albo nie wiadomo co bo termostat to sie wymienia tylko jak nie pracuje. Powinien wpierw puszczac maly obieg a po okolo 10min wlaczyc duzy. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
michaltczew |
Dodany dnia 15-11-2012 17:20 |
Postów: 51 Data rejestracji: 13.12.2009 18:23 Skąd: - |
Pare dni temu patrzylem i pod kopulka w blok sa wkrecone 2 czujniki . Ktory to bedzie od temperatury? majac czujniki przed soba ,stojac z boku samochodu to ten po lewej czy prawej . Chyba sie skusze i wymienie czujnik i termostat tylko ktory kupic sa na 83 st 89 st i 91 Moze mi sie wlancza tak szybko wentylator bo moze jest tam termostat na 83 stopnie sam nie wiem Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), sedan, 1570000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-11-2012 17:51 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Czujnik brazowy jest od wskazania na licznik, bialy/kremowy informuje komputer czyli ECU.
Czujnik wentylatora jest w chłodnicy. To że sie włącza to dobrze. tomek1405 napisał/a: termostat nie ma nic do spalania otwiera tylko przeplyw cieczy na duzy obieg przy odpowiedniej temp. A jak jest cały czas otwarty to nie ma nic do spalania? Ponadto. Weź miernik (woltomierz) i sprawdz jak ma sie sonda lambda, chociaz nie sadze ze to ona. Filtr paliwa i powietrza kiedy zmieniany? Edytowane przez maestro dnia 15-11-2012 17:52 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |