Menu główne
Forum
Klubowicze
troll |
Dodany dnia 28-02-2007 16:24 |
Postów: 228 Data rejestracji: 02.03.2005 11:54 Skąd: - |
Maciej R21 napisał/a: W liczniku jest potencjometr regulacyjny , w zaleznosci od typu mozna sie do niego dostac bez rozbierania licznika malutkim wkretakiem. problem rozwiązany, jeśli by kogoś irytowało złe wskazanie obrotka i chciałby go przywołać do porządku. potencjometrem którym jest na płytce obr. można wyskalować go ale w bardzo wąskim zakresie, a dokładnie ustawia się tam jego jak gdyby elektroniczne przełożenie. natomiast bezpośrednio pod cyferblatem po prawej stronie na płytce jest rezystor( znacznie odróżnia się on od pozostałych elementów, miałem dwa obrotki więc sprawdziłem jakie mają wartości (w jednym 18 kohm w drugim 25),rezystor ten jest w układzie bezpośrednio przed cewką. zamiast jego włożyłem podkówkę 50K na przewodach wyciągnołem poza deskę i bez problemu można teraz wyskalowac obr. deskę wyciągałem nascie razy zanim wpadłem na ten pomysł, ale teraz mogę startować w zawodachna czas w jej wkładaniu i wyjmowaniu |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 28-02-2007 16:24 |
holek125 |
Dodany dnia 09-05-2007 18:01 |
Postów: 166 Data rejestracji: 15.06.2006 19:37 Skąd: - |
Witam!
Przypomnę temat zapomnianej uszczelki niędzy kolektorami, by nie pisać nowych niepotrzebnych postów. Ostatnio zmieniałem ową uszczelkę (22zł +Vat w ASO) oraz od razu zmieniłem uszczelkę kolektor głowica. Zdziwiło mnie to, iż śruby można było łatwo odkręcić nie używając dużej siły (chodzi mi o śruby kolektor głowica jak i łączące kolektory) Skręciłem później to do kupy i silniczek ładnie chodził na Pb jak i LPG, lecz już następnego dnia obroty robiły się coraz wyższe. W związku z tym mam pytanko, czy kolektor trzeba dokręcać o przejechaniu paru kilometrów Drugie pytanko to: podczas dokręcania kolektorów posypał mi się gwint z jednej śruby (gwint w kolektorze), czy mogę to jakoś przegwintować, czy już zostanie mi tylko kupno drugiego kolektora Renia Chamade 1.4 C3J LPG Narazie same problemy i wydatki :-( Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 220000km
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 09-05-2007 19:46 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
To zalezy jaki gwint gdzie itd.... Moze wlasnie przez brak tej sruby ciagnie ci lewe powietrze i stad te wysokie obroty. Sruby dokreca sie raz odpowiednia siła, najlepiej z podkladkami sprezynowymi choc przy kolektorze wydechowym te podkladki i tak sie rozpplaszcza pod wplywem ciepła. |
holek125 |
Dodany dnia 09-05-2007 20:53 |
Postów: 166 Data rejestracji: 15.06.2006 19:37 Skąd: - |
A może dać tą śrubę dłuższa i zastosować nakrętkę, tylko wtedy musiałbym zdemontować i zaślepić jakąś blachą EGR. A gwint poszedł w górnym kolektorze, w który są wkręcane śruby łączące oba kolektory. Wogóle dziwi mnie czemu te śrubki się tak łatwo wykręciły.
Maciej za diagnozę uszczelki między kolektorami masz u mnie piwko na zlocie. Starej uszczelki prawie nie było. Jeszcze wymienię sondę i pokombinuję z tymi śrubami. Renia Chamade 1.4 C3J LPG Narazie same problemy i wydatki :-( Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 220000km
|
|
|
troll |
Dodany dnia 09-05-2007 21:21 |
Postów: 228 Data rejestracji: 02.03.2005 11:54 Skąd: - |
Łatwo się wykręciły dlatego że uszczelka była wypalona i nie było napiecia na śrubie. U siebie wykręcałem teśruby prawie w palcach. ale z tego co pamiętam to jest tam miejsce na nakrętke, albo przerobić gwint na M10. |
|
|
holek125 |
Dodany dnia 09-05-2007 21:46 |
Postów: 166 Data rejestracji: 15.06.2006 19:37 Skąd: - |
Dzięki za pomoc no nic zostaje kombinowanie :-) ale to dopiero jak się dopcham na kanał.
Dziwi mnie jeszcze moment przełączenia na LPG. Na gaz przełączam ręcznie i mimo iż na Pb są niskie obroty w chwili przełączenia, to po przełączeniu obroty idą w górę do 2500-3000 obr/min i powoli opadają, czasem do 1500, a czasem do 800. To jest dla mnie duża zagadka. Edytowane przez holek125 dnia 09-05-2007 21:49 Renia Chamade 1.4 C3J LPG Narazie same problemy i wydatki :-( Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 220000km
|
|
|
sordii |
Dodany dnia 05-07-2007 08:31 |
Postów: 11 Data rejestracji: 05.07.2007 08:21 Skąd: - |
Odswieżam temat
lobo napisał/a: sprawdz może czujnik temperatury w dolocie , u mnie to pomogło (ale miałęm troche inne objawy ,obroty na jałowym były wysokie i falowały ). Ogólnie wspułczuje bo ja też sie namęczyłem z swoim 1.4 c3j ,wymieniłem 2! silniczki krokowe ,wtryskiwacz ,sonde lambda ,podciśnienie do map sensora i wspomniany czujnik temp . 1. Tak sie zastanawiam... na poczatku obroty falowaly mi w granicach 1400-1600... Bylem na diagnozie i powiedzieli mi ze to walniety czujnik temperatury na kolektorze... Chodzi chyba o ten na dolocie... Niestety bylem w serwisie renault i otrzymalem informacje ze ten czujnik jest nie do zdobycia... Ma ktos jakies namiary gdzie mozna taka czesc dostac ? 2. Od jakiegos czasu obrty skacza na 1700... tzn juz nawet nie faluja, ale trzymaja sie mniejwiecej w tej granicy... mozliwe ze to ta uszczelka ? p.s. ten temat powinien byc przyklejony Renault 19 ph2 Chamade 1,4 C3J - same praoblemy
Gliwice |
|
|
sordii |
Dodany dnia 03-09-2007 07:12 |
Postów: 11 Data rejestracji: 05.07.2007 08:21 Skąd: - |
Wymienilem uszczelke ! Ciekawe ze w moim przypadku kolektory byly tak luzne, ze normalnie przedmuchiwalo... a uszczelka byla w dosc niezlym stanie !
W kazdym razie obroty spadly z 2000 do 850 Pozdrawiam ! Renault 19 ph2 Chamade 1,4 C3J - same praoblemy
Gliwice |
|
|
Mikel |
Dodany dnia 26-01-2008 23:30 |
Postów: 2 Data rejestracji: 07.05.2006 10:19 Skąd: - |
mam pytanie do ''wiedzących'' . Na zimnym silniku obroty mam normalne ale ostatnio stałem troche w korku, po pół godziny silnik jazdy na 1,2 i postojach zaczął wyc jak szalony na luzie, kiedy wrzucałem bieg obroty momentalnie spadały do normy. Czy tez tak objawia sie uszczelka między kolektorami ? |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 26-01-2008 23:36 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
rozumiem ze masz C3J? |
|
|
Mikel |
Dodany dnia 27-01-2008 01:45 |
Postów: 2 Data rejestracji: 07.05.2006 10:19 Skąd: - |
tak |
|
|
Kwitu86 |
Dodany dnia 14-09-2008 12:41 |
Postów: 17 Data rejestracji: 28.04.2007 22:04 Skąd: - |
u mnie tez tak było i to raczej , a głownie to jest uszczelka pod kolektorem. jak bys nie mógł znaleśc w sklepie czy gdzie kolwiek to sie zgłoś do mnie bo mam numer seryjny tej uszczelki Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 220220km
|
6ruby |
Dodany dnia 11-10-2008 07:48 |
Postów: 280 Data rejestracji: 06.09.2008 09:27 Skąd: lubelskie Lublin |
Dlaczego kolega ma wpisane: cytuje ,,(ale nawet po jego kompletnym wyjęciu i odpaleniu silnika oborty dalej sa 1700 a po wyjeciu zasilania z silniczka obroty sa tak jak powinny 3000)'' 3000 tys obroty na luzie to chyba za dużo ja mam tyle i nie wiem co robic nie powinny być takie, albo ja źle rozumiem albo jest źle napisae Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 202000km
|
tdvc |
Dodany dnia 13-10-2008 20:45 |
Postów: 6 Data rejestracji: 19.02.2007 17:52 Skąd: - |
po wyjęci zasilania silniczka obroty mają być 3000 ani mniej ani więcej a po podpięciu zasilania powinny spaścć do 850-900 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 149000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 13-12-2008 08:55 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
6ruby napisał/a: Koledzy,uzupełnienie małe.Dotyczy silnika C3J z układem zapłonowym RENIX.Silnik trzeba rozgrzać i zgasić,wyjąć wtyczkę silniczka krokowego i odpalić silnik.W tym stanie obroty powinny być 3000,jeśli nie to regulujemy śrubą na silniczku krokowym.Gasimy silnik,zapinamy wtyczkę do krokowego i gotowe.Dlaczego kolega ma wpisane: cytuje ,,(ale nawet po jego kompletnym wyjęciu i odpaleniu silnika oborty dalej sa 1700 a po wyjeciu zasilania z silniczka obroty sa tak jak powinny 3000)'' 3000 tys obroty na luzie to chyba za dużo ja mam tyle i nie wiem co robic nie powinny być takie, albo ja źle rozumiem albo jest źle napisae edit: W Krakowie taka uszczelka dostępna jest w serwisie Reno,cena 26zł.Tak po sklepach jak już się sprzedawcy wyjaśni o co chodzi to na zamówienie,trzeba czekać kilka dni i chcą około 50zł. edit2: Uszczelkę między kolektorami zmieniłem,stara była wydmuchana.Wolne obroty spadły z 2000 do 1400.Czujniki,sonda były sprawdzane i są dobre.Ktoś ma pomysł co to może być że wolne obroty zostają na 1400? Edytowane przez mati_ dnia 15-12-2008 22:17 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 15-12-2008 20:46 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Uszczelkę między kolektorami zmieniłem,stara była wydmuchana.Wolne obroty spadły z 2000 do 1400.Czujniki,sonda były sprawdzane i są dobre.Ktoś ma pomysł co to może być że wolne obroty zostają na 1400? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 15-12-2008 21:03 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
może regulacja krokowego? |
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 18-12-2008 21:32 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
maestro napisał/a: Regulowałem na 3000 tak jak opisałem wcześniej.Ta blacha na osi przepustnicy jest oparta o zderzak .Z tym że czujniki były spawdzane kompem w serwisie.A jak coś się dzieje z obrotami to większość serwisów od razu krokowy chce zmieniać na nowy bo to 700zł kosztuje i pod tym hasłem się większość napraw opłaca zrobić.może regulacja krokowego? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 18-12-2008 21:46 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Sądze że to jednak zasyfiony krokowy. Kolega w 1,8 miał to samo - 1400. |
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 21-12-2008 09:16 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
maestro napisał/a: Wyczyściłem krokowy i żadnego rezultatu.Zrobiłem jeszcze raz diagnostykę komp i tym razem wyszło że to styk w krokowym,tyle że on działa i sygnał dochodzi do sterownika,sprawdzałem na wtyczce.Sądze że to jednak zasyfiony krokowy. Kolega w 1,8 miał to samo - 1400. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |