24 Padziernik 2020 00:19:56
Zdjęcia użytkowników
docent207 __NEO__
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6653


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

maestro [off] 04-10-2020 20:06
Polczyniak, jak żeś do tego diable doszedł to nie wiem Grin Dzieki ! !

iras [off] 28-09-2020 17:39
Siemano Panie i Panowie, zna ktoś to autko? https://tiny.pl/7.
..

orgowit [off] 23-09-2020 22:53
Dajcie mi Panowie siłę na tylną poduchę w 16v ... Myślałem ze góra 2 godziny a tu zdziwko . I to na podnośniku ...

oriikriss [off] 15-09-2020 20:11
peace!

Polczyniak [off] 06-09-2020 13:39
maestro, http://renault19..
..hoto_11888
klikaj strzałką w prawo i masz swoje fotki

maestro [off] 05-09-2020 22:58
michor, a co do forum to marzy mi sie zebym mógł obejrzec swoją galerie wiecej niz pierwsza strone Wink mam tam zdjecia ktorych nigdzie na dysku nie moge odnalezc Smile

maestro [off] 05-09-2020 22:52
ozi123, nie kupisz tego nigdzie nowego raczej. szukaj listwy wtryskowej calej, niekoniecznie R19 ale F3N multi, trzeba zerknąc na 16V, bo mialo kilka rodzajow listw

ozi123 [off] 20-08-2020 20:46
Cześć. Potrzebuje symbol czesci - regulatora ciśnienia paliwa do 1,7 F3N-742, albo tej części. Poratuje ktoś?

misha [off] 18-08-2020 23:10
Co się odpitala Smile jakby Ci to powiedzieć sukces że forum jest, bo go nie było Wink

michor [off] 18-08-2020 14:11
co tu sie odpitala na tym forum! jak to działa?!


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Wymiana linki sprzęgła 
ttimon
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2009 20:12
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

spoko na ulicy bez najmniejszego problemu zrobisz. Ja jeszcze nigdy nie robiłem linki w warsztacie Smile Co do wyciągniecie to tak jak mówią przedmówcy trzeba ją zdewastować. Więc śmiało targaj Wink

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 25-01-2009 20:12
Awatar
mxc
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2009 20:27
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 10.09.2005 22:46
Skąd: -

Więc opowiem . Zrobiłem 15.45 do 18,30 , temperatura 0 st.C
Na ulicy jakiejś w Szczecinie . Problem był że zaraz się ściemniło. lampa jakaś świeciła na ulicy, ale tam gdzie pedały to ciemniutko że hej:-)
Opowiem coś od siebie aby może ktoś mógł skorzystać z moich rad.
1. wyciągnij linkę sprzęgła z łapy sprzęgła i poodpinaj z różnego rodzaju spinek ( wszystko w komorze silnika)
2. Jeżeli się zerwała gdzieś przy pedałach to ją śmiało na siłę ciągnij w stronę reflektorów, wyskoczy.

Problem się zaczyna jak ją już wyciągniesz to znaleść miejsce gdzie była. Ja tego miejsca nie widziałem. Ale zanim zaczełem szukać to okazało się że linka została wyrwana z samochodu bez takiej tulejki plastykowej , która to ona jest częścią stałą linki - nie rozłączną. Ta tulejka została w przegrodzie czołowej. Od strony pedałów ciężko ją zobczayć, poniewaz jest za taką jakby blaszką aluminiową (ja miałem kolor żółty w orginale) ale prosze się nie sugerować kolorem. . Skorzystałem z podpowiedzi formułowiczów i złapałem za śrubokręt i od strony pedałów niszczyłem ją pchająć jednocześnie w stronę silnika. Pochwili wyleciała gdzieś druga stroną .

3. Teraz musisz włożyć nową linkę przez przegrodę czołową od strony silnika do kabiny i zaczynają się schody , otworu nie widać :-( gdzieś jest , ale gdzie?.Zrobiłem tak od strony kabiny przez otwór przepchałem linkę (przewód elektryczny - cienki) zawiązałem do linki sprzęgła i przeciągnełem do kabny.
Pomysł kolegów z forum.
4 założyć linkę na pedał (samoregulator) po ciemku ? nigdy nie widząć tego wcześniej mechanizmu ? bez szans - dla mnie. Męczyłem się i męczyłem, ale nie będę opowiadał jak robiłem tylko jak bym to zrobił .
Bez wypunktowania będę pisał , bo po co!

Wyciągnij pedał sprzęgła, aby było najłatwiej to ściągnij zabezpieczenie z ośki która przechodzi centralnie przez dwa pedały, poczym przesuń oś w prawo w kierunku pedału hamulca. Jeśli nie będzie się chciała przesunąć puknij ją czymś, musi się przesunąć. Przesuń do momentu aż pedał sprzęgła wypadnie, nie wyciągaj dalej bo po co nam pedał hamulca wyciągać :-)
jak będziesz pedał sprzęgła wyciągał wypadną tobie dwie tulejki platykowe które służą jako dystans oraz łożyskowanie pedału, węższa jest od lewej , większa po prawej.
Wyciągniesz pedał popatrzysz i zobaczysz tak jak na rysunkach które są już tu pokazane przez innych kolegów. Że trzeba linkę przełożyc najpierw przez jeden otwór i zakotwiczyć w drugim. Ale powiem że po ciemku i nie widząc tego wcześniej lepiej wyjąc pedał . Nie mogłem tego zrobić bez demontażu pedału . NIe wiem jak wy ?
jak go masz na wizji załóż linkę , która jest już przeciągnięta przez kabinę . pedał włóż na miejsce razem z tulejkami plastykowymi , wsuń oś i spróbuj zabezpieczyć zabezpieczeniem . Mi było ciężko to zrobić , wyglądało tak jakby oś była za krótka, działo się tak ponieważ krawędź która jest do wsunięcia zabezpieczenia haczyła się na ostatnim przelocie ( czyli takim wsporniku metalowym , który ma otwór właśnie na tą oś.) Męczyłe się długo, do czasu aż zobaczyłem że ten wspornik odkręcany jest od przegrody czołowej (klucz 13 - nie długi , lub nasadka ) jak go poluźniłem to ośka wpadła . Zabezpieczenie założyłem .
od strony pedałó - kabiny hyba wszystko , teraz od strony silnika naciągnij linkę na łapę sprzęgła przeciągając najpierw przez otwór aluminiowy aby się pancerz zablokował .
To wszystko posprzątałem i okazało się że nie którzy mają rację . Sprzęgło dobrze nie wysprzęgla- za długa linka , bardzo nisko łapie. Dziś już przemarzłem ,a le jutro podłożę jakiś dystans na linkę przy łapie sprzęgła ...


Czytać tego nie będę , przepraszam ze błędy i stylistykę . Pewnie w trzech czasach pisałem i w 3 osobacz etc, etc, etc. Ale moze się komuś przyda. Ja moją renówkę sprzedaję , tylko najpierw szukam jej następczyni Laguny Comb 1999-2000 1.9tdi lub 1.9 DCI. Jakby ktoś słyszał prosze na PW.
Pozdrawiam Was chłopaki - trzymajcie się
Renault górą
Szczecin Maciek
 
mpkaras
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2009 21:15
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

No cóż. Jak tak bardzo się chce zobaczyć dokładnie ten cały napinacz sprzęgła, oprócz wyjęcia pedału jest jeszcze inna metoda, demontaż zegarów.

maestro napisał/a:
różnią sie. do 94 roku wedlug katalogu są inne niż po 94. i silnikowo teoretycznie tez.

po za tym ja wyszarpywałem zawsze bo i tak na straty linka i wychodzilo ;]

milimetr długości różnicy według katalogu Linexa Wink, a wg. katalogu Cofle, jedyna różnica to podany numer OEM i rocznik auta, do 94 i powyżej - wymiary i numer katalogowy Cofle - identyczne.

Różniaste miałem do tej pory linki. Harta, włoskie Delco i inne włoskie, a teraz w bagażniku wożę LINEX. LINEX różni się od pozostałych grubością, na oko widać, że jest ciut grubsza (bynajmniej w moim przypadku). Najktrócej zadomowiła się u mnie Harta i ta druga włoska - włoska dlatego, bo napinacz, czy pół księżyc, czy jak kto woli, samoregulator, ją gilotynował.

Edytowane przez mpkaras dnia 12-03-2009 08:56
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
maestro
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2009 09:11
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42205

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask


Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mono
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2009 15:49
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 08.09.2008 21:07
Skąd: -

ostatnio padło na mnie i mimo że niewiele sam robię przy swoim aucie, to postanowiłem to zrobić sam (ten plus że linka pękła na parkingu pod blokiem); Oczywiście lektura na stronie jest przydatna. Nie miałem problemu z wyciągnięciem linki i wsadzeniem nowej na to samo miejsce bez pomocy drutów, po prostu przytrzymałem sobie palcem miejsce z którego wyciągałem starą linkę, wyszła luźno (pęknięcie jakies 7cm nad pedałem sprzęgła). Natomiast spędziłem 2-3h (godziny wieczorne z latarką na głowie) nad bawieniem się z prawidłowym ustawieniem całego samoregulatora, kilka razy spadała mi sprężyna, kilka razy była linka zakładana, ale z pominięciem wspomnianej pierwszej dziury na samoregulatorze itp (swoją drogą, u mnie tej dziury nie zauważyłem, jest po prostu taki rowek). Oczywiście jak wszystko było niby ok, okazało się, że linka jest trochę za długa (linex). Jak ktoś pisał, pomaga włożenie przeciętej nakrętki tam przy sprzęgle, a miałem taką - okazało się - na starej lince (widocznie warsztat lub poprzedni właściciel). (Właściwie ze 30-40 min zajęło same rozszerzanie śruby żeby zeszła ze starej linki...)
Jeśli ktoś kiedyś będzie zakładał to dużo wygodniej jest zalożyć linke najpierw przy pedale sprzęgła, a potem naciągnąć ją przy silniku.
Ale dlaczego piszę - otóż szczęśliwie założyłem linkę w końcu późnym wieczorem, zdawało się być naciągnięte ok, i wszystko na swoim miejscu. Po pierwsze przez kilka-kilkanaście pierwszy wciśnięć sprzęgła na odpalonym silniku biegi nie wchodziły (ewentualnie 4ka). Dopiero za którymś razem coś zachrobotało i wchodziły wszystkie biegi. Zrobiłem rundkę, wszystko ok, dzisiaj rano przejechałem się do miasta, po 5-7km wszystko działało (jednak wsteczny czasem zrzytał). Ale po paru godzinach, gdy znowu wsiadłem do auta, ledwo dojechałem do domu, jedynka praktycznie wcale, dwójka czasem, a czasem dopiero z czwórki musiałem ruszać. Nie wiem czy wpływ na to ma dzisiejszy upał. Pod maskę zajrzałem - wszystko raczej na swoim miejscu, jedynie kawalek osłaniającej linkę gumy w pewnym miejscu wciśneło się w otwór, ale nieznacznie. Nie mam pomysłu co z tym zrobić. Szczerze mówiąć na tym etapie głupio byłoby oddawać to do mechanikal. Ma ktoś jakieś sugestie?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 230000km
 
capsel
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2009 12:30
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 27.05.2008 23:07
Skąd: -

Witam
Mi właśnie dzisiaj strzeliła linka miał być dynamiczny start ze skrzyżowania i było szarpniecie i grzechot hehe. scholowałem autko w bezpieczne miejsce wycieczka to inter-car zakup linki nie pamiętam firmy za 30,70zl 30 minut roboty jak na pierwszy raz chyba i tak dobrze. oczywiście z pomocą tegoż postu dzięki za informacje. Ja natomiast dla lepszego dostępu zdjąłem flit powietrza 3 nakrętki klucz 10 i jedna opaska i miejsca full. I faktycznie jak piszecie wyżej pedał jest miętki i biegi wskakują lepiej
Pozdrawiam

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 300000km
 
herubini89
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2009 12:44
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

U mnie linka też jest już parę ładnych latek,pedał fajnie mięsiście chodzi i nie za ciężko.No miala robione zastrzyki(olejuPfft) Linka chyba oryginał.

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
mpkaras
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2009 13:26
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

no, odpukać już od pół roku linka mi nie strzeliła i to właśnie Linex. A co do firmy Hart. To i owszem jest to firma krzak, ale czasem się zdarzy, że ich część posłuży dłużej niż firmy topowej.

Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
ttimon
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 22-09-2009 15:42
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

ja mam od dłuższego czasu jakąś włoską i też jeździ Smile Różnie się trafia

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
julia_mariusz_zdw
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 17:18
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 16.01.2009 10:38
Skąd: łódzkie
Sieradz

He he he i mnie też wreszcie to czekało... Super pogoda 29 września cały dzień leje jak diabli... Autko czekało na parkingu w centrum miasta bo nigdzie nie było linki, tylko na zamówienie.... Wreszcie jest Smile Wyrwałem starą tak jak pisaliście i mały problem, żadnego drucika żeby przeprowadzić nową, ale Mariuszek dzięki pomocy swojej cudownej żony za pomocą długiego śrubokręta znalazł miejsce mocowania... (Leżąc na komorze silnika z ręką w "bebechach" )
Teraz chwila żeby odnaleźć owe "oczko" nad pedałem sprzęgła ... Udało się przeszła przez "oczko" i założyłem na pedał... Chwila prawdy założenie na łapę sprzęgła i jest..... Kilka wciśnięć na sucho odpalił i.......... Sprzęgo chodzi jak masełko...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
Barti
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 15:59
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 24.07.2008 11:48
Skąd: -

witam wszystkich! Strzeliła mi linka, oczywiście pierwsze co zrobiłem wszedłem na forum, pozniej pojechałem do sklepu i kupiłem linke linexa, założyłem i było git. Biegi wskakiwały, wsteczny bez zgrzytów, no miód malina. Do czasu, po pierwszym km, juz nie wskakiwał wsteczny, potem nie mialem juz żadnego biegu... slyszalem ze linka linexa jest troche za długa. kombinuję cały czas podkładki (dawałem gumowe ale nic nie dały), ... ale czy to na pewno przez to ze nie ma tych podkładek i biegi nie wskakują?
Z czego dajecie te podkładki? mogą być przecięte nakrętki?

Edytowane przez Barti dnia 08-11-2009 16:03

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 218400km
 
maestro
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 16:01
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42205

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Linka linexa jest idealna. Cieżko chodzi pedał czy lekko

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Barti
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 16:03
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 24.07.2008 11:48
Skąd: -

lekko, na starej lince chodził cieżej. na nowej nawet bardzo lekko. ściągałem linke i zakładałem 2 razy. pamietałem nawet o tym kółeczku w samoregulatorze. i nadal to samo, biegów brak ;/


Treść dodana dnia 08-11-2009 16:09:

są jakieś pomysły? bo ja umieram i nie wiem juz co mam zrobić, nie moge spać jak Renata jest chora Wink

Edytowane przez Barti dnia 08-11-2009 17:08

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 218400km
 
maestro
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 16:27
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42205

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

chwila. czemu wymieniłeś linke (moze głupie pytanie)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Barti
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 16:39
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 24.07.2008 11:48
Skąd: -

Stara linka pękła. Zresztą historia starej linki jest dosyć dziwna. A więc, przez jakiś czas zaczęła piszcześc przy wciskaniu pedału sprzęgła, oraz przy jego odpuszczaniu. Psikałem ją wd-40 ale nic nie dawało, co prawda sprzegło chodziło. W ogole sprzęgło zawsze chodziło dosyć ciężko. w czwartek zaczęły się kłopoty z wrzuceniem wstecznego biegu, a i jedynka ciżko wchodziła, w pt to samo, wieczorem wracając do domu w przy wciskaniu pedału sprzęgła coś raz strzeliło, i nie było biegów, jednak udało sie wcisnąc sprzegło i weszła jedynka, 2 i znowu cos strzeliło i nic nie było. pedał kompletnie nie działał odbijał tylko na tej sprezynie ktora tam jest. okazalo sie ze linka sie zerwała ;/


Treść dodana dnia 08-11-2009 17:13:

możliwe to zeby cos się stało z samoregulatorem teraz mi tak do głowy przyszło...


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 218400km
 
maestro
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 17:13
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42205

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

możesz mieć wyłamane zęby samoregulatora albo zęby na pedale. Wtedy linka bedzie zawsze za długa bo pedał "nie ściągnie" linki.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Barti
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 17:18
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 24.07.2008 11:48
Skąd: -

spróbuje jeszcze dziś ściągnąć i założyć linkę jeszcze raz, jeśli nie pomoże to wtedy rozbiorę pedał i dam znać o jego stanie. Jak na razie dzięki za pomoc! Smile


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 218400km
 
maestro
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 08-11-2009 17:20
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42205

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Demontaż pedału sprzęgła nie nalezy do wymarzonych rzeczy więc weź najpierw latarke, nurkuj w pedały i sprobuj tak dojrzeć. Jak nie da rady to demontuj Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Barti
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 09-11-2009 12:31
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 24.07.2008 11:48
Skąd: -

Maestro masz rację linka "linex" jest idealna, u mnie broi coś samoregulator. Wczoraj po odczytaniu posta od Ciebie poszedłem do renaty. Co prawda nurkowałem i macałem go, i na pierwszy rzut oka wygląda dobrze. Po dokonaniu tej operacji wszystko znowu ładnie chodziło (w tym momencie ogłupiałem przez chwile), wiec postanowiłem sie przejechać. Pojeździłem trochę, po czym wjechałem na parking pod blokiem, parkowałem tyłem i było cacy, lecz troche mi nie wyszło parkowanie i musialem poprawić samochod, i juz wstecznego i jedynki nie było. Zdenerwowany poszedłem spać. Przed chwilą wstałem i poszedłem do renaty, nawet nie macałem samoregulatora, dosłownie nic nie robiłem, tylko wsiadłem odpaliłem, i co?! i wszystko znowu ładnie pięknie, Tylko pedał stał się podobny jak na starej lince, trochę ciężej zaczął chodzić. Ale biegi i cała reszta elegancko chodzą.... Pedał ma trochę luzu w górnym położeniu (trochę się giba jakby nie dokręcony), ale to jeszcze zobaczę. Bynajmniej diagnoza postawiona-samoregulator! Smile Dzięki za pomoc! Grin

a i nurtuje mnie jeszcze jedno (chociaż to może głupie i niemożliwe, bo w końcu ktoś kto projektował linkę wziął pod uwagę temperaturę) czy linka od temperatury silnika mogłaby się rozciągać i dlatego po przejechaniu i nagrzaniu silnika biegi mogą nie wchodzić? taka dziwne pytanie, ale kto pyta nie błądzi Wink


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 218400km
 
maestro
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 09-11-2009 19:27
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 42205

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Co do pytania - to nie istotny parametr.


Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, (1794/110KM), hatchback 5d, 159000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: