Menu główne
Forum
Klubowicze
ostek |
Dodany dnia 24-07-2005 18:45 |
Postów: 40 Data rejestracji: 25.03.2005 21:54 Skąd: - |
Nie znam sie za bardzo na silnikach, a tym bardziej na dieslach ale zastanawia mnie jedna rzecz. Jak to mozliwe ze Renia z silnikiem C3J przy 58KM do setki przyspiesza w 14,8s a dieselek z silnikiem F8Q przy 64KM jest wolniejszy o prawie seknude (15,7s do setki)?
Skoro diesel ma wiecej konikow to chyba powinien miec lepsze osiagi, nieprawdaz? KUPIE RENIE do 5000,- |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 24-07-2005 18:45 |
Maciej_R21 |
Dodany dnia 24-07-2005 22:02 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
C3J ma 60 KM co do przyspieszeń to zwykły diesel nie da sie niestety wkręcic do zbyt wysokich obrotów .Ma duzą pojemnośc bo 1,9 litra ma potęzny moment obrotowy co robi go silnikiem elastycznym ciągnącym na niskich obrotach ale niestety silnik benzynowy jest dynamiczniejszy . |
wolf_21 |
Dodany dnia 25-07-2005 11:19 |
Postów: 7 Data rejestracji: 24.07.2005 14:44 Skąd: - |
zauwaz ze wiekszy silnik= wieksza masa, wazne jest takze przelozenie skrzyni biegow, podejrzewam ze elastycznosc diesel ma wieksza 80-120 km/h an 5 biegu. Dla porowanania R19 1.7 73 KM ma takie same przuspieszenie co escort 1.6 90 KM i bardz tu madry
Renault 19 elyyse f3n 1995 rok
|
|
|
ostek |
Dodany dnia 25-07-2005 11:39 |
Postów: 40 Data rejestracji: 25.03.2005 21:54 Skąd: - |
A jak wyglada sprawa z tuningiem silnikow diesla? Czy ze zwyklego dieselka bez turbinki da sie wykrzesac nieco wiecej kucykow? Bo cholerka kusi mnie diesel, kusi...
KUPIE RENIE do 5000,- |
|
|
lukas_3city |
Dodany dnia 25-07-2005 15:27 |
Postów: 563 Data rejestracji: 09.02.2005 12:20 Skąd: pomorskie Gdynia |
ostek napisał(a): Nie znam sie za bardzo na silnikach, a tym bardziej na dieslach ale zastanawia mnie jedna rzecz. Jak to mozliwe ze Renia z silnikiem C3J przy 58KM do setki przyspiesza w 14,8s a dieselek z silnikiem F8Q przy 64KM jest wolniejszy o prawie seknude (15,7s do setki)? Skoro diesel ma wiecej konikow to chyba powinien miec lepsze osiagi, nieprawdaz? Bo benzyne (nawet najsłabszą) możesz kręcić do 6000 obr a niewysilonego diesla max do 4500obr. Ale jadąc normalnie (nie żyłując silnika) znacznie lepsze przyspieszenie bedzie miał dieselek... Wiąże się to z tym że mo on dość duży moment obrotowy i najważniejsze bardzo nisko umieszczony. Prowadziłem troche ttakiego dieselka i musze przyznać że jazda w mieśnie znacznie więcej przyjemności sprawiała niż moim F3N 73km. Poza tym diesel pali około 6l ropy w mieście a benzynowym trzeba naprawdę lekko jechać żeby zmieścić się w siudemce. F8Q jest także nie do zatarcia i bez problemu znosi gorsze paliwo. Ja bym teraz brał renie właśnie z takim silnikiem (i dobrym wyposażeniem) - przypadł mi do gustu Co do tuningu to zrobić można niewiele - zwykła pompa wtryskowa bez elektroniki i turbiny. Chociaż powiem taką ciekawostke że kumpel na Golfa 3 1.9D, robil remont silnika zmienił pompe i troche ustawienia - efekt auto zaczęło na prawdę cisnąć od 0-100km/h wychodzi około 13s (fabrycznie z 17) jedyną wadą takiego rozwiązania jest... kopcenie... Pozdr Lukas_3City klubowicz #92
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 25-07-2005 15:43 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Tak tylko weź pod uwagę że kupujesz starego diesla a remont takiego silnika jest duuuzo drozszy niz silnika benzynowego .Czesci też sa trudniej dostępne .Znajomy wlasnie kupił sedana z takim silnikiem i musze powiedziec bez zastanowienia ze komfort jazdy jezeli chodzi o halas jest zdecydowanie wyzszy jezeli chodzi o silnik benzynowy . |
wolf_21 |
Dodany dnia 25-07-2005 16:14 |
Postów: 7 Data rejestracji: 24.07.2005 14:44 Skąd: - |
Bo benzyne (nawet najsłabszą) możesz kręcić do 6000 obr a niewysilonego diesla max do 4500obr. Ale jadąc normalnie (nie żyłując silnika) znacznie lepsze przyspieszenie bedzie miał dieselek... Wiąże się to z tym że mo on dość duży moment obrotowy i najważniejsze bardzo nisko umieszczony. Prowadziłem troche ttakiego dieselka i musze przyznać że jazda w mieśnie znacznie więcej przyjemności sprawiała niż moim F3N 73km. Poza tym diesel pali około 6l ropy w mieście a benzynowym trzeba naprawdę lekko jechać żeby zmieścić się w siudemce. F8Q jest także nie do zatarcia i bez problemu znosi gorsze paliwo. Ja bym teraz brał renie właśnie z takim silnikiem (i dobrym wyposażeniem) - przypadł mi do gustu Co do tuningu to zrobić można niewiele - zwykła pompa wtryskowa bez elektroniki i turbiny. Chociaż powiem taką ciekawostke że kumpel na Golfa 3 1.9D, robil remont silnika zmienił pompe i troche ustawienia - efekt auto zaczęło na prawdę cisnąć od 0-100km/h wychodzi około 13s (fabrycznie z 17) jedyną wadą takiego rozwiązania jest... kopcenie... Pozdr[/quote] F3n w trasie pali mi 5,5 l przy spokojnej jezdzie, charakterystyka jak w dieslu tylko ciszej, diesle bez turbo nie maja tak wspanialego momentu obrotowego, dla mnie plusem jest ze sa niskoobrotowe, mniej pala i sa trwalsze (dlatego f3n przypomina mi diesla swa charakterystyka, 1.7 i tylko 73 km Renault 19 elyyse f3n 1995 rok
|
|
|
ostek |
Dodany dnia 25-07-2005 18:45 |
Postów: 40 Data rejestracji: 25.03.2005 21:54 Skąd: - |
A czy do zwyklego dieselka da sie dolozyc turbinke?
KUPIE RENIE do 5000,- |
|
|
lukas_3city |
Dodany dnia 25-07-2005 19:37 |
Postów: 563 Data rejestracji: 09.02.2005 12:20 Skąd: pomorskie Gdynia |
Pewnie że się da ale jest to całkowicie nieopłacalne. Koszt turbiny, intercoolera i dolotu jest wielki + oczywiście montarz który też nie należy do łatwych i przyjemnych dla mechaników. Jednym słowem - nie warto.
Lukas_3City klubowicz #92
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
|
dugi |
Dodany dnia 27-07-2005 14:17 |
Postów: 49 Data rejestracji: 09.05.2005 20:21 Skąd: - |
ostek napisał(a): Nie znam sie za bardzo na silnikach, a tym bardziej na dieslach ale zastanawia mnie jedna rzecz. Jak to mozliwe ze Renia z silnikiem C3J przy 58KM do setki przyspiesza w 14,8s a dieselek z silnikiem F8Q przy 64KM jest wolniejszy o prawie seknude (15,7s do setki)? Skoro diesel ma wiecej konikow to chyba powinien miec lepsze osiagi, nieprawdaz? Lukas_3City napisał(a): Bo benzyne (nawet najsłabszą) możesz kręcić do 6000 obr a niewysilonego diesla max do 4500obr. Ale jadąc normalnie (nie żyłując silnika) znacznie lepsze przyspieszenie bedzie miał dieselek... Wiąże się to z tym że mo on dość duży moment obrotowy i najważniejsze bardzo nisko umieszczony. Prowadziłem troche ttakiego dieselka i musze przyznać że jazda w mieśnie znacznie więcej przyjemności sprawiała niż moim F3N 73km. Poza tym diesel pali około 6l ropy w mieście a benzynowym trzeba naprawdę lekko jechać żeby zmieścić się w siudemce. F8Q jest także nie do zatarcia i bez problemu znosi gorsze paliwo. Ja bym teraz brał renie właśnie z takim silnikiem (i dobrym wyposażeniem) - przypadł mi do gustu Pozdr Jestem szczęśliwym posiadaczem Renaty z F8Q Faktycznie mało pali ( niewiele ponad 5 na trasie i 6 w mieście) tylko troche jest mułowaty, jak trzeba uciekać albo coś wyprzedzać . Może to moja wina, bo kierownikiem jestem niecałe pół roku i jeszcze ucze sie jeździć i pewnie zbyt ostrożnie gaz wciskam W każdym razie jechałem raz Escortem 1.9diesel turbo+intercooler ( +30 KM) i przyspieszenie wręcz wgniatało w fotel... No ale zato pali więcej. |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |