28 Marca 2024 20:24:52
Zdjęcia użytkowników
Paszeko soc20
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
C3J vs F8Q 
ostek
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-07-2005 18:45
Awatar


Postów: 40

Data rejestracji: 25.03.2005 21:54
Skąd: -

Nie znam sie za bardzo na silnikach, a tym bardziej na dieslach ale zastanawia mnie jedna rzecz. Jak to mozliwe ze Renia z silnikiem C3J przy 58KM do setki przyspiesza w 14,8s a dieselek z silnikiem F8Q przy 64KM jest wolniejszy o prawie seknude (15,7s do setki)?? Frown
Skoro diesel ma wiecej konikow to chyba powinien miec lepsze osiagi, nieprawdaz?

KUPIE RENIE do 5000,-
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-07-2005 18:45
Awatar
Maciej_R21
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-07-2005 22:02
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

C3J ma 60 KM co do przyspieszeń to zwykły diesel nie da sie niestety wkręcic do zbyt wysokich obrotów .Ma duzą pojemnośc bo 1,9 litra ma potęzny moment obrotowy co robi go silnikiem elastycznym ciągnącym na niskich obrotach ale niestety silnik benzynowy jest dynamiczniejszy .
 
wolf_21
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2005 11:19
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 24.07.2005 14:44
Skąd: -

zauwaz ze wiekszy silnik= wieksza masa, wazne jest takze przelozenie skrzyni biegow, podejrzewam ze elastycznosc diesel ma wieksza 80-120 km/h an 5 biegu. Dla porowanania R19 1.7 73 KM ma takie same przuspieszenie co escort 1.6 90 KM i bardz tu madrySmile

Renault 19 elyyse f3n 1995 rok
 
ostek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2005 11:39
Awatar


Postów: 40

Data rejestracji: 25.03.2005 21:54
Skąd: -

A jak wyglada sprawa z tuningiem silnikow diesla? Czy ze zwyklego dieselka bez turbinki da sie wykrzesac nieco wiecej kucykow? Bo cholerka kusi mnie diesel, kusi...

KUPIE RENIE do 5000,-
 
lukas_3city
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2005 15:27
Awatar


Postów: 563

Data rejestracji: 09.02.2005 12:20
Skąd: pomorskie
Gdynia

ostek napisał(a):
Nie znam sie za bardzo na silnikach, a tym bardziej na dieslach ale zastanawia mnie jedna rzecz. Jak to mozliwe ze Renia z silnikiem C3J przy 58KM do setki przyspiesza w 14,8s a dieselek z silnikiem F8Q przy 64KM jest wolniejszy o prawie seknude (15,7s do setki)?? Frown
Skoro diesel ma wiecej konikow to chyba powinien miec lepsze osiagi, nieprawdaz?


Bo benzyne (nawet najsłabszą) możesz kręcić do 6000 obr a niewysilonego diesla max do 4500obr.
Ale jadąc normalnie (nie żyłując silnika) znacznie lepsze przyspieszenie bedzie miał dieselek... Wiąże się to z tym że mo on dość duży moment obrotowy i najważniejsze bardzo nisko umieszczony. Prowadziłem troche ttakiego dieselka i musze przyznać że jazda w mieśnie znacznie więcej przyjemności sprawiała niż moim F3N 73km. Poza tym diesel pali około 6l ropy w mieście a benzynowym trzeba naprawdę lekko jechać żeby zmieścić się w siudemce. F8Q jest także nie do zatarcia i bez problemu znosi gorsze paliwo. Ja bym teraz brał renie właśnie z takim silnikiem (i dobrym wyposażeniem) - przypadł mi do gustu Smile Co do tuningu to zrobić można niewiele - zwykła pompa wtryskowa bez elektroniki i turbiny. Chociaż powiem taką ciekawostke że kumpel na Golfa 3 1.9D, robil remont silnika zmienił pompe i troche ustawienia - efekt auto zaczęło na prawdę cisnąć od 0-100km/h wychodzi około 13s Shock (fabrycznie z 17) jedyną wadą takiego rozwiązania jest... kopcenie...
Pozdr

Lukas_3City klubowicz #92

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
Maciej_R21
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2005 15:43
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Tak tylko weź pod uwagę że kupujesz starego diesla a remont takiego silnika jest duuuzo drozszy niz silnika benzynowego .Czesci też sa trudniej dostępne .Znajomy wlasnie kupił sedana z takim silnikiem i musze powiedziec bez zastanowienia ze komfort jazdy jezeli chodzi o halas jest zdecydowanie wyzszy jezeli chodzi o silnik benzynowy .
 
wolf_21
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2005 16:14
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 24.07.2005 14:44
Skąd: -


Bo benzyne (nawet najsłabszą) możesz kręcić do 6000 obr a niewysilonego diesla max do 4500obr.
Ale jadąc normalnie (nie żyłując silnika) znacznie lepsze przyspieszenie bedzie miał dieselek... Wiąże się to z tym że mo on dość duży moment obrotowy i najważniejsze bardzo nisko umieszczony. Prowadziłem troche ttakiego dieselka i musze przyznać że jazda w mieśnie znacznie więcej przyjemności sprawiała niż moim F3N 73km. Poza tym diesel pali około 6l ropy w mieście a benzynowym trzeba naprawdę lekko jechać żeby zmieścić się w siudemce. F8Q jest także nie do zatarcia i bez problemu znosi gorsze paliwo. Ja bym teraz brał renie właśnie z takim silnikiem (i dobrym wyposażeniem) - przypadł mi do gustu Smile Co do tuningu to zrobić można niewiele - zwykła pompa wtryskowa bez elektroniki i turbiny. Chociaż powiem taką ciekawostke że kumpel na Golfa 3 1.9D, robil remont silnika zmienił pompe i troche ustawienia - efekt auto zaczęło na prawdę cisnąć od 0-100km/h wychodzi około 13s Shock (fabrycznie z 17) jedyną wadą takiego rozwiązania jest... kopcenie...
Pozdr[/quote]

F3n w trasie pali mi 5,5 l przy spokojnej jezdzie, charakterystyka jak w dieslu tylko ciszejSmile, diesle bez turbo nie maja tak wspanialego momentu obrotowego, dla mnie plusem jest ze sa niskoobrotowe, mniej pala i sa trwalsze (dlatego f3n przypomina mi diesla swa charakterystyka, 1.7 i tylko 73 km




Renault 19 elyyse f3n 1995 rok
 
ostek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2005 18:45
Awatar


Postów: 40

Data rejestracji: 25.03.2005 21:54
Skąd: -

A czy do zwyklego dieselka da sie dolozyc turbinke? Smile

KUPIE RENIE do 5000,-
 
lukas_3city
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 25-07-2005 19:37
Awatar


Postów: 563

Data rejestracji: 09.02.2005 12:20
Skąd: pomorskie
Gdynia

Pewnie że się da ale jest to całkowicie nieopłacalne. Koszt turbiny, intercoolera i dolotu jest wielki + oczywiście montarz który też nie należy do łatwych i przyjemnych dla mechaników. Jednym słowem - nie warto.

Lukas_3City klubowicz #92

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
dugi
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 27-07-2005 14:17
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 09.05.2005 20:21
Skąd: -


ostek napisał(a):
Nie znam sie za bardzo na silnikach, a tym bardziej na dieslach ale zastanawia mnie jedna rzecz. Jak to mozliwe ze Renia z silnikiem C3J przy 58KM do setki przyspiesza w 14,8s a dieselek z silnikiem F8Q przy 64KM jest wolniejszy o prawie seknude (15,7s do setki)?? Frown
Skoro diesel ma wiecej konikow to chyba powinien miec lepsze osiagi, nieprawdaz?

Lukas_3City napisał(a):
Bo benzyne (nawet najsłabszą) możesz kręcić do 6000 obr a niewysilonego diesla max do 4500obr.
Ale jadąc normalnie (nie żyłując silnika) znacznie lepsze przyspieszenie bedzie miał dieselek... Wiąże się to z tym że mo on dość duży moment obrotowy i najważniejsze bardzo nisko umieszczony. Prowadziłem troche ttakiego dieselka i musze przyznać że jazda w mieśnie znacznie więcej przyjemności sprawiała niż moim F3N 73km. Poza tym diesel pali około 6l ropy w mieście a benzynowym trzeba naprawdę lekko jechać żeby zmieścić się w siudemce. F8Q jest także nie do zatarcia i bez problemu znosi gorsze paliwo. Ja bym teraz brał renie właśnie z takim silnikiem (i dobrym wyposażeniem) - przypadł mi do gustu Smile
Pozdr


Jestem szczęśliwym posiadaczem Renaty z F8Q Smile Faktycznie mało pali ( niewiele ponad 5 na trasie i 6 w mieście) tylko troche jest mułowaty, jak trzeba uciekać albo coś wyprzedzać Smile. Może to moja wina, bo kierownikiem jestem niecałe pół roku i jeszcze ucze sie jeździć i pewnie zbyt ostrożnie gaz wciskam Sad
W każdym razie jechałem raz Escortem 1.9diesel turbo+intercooler ( +30 KM) i przyspieszenie wręcz wgniatało w fotel...
No ale zato pali więcej.
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: