Menu główne
Forum
Klubowicze
Krzychup |
Dodany dnia 20-09-2008 15:53 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Pamiętaj, wszystko co robisz, to robisz na własne ryzyko!
Tak jest oryginalnie! kliknij, aby powiększyć. Rysunek pierwszy powyżej. Wiec tak. Zaczynamy najprościej od "ufa" czyli elementu numer 6 (opisanego jako regulator podciśnieniowy). Wypinamy z niego wszystkie wężyki a samo "ufo" puszczamy w niepamięć. Wężyk numer 4 - do filtra węglowego zostawiamy puszczony luźno. Następnie wężyk numer 7, trójnik numer 8 oraz wężyk numer 12 wywalamy (możemy odciąć od niego część wężyka, żeby zaślepić nim ufo za kolektorem ssącym). Od trójnika numer 8 do góry leci wężyk numer 9 do elementu numer 10 (opisanego jako elektrozawór) a z niego wężyk a właściwie dość sztywna rurka numer 19 leci do tyłu wtrysku (na końcu tej sztywnej rurki jest gumowa końcówka - opisana jako element 15, którą wsuwa się we wtrysk) - wywalamy i zaślepiamy miejsce we wtrysku po tym wężu. Będąc przy tym miejscu należy zauważyć na rysunku obok końca wężyka numer 19 znajduje się zaślepka oznaczona numerem 16. Jest to ta "sławna" zaślepka w kolektorze ssącym, przez którą w pierwszej kolejności wariują obroty, należy sprawdzić jej stan a najlepiej zaślepić przy tej okazji na nowo. Postępując dalej z tego rysunku pozostał nam wężyk numer 5 (górny wypust ufa), trójnik numer 13wywalamy, a wężyk numer 14 przy wtrysku zaślepiamy. Na czerwono zaznaczone są części, które wywalamy! Na zielono zaznaczone są zaślepione wężyki. kliknij, aby powiększyć. Dalsza część od trójnika nr 13 na kolejnym rysunku. kliknij, aby powiększyć. Z wywalonego trójnika numer 13 (numer z poprzedniego zdjęcia) odchodzi wężyk numer 9 w stronę dolnego ujścia trójnika numer 7. Zaślepiamy dolny króciec trójnika 7 po wywaleniu wężyka 9. Elementów odmy tj. 1, 6, 4, 2, 3, 5, 8 oraz trójnika numer 7 nie ruszamy. Trójnik ma różne średnice, przez co jest on potrzebny do odmy! Wężyk numer 16 od mapsensora również pozostaje na swoim miejscu. Profilaktycznie można go wymienić na nowy (zbrojony, średnica wewnętrzna 6mm). Element numer 11 to zawór recyrkulacji spalin czyli słynny EGR. Problem jest w tym, że ten zawór można odkręcić dopiero przy ściągniętych kolektorach! - dzięki Maestro! Odkręcamy go, przykręcony jest chyba na dwie śruby na klucz 13. Robimy zaślepkę o jego kształcie zewnętrznym który przylega do kolektora z blachy dwójki i dokręcamy na silikon wysokotemperaturowy. Tak to wygląda po robocie. kliknij, aby powiększyć. Wszystkie wężyki najłatwiej jest zaślepić używając śruby i kawałka jego wężyka. kliknij, aby powiększyć. Tyle rzeczy wywaliłem z auta kliknij, aby powiększyć. Opis i oryginalne rysunki by Maestro Edytowane przez Krzychup dnia 30-01-2010 17:00 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-09-2008 15:53 |
Grzywa |
Dodany dnia 10-10-2008 20:11 |
Postów: 250 Data rejestracji: 10.09.2008 19:41 Skąd: wielkopolskie Ostrów Wielkopolski |
Witam porobiłem pare fotek po mojej przeróbce myslę że wszystko jest OK
miejsce po EGR zaślepione nieszczęśliwa odma tył zaslepiony przy wtrysku góra i dół zaslepiony znów góra i dół i jak myslecie jest gitara Edytowane przez Krzychup dnia 25-10-2008 19:45 .....nie pij jak jedziesz bo się rozlewa stań napij się , a potem jedz.......
W domu raz na tydzień -wtedy mam czas na coś Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 195000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 11-10-2008 09:21 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Odmy się nie odłącza! Takie jest moje zdanie i tego się będę trzymał!
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Hugo |
Dodany dnia 18-10-2008 14:49 |
Postów: 1283 Data rejestracji: 28.02.2005 08:29 Skąd: - |
ostatnia sprawa co bym zrobił to wywalił ODME
nie mam EGR - kolektor zaspawany i nic tam nie ma zbednego ale odma jest na oryginale ! ehhh musi byc drożna ! odpowietrzenie musi byc >>>POZDRAWIAM<<< Nie jeżdźij szybciej niż lata twój anioł stróż YAMAHA POWER Moje auto: bolid ;))), diesel, 999999km
|
Grzywa |
Dodany dnia 29-10-2008 20:43 |
Postów: 250 Data rejestracji: 10.09.2008 19:41 Skąd: wielkopolskie Ostrów Wielkopolski |
Witam
Jeśli chodzi o to ufo to odkreciłem je beż sciągania kolektorów trochę gimnastyki z kluczem i poszło a poza tym jak nie tam połowy węży to dostęp jest całkiem niezły Zauważyłem dzisiaj podczas innych remontów taką zaślepkę z tyły w tej zaślepce jest malutki otwór ma taki być czy to ma byc zaślepione bo otwór wygląda jak fabryczny zaślepic to czy zostawić ? .....nie pij jak jedziesz bo się rozlewa stań napij się , a potem jedz.......
W domu raz na tydzień -wtedy mam czas na coś Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 195000km
|
djluzak |
Dodany dnia 31-10-2008 23:02 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
Krzychup napisał/a: Ja jeszcze mam to ufo, bo pytałem się Maestro jak go można odkręcić. Jeśli masz inny pomysł, to napisz, a opis wyżej uzupełnię o Twój pomysł. Jesli chodzi o samego EGRa to wydaje mi sie na 99%, ze idzie go odkrecic bez ruszania gardzieli, jednak tak jak ktos napisal wezyki moga przeszkadzac, ciezko bedzie dojsc z kluczem. Zdejmujesz linke gazu, odpinasz wszystkie wtyczki, odkrecasz przewody paliwowe, odpinasz wezyki, 4 sruby 13 i zdejmujesz przepustnice, a pozniej to bajka. Ktore to jest to cale UFO? To cos kolo kompa? Ja tam juz nic nie mam, wszystko wywalilem co sie dalo, kazdy wezyk. Reszte zaslepilem. Jak to sie mowi :nie szukajcie kwadratowych jaj. Edytowane przez djluzak dnia 31-10-2008 23:03 Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
vader |
Dodany dnia 02-04-2009 17:55 |
Postów: 85 Data rejestracji: 19.10.2008 15:46 Skąd: śląskie Chorzów |
Pogoda się zrobiła więc zabrałem się za wywalanie EGRu w końcu. Po kilku godzinach grzebania wszystko co miało być wywalone zostało wywalone a każda dziura albo niepotrzebny przewód zaślepiony. Jak większość ja też miałem dziurawą zaślępkę w kolektorze z tyłu i brał lewe powietrze. EGR wywalałem bez zdejmowania kolektorów, tylko odkręciłem samą górę z wtrysku. Dziurę po EGR zaślepiłem ... samym egrem odciąłem od niego część która nim sterowała na podciśnienie i zaspawałem z obu stron. EGR był sam w sobie niesprawny, nie domykał się. Zakręciłem na oryginalną uszczelkę i się dobrze trzyma. Plusy operacji: - nie ma strzelania z wydechu - silnik równo pracuje - wolne obroty spadły do około 800 na benzynie (rozbierałem też i czyściłem, smarowałem silniczek krokowy) Minusy operacji: - nie zauważyłem składając, że zagniotłem przewód od odmy, nieoryginalny zresztą bo założony jakiś kijowy chyba przez gazowników jak montowali gaz - efektem było to, że dziś wyrzygało mi olej przez dziurę na bagnet i mam pod maską wszystko w oleju. - na gazie silnik gaśnie podczas puszczania nogi z gazu, przed skrzyżowaniem na przykład - ale to już załatwione - była za bogata mieszanka i go dusiło. Dbajcie o odmę ps. może ktoś wie jak zdemontować tą bańkę od odmy która wystaje z bloku silnika? chciałbym to przeczyścić w środku ale nie wiem jak zdjąć. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 176000km
|
maestro |
Dodany dnia 08-06-2009 21:12 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Na rysunku nie ma przewodu który wchodzi do filtra (po podłużnicy leci dość grubawy, od baku. Tego nie ruszasz, z reszta tak jak mówie - nie ma go na rysunku czyli pewnie jest tak jak był. Wylot puszczasz luźno, a te trójniczki i inne dupereliki wypieprzasz, które są po stronie pasażera. Ostatnio to robiłem u znajomego - 15-20minut roboty.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
maestro |
Dodany dnia 12-03-2010 14:35 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
W kazdym razie szukasz tego
[img]http://images49.fotosik.pl/257/ee09a84d7485deef.jpg[/img] is not a valid Image. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
alien1113 |
Dodany dnia 12-03-2010 14:41 |
Postów: 17 Data rejestracji: 06.02.2009 10:00 Skąd: - |
Już coś takiego mam. Przyjrzałem się schematowi z początku posta i wiem już mniej więcej jak to powinno wyglądać. Nie jestem tylko pewien jednego. Czy ta czarna platikowa końcówka powinna być puszczona luzem,. czy zaślepiona? Na razie brakuje tylko drugiego trójnika, bo znalazłem na szrocie tylko jeden. ale mam w domu kawałem który pozostał po tym dolnym trójniku. Mam nadzieję, że jutro dobrze to sklecę. Jeśli coś nie będzie pasowało to wtedy zamówię od Ciebie
Treść dodana dnia 17-03-2010 09:21: Już wiem dokładnie co i jak Edytowane przez alien1113 dnia 12-03-2010 17:04 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
tomasz102 |
Dodany dnia 20-03-2010 23:03 |
Postów: 14 Data rejestracji: 08.09.2008 18:43 Skąd: - |
A sorry jakoś go ominąłem... W każdym razie, równie dobrze można bezpośrednio połączyć odmę z wtryskiem pomijając trójnik (którego nie mam) I jak jest łączony przewód do wtrysku? ja mam tam wkręconą śrubę... Treść dodana dnia 23-03-2010 19:41: dobra już ogarnąłem temat, to zrobione, dzięki za schematy i wiedzę.
tomasz102 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez tomasz102 dnia 22-03-2010 06:38 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 23-03-2010 19:47 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
i nie sadze ze odma podpieta bez trojnika nie bedzie chrzanic pracy silnika.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
alien1113 |
Dodany dnia 24-03-2010 09:10 |
Postów: 17 Data rejestracji: 06.02.2009 10:00 Skąd: - |
maestro napisał/a: i nie sadze ze odma podpieta bez trojnika nie bedzie chrzanic pracy silnika. Na pewno będzie. Jak u siebie podłączyłem bez trójnika to było źle. Z moich doświadczeń wynika, że odma powinna być podłączona przez trójniki i wężyki o idealnie dobranej średnicy. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
tomasz102 |
Dodany dnia 24-03-2010 19:58 |
Postów: 14 Data rejestracji: 08.09.2008 18:43 Skąd: - |
przecież ciśnienie to ciśnienie, zwężka w postaci trójnika nie może oddziaływać na ciśnienie odmy. Zauważ, że trójnik ma średnice przewodu odmy +-1mm podłączenie odmy do wtrysku przewodem oryginalnej średnicy nierobi żadnej różnicy przecież. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
|
|
|
tomasz102 |
Dodany dnia 24-03-2010 21:03 |
Postów: 14 Data rejestracji: 08.09.2008 18:43 Skąd: - |
Jeśli zastosujemy przewody podobnej średnicy to przepływ pozostanie na tym samym poziomie i ciśnienie również zostanie zachowane. Ja zrobiłem to w ten sposób:
Wąż od wtrysku dałem też taki kolankowy tylko, że dłuższy żeby ominąć trójnik którego mam w garażu. Edytowane przez tomasz102 dnia 24-03-2010 21:04 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
|
|
|
alien1113 |
Dodany dnia 29-04-2010 09:35 |
Postów: 17 Data rejestracji: 06.02.2009 10:00 Skąd: - |
Wiem, że nie za dużo. Do jednej śrubki mam ładny dostęp i tą pewnie dałoby radę odkręcić (o ile nie jest zapieczona), ale żeby się dostać do drugiej musiałbym rozkręcić to (nie wiem jak to się nazywa) gdzie jest zaczepiona linka gazu itd. a później nie wiem, czy będę umiał to złożyć do qpy po wykręceniu i zaślepieniu zaworu. Dlatego pytałem o to, czy da radę jakoś uszczelnić i zaślepić bez wykręcania. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
Zywiec |
Dodany dnia 29-04-2010 09:45 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
stojac przodem do samochodu srube z prawej strony spokojnie odrecisz. z lewej strony muszisz wykrecic silniczek krokowy (odpinasz wykrecasz i przytrzymujesz od spodu zeby nie spadl i nie rozsypal sie na czesci) potem wjezdzasz tam z oczkiem 13 i powolutki wykrecasz z racji tego ze co chwile klucz trzeba przekladac nie trzeba sciagac ani kolektorow ani ukladu wtryskowego odrobina gimnastyki i zrobione w godzinke
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
ciastek007 |
Dodany dnia 29-05-2010 20:37 |
Postów: 94 Data rejestracji: 24.10.2008 02:18 Skąd: - |
zaslepilem, wkrecajac srube na maxa i docisnalem paskiem zaciskowym.. a najlepsze jest to ze auto dlawilo mi sie dzisiaj na trasie ze masakra.. powiedzmy jak ruszalem z 3ki podczas jazdy w sensie ze jechalem na trojce i mialem 1000obr a on dlawil sie jak cholera... potem powyzej 3tys bylo git... a za to powyzej 4tys silnik wydawal dzwiek jakby nie mial wogole oleju... V-max 145 ... masakra.. a na dodatem mandat dostalem... aha i co jeszcze -zauwazylem ze stopila mi sie od dolu ta gumowa koncowka linki od gazu od dolu -od dekielka... nie wiem o co kaman... wszystko po wywaleniu egr :/
Treść dodana dnia 29-05-2010 20:38: @maestro: ile czekalem? hmm szczerze to z 5h, ale przejechalem na wolnych -do 1,5tys 200m i stalo do nastepnego dnia Renie produkowało NASA - i tak powstał Apollo 19
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 199000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 29-05-2010 20:39 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Jaką śrubę? Po EGR zostają dwa duże otwory,to trzeba blachą zaślepić. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 29-05-2010 20:39 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jak sie coś robi to porządnie.
zaslepilem, wkrecajac srube na maxa i docisnalem paskiem zaciskowym.. Gdzie w instrukcji jest coś takiego napisane apropo zaworu EGR? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |