24 Kwietnia 2024 01:32:59
Zdjęcia użytkowników
starku mati1503
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Jak wyjąć skrzynię biegów? 
Retez
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 26-08-2008 22:38
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 21.02.2008 20:39
Skąd: -

Witam

Prosze o podpowiedź jak najłatwiej wyjąć skrzynię z R19 w celu wymiany sprzęła i ewentualnie wymiany uszczelnienia pod kołem zamachowym.

Na chwilę obecną mam już skrzynię odkręconą od silnika, odkręconą od poduszki z przodu i odkręcony uchwyt z tyłu. Lewa półoś wyjęta na bok (przegób na dole zwrotnicy odkręcony od wachacza),a prawa półoś częściowo wysunięta ze skrzyni, Teraz kombinuje jak wyciągnąć skrzynie od strony predniego lewego koła. Skrzynia jest już na około 4cm odsunięta od bloku.

Po podpowiedzi jednego mechanika zacząłem odkręcać wózek (sanki kołyska jak kto woli), żeby odchylić go w dół żeby było dosyć miejsca na wysunięcie skrzyni. I tutaj utknąłem, bo śruby mocujące wózek z przodu
odkręciłem bez problemu, chciałem jeszcze odkręcić śrubę mocującą wózek z tyłu z lewej strony (tutaj gdzie się łączy grodź dzieląca komorę silnika od kabiny z podłogą) i poluźnić tą samą od strony pasażera. Tutaj poległem. Na początku te śruby trzymające wózek od tyłu odkręcały sie ciężko ale było czuć, że idzie ale po kilku obrotach miałem wrażenie, że nakrętka która jest w profilu do którego prykręcony jest wózek się obraca. Po chwili z profilu wyjąłem takie jarzmo z sześciokątnym otworem w środku (które miało pewnie trzymać nakrętkę żeby się nie obracała). Jeszcze dodam, przy odkręcaniu tej nieszczęsnej śruby od wózka jak jeszcze było czuć ze sie odkręca to to śróba nie wysówała się w dół tylko pewnie nakrętka szła w górę aż sie
wysuneła z tego jażma.

Nie wiem także jak odłączyć linkę licznika od skrzyni nie widzę tam nic co mozna by odkręcić odpiąć.

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 27-10-2008 00:24
.:Retez:.

PH1 F3N-L740 + LPG


Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 262000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 26-08-2008 22:38
Awatar
dlugi2050
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 26-08-2008 22:46
Awatar


Postów: 516

Data rejestracji: 12.06.2007 22:20
Skąd: pomorskie
Starogard Gdański

linke odłacz przy liczniku i wyciagnij ze skrzynia,,,,bo jak nie zdejmowales to rozp,,,olisz,,,,,ja juz tylko tak robie,,,bo juz dwie te porcelanki w skrzyni popsułem,,,,,

DIAGNOSTYKA ELEKTRONIKI SAMOCHODOWEJ-odczyt-kasowanie błedów-itd-itp-sprzęt BOSCH-wszystkie marki

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 1600km
 
kuba100
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 26-08-2008 22:49
Awatar


Postów: 816

Data rejestracji: 04.10.2007 11:38
Skąd: -

Targaj ja do gory co za problem? Tylna poduszke musisz calkowcie odkrecic i najlepiej jakby ktos ci szarpnal silnik zebys mial wiecej pola do manewrowania.
 
RafalS16
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 26-08-2008 22:55
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

tą linke trzeba obrócić tak żeby taki ząbek pokrywał się z wycięciem w takiej tulejce co siedzi w skrzyni w tym otworze. I mocno szarpać do góry to wyjdzie (albo sie urwie).

Renault Espace 1.9dti 2001r.
Subaru Impreza 2.0GT 1997r.

Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
Retez
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 27-08-2008 00:54
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 21.02.2008 20:39
Skąd: -

Dzięki za info jak postępować z linką.

A może jeszcze ma ktoś doświadczenia z wyjmowaniem skrzyni od strony koła?
Jak napisałem w pierwszym poście taką metodą zacząłem walczyć to chyba tak będe dalej kombinować; w góre ciężko bo mam tam parowmik (co prawda odkręcony ale trzymający się na wężach) i powyżej skrzyni idzie także przewód zasilający do parownika (dłączony) i boje sie zeby go nie złamać.

Czy wystarczy odkręcić sanki w trzech punkatach i przy podpartym/podwieszonym silniku po odchyleniu sanek w dół skrzynia wyjdzie od strony koła?
Czy tylko może cofnąć skrzynie w lewo na tyle żeby wyszła przez góre (stroną z wałekkiem z wielowypustem do góry?

Jeszcze raz czy może ktoś męczył się też z tymi śrubami trzymającymi sanki z tyłu mi (jak napisałem a pierwszym poście) kręcą się one a nie odkręcaja. Jak na nie nic nie wymyśle to chyba je rozwierce.

.:Retez:.

PH1 F3N-L740 + LPG


Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 262000km
 
RafalS16
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 27-08-2008 17:29
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Ja ich akurat wogóle nie odkręcałem... Żeby mi lepiej skrzynia wlazła między pdłużnice a sanki poluzowałem tylko przednie śruby i odkręciłem osłonę piątego biegu (stalową pokrywkę na skrzyni).

Renault Espace 1.9dti 2001r.
Subaru Impreza 2.0GT 1997r.

Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
takeoff
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 28-08-2008 00:03
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

RafalS16 napisał/a:
tą linke trzeba obrócić tak żeby taki ząbek pokrywał się z wycięciem w takiej tulejce co siedzi w skrzyni w tym otworze. I mocno szarpać do góry to wyjdzie (albo sie urwie).


mowisz o wersji linki z tymi motylkami?
Tez potrzebuje wyjac linke i mimo szarpaniny nie puscila ;/
W sumie chcialbym ja wyjac niekoniecznie niszcząc coś ;]
Masz jakies foty albo wiecej szczegolow jak niepolamac?

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
xxxkoloxxx
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2010 01:19
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 21.01.2010 12:17
Skąd: -

Witam. Może ktoś dokładniej opisać jak wyjąć ta skrzynie? Czy lepiej będzie odkręcić sanki od dołu i dołem ją wyjąć, czy wyjąć ją wraz ze silnikiem, lub samą skrzynie(oile sie da) do góry? Jutro czeka mnie sporo pracy,wiec chcałbym aby to szybko poszło,a wasza wiedza bedzie do tego nie zbednaSmile.
Pozdrawiam

Śpieszmy się kochać ludzi, bo tak szybko odchodzą...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 226000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2010 11:05
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Przynajmniej dla mnie jeżeli trzeba wyjąć skrzynie to najszybciej z silnikiem. Spuszczasz olej, robisz wszystko co trzeba przy demontażu silnika prócz odkrecenia rozrusznika i skrzyni od silnika. Reszta wszystko to samo + rozpiecie półosi (zanim zdejmiesz koła koniecznie poluzować 30stką półosie w piastach) no i heja.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
xxxkoloxxx
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2010 15:56
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 21.01.2010 12:17
Skąd: -

A tą poduszke od skrzyni, tą ztyłu to odkręcić od skrzyni,czy od sanek? Półosie też musze wyjmować? Myślałem że je wypne prawa(ten bolczyk) i lewa(zdejme gume by jej nie uszkodzić) i po wszystkim. Będzie mi do tego potrzebny kanał? mam taki wózek, podjeżdżasz pod fure zachaczasz lineczke i silniczek heja w góre. Zara jade działać. Myśle żedziś jeszcze gume przypale, heh w zasadzie jutro, bo nocke pewnie grubo zachaczeSmile. Dzieki maestro za podpowiedź. Pozdrawiam

Śpieszmy się kochać ludzi, bo tak szybko odchodzą...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 226000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 07-06-2010 23:13
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Z tyłu odkrecasz tylko szpilke która przechodzi przez środek gumy poduszki i łączy jedno z drugim.

CO do półosi. Nie rozumiem. O ile prawą faktycznie możesz probować wypiąć to lewą musisz odkrecic a żeby odkrecic musisz spuścić olej ze skrzyni.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
xxxkoloxxx
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2010 08:43
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 21.01.2010 12:17
Skąd: -

prawą zostawiłem w budzie, z tym ze odkreciłem amor by ja odchylić. Rozczepiłem ja tylko przy skrzyni. heh troszke sie nagimnastykowałem by wybić to zabezpieczenie z prawej półosi. Musicie patrzeć przy wybijaniu tego zabezpieczenia, bo na moje oko wybija sie je tylko w jedną strone bo otwór jest stożkowy. Ja w nie tak napażałem że pekło na półSmile. A po za tym trzeba troszke pomyśleć i silniczek wraz ze skrzynią jest "wasz". Mi zjeło to 4 godz z wypiciem 2 browarków. Praktycznie sam, kumpel pomógł mi tylko wyjąć serce. Dziś bede składał,mysle że niespodzianek nie bedzie i dzis ja odpaleSmile. w końcu,już 2 tydz. koczuje, bo nie mogłem skrzyni wychaczyć.

Mam jeszcze pytonko. Maglownice to da sie potem wyjac bez wywalania silnika? troszke mi cieknie, wiec mysle ze lepiej teraz ja wymienic niz potem. puźniej, ale sek tkwi w tym ze s kasa kruchoSad.

Śpieszmy się kochać ludzi, bo tak szybko odchodzą...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 226000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2010 09:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Otwór jest cylindryczny na wieloklinie, kołki rozprężne Ci o tym mówią. Wybija sie w obie stronySmile No i często pękaGrin

ChłopieSmile Powiedzmy że ja wole wyjąc silnik żeby maglownice wymienić. Wiec albo wybierasz drugi raz wyjmowanie silnika (bez skrzyni już - prościej) albo męczysz sie z kanału, odkrecasz wydechy, luzujesz sanki, cuda na kiju.... Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
xxxkoloxxx
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2010 16:01
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 21.01.2010 12:17
Skąd: -

Wczoraj udało mi sie wsio zmontować. Pyka jak należyGrin.
Natomiast jest problem, otóż nigdzie nie moge dokupić tego zabezpieczenia na prawą półoś(kołka rozprężnego). Pytałem w każdym sklepiku moto i nic. Nawet wpadłem na pomysł, by kupić kołek do betonu (oczywiście metalowy),ale nie ma nigdzie 5 mm.Założyłem stary, hmm w zasadzie jego 3/4te. Obawiam sie że któregoś pięknego dnia może mi sie oś wysunąćSad. Myśle nad włożeniem tam śróbki 5mm stalowej z nakrętka. Jutro może kupie i coś zakombinuje. Boje sie jechać gdzieś dalej,bo mysle że mi ta franca wyskoczy.

Śpieszmy się kochać ludzi, bo tak szybko odchodzą...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 226000km
 
Krzychup
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2010 18:33
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Ja miałem włożone normalne zabezpieczenie, takie długie U, żeby przeszło przez półośkę i z drugiej strony zagiętą w obie strony. Tam chyba wielkich sił nie ma, żeby się samo rozerwało.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
gibon1989
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2010 19:21
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 09.12.2008 16:26
Skąd: podkarpackie
Nowa Dęba

ja dostalem normalnie w sklepie motoryzacyjnym 16 zl mnie koleczek kosztowal Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
 
lukat1988
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2010 19:35
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

To jest zwykły kołek rozporowy i w sklepie ze śrubami i takimi tam powinieneś go dostać.

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
xxxkoloxxx
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2010 01:16
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 21.01.2010 12:17
Skąd: -

Ok. Dzieki za podzielenie sie wiedzą. Bez was to jak bez ręki, hmm... jak nie gorzejSmile Pozdrawiam

Śpieszmy się kochać ludzi, bo tak szybko odchodzą...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 226000km
 
lukat1988
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 12:03
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

No i przyszedł czas na mnie na dniach muszę wyjąć skrzynie, tylko właśnie cały czas się zastanawiam czy targać ją z silnikiem czy samą dołem. Dołem już kiedyś ją wyciągałem, ale tak bloczek będę miał, zaczepić go też mam gdzie i chyba jednak komplet zrobi aut. to go sobie dokładnie obejrzę. tylko jakieś rady....muszę odkręcać kolektory czy wystarczy rozłączyć na portkach?

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
mati89tczew
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2011 12:39
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

@lukat1988: wystaczy jak rozłaczysz, pamietaj o lince od predkosciomierza

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: