25 Kwietnia 2024 10:02:38
Zdjęcia użytkowników
nestorante matrixxx89
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Wymiana linki sprzęgła 
Barti
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2009 01:46
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 24.07.2008 11:48
Skąd: -

Tak myślałem. Mały raport: zęby na samoregulatorze dobre, olej w skrzyni jest, linka nowa dobra. Więc niestety u mnie to będzie chyba docisk coś wadził Sad


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 218400km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-11-2009 01:46
Awatar
traker86
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2010 09:36
Awatar


Postów: 386

Data rejestracji: 14.02.2009 13:15
Skąd: łódzkie
Zduńska Wola

w końcu padło i na mnie. W piątek pękła mi linka całe szczęście, że przy parkowaniu pod domem po powrocie z pracy. Udało mi się jeszcze kupić linke.
A więc moje spostrzeżenia:
korzystając z porad na forum przyczepiłem sznurek do linki przy wyciąganiu starej. Ale przy przeciąganiu nowej sznurek pękł. wziąłem starą linkę i od strony kabiny przepchnąłem ją do komory silnika. Następnie opaską( taką plastikową uniwersalną) spiąłem starą linkę z nową i przeciągnąłem ją do kabiny. Później to już trochę gimnastyki żeby zaczepić ją o samoregulator i wszystko git.
wymiana zajęła mi jakieś 25 minut, jak na pierwszy raz to uważam całkiem niezły czas

Ulubiony zapach mężczyzny?- Smród spalonego sprzęgła, gum i hamulcy Grin

Moje auto: Megane I phII 1.6 16V K4M 700, benzyna, 144000km
 
darth_vader
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2010 08:23
Awatar


Postów: 55

Data rejestracji: 12.01.2009 19:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Witam!Pozwolę sobie odświeżyć temat.Pękła mi linka tuż przy pedale.Pozostałości jakoś wytargałem ale nie mogę sobie poradzić z tą plastikową tulejką w ścianie grodziowej, jak najlepiej się jej pozbyć?Proszę o szybką odpowiedź

Moje auto: Ford Mondeo 1.8 16V, benzyna, 193500km
 
traker86
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2010 09:14
Awatar


Postów: 386

Data rejestracji: 14.02.2009 13:15
Skąd: łódzkie
Zduńska Wola

@darth_vader: najlepiej śrubokrętem. A masz ją wogóle?

Ulubiony zapach mężczyzny?- Smród spalonego sprzęgła, gum i hamulcy Grin

Moje auto: Megane I phII 1.6 16V K4M 700, benzyna, 144000km
 
darth_vader
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 08-08-2010 17:11
Awatar


Postów: 55

Data rejestracji: 12.01.2009 19:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Wielkie dzięki. Poradziłem sobie kawałkiem stalowego pręta z oczkiem na końcu. Przełożyłem go przez tę tulejkę i mocno pociągnąłem w stronę reflektorów, uważając przy tym aby nie uszkodzić przewodów cieczy chłodzącej

Moje auto: Ford Mondeo 1.8 16V, benzyna, 193500km
 
fredipl
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 25-09-2010 19:03
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 23.12.2009 13:29
Skąd: -

Wlasnie dzisaj wymieniałem linke, dla potomnych napisze jezeli ciezko sie dostać do dziurki przez ktora trzeba przewlec i druciki, kabelki od drugiej strony nie pomagają to najlepiej sciągnac lewe przednie koło i wtedy ładnie można dziurke wymacac i przelożyć linke.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
 
Vollkow
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2010 00:26
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 08.05.2008 23:00
Skąd: -

djtigerpl napisał/a:
Takich informacji szukałem...
Ja już 2gi raz z rzędu wymieniam...
Za pierwszym razem napociłem się przy samym wyciągnięciu starej linki, a w efekcie auto i tak trafiło do mechanika z powodu braku mojej wytrwałości... koszt = 60zł Wink

Tym razem... postaram się zrobić to osobiście...
I nawet linkę kupiłem lepszą - bo poprzednia za 28zł posłużyła mniej więcej 5 miesięcy [Nie za wiele Wink ] choć nie ukrywam, że i kilometrów nawaliłem - większość w mieście - niestety.


...Jutro przedstawię wyniki zmagań Wink
Pozdrawiam.


Mi wymiana za pierwszym razem zajęła okolo 0,5 h , a drugim razem linka poszła w drodze na studia więc wymieniałem na stacji benzynowej. Zeszło niecałe 10 minut. W życiu bym za to nie zapłacił 60 zł Smile2

R19 F3N 740

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 265000km
 
marcin133
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2011 18:38
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 24.02.2009 19:29
Skąd: podkarpackie
Łańcut

Witam wszystkich! Moja przygoda z linką sprzęgła zakończyła się trzy lata temu. Po wymianie dwóch w ciągu trzech miesięcy ,niby właściwych do mojej 19-stki ,udałem się do znajomego mechanika po poradę. Zakupiłem linkę od RENAULT R9 1.4 Pb ,która to okazała się dłuższa o parę centymetrów (dłuższy pancerz i linka). Od tamtej pory przesmarowuję ją olejem co rocznie i śmiga aż miło.
Pozdrawiam.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190340km
 
maestro
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2011 18:45
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

zwykle problemem jest własnie zbyt długa linka.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin133
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2011 19:02
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 24.02.2009 19:29
Skąd: podkarpackie
Łańcut

Całkiem możliwe, że długa linka może być problemem. Ta którą ja kupiłem miała dłuższy pancerz i linkę od tej niby właściwej o jakieś trzy centymetry, czyli proporcja linki do pancerza została zachowana i sprzęgło działa poprawnie i lżej. U mnie urywały się przy przechodzeniu przez ścianę grodziową.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190340km
 
maestro
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2011 19:07
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jak sie urywa w tym miejscu to jest zły montaż panie kolego Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin133
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2011 19:21
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 24.02.2009 19:29
Skąd: podkarpackie
Łańcut

Jak można źle zamontować linkę w R19? Po prostu te poprzednie za bardzo się załamywały w tym miejscu i to powodowało zapewne ich zrywanie. Ale nie twierdzę, że wiem najlepiej. Pomyślałem, że może się to komuś przydać bo u mnie zdało egzamin.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190340km
 
maestro
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2011 19:24
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Ten plastik który ma sie zablokować w grodzi musi wejść pewnie i dobrze.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin133
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2011 19:41
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 24.02.2009 19:29
Skąd: podkarpackie
Łańcut

co do tego plastiku to na pewno za każdym razem trafiał na swoje miejsce.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190340km
 
maestro
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2011 19:56
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Pomijam fakt jakości tegoż plastiku. Oryginalne (żółte) są niezniszczalne. Białawe (podróba) lubią sie wyłamać.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
marcin133
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2011 20:04
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 24.02.2009 19:29
Skąd: podkarpackie
Łańcut

z tego co pamiętam to przy demontażu dopiero, ale zawsze, się rozlatywał. Przy obecnej jest jakiegoś ciemnego koloru i za każdym razem przy smarowaniu daję się demontować bezproblemowo i bez uszkodzenia.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190340km
 
pawel23l
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2011 20:20
Awatar


Postów: 77

Data rejestracji: 20.12.2010 22:54
Skąd: -

w mojej całkiem nie dawno wysiadło sprzęgło, tzn samoregulator, a wszystko od linki, samoregulator wywaliłem bo to zbędny element i komplikacja, w tej chwili mam to zrobione po swojemu i jest gitarka, tak jak kolega marcin133 zalewam pancerzyk olejem, bo najczęśiej wytarty teflon powoduje zniszczenie linki a za tym idzie pęknięcie.

Lubuskie- Gubin i Dolnosl. - Wrocław
Renia w orginale, postawiłem na jakość dzwięku Grin

Moje auto: Opel Omega B FL 00' 2,5TD Chiptuning - 180KM :D, diesel, 250000km
 
Adix
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 15-02-2012 10:08
Awatar


Postów: 228

Data rejestracji: 21.11.2009 22:40
Skąd: -

a nie jest przypadkiem tak : jesli sprzeglo do wymiany to linka bedzie pekac czesciej?



Treść dodana dnia 28-02-2012 23:34:

up

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 227000km
 
grzes70
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 28-02-2012 23:41
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@Adix Nie

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
dominik520
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 29-02-2012 09:27
Awatar


Postów: 412

Data rejestracji: 16.05.2011 19:30
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

@Adix to zalezy co masz na mysli,bo gdy sie slizga lub konczy tarcza,to nie,lecz gdy docisk ciezko chodzi to samoregulator lub linka w koncu sie zrywaSmile

Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: