28 Marca 2024 11:59:13
Zdjęcia użytkowników
kaktus kaktus
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Przegrzewanie sie ukladu chlodzenia :( wycieki 
mravelKALISZ
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-07-2005 23:02
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 24.04.2005 20:33
Skąd: -

Jak w temacie. Wskazoweczka na 2 kresce, ciagle wlacza sie wentylator, plyn sie gotuje. Ilosc plynu odpowiednia (borygo + woda destylowana), wiatraczek sie wlacza kiedy trzeba, termostat wymieniony, uklad odpowietrzony (chyba bo ciagle sie zapowietrza). Gotujacy sie plyn rozsadza mi caly uklad, najpierw poszla pompa, potem zbiorniczek wyrownawczy pekl od cisnienia a teraz chlodnice mi rozsadzilo i cieknie. Zaczyna mnie to juz denerwowac a nie wiem co moze byc powodem. Czy chlodnica w silniki 1.8 16v rozni sie od 1.8 8v jesli chodzi o wielkosc?

Cabrio rulezzzzzz!
Numer GG 1175378
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-07-2005 23:02
Awatar
ASUS
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 20-07-2005 02:13
Awatar


Postów: 306

Data rejestracji: 15.02.2005 22:07
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Twój opis pasuje na wywaloną uszczelkę pod głowicą, ale jedź do mechanika tylko nie do KOWALA i niech sprawdzi dokładnie, gdzieś na jakimś poście opisywałem jak sprawdzić.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
 
mravelKALISZ
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 20-07-2005 11:05
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 24.04.2005 20:33
Skąd: -

numer z twardoscia przewodow gumowych zrobiony, silnik sie nie poci, uszczelka dobra Wiec to nie to chyba Sad

Cabrio rulezzzzzz!
Numer GG 1175378
 
GeeM
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20-07-2005 11:57
Awatar


Postów: 112

Data rejestracji: 21.01.2005 21:39
Skąd: -

podczepie sie pod watek bo u mnie w renatce jest podobna sytuacja:
przegrzewa sie silnik, plyn sie gotuje, jak do tej pory straty sa w postaci: pekniety waz gorny od chlodnicy (juz wymieniony), wywalona tuleja z kolektora (chyba tak to sie nazywa)- tez juz napraione

jak do tej pory zostalem naciagniety juz na uszczelke pod glowica+planowanie (poprawilo sie ale na krotko), termostat + wymiana weza gumowego i naprawa tej tuleji, oraz 3 razy wlewanie plynu do chlodnicy Sad

poki co jezdze z niedokreconym korkiem od zbiorniczka wyrownawczego zeby znow mi czegos nie wypieprzylo Sad na trazie jest ok jak jade z wieksza prekoscia, ale w jezdzie miejskiej, a nie daj boze jakis korek to masakra Sad

wiatrak sie zalacza tak jak powinien, pompa tez wydaje sie sprawna

pomocy!!

>>>KLUBOWICZ #003<<<
R19, 1.8, F3P, Phase II, gaz
e-mail:
 
woda1010
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-07-2005 12:04
Awatar


Postów: 18

Data rejestracji: 17.02.2005 22:17
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

W takiej sytuacji musicie podjechac do jakiegoś normalnego warsztatu gdzie mają takie fajne urządzenie do pomiaru ciśnienia w układzie chłodzenia, oraz do wykrywania obecności spalin. To że wymieniłeś uszczelkę to nie musi o niczym świadczyć, moze być pęknięta głowica i też będzie wywalało spaliny do układu chłodzenia. A jak ci wymieniali uszczelkę to planowali ci głowicę, bo jak nie to mogło pomóc na chwilkę. Ja osobiście miałem podobne objawy po wymianie termostatu na nowy, który sie okazał wadliwy, raz się otwieral raz nie. A z drugiej strony pompa też moze być za mało wydajna, moze się już kończyć. Warto podjechac na warsztacik to się wyeliminuje uszczelkę albo pękniętą głowicę.
 
mravelKALISZ
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20-07-2005 14:20
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 24.04.2005 20:33
Skąd: -

dzisiaj kleje chlodnice bo mi pekla i wymieniam plyn na jakis wysokotemperaturowy bo narazie jezdze na mieszance 1/5 borygo z woda destylowana. Moze to ona wlasnie gotujac sie rozwala mi caly uklad. Jaka macie normalnie temp bo u mnie dochodzi do 2 kreski a w korku nawet ja przekracza i to o 2-3 milimetry. Wentylator caly czas chodzi

Cabrio rulezzzzzz!
Numer GG 1175378
 
Maciej_R21
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2005 02:21
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

W silnikach C3J powinno sie dociągać głowicę po ok. 500km ,czyli w takim silniku gdzie tuleje cylindrów są wyciagane . W silnikach typu F3N F3P jest nawet zabronione planowanie glowicy .....przynajmniej tak pisze instrukcja .Co do przegrzewania mialem podobna sytuacje lecz z troche innymi objawami .Stoję sobie na biegu jalowym i patrze a tu wskazówka temperatury przekroczyla prog ktorego nigdy nie przekraczala ..SHIT!!!
Gasze silnik poczekalem chwilke otwieram maske wszystko niby ok ,przewody gorące itd ,ale wentylator stoi .Więc zaczynam odpowietrzanie układu ...porzadne odpowietrzanie ..Okazało się ze brakowalo 1 litra płynu czyli nie zalana cała górna partia silnika i cześc chlodnicy .Po odpowietrzeniu i dolaniu płynu wszystko wrocilo do normy .Oczywiscie poziom w zbiorniku wyrownawczym przed odpowietrzaniem byl jak najbarsdziej OK.
 
dkny
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2005 08:35
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 19.07.2005 14:46
Skąd: -

Witam.
Czytając większość postów (sam ostatnio miałem problem z przegrzaniem silnika), zauważyłem że większość uzytkowników Renowek używa płynów typu: Borygo, Petrygo (jeżdziłem na Petrygo). Będąc w warsztacie mechanik odradzał stosowanie tych płynów jako że są wysoce żrące, w zamian polecił (i na tym teraz jeżdze) koncentrat PARAFLU z mieszanką wody destylowanej (cena: około 45 zł za 2 litry). Co się tyczy przegrzania silnika, przyczyn może być wiele, zazwyczaj kończy się wymianą uszczelki pod głowicą (Sad ten koszt) i wcale objawy nie muszą wskazywać na uszczelke (ja takich nie miałem, wiec fachwocy siedzieli nad moja Renia 3 dni. W koncu zdecydowali sie wymienic ta uszczelke i jest OK). Zasada jest taka, jesli chodzi o wymiane płynu: zastoswoać odpowiednie proporcje (kiedy mieszamy) i dokładnie !! odpowietrzyć układ, przez conajmniej tydzień po każdej jezdzie nawet na trasie 1 km otworzyc maske i sprawdzac poziom !! Mnie z czystego lenistwa nie chciało się wymienić chłodnicy (przeżarta przez Petrygo) dałem do warsztatu (promocja: kupujesz u nas-montaż gratis). Wymieniało dwóch uczni, co się okazało do całego układu wlali mi 1 litr !! płynu, prosto do zbiorniczka nawet go nie podnosząc (poziom w zbiorniczku był)... Wytworzyło się podciśnienie i prawdopodobnie wywaliło tą uszczelke. Takim oto sposobem dzieki swojemu lenistwu naraziłem się na koszt dodatkowych 400 zł... Sorki za przydługi tekst...Chciałem o samym płynie no i się rozpisałem...
 
GeeM
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2005 12:02
Awatar


Postów: 112

Data rejestracji: 21.01.2005 21:39
Skąd: -

dzis rano mialem kaluze na dywaniku pod fotelem kierowcy Frown po ogledzinach doszedlem ze lecialo z okolicy pedalu gazu...

czyzby nagrzewnica... ??

>>>KLUBOWICZ #003<<<
R19, 1.8, F3P, Phase II, gaz
e-mail:
 
Maciej_R21
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2005 13:37
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

No prawdopodobnie nagrzewnica ale zajrzyj pod maskę czy czasami nie scieka ci po lince od gazu do środka .Warsztat do ktorego jeżdze jak kopniecznie musze jest byłym serwisem renault i jezeli chodzi o płyn to jest dostępny GLYKOL i ten jest najbardziej zalecany do aluminiowych układów , przynajmniej takiego używa ten zakład .
 
mravelKALISZ
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2005 14:04
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 24.04.2005 20:33
Skąd: -

chlodnica wymieniona nic juz nie cieknie ale temp znow za wysoka Sad Odpowietrzalem uklad (odkrecilem korek w zbiorniczku i w chlodnicy i bawilem sie wezykami (sciskalem jak bym pompowal) - dolalem jakies 0.5l plynu), zrobilem to samo na lekko nagrzanym silniku. Jak sprawdzic czy uklad zostal odpowietrzony odpowiednio? Zaobserwowalem jedna dziwna rzecz - podczas postoju, wrzucony luz, silnik zapalony, do zbiorniczka nie leci plyn (tym wezykiem do gory powinien wlatywac plyn (obieg), dopiero po dodaniu gazu cos tam leci a wczesniej przed wymiana plynu i chlodnicy wszystko bylo oki) Czy to normalne, moze uklad jest jeszcze nie do konca odpowietrzony. Ktos kiedys pisal ze robil odpowietrzanie na zimnym a potem na goracym silniku (tylko jak na goracym jak plyn nagrzewa sie do jakis 98* i po odkreceniu korka do zbiorniczka wyrownawczego wszystko wylatuje i mozna sie poparzyc?). Czy z tym odpowietrzaniem wszystko robie dobrze?

Cabrio rulezzzzzz!
Numer GG 1175378
 
Maciej_R21
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22-07-2005 00:43
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Jeden z pewniejszych sposobów na odpowietrzenie jest taki .Wiadomo że układ chlodzenia jest układem pod cisnieniem .Do ustalania tego cisnienia sluzy korek w zbiorniku wyrównawczym .Powinien on chyba ustalac cisnienie na poziomie 1,05 bara .Jak silnik sie calkowicie nagrzeje ,otworzy sie termostat ,zostawiamy silnik na chodzie i w tym momencie luzujemy korki na węzach oczywiscie uwazajac na gorący płyn .Wytworzone w ukladzie cisnienie wypchnie powietrze i czesc płynu .Oczywiscie caly czas w wyrownawczym musi być odpowiedni poziom to tez zalewamy troche wiecej plynu przed operacją .Po opearacji zwiekszamy obroty silnika kilka razy przegazówka i ponownie robimy to samo .Oczywiscie zbiornik wyrownawczy musi być zamkniety aby powietrze nie cofnelo sie do przewodów .Ktos pisał że rozrywa mu przwody w układzie chlodzenia to wlasnie jest objaw uszkodzenia zaworu cisnieniowego w korku od zbiornika wyrównawczego .
 
GeeM
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 22-07-2005 07:19
Awatar


Postów: 112

Data rejestracji: 21.01.2005 21:39
Skąd: -

korek od zbiorniczka wymienilem po rozsadzeniu weza, nic sie nie zmienilo bo pozniej wywalilo ta tuleje Frown

wczoraj jeszcze raz odpowietrzylem uklad, zobaczymy czy cos sie zmieni

Edytowane przez GeeM dnia 22-07-2005 07:19
>>>KLUBOWICZ #003<<<
R19, 1.8, F3P, Phase II, gaz
e-mail:
 
mravelKALISZ
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 22-07-2005 08:35
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 24.04.2005 20:33
Skąd: -

Hmmm korki na wezach? dobra ja takich bajerow nie mam tak samo korek od zbiorniczka wyrownawczego jest bez zadnych zaworow ( a mam juz 2 korki ) Sad Jedynie moge sie poslugiwac odpowietrzaczem w chlodnicy. Weszlo mi narazie 5,5l co jest troszke za malo

Cabrio rulezzzzzz!
Numer GG 1175378
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: