Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 14-04-2008 19:14 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Dobra koniec inteligentnej dyskusJI |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 14-04-2008 19:14 |
GrzesiekLca |
Dodany dnia 23-04-2008 00:00 |
Postów: 4134 Data rejestracji: 21.01.2006 13:55 Skąd: dolnośląskie Legnica |
djluzak napisał/a: Grzesiek Lca napisał/a: Kto wie jak DOKŁADNIE wyczyścić krokowy w 16v Nie wyczyscisz, bo w 16v nie ma krokowca. No nie ma,ale pisząc "krokowy" każdy wie o co chodzi VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V
Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
|
djluzak |
Dodany dnia 23-04-2008 01:27 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
Czy ja wiem czy kazdy wie o co chodzi? Ale ci co sie troche orientuja w temacie wiedza.
Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
cortez_ch |
Dodany dnia 23-04-2008 07:24 |
Postów: 88 Data rejestracji: 03.11.2005 09:03 Skąd: - |
to jeszcze ja dorzucę swoje 12 groszy, coby ostatecznie rozwiać wątpliwości
najbardziej zbliżona do prawdy jest, moim zdaniem, ta definicja podana wcześniej: Silnik krokowy r11; silnik elektryczny, w którym impulsowe zasilanie prądem elektrycznym powoduje, że jego wirnik nie obraca się ruchem ciągłym, lecz wykonuje za każdym razem ruch obrotowy o ściśle ustalonym kącie. Dzięki temu, kąt obrotu wirnika jest ściśle zależny od liczby dostarczonych impulsów prądowych, a prędkość kątowa wirnika jest dokładnie równa częstotliwości impulsów pomnożonej przez wartość kąta obrotu wirnika w jednym cyklu pracy silnika. Zgadza się to ze sposobem pracy sprawnego zaworu biegu jałowego, dlatego że przy sprawnym sterowaniu powinien on lekko brzęczeć, buczeć, co świadczy o zasilaniu napięciem o jakimś przebiegu, a nie płaskiej charakterystyce. Silniki krokowe stricto sensu mają zupełnie inną budowę: posiadają, dajmy na to 12 cewek, które dają nam krok działania silnika 360 / 12 = 30 stopni. Sterowanie takim silnikiem odbywa się przez podawanie napięcia kolejno na sąsiednie cewki, dzięki czemu otrzymujemy obrót. Toteż ośmielam się stwierdzić, że w żadnym aucie nie ma silnika stricte krokowego. Proponuję więc nazwę: zawór biegu jałowego, a co do silnika - silnik sterujący zaworem biegu jałowego. Silnik ów w Reniach ma 3 wyprowadzenia, co pozwala sądzić że ma jedynie 2 cewki. Stąd konieczność zasilania obu stron impulsami, co pozwala na w miarę dokładne regulowanie kąta otwarcia. Jeszcze jedno stwierdzenie powoduje u mnie lekki uśmiech: co do samej zasady działania owego silnika. Panie i panowie, nie ma czegoś takiego jak "mniejsza masa", "większa masa" w sensie masy elektrycznej. Masa jest niezmiennym punktem odniesienia, potencjałem zerowym dla całego samochodu, więc jej "wartość" jeżeli tak w ogóle można powiedzieć, nie zmienia się... Na bocznych stykach silnika biegu jałowego występuje po prostu mniejszy potencjał niż na środkowym styku, co powoduje właśnie przepływ prądu. Przykładowo, jeżeli na środkowym styku jest 12V, a komputer poda na boczny styk 7V, to różnica potencjałów (czyli napięcie) między tymi stykami wyniesie 5V, a to z kolei spowoduje przepływ prądu przez cewkę i zadziałanie silnika... no, przynajmniej ja tak to rozumiem Mam nadzieję że nie popełniłem żadnego poważniejszego błędu rzeczowego, starałem się najjaśniej jak mogłem Użytkownik zrezygnował z dalszego uczestniczenia w dyskusjach na tym Forum. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 23-04-2008 07:59 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Bardzo dobrze to napisałeś ale musisz zrozumieć ze tutaj pisząc jezykiem rodem z elektroda.pl , nie mozesz wymagac od wszystkich zrozumienia tego opisu. Ja od lat juz walcze z " silnikami krokowymi" tutaj na forum i powtarzam to z uporem maniaka . W nowszysch modelach samochodów sa silniki krokowe. NApędzaja nawet dmuchawy nawiewu. Przy wtryskach tez sa stosowane krokówki. A w starych modelach silnik krokowy ma kazdy kto posiada LPG II generacji. Jak wiadomo tam mozna ustawic silnik od 0-255 kroków. We wtrysku MPI jest zawór faktycznie z 2 cewkami i faktycznie zasada dzialania jest taka jak opisaleś. Z tym ze nie ma tam impulsów, on pracuje płynnie a ze słychac brzeczenie to naturalne, komputer podaje informacje na temat otwarcia zaworu zapewne kilka(nascie(dziesiat)) razy na sekunde wiec jest to jakiś przebieg i jego wlasnie ( jak w glosniku) słychac na cewkach zaworu. Praktycznie napisalem to samo co Ty ale biore pod uwage fakt ze nie ma tutaj elektroników tylko uzytkownicy samochodów . Jak tylko bedę miał okazje to podłacze oscyloskop pod zawór i podam w jaką czestotliwoscia mniej wiecej on działa .... |
djluzak |
Dodany dnia 23-04-2008 18:09 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
Ja bym ta calosc nazwal zaworem biegu jalowego, bo nie ma co wchodzic wglab i nazywac wszystkie elementy oddzielnie. Czyli jakby na to nie patrzec nie jest to zaden silniczek krokowy tylko zawor sterowany silniczkiem.
Jak juz drazymy temat to tu sa wykresy z owego zaworu: Edytowane przez djluzak dnia 23-04-2008 19:06 Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
ttimon |
Dodany dnia 06-11-2009 13:18 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
Dobrze spisuje się też do moczenia środek "Akra" -polecam Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
Zaba |
Dodany dnia 02-01-2010 12:47 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
o rany, 25 postów bzdur i wreszcie jeden napisał cos przydatnego
to teraz jeszcze ttimon napisz gdzie taki środek kupić - w motoryzacyjnym czy w markecie na dziale z chemią domową bo ja się nie spotkałem z tym a chyba mnie czeka reanimacja krokowca (ooops - zaworu biegu jąłowego znaczy się) Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
ttimon |
Dodany dnia 06-01-2010 05:42 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
W castoramie nie spotkałem się choć ponoć tam powinna być. W dobrze zaopatrzonym motoryzacyjnym powinni mieć typu AD stachura, feuvert itp. Dostępne są dwa rodzaje opakowań coś koło 750ml ze spryskiwaczem i 5L. Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
maestro |
Dodany dnia 06-01-2010 21:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
K2 robi takie tez.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ttimon |
Dodany dnia 07-01-2010 09:17 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
Akrę/Arwę właśnie K2 robi Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
death |
Dodany dnia 23-02-2013 10:50 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
Wczoraj wyciaglem siłownik i założyłem narazie register z LPG i ustawilem wolne obroty na śrubkę Zalałem rozcieńczalnikiem na noc ale szalu nie narobilo, dzis w robocie zalałem dimerem, zostawiłem na godzinę, dimer sie spienił i puścił cały syf i silniczek w środku jak nowy^^ Zalałem jeszcze raz i potem przeplukam jakaś benzyna czy czymś żeby piany nie było i reszty dimer. Teraz tak, jak wysuszę go do zera to jakos go smarować czy zostawić "na sucho"? W sensie kapnąć oleju, wd40 lub czegoś innego? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 2 z 2: 12
Przejdź do forum: |