23 Padziernik 2020 23:31:21
Zdjęcia użytkowników
koi gibon1989
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6653


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

maestro [off] 04-10-2020 20:06
Polczyniak, jak żeś do tego diable doszedł to nie wiem Grin Dzieki ! !

iras [off] 28-09-2020 17:39
Siemano Panie i Panowie, zna ktoś to autko? https://tiny.pl/7.
..

orgowit [off] 23-09-2020 22:53
Dajcie mi Panowie siłę na tylną poduchę w 16v ... Myślałem ze góra 2 godziny a tu zdziwko . I to na podnośniku ...

oriikriss [off] 15-09-2020 20:11
peace!

Polczyniak [off] 06-09-2020 13:39
maestro, http://renault19..
..hoto_11888
klikaj strzałką w prawo i masz swoje fotki

maestro [off] 05-09-2020 22:58
michor, a co do forum to marzy mi sie zebym mógł obejrzec swoją galerie wiecej niz pierwsza strone Wink mam tam zdjecia ktorych nigdzie na dysku nie moge odnalezc Smile

maestro [off] 05-09-2020 22:52
ozi123, nie kupisz tego nigdzie nowego raczej. szukaj listwy wtryskowej calej, niekoniecznie R19 ale F3N multi, trzeba zerknąc na 16V, bo mialo kilka rodzajow listw

ozi123 [off] 20-08-2020 20:46
Cześć. Potrzebuje symbol czesci - regulatora ciśnienia paliwa do 1,7 F3N-742, albo tej części. Poratuje ktoś?

misha [off] 18-08-2020 23:10
Co się odpitala Smile jakby Ci to powiedzieć sukces że forum jest, bo go nie było Wink

michor [off] 18-08-2020 14:11
co tu sie odpitala na tym forum! jak to działa?!


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Wymiana linki sprzęgła 
maestro-nieaktywny
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2008 22:49
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

...i ja dziś musiałem wymienić linkę. W końcu padło i na mnie
Dla potomnych pasowało by coś nie coś napisać.

- Ważne aby przy demontażu usunąć wszystko po starej lince. Konkretnie w moim przypadku w ścianie grodziowej została plastikowa tulejka od pancerza. Należało ją wydłubać śrubokrętem Smile

- Zakładając linkę na samoregulator należy pamiętać aby przełożyć ją nad pedałem przez pierwszy rowek tak aby przy ruchu pedałem linka się ruszała, a następnie podciągnąć zębaty półksiężyc do góry i przełożyć linkę przez drugi rowek zakończony tunelem w który zapada się końcówka linki.

- Ostatnią operację manewru z pół księżycem robimy na całkowicie podniesionym pedale sprzęgła!

- Następnie prowadzimy linkę w komorze silnika (ważne aby przed rozpoczęciem prac dokładnie przyglądnąć się jak i którędy biegnie linka)

- Ostatnim etapem pracy jest umieszczenie linki w łapie sprzęgła. Należy ją delikatnie naciągnąć i umieścić w nacięciu łapy.

*** Pozostałe porady ***

Przed demontażem!

Aby nie męczyć się z szukaniem "dziurki" Grin w ścianie grodziowej, najlepiej wypiąć zbiorniczek wyrównawczy z gumowego uchwytu, odgiąć go w stronę silnika i dopiero wtedy przyglądnąć się dokładnie w którym miejscu linka wchodzi przez ścianę. Pomocne też będzie wymacanie sobie wszystkiego wcześniej, aby potem bez problemu trafić

Po montażu!

Kiedy już wszystko jest na swoim miejscu i zabieramy się do pierwszego wciśnięcia sprzęgła po zmianie linki należy pamiętać aby zrobić to delikatnie. Po prostu trzeba wcisnąć kilka razy pedał tak aby samoregulator się ustawił. Jeżeli zakupiona linka była odpowiedniej długości (czyt. w miarę dobrego producenta) wszystko powinno chodzić prawidłowo, czyli zdecydowanie lżej. Może się też zdarzyć że wraz z nową linką samoregulator ustawi się w trochę inny sposób. W moim przypadku sprzęgło bierze nisko, należy zwrócić uwagę aby nie brało zbyt nisko tak aby nie dochodziło do niepełnego wysprzęglenia.

Powodzenia!
ttimon
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 26-09-2008 22:49
Awatar
djtigerpl
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2008 22:49
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 30.10.2007 11:47
Skąd: -

Takich informacji szukałem...
Ja już 2gi raz z rzędu wymieniam...
Za pierwszym razem napociłem się przy samym wyciągnięciu starej linki, a w efekcie auto i tak trafiło do mechanika z powodu braku mojej wytrwałości... koszt = 60zł Wink

Tym razem... postaram się zrobić to osobiście...
I nawet linkę kupiłem lepszą - bo poprzednia za 28zł posłużyła mniej więcej 5 miesięcy [Nie za wiele Wink ] choć nie ukrywam, że i kilometrów nawaliłem - większość w mieście - niestety.


...Jutro przedstawię wyniki zmagań Wink
Pozdrawiam.

Edytowane przez djtigerpl dnia 30-09-2008 23:18
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 233000km
 
djtigerpl
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-10-2008 10:24
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 30.10.2007 11:47
Skąd: -

Zwycięstwo!!

Teraz dopiero widzę jak się dałem ograbić przy pierwszej wymianie...

Faktem jest, że osoba z większymi "łapskami" Wink nie ma łatwo.
Mi aż tak źle nie poszło...

Pierwsza próba - ominąłem wskazaną na zdjęciu "dzirukę" Wink
[img]http://images34.fotosik.pl/372/81d3f71c1e416821.jpg[/img] is not a valid Image.
Foto by: Krzychup / Post ze zdjęciem >> http://www.renaul...pid=187060

Niby była założona ale nie dało rady wrzucić biegów 1,2 i wstecznego.

Po naprawieniu błędu - przeoczenia...
Wszystko pięknie hula...

Dzięki za pomoc www.renault19.pl/images/smiley/grin.gif

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 233000km
 
GrzesiekLca
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2008 18:58
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

kup polską linex za 22zł i będziesz zadowolonyPfft

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
GrzesiekLca
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2008 19:59
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

podłóż rozciętą nakrętkę miedz łapę a koniec linki i pomoże. W 16v tak miałem jak TyWink

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
ttimon
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2008 20:12
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

Wydaje mi się że właśnie tak jest z tańszymi. miałem przypadek że linka firmy hart (NIE POLECAM) była dobre 0,5 cm za długa. Ogólnie na ten problem Grzesiek podał chyba jedyne dobre lekarstwo podkładka i heja

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
ttimon
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2008 22:36
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

UWAGA! Broń Boże żeby Was nie podkusiło kupować linki marki HART!! Zerwała się po około 1000km!!! LOJALNIE PRZESTRZEGAM!!!

Ogólnie to ja pierdziele ale gówno Angry2

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 23-10-2008 22:37
Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
GrzesiekLca
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2008 22:40
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

ja polecam Polskie linex za 22złSmile W Częstochowie je robią,może jakieś święteGrin

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
Zero
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2008 22:50
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

A ja może też dołoże pare groszy do tego tematu, co do szukania dziury przez którą linka wchodzi do autka to odsuwanie zbiorniczna jest zbędne wystarczy przy demontażu starej linki przywiązać do niej jakiś drut lub sznurek który przeciągniemy wraz ze stara linką do komory silnika potem przywiązujemy w miejsce starej linki nową i spowrotem wciągamy do środka, Po drugie nie trzeba koniecznie najpierw zachaczać linki na samoregulator bo można odwrotnie czyli najpierw na łape sprzegła a potem na samo regulator. A przy okazji czas wymiany takiej linki w jedną osobe to ok 15 minut

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
vader
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2008 20:45
Awatar


Postów: 85

Data rejestracji: 19.10.2008 15:46
Skąd: śląskie
Chorzów

W końcu zmieniłem linkę, która od tygodnia już u mnie leżała. Zabawa okazała się nie łatwa, pierwszy raz to robiłem. Dostęp od kabiny tragiczny, w komorze silnika przeszkadzała aparatura od gazu. Ale po około 15 minutach pokonałem trudności i linka założona. Pedał sprzęgła stał się bardziej miękki, płynniej chodzi. Linka firmy COFLE-TELCO.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 176000km
 
ttimon
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2008 21:48
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

Jeszcze jedna sprawa.
Przy zakupie warto zwrócić uwagę na jedną rzecz. Mianowicie zauważyłem jedną zależność: Oryginalna linka jest miękka i elastyczna... natomiast im tańszy zamiennik (gorszej jakości) tym linka jest sztywniejsza twardsza i trudniej ją założyć w związku z powyższym... Warto może przyglądnąć się w sklepie naszej przyszłej lince

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
kuba100
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2008 23:15
Awatar


Postów: 816

Data rejestracji: 04.10.2007 11:38
Skąd: -

Podobnie jak Ttimon nie polecam linek Harta-sa za dlugie i robi sie na nich krotkie przebiegiGrin
Polecam natomiast linke NK,jest stosunkowo tania i nie ma z nia zadnych problemowWink
 
ribes
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2008 09:54
Awatar


Postów: 171

Data rejestracji: 15.04.2008 18:16
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Zmieniłem zerwaną linkę Acco na Kager
(dostępna w sieci FOTA), cena 30 zł.
Największy problem miałem z wypięciem przelotki mocującej w ścianie grodziowej.

Przy okazji warto sprawdzić w jakim stanie jest
plastikowa tulejka wyciskowa przy dźwigni sprzęgła,
a samą linkę dodatkowo przesmarować.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 148000km
 
momix
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2008 12:55
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

UWAGA!!

pamiętajcie (bo ja zapomniałem) jeśli odłączycie przewody od świateł STOP-u podłączcie je z powrotem GrinGrinGrin ja odłączyłem podczas wymiany linki (żeby nie przeszkadzały) i o zgrozo !! po miesiącu zauważyłem że nie mam STOPÓW! aż cud że nikt mi nie wjechał... Shock

Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć Smile
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki!! Wink Cała

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
mpkaras
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2008 13:18
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

Ja tam już normalnie z tymi linkami nie wytrzymuje. W przeciągu jednego roku linka sprzęgła pękła mi czterokrotnie, co wcześniej w ogóle się nie zdarzało. Dwa razy poszła w centrum miasta, gdzie mieszkam, na głównym skrzyżowaniu, raz gdzieś na wiosce, a innym razem w trasie ok. 200 km od domu. Trzy razy oddawałem samochód z tym problemem do mechanika, nie wiem jaką linkę zakładali i czy robili to dobrze, ale jedno jest pewne, kasowali zawsze dobrze bo ok. 7 dych. Tym razem linkę kupiłem sam (DELCO) i sam postanowiłem ją założyć.
Po wyciągnięciu starej zauważyłem na niej ślady mocnego zagięcia i jakby przygniecenia (w tym miejscu puściła) dlatego dochodzę do wniosku, że nigdy więcej nie oddam samochodu z takim problemem do mechanika.
Wymiana linki okazała się banalna (trochę to z początku trwało ale jak się zatrybiło o co kaman, to poszło...), dlatego apeluje: nie dawajmy zarabiać mechanikom na takich duperelach, szkoda czasu i pieniędzy.

Edytowane przez mpkaras dnia 22-12-2008 13:19
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
mxc
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 24-01-2009 15:33
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 10.09.2005 22:46
Skąd: -

Witam Panowie. dziś pojechałem zobaczyć do klienta samochód i obejrzałem , powiedziałem Do widzenia , wsiadam i Shock Angry2 Pękła linka sprzęgła przy pedale tylko druciki kujace :-)
Mam pytanko stało sie to 15 minut temu stoją na innej dzielnicy , zostawiłem samochód. zamierzam w poniedziałek kupić linkę i ją założyć na ulicy .
Od strony skrzyni wymontowałem, od strony pedałów zerwana, a i tak i tak nie mogę wyciągnąc jej ze ściany grodziowej, co ją tam trzyma? I jakie narzędzia musze użyć do wymiany? Aby zorganizować się i przyjechac tranwajem do samochodu nie mogę zabrać ze sobą całego warsztatu.
Ostatnie pytanie czy do R19 1721cm3, 1993r jest tylko jeden rodzaj linki?
Bardzo prosze o szybka odpowiedź.

Pozdrawiam
Maciek Szczecin
 
adzik840
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2009 14:54
Awatar


Postów: 499

Data rejestracji: 05.01.2008 17:05
Skąd: -

linka w scianie grodziowej jest zabezpieczona plastikowymi zapadkami mi nieudalo sie ich odblokowac ale srubokretem dalo sie ten element odblokowac [zniszczyc] na ulicy bedzie ciezko
co do dlugosci wedlug katalogow do wszystkich silnikow jest taka sama

renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2009 15:03
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42205

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

różnią sie. do 94 roku wedlug katalogu są inne niż po 94. i silnikowo teoretycznie tez.

po za tym ja wyszarpywałem zawsze bo i tak na straty linka i wychodzilo ;]

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
GROKU
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2009 19:41
Awatar


Postów: 176

Data rejestracji: 19.02.2005 23:55
Skąd: -

GrzesiekLca napisał/a:
kup polską linex za 22zł i będziesz zadowolonyPfft


U mnie ta linka wytrzymała 3 tygodnie. Podejrzewam, że zrobili ją o parę milimetrów za długą, bo ciężko biegi wchodziły, a jak chciałem włączyć wsteczny to pojawiał się zgrzyt. Czasami musiałem włączać wsteczny na dwa wciśnięcia sprzęgła.

Oddałem pękniętą linkę na reklamację, a dopłaciłem do linki włoskiej chyba kosztowała 34 zł.
Po wymianie jak ręką odjął wszelkim dolegliwościom. I Sprzęgło zaczęło lżej chodzić.

Renault 19 rocznik 1995
1700 cm F3N + GAZ BRC AT90E
nadwozie 5d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 201000km
 
mxc
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2009 19:52
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 10.09.2005 22:46
Skąd: -

to co poprostu mocno ciągnąć? Od strony reflektorów na maxa? bo od strony pedałów to nic nie widać, a od strony silnika też nie zabardzo. powiedzcie mi tylko czy zrobię to z pozycji stojącej , chodzi mi o to aby nie kłaść sie na ziemi?
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: